Każdego miesiąca portal ZnanyLekarz.pl odwiedzany jest przez 5,2 milionów osób. Większość z nich to pacjenci poszukujący informacji o lekarzu lub chcący umówić wizytę. Aby do nich dotrzeć, trzeba zadbać o swoją obecność i aktywność na portalu. Poznaj 3 podstawowe sposoby na zbudowanie widoczności na ZnanyLekarz.pl:
Posiadanie przez gabinet lekarski strony www - i szerzej: obecność lekarza w Internecie - traktujemy dziś jako coś zupełnie oczywistego. Czasami zapominamy przy tym, że aktywność w sieci nigdy nie jest celem samym w sobie.
Często przypominamy, że warto uzupełnić profil w serwisie ZnanyLekarz.pl o listę leczonych chorób i dolegliwości. Wielu lekarzy wciąż jednak o tym nie pamięta lub bagatelizuje. Jak się okazuje, jest to znacznie ważniejsze, niż mogłoby się wydawać, zwłaszcza w kontekście pozyskania nowych pacjentów.
Wielokrotnie na naszym blogu pisaliśmy o tym, jak promować się w Internecie, aby dotrzeć z ofertą gabinetu do potencjalnych pacjentów. Ale promocja to nie wszystko. Równie ważne jest, jakie informacje zamieścimy na swojej stronie internetowej lub profilu, aby zatrzymać pacjenta na dłużej, uwiarygodnić siebie jako specjalistę, wzbudzić zaufanie i zachęcić do następnego kroku, czyli umówienia się na wizytę. A przy okazji - wpłynąć na pozycję strony lub profilu w wyszukiwarce.
Staramy się na bieżąco informować lekarzy i managerów placówek o zmianach w Systemie od ZnanyLekarz do zarządzania gabinetem lub placówką.
Po blisko dwóch latach od uruchomienia usługi umawiania pacjentów online, panel lekarza korzystającego z Kalendarza Wizyt zmienia swój wygląd i rośnie o kolejne funkcjonalności. Nowa, przejrzysta lista wizyt jest wyposażona w dodatkowe opcje, które ułatwią zarządzanie kalendarzem wizyt i sprawią, że korzystanie z narzędzia będzie po prostu przyjemne. Co się zmieniło? Jak teraz działa panel lekarza? Oto lista najważniejszych zmian.
Pacjenci mogą dotrzeć do profilu lekarza wieloma drogami – za pomocą wyszukiwarki na stronie głównej portalu , forum dyskusyjnego, strony internetowej kliniki lub lekarza, serwisu społecznościowego albo wyszukiwarki internetowej np. Google. Dlatego wielu lekarzy, którzy samodzielnie zarządzają profilem w serwisie ZnanyLekarz.pl, decyduje się na wypromowanie go w internecie, aby ułatwić pacjentom korzystającym z wyszukiwarek internetowych znalezienie informacji o swojej praktyce.
Kilka miesięcy temu przeprowadziliśmy ankietę wśród pacjentów korzystających ze ZnanyLekarz.pl, w której zapytaliśmy m.in. o to, jakich informacji brakuje im w naszym serwisie. Aż 77% ankietowanych odpowiedziało, że chcieliby, aby lekarze na swoich profilach udostępnili cennik podstawowych usług. W odpowiedzi na tą potrzebę w ubiegłym tygodniu umożliwiliśmy lekarzom dodanie na profilach cen usług, a jednocześnie zmieniliśmy panel edycji profilu lekarza i placówki. Jak wygląda nowy panel edycji dla lekarza? Jak dodać cennik? O tym poniżej.
Ludzie rzadko korzystają z usług świadczonych przez anonimowych specjalistów. Zdecydowanie częściej wybierają te oferty, o których wiedzą, że spotykały się z zainteresowaniem innych osób. Ten mechanizm, zwany w psychologii społecznym dowodem słuszności, ma zastosowanie w niemal każdej dziedzinie życia.
Kalendarz wizyt online na znanylekarz.pl jest bardzo dobrze widoczny dla pacjentów szukających specjalisty!
Aby profil w serwisie ZnanyLekarz.pl spełniał swoją rolę i przyciągał pacjentów do gabinetu, musi zostać uzupełniony odpowiednimi informacjami. Odpowiednimi, czyli takimi, które są kluczowe dla pacjentów i ułatwią im odnalezienie Twojego profilu oraz podjęcie decyzji o wyborze Twoich usług.
Jakie zatem informacje warto dodać na profilu i dlaczego?
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ZnanyLekarz.pl, aż 63% pacjentów wybiera swojego lekarza w oparciu o opinie o nim. Niezwykle rzadko zdarza się, że lekarze umieszczają opinie pacjentów na swoich stronach, a oczywiste jest, że pewna część pacjentów trafia najpierw właśnie na stronę www lekarza. Być może właśnie teraz przegląda ją pacjent, który chce dowiedzieć się więcej o Tobie i umówić się na wizytę, ale Twój telefon w recepcji nie odpowiada. Zniechęcony opuszcza Twoją stronę, szukając dalej... Brzmi prawdopodobnie?
Posiadanie profilu w serwisie ZnanyLekarz.pl nie jest jeszcze gwarantem sukcesu. Profil lekarza to tylko narzędzie i w dużym stopniu od Ciebie zależy, jak je wykorzystasz. Możesz oczywiście uzupełnić dane kontaktowe i na tym poprzestać, ale nie oczekuj wówczas spektakularnych efektów. Jeżeli umiejętnie wykorzystasz wszystkie możliwości profilu, z pewnością wpłynie to na rozwój Twojej praktyki lekarskiej i Twój wizerunek w internecie.
Poznaj 6 kroków do skutecznego profilu w internecie!
Coraz więcej lekarzy prowadzi swój gabinet... za pomocą smartfona. Dzięki mobilnej wersji portalu ZnanyLekarz.pl i aplikacji na smartfona, można zarządzać internetowym kalendarzem wizyt z każdego miejsca, a także prowadzić konsultacje online.
Otrzymuj najciekawsze artykuły i treści od ZnanyLekarz.pl.
Popularne artykuły
Otrzymuj najciekawsze artykuły i treści od ZnanyLekarz.pl.