Otwórz się na niestandardowe metody promocji

 

new_idea.jpegDo najważniejszych obowiązków managera placówki medycznej należy prowadzenie skutecznych działań promocyjnych. Konkurencja na rynku jest ogromna, więc zaniedbania sprawią, że pacjenci w ogóle nie dostaną szansy, aby zapoznać się z ofertą. Nawet najbardziej doświadczonym managerom zdarza się popaść w pewną rutynę. Tymczasem zawsze warto szukać nowych kanałów, za pośrednictwem których można wypromować placówkę.

 

Najczęściej wybierane kanały

Gdyby obudzić managera placówki medycznej w środku nocy pytaniem, jakie działania promocyjne warto prowadzić, zapewne wyrecytowałby:

  • prowadzenie strony internetowej
  • prowadzenie profilu na Facebooku
  • promocja w lokalnych mediach.

Oczywiście miałby rację, bowiem każde z tych działań - o czym niejednokrotnie przekonywaliśmy - jest jak najbardziej uzasadnione. Tyle tylko, że na nich możliwości się nie kończą. Promować placówkę możemy także w inne, mniej standardowe, ale skuteczne sposoby.

 

Akcje społeczne

Doskonałą metodą promocji może być organizowanie różnych akcji dla pacjentów. Bezpłatne badania kontrolne, dni tematyczne, prelekcje dotyczące profilaktyki częstych schorzeń, szkolenia i warsztaty związane ze specjalnością placówki - pozwolą zwiększyć świadomość marki placówki oraz przedstawią jako jako instytucję życzliwą pacjentom i zaangażowaną. Działania związane z CSR, czyli społeczną odpowiedzialnością biznesu, pomagają tworzyć trwałe relacje z lokalnymi społecznościami - nierzadko kluczowe w kontekście budowania długofalowego zysku.

Warto również sponsorować lokalne wydarzenia. Sponsoring nie musi polegać wyłącznie na udzielaniu bezpośredniej pomocy finansowej. Może to także być np. współpraca ze szkołami w zakresie profilaktyki i okresowych badań uczniów albo zapewnienie medycznego zaplecza podczas lokalnych imprez sportowych. Pacjenci docenią takie gesty, a zdobycie ich zaufania to klucz do sukcesu na wymagającym rynku usług medycznych.

Przykładami doskonale zrealizowanych kampanii CSR są m.in. akcja Tymbarku “Z podwórka na stadion” czy program stypendialny mBanku “Mistrzowie matematyki”.

O czym warto pamiętać, przygotowując kampanię CSR?

  • Dobrze jest zasięgnąć opinii, co naprawdę jest ważne dla lokalnej społeczności. Może organizowane od lat zawody albo imprezy plenerowe?
  • Istotna jest spójność przekazu. Placówka medyczna powinna angażować się w wydarzenia w sposób podkreślający charakter jej działalności. Optymalne obszary rozwijania kampanii CSR dla placówki medycznej to bezpieczeństwo, edukacja i zdrowie.
  • Nie ograniczajmy się do jednego działania. Tworząc więcej projektów, niekoniecznie na dużą skalę, zwiększymy nie tylko zasięg działania, ale też zbudujemy wiarygodność. 

 

Współpraca z serwisem ZnanyLekarz.pl

Wielokrotnie pisaliśmy na blogu, w jaki sposób można promować placówkę medyczną korzystając z możliwości, jakie daje serwis ZnanyLekarz.pl, wykorzystując narzędzia do promowania profili zatrudnionych w placówce lekarzy. Warto jednak pamiętać, że ZnanyLekarz.pl to obecnie duża marka, często angażująca się w niestandardowe działania społeczne. Trzeba wspomnieć choćby o cyklicznym udziale w Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy - ZnanyLekarz.pl organizował w ostatnich latach Przychodnię, w ramach której pacjenci mogli skorzystać z darmowych badań i skonsultować się z lekarzami, nierzadko czołowymi autorytetami w swoich dziedzinach. Podjęliśmy wówczas współpracę m.in. z kliniką wielospecjalistyczną MD Clinic, której lekarze udzielili szeregu konsultacji. To także znakomita forma promocji.

Warto wychodzić poza najbardziej oczywiste kanały promowania placówki. Otwarty umysł to niezbędny atrybut każdego skutecznego managera!

 


Zobacz, w jaki sposób możesz promować placówkę dzięki narzędziom od  ZnanyLekarz.pl