Psychologiczne potrzeby pacjentów w gabinecie medycznym

Podczas wizyty niewskazane jest prowadzenie szczegółowej dokumentacji - kiedy uzupełnić wywiad, jeśli czeka już następny pacjent? Jakich zachowań lekarz powinien unikać w gabinecie? Jak długo powinna trwać wizyta pacjenta pierwszorazowego? Jakie są główne czynniki stresujące dla pacjenta, których można łatwo uniknąć? Zobacz wskazówki eksperta.

Czytaj dalej

Jak rozmawiać z pacjentem o cenie

Czy warto na pierwszej wizycie mówić o kosztach? Jeśli tak, to w jaki sposób? Czy dążąc do ustalania kolejnego terminu wizyty, nie sprawiamy wrażenia, że chcemy zarobić na pacjencie? Jak reagować, gdy pacjent mówi, że cena usług jest za wysoka? Jak rozmawiać o cenie przez telefon?

Zobacz odpowiedzi na pytania zadane podczas szkolenia internetowego: "Jak rozmawiać z pacjentem o cenie i prezentować rozwiązania medyczne", które odbyło się 28 kwietnia 2016r.

Czytaj dalej

Lekarzu, nie bój się automatyzacji!

Niejeden lekarz oddałby wiele za magiczne rozwiązanie, dzięki któremu doba nagle się wydłuży, zarządzanie gabinetem stanie łatwiejsze, a w dodatku zwiększy się liczba pacjentów. Dochód wzrośnie i znajdzie się czas na wypicie spokojnie kawy …

Nierealne? Ależ skąd! Wystarczy postawić na automatyzcję.

Czytaj dalej

Pytania i odpowiedzi: "Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi?" cz. IV (ostatnia)

Czy programy telewizyjne reklamujące np. chirurgów plastycznych są zgodne z prawem? Czy lekarz może umieścić na płocie baner, informujący o istnieniu jego gabinetu z adresem i informacją, co jest w nim wykonywane? Czy można proponować kilka badań za łącznie niższą cenę? Czy cena za drugą wizytę może być niższa od pierwszej?

Zobacz 
odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 10.03.2016r.

Czytaj dalej

Wskazówki i porady: Pierwsza rozmowa z pacjentem. Część II - Jak radzić sobie z trudnymi pacjentami

Dziś – w erze Internetu i łatwego dostępu do informacji łatwo porównywać lekarzy między sobą. Nie ma potrzeby przywiązywania się do jednej osoby na stałe, ponieważ zawsze można znaleźć "kogoś lepszego". Rosną, więc oczekiwania, i pacjenci potrafią głośno mówić o swoim niezadowoleniu.

Poniżej znajdują się odpowiedzi na pytania, nt. tego jak radzić sobie z trudnymi pacjentami, zadane podczas szkolenia: "Pierwsza rozmowa - jak zrobić dobre wrażenie i utrzymać pacjenta". Te proste techniki potrafią znacznie ułatwić życie w obliczu wymagających pacjentów.

Czytaj dalej

Pytania i odpowiedzi: "Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi?" cz. III

 

Czy dopuszczalne będzie informowanie o nowo otwartym gabinecie w postaci ulotek? Czy zgodne z prawem jest używanie określenia "klinika" dla celów marketingowych? Jeżeli na stronie www jest informacja o sprzęcie używanym w gabinecie, czy jest to reklama? 

Zobacz 
odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 15.03.2016r.

Czytaj dalej

Pytania i odpowiedzi: "Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi?" cz. II

 

Jakie są dozwolone wymiary tablicy informacyjnej? Czy na ulotce może być przekreślona cena 150 zł na 100 zł? Czy sprzedawanie usług na Grouponie itp. jest dozwolone? Czy opinie pacjentów na stronie internetowej są reklamą? 

Zobacz odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 03.03.2016r.

Czytaj dalej

Pytania i odpowiedzi: "Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi?" cz. I

 

Jaka jest różnica pomiędzy "Zadzwoń" a "Umów wizytę"? Czy można wysyłać pacjentom newslettery? Czy można umieszczać reklamę na tylnej stronie wyniku badania USG lub na jego kopercie? Czy wpis na stronie, o tym że konsultacja na hasło ”X” ma 10% zniżki - jest zgodna z prawem? 

Zobacz odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 25.02.2016r.

Czytaj dalej

Reklama praktyki lekarskiej

Obowiązująca od 1 lipca 2011 roku ustawa o działalności leczniczej reguluje kwestie związane z reklamą zarówno podmiotów leczniczych, jak i praktyk zawodowych.

Czytaj dalej

Ostatni dzwonek, aby nadążyć za internetową rewolucją

Często piszemy o tym, dlaczego warto promować swoje usługi w Internecie. Tym razem skupimy się na samym medium i zmianach, jakie w nim zaszły w ostatnim czasie. Jeśli jakiś lekarz jeszcze ma wątpliwości, czy warto angażować się w pozyskiwanie pacjentów i promocję w Internecie - zaraz się przekona, że nie ma czasu do stracenia.

Czytaj dalej

Tego nie rób w mediach społecznościowych - 6 częstych błędów lekarzy

Często piszemy, dlaczego warto promować swoją praktykę lekarską w Internecie. Jedną z doradzanych aktywności jest obecność w mediach społecznościowych. Profil lekarza na Facebooku nikogo już nie dziwi, a serwis ZnanyLekarz.pl skupia ponad 137 tysięcy lekarzy. Lekarze coraz chętniej udzielają się w social media. Na co powinni zwrócić szczególną uwagę? Jakich błędów się wystrzegać?

Czytaj dalej

Pacjenci czekają na Ciebie... w Internecie!

Za symboliczną datę początku Internetu w Polsce uważa się 17 sierpnia 1991 - wówczas wysłano pierwszego e-maila z terytorium naszego kraju. Na przestrzeni ćwierćwiecza, które upłynęło od tamtego dnia, dokonała się ogromna rewolucja. Z jej efektów korzystają dziś także lekarze.

Czytaj dalej

Psychologiczne potrzeby pacjentów w gabinecie medycznym

Podczas wizyty niewskazane jest prowadzenie szczegółowej dokumentacji - kiedy uzupełnić wywiad, jeśli czeka już następny pacjent? Jakich zachowań lekarz powinien unikać w gabinecie? Jak długo powinna trwać wizyta pacjenta pierwszorazowego? Jakie są główne czynniki stresujące dla pacjenta, których można łatwo uniknąć? Zobacz wskazówki eksperta.


Jak rozmawiać z pacjentem o cenie

Czy warto na pierwszej wizycie mówić o kosztach? Jeśli tak, to w jaki sposób? Czy dążąc do ustalania kolejnego terminu wizyty, nie sprawiamy wrażenia, że chcemy zarobić na pacjencie? Jak reagować, gdy pacjent mówi, że cena usług jest za wysoka? Jak rozmawiać o cenie przez telefon?

Zobacz odpowiedzi na pytania zadane podczas szkolenia internetowego: "Jak rozmawiać z pacjentem o cenie i prezentować rozwiązania medyczne", które odbyło się 28 kwietnia 2016r.


Lekarzu, nie bój się automatyzacji!

Niejeden lekarz oddałby wiele za magiczne rozwiązanie, dzięki któremu doba nagle się wydłuży, zarządzanie gabinetem stanie łatwiejsze, a w dodatku zwiększy się liczba pacjentów. Dochód wzrośnie i znajdzie się czas na wypicie spokojnie kawy …

Nierealne? Ależ skąd! Wystarczy postawić na automatyzcję.


Pytania i odpowiedzi: "Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi?" cz. IV (ostatnia)

Czy programy telewizyjne reklamujące np. chirurgów plastycznych są zgodne z prawem? Czy lekarz może umieścić na płocie baner, informujący o istnieniu jego gabinetu z adresem i informacją, co jest w nim wykonywane? Czy można proponować kilka badań za łącznie niższą cenę? Czy cena za drugą wizytę może być niższa od pierwszej?

Zobacz 
odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 10.03.2016r.


Wskazówki i porady: Pierwsza rozmowa z pacjentem. Część II - Jak radzić sobie z trudnymi pacjentami

Dziś – w erze Internetu i łatwego dostępu do informacji łatwo porównywać lekarzy między sobą. Nie ma potrzeby przywiązywania się do jednej osoby na stałe, ponieważ zawsze można znaleźć "kogoś lepszego". Rosną, więc oczekiwania, i pacjenci potrafią głośno mówić o swoim niezadowoleniu.

Poniżej znajdują się odpowiedzi na pytania, nt. tego jak radzić sobie z trudnymi pacjentami, zadane podczas szkolenia: "Pierwsza rozmowa - jak zrobić dobre wrażenie i utrzymać pacjenta". Te proste techniki potrafią znacznie ułatwić życie w obliczu wymagających pacjentów.


Pytania i odpowiedzi: "Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi?" cz. III

 

Czy dopuszczalne będzie informowanie o nowo otwartym gabinecie w postaci ulotek? Czy zgodne z prawem jest używanie określenia "klinika" dla celów marketingowych? Jeżeli na stronie www jest informacja o sprzęcie używanym w gabinecie, czy jest to reklama? 

Zobacz 
odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 15.03.2016r.


Pytania i odpowiedzi: "Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi?" cz. II

 

Jakie są dozwolone wymiary tablicy informacyjnej? Czy na ulotce może być przekreślona cena 150 zł na 100 zł? Czy sprzedawanie usług na Grouponie itp. jest dozwolone? Czy opinie pacjentów na stronie internetowej są reklamą? 

Zobacz odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 03.03.2016r.


Pytania i odpowiedzi: "Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi?" cz. I

 

Jaka jest różnica pomiędzy "Zadzwoń" a "Umów wizytę"? Czy można wysyłać pacjentom newslettery? Czy można umieszczać reklamę na tylnej stronie wyniku badania USG lub na jego kopercie? Czy wpis na stronie, o tym że konsultacja na hasło ”X” ma 10% zniżki - jest zgodna z prawem? 

Zobacz odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 25.02.2016r.


Reklama praktyki lekarskiej

Obowiązująca od 1 lipca 2011 roku ustawa o działalności leczniczej reguluje kwestie związane z reklamą zarówno podmiotów leczniczych, jak i praktyk zawodowych.


Ostatni dzwonek, aby nadążyć za internetową rewolucją

Często piszemy o tym, dlaczego warto promować swoje usługi w Internecie. Tym razem skupimy się na samym medium i zmianach, jakie w nim zaszły w ostatnim czasie. Jeśli jakiś lekarz jeszcze ma wątpliwości, czy warto angażować się w pozyskiwanie pacjentów i promocję w Internecie - zaraz się przekona, że nie ma czasu do stracenia.


Tego nie rób w mediach społecznościowych - 6 częstych błędów lekarzy

Często piszemy, dlaczego warto promować swoją praktykę lekarską w Internecie. Jedną z doradzanych aktywności jest obecność w mediach społecznościowych. Profil lekarza na Facebooku nikogo już nie dziwi, a serwis ZnanyLekarz.pl skupia ponad 137 tysięcy lekarzy. Lekarze coraz chętniej udzielają się w social media. Na co powinni zwrócić szczególną uwagę? Jakich błędów się wystrzegać?


Pacjenci czekają na Ciebie... w Internecie!

Za symboliczną datę początku Internetu w Polsce uważa się 17 sierpnia 1991 - wówczas wysłano pierwszego e-maila z terytorium naszego kraju. Na przestrzeni ćwierćwiecza, które upłynęło od tamtego dnia, dokonała się ogromna rewolucja. Z jej efektów korzystają dziś także lekarze.


Popularne artykuły