logo


ZnanyLekarz.pl pod lupą
Rozmowa z dr. n. med. Michałem Lewandowiczem

Dr n. med. Michał Lewandowicz jest specjalistą z zakresu chirurgii onkologicznej oraz chirurgii ogólnej. Na co dzień pracuje na Oddziale Chirurgii Onkologicznej Regionalnego Ośrodka Onkologicznego w Łodzi oraz kieruje poradnią ogólnochirurgiczną. Dodatkowo kontynuuje pasję swojego ojca, chirurgię plastyczną.

W pracy większość czasu spędza na sali operacyjnej, przez co odbieranie telefonów od pacjentów jest dla niego bardzo kłopotliwe. Jeśli zdarzy się chwila wolnego, w której można by porozmawiać lub oddzwonić, to na ogół nie ma przy sobie kalendarza, aby móc zapisać wizytę. Telefony po godzinach pracy są zaś uciążliwe.

Zapytaliśmy dr. Michała Lewandowicza, czy i w jaki sposób ZnanyLekarz pomógł mu usprawnić codzienną pracę oraz jak jeszcze wykorzystuje nasz serwis.



Co skłoniło Pana, aby założyć profil w serwisie ZnanyLekarz.pl?

Dla lekarzy wychowywanych od zawsze w duchu powołania i służby sformułowania takie jak „budowanie marki” brzmią dość egzotycznie. Mimo tego, chcąc odnaleźć się w dzisiejszych realiach, musimy znaleźć medium, umożliwiające prezentację swoich umiejętności i kompetencji. Taka właśnie potrzeba skłoniła mnie do skorzystania z portalu ZnanyLekarz.pl. Okazało się, że tę funkcję serwis pełni bardzo dobrze. Z jednej strony umożliwia lekarzowi przedstawienie swojej praktyki, z drugiej – weryfikację informacji przez pacjentów w postaci komentarzy i opinii. To prosty i uczciwy system. 

 

Jak wyglądały pierwsze kroki?

Ponieważ profil na portalu ZnanyLekarz.pl traktowałem przede wszystkim jako medium stanowiące dla pacjentów źródło informacji o mojej praktyce i zakresie wykonywanych przeze mnie zabiegów, postanowiłem rzetelnie podejść do zamieszczonych na stronie informacji. Od początku umieściłem listę procedur, którą okazjonalnie uzupełniam o kolejne umiejętności. Z innych, pozamedycznych doświadczeń internetowych wiem, że puste profile raczej odstraszają odwiedzających. Zadbałem więc, aby moja strona była kompletna i zawierała aktualne informacje. Nowi pacjenci zawsze doceniają zdjęcie profilowe, ponieważ wizyta u lekarza, którego zna się choćby z takiego zdjęcia, jest dla nich mniej stresująca.

Najprzyjemniejszą częścią profilu, która sama „rośnie” wraz ze stażem w serwisie, jest miejsce, gdzie użytkownicy pozostawiają swoje opinie. Zawsze z dużym napięciem czytam uwagi moich pacjentów – na razie są to wyłącznie bardzo miłe i ciepłe słowa, które dają mi mnóstwo satysfakcji i siły do dalszych starań. Wyobrażam sobie jednak, że również krytyczne opinie są nieodzowną częścią naszej pracy i sprawiają, że możemy się rozwijać nie tylko w sensie merytorycznym, ale też np. w zakresie relacji lekarz-pacjent. Nigdy jednak nie nakłaniam do pozostawienia opinii na stronie, wychodząc z założenia, że pacjenci umawiający się przez portal sami mają wiedzę o takich możliwościach, a ich zaangażowanie w tej kwestii powinno pozostać zgodne z ich potrzebami.

 

 


Jak pacjenci zareagowali na uruchomienie internetowego Kalendarza Wizyt?

Pacjenci nie komentowali uruchomienia przeze mnie funkcjonalności kalendarza. Po prostu w naturalny sposób zaczęli z niego korzystać i teraz większość z nich preferuje ten sposób umawiania wizyt.

 

Z perspektywy czasu, jak Pan ocenia przydatność naszego systemu w swoim gabinecie? Co się zmieniło?

W pracy, w której większość czasu spędza się na sali operacyjnej, odbieranie telefonu jest przez znaczną część dnia bardzo kłopotliwe, a po godzinach pracy – uciążliwe. Nawet jeśli mogę rozmawiać lub oddzwonić, zwykle nie mam przy sobie kalendarza. Proszę wówczas pacjentów o zapisanie się na stronie znanylekarz.pl. Większość kojarzy ten adres z reklam telewizyjnych i bez kłopotu umawia się na wizyty przez internet.

Kiedy zacząłem korzystać z Kalendarza, zaskakujące dla mnie było, jak mały odsetek chorych nie zgłasza się na umówioną wizytę. Wydawało mi się, że w anonimowym, wirtualnym świecie będzie to poważny kłopot. Nie wiem, czy jest to kwestia konieczności pozostawienia danych kontaktowych, czy może zasługa systemu SMS-owych przypomnień, ale sporadycznie zdarza mi się czekać na pacjenta, który nie przychodzi.

 

 


Jakie są Pana wskazówki dla lekarzy, którzy dopiero zaczynają korzystać z naszego serwisu? Na co powinni zwrócić uwagę?

Uważam, że każdy profil powinien zawierać aktualne i rzetelne informacje o lekarzu - czym się zajmuje, w czym może pacjentom pomóc. Myślę, że informacja o cenie konsultacji jest dla pacjentów również istotna, chociaż cenniki samych zabiegów zwykle ustalane są indywidualnie podczas wizyty.

Proste, czytelne, prawdziwe informacje ułatwiają pacjentom wybór odpowiedniego lekarza, ale również pozwalają lekarzom przyjmować pacjentów zgodnie ze swoją specjalizacją i kompetencjami. Tacy pacjenci wychodzą z gabinetu zadowoleni i polecają specjalistę znajomym… albo zostawiają entuzjastyczną opinię. Tak jak wspomniałem wcześniej, zdjęcie jest również nieodzowną częścią profilu. Jeszcze na etapie wirtualnego kontaktu pozwala na lepsze budowanie relacji z pacjentem, dla którego przestajemy być anonimowymi ekspertami w białych kitlach.

 

Czy dzieli się Pan swoimi doświadczeniami w zakresie współpracy ze ZnanyLekarz.pl z innymi lekarzami?

Zawsze w rozmowie ze znajomymi lekarzami polecam ten portal. I wielu z nich przekonało się, że warto założyć profil i aktywnie korzystać z udostępnianych funkcjonalności strony. To nie są tylko subiektywne odczucia; statystyki pokazują rosnącą liczbę odwiedzin profilu i liczbę umawianych wizyt. Ale najmilsze są e-maile, informujące o kolejnej dobrej opinii od zadowolonego pacjenta.

M.Lewandowicz.

Dr n. med. Michał Lewandowicz
Chirurg, specjalista z zakresu chirurgii onkologicznej i chirurgii ogólnej. Pracuje w Oddziale Chirurgii Onkologicznej Regionalnego Ośrodka Onkologicznego w Łodzi, gdzie zajmuje się leczeniem chorych na nowotwory. Kieruje poradnią ogólnochirurgiczną. Kontynuuje także zawodową pasję ojca, który jest chirurgiem plastycznym.  
Zobacz profil

Dołącz do ponad 6 000 zadowolonych lekarzy i specjalistów!Sprawdź ofertę