wrz 30, 2016

Jak w oszczędny sposób pozyskać pacjentów z Pakietem Premium?

 

calculator.pngGabinet lekarski zarabia na wizytach pacjentów. Głównym celem lekarza jako przedsiębiorcy jest więc zwiększenie ich liczby. Robi się to na różne sposoby - wykorzystując ulotki, marketing szeptany, stronę internetową, przypominając o wizytach SMSami. Oto, jak w oszczędny sposób można zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania, kosztowne i nie gwarantujące sukcesu.

Zamiast ulotek

Aby dotrzeć do lokalnych pacjentów, lekarze często decydują się drukować i kolportować ulotki. Nawet jeśli nie weźmiemy pod uwagę kosztu przygotowania projektu, sam jednorazowy druk partii tysiąca ulotek to koszt około stu złotych. Do tego dochodzi koszt kolportażu - najczęściej zatrudnia się do tego uczniów lub studentów, płacąc im kilka złotych za godzinę pracy. Całą operację trzeba regularnie powtarzać.
Bardzo trudno zmierzyć konwersję, tzn. skuteczność tej formy informowania pacjentów o działalności gabinetu.

Tymczasem profil lekarza w portal ZnanyLekarz.pl będzie wyszukiwany głównie przez lokalnych pacjentów - którzy zaczynają poszukiwanie od wybrania lokalizacji. Dotrzemy więc skutecznie do bezpośrednio zainteresowanych.

Zamiast marketingu szeptanego

Jak wykazało badanie przeprowdzone przez portal ZnanyLekarz.pl, ponad 85% pacjentów kieruje się podczas wyboru lekarza opiniami na jego temat. Samodzielnie trudno jest prowadzić tzw. marketing szeptany, nie sposób też oszacować jego kosztów.

Na portalu tymczasem pacjenci zamieszczają po wizycie opinie, które łatwo znaleźć i przeczytać. Opinie są moderowane i dzięki temu wiarygodne. Więcej na temat opinii zamieszczanym na portalu przeczytasz tutaj.

Zamiast tradycyjnej wizytówki w Internecie

Lekarze zdają sobie dziś sprawę, że aby pozyskiwać pacjentów, muszą być obenci w Internercie. Standardem jest posiadanie przez gabinet strony internetowej. Nie każdy zdaje sobie jednak sprawę, że samo opublikowanie strony internetowej to znacznie za mało. Aby była skuteczna, koszty przez nią generowane nie mogą ograniczać się do kosztu projektu i wykonania samej witryny oraz opłacenia serwera.

Myślmy o stronie internetowej jak o… samochodzie. Aby auto pełniło swoją funkcję, czyli jeździło, należy kupować paliwo, opłacać ubezpieczenie, inwestować w remonty i przeglądy. Analogicznie, aby strona internetowa przyciągała pacjentów do gabinetu, musi być odwiedzana, a to oznacza wydatki. W tym celu trzeba ją wypozycjonować, aby była “widoczna” w wyszukiwarce Google. Zajmujące się pozycjonowaniem agencje pobierają za skuteczną usługę średnio od stu do nawet tysiąca złotych miesięcznie. Na rynkach, na których panuje duża konkurencja (popularne specjalizacje w dużych miastach), często sięga się też po reklamy AdWords, wyceniane od kliknięcia - koszt wejścia na stronę poprzez kliknięcie w taką reklamę może wynosić nawet kilkanaście złotych.

Tymczasem rolę strony internetowej może skutecznie pełnić profil lekarza na portalu ZnanyLekarz.pl. Może zawierać dokładnie te same informacje, co strona www - a wymaga poświęcenia mniejszego nakładu czasu i pieniędzy. Lekarz musi tylko uzupełnić gotowy profil, zamieścić zdjęcia i opisy. Opcjonalnie może udostępnić pacjentom możliwość umówienia wizyty online - przygotowanie takiego modułu przez programistów i implementacja go na prywatnej stronie internetowej oznaczałaby wydatek rzędu nawet kilku tysięcy złotych.
Profile są pozycjonowane w Google tak samo jak strony www. Pacjent nie musi szukać lekarza w portalu, aby znaleźć jego profil - wystarczy, że będzie szukał w Google. Odpadają więc również koszty pozycjonowania.


Zamiast systemu przypomnień SMS

Zmorą gabinetów lekarskich są pacjenci, którzy nie przychodzą na umówione spotkanie, nie odwołując go. W ten sposób blokują terminy i generują straty finansowe. Obecnie najskuteczniejszą metodą minimalizowania strat powodowanych przez “pacjentów-widmo” jest przypominanie o wizycie za pomocą SMSów. Własnoręczne wysyłanie wiadomości tekstowej do każdego pacjenta byłoby bardzo czasochłonne, więc sięga się po systemy do automatycznej wysyłki. Na rynku dostępnych jest kilka tego typu aplikacji. Koszt wysłania jednego SMSa waha się od kilku do kilkunastu groszy, jednak zwykle trzeba wykupić pakiet co najmniej tysiąca wiadomości - co może znacznie przekraczać potrzeby gabinetu lekarskiego.

Tymczasem w Pakiecie Premium na portalu ZnanyLekarz.pl lekarze otrzymują Kalendarz Wizyt - narzędzie do zarządzania wizytami, którego integralną częścią jest system automatycznego wysyłania wiadomości SMS z przypomnieniami.

 


Zobacz wszystkie funkcjonalności Pakietu Premium