gru 10, 2019

Prosty sposób na wzmocnienie wizerunku eksperta

Na ekspercki wizerunek lekarza w Internecie składa się wiele elementów: posiadane doświadczenie, certyfikaty, profesjonalne zdjęcia czy otrzymane opinie. Równie istotną rolę odgrywa aktywność lekarza: reagowanie na opinie - zarówno te negatywne, jak i pozytywne - oraz odpowiadanie na pytania pacjentów.

Czytaj dalej

lip 31, 2019

Przekuj negatywną opinię w… poprawę wizerunku!

Co zrobić, by negatywne oceny nie zaważyły na Twoim wizerunku? Jak reagować na opinie, by zjednać sobie pacjentów i zachęcić ich do umawiania wizyt w Twoim gabinecie?

Czytaj dalej

mar 20, 2019

Wyglądaj świetnie w Internecie - zastosuj te 3 sposoby

Każdy z nas lubi prezentować się dobrze, szczególnie jeżeli chodzi o pokazywanie się online. Na platformach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram, mamy wręcz czasami tendencje do przekłamywania rzeczywistości. Pamiętajmy zatem też o tym, jak prezentujemy się w LinkedIn i innych serwisach profesjonalnych. O czym pamiętać, by wypadać w nich jak najlepiej?

Czytaj dalej

Technologie, które docenią Twoi pacjenci

Czytaj dalej

mar 6, 2019

Jak wykorzystać każdą opinię do budowania wizerunku?

Czytaj dalej

paź 11, 2018

Zbuduj profesjonalny wizerunek szybko i niedrogo

Gdyby zapytać przeciętnego polskiego lekarza, jak wysoko na liście jego priorytetów znajduje się kreowanie profesjonalnego wizerunki, odpowiedzią byłoby zapewne zdziwione uniesienie brwi. Zagadnienia związane z wizerunkiem traktowane są po macoszemu. Tymczasem podejmując odpowiednie działania na tym polu można stosunkowo łatwo przekonać do siebie pacjentów.

Czytaj dalej

lip 19, 2018

5 błędów, przez które pacjenci nie widzą Cię w Internecie

Droga do lekarza zaczyna się dziś w Internecie. Połowa polskich użytkowników sieci przynajmniej raz w miesiącu wyszukuje informacje związane z lekarzami i zdrowiem. Powodzenie gabinetu zależy w pierwszym rzędzie od jego widoczności w Internecie - pacjenci nie umówią wizyty, jeśli nie dowiedzą się, że mają taką możliwość. Wielu świetnych lekarzy mogłoby umawiać więcej wizyt i w konsekwencji lepiej zarabiać, gdyby tylko pacjenci łatwiej znajdowali ich w Internecie. Oto pięć najczęściej popełnianych błędów.

Czytaj dalej

lip 5, 2018

3 nieinwazyjne sposoby pozyskania opinii od pacjentów

Jak wiadomo, pozytywne opinie są bezcenne dla każdego gabinetu, gdyż budują wiarygodność i przekonują niezdecydowanych pacjentów. Aż 84% z nich przyznaje, że wybierając lekarza zwraca największą uwagę właśnie na znalezione w Internecie opinie. Trudno wyobrazić sobie dziś inną równie skuteczną i przy tym bezpłatną formę promowania gabinetu. Wielu lekarzy wciąż czuje się jednak niekomfortowo, gdy przychodzi do poproszenia pacjenta o udzielenie rekomendacji online. Niepotrzebnie. Oto trzy sprawdzone, nieinwazyjne sposoby.

Czytaj dalej

sty 17, 2018

Jesteś słabo widoczny w Internecie? Tracisz pacjentów!

 

doctors_visibility.jpegOd dawna zachęcamy lekarzy do dbania o wizerunek online. To najlepsza inwestycja. Pacjenci zwykle nie mają dostatecznej merytorycznej wiedzy, która pozwalałaby im ocenić jakość pracy lekarza i na tej podstawie wybrać gabinet, więc najczęściej kierują się jego wizerunkiem. Warto jednak zwrócić uwagę, że aby zacząć myśleć o zyskach płynących z umiejętnego kreowania i zarządzania wizerunkiem online, trzeba spełnić jedno podstawowe wymaganie: lekarz musi być widoczny w Internecie.

Czytaj dalej

lis 9, 2017

Pacjenci nic nie wiedzą o Twojej pracy

Lata edukacji i praktyki zawodowej czynią Cię ekspertem w swojej dziedzinie. Jednocześnie mogą też zakrzywiać nieco spojrzenie na branżę medyczną. Optyka pacjenta, któremu siłą rzeczy zwykle brakuje merytorycznej wiedzy, jest zupełnie inna. Pacjent nie jest w stanie rzetelnie ocenić kompetencji lekarza i przy wyborze kieruje się innymi kryteriami.

Czytaj dalej

Jak zwiększyć rozpoznawalność w Internecie?

 

W świecie nowoczesnych technologii dekada to cała epoka. Wydaje się, że jeszcze wczoraj samo posiadanie przez lekarza strony www wystarczało, aby jego gabinet był dobrze widoczny w Internecie. Prosta witryna wystarczała, aby zostawić innych lekarzy daleko w tyle. Niestety, te czasy dawno minęły.

Czytaj dalej

wrz 28, 2017

3 powody, dla których powinieneś zwracać uwagę na opinie pacjentów


Czy wiesz, co sprawi, że liczba wizyt w Twoim gabinecie w naturalny sposób wzrośnie? Przychylne opinie pacjentów na Twój temat w Internecie. Dlaczego? Oto trzy najważniejsze powody.

Czytaj dalej

5 kroków do skutecznej strony internetowej lekarza

 

W dzisiejszych czasach posiadanie strony internetowej przez lekarza jest oczywistością. Czy jednak lekarze zastanawiają się, do czego strona powinna służyć, czy po prostu ulegają modzie? Strona internetowa gabinetu lekarskiego ma w gruncie rzeczy bardzo konkretny cel: powinna ściągać pacjentów do gabinetu.

Czytaj dalej

lip 19, 2017

3 aspekty wizyty, które zdecydują, czy pacjent do Ciebie wróci

Jak wiadomo, pacjenci mają możliwość dokonywania na portalu ZnanyLekarz.pl szczegółowej oceny różnych aspektów wizyty u lekarza. Warto wiedzieć, że szczególną uwagę zwracają na trzy aspekty: punktualność lekarza, jego zaangażowanie oraz komfort gabinetu.

Czytaj dalej

cze 9, 2017

4 powody, dlaczego opinie o lekarzach są tak ważne dla pacjentów

Wiele razy pisaliśmy na blogu o tym, jak ważne dla lekarzy są opinie, które wystawiają im w Internecie pacjenci. Dziś spojrzymy na ten temat z drugiej strony. Dlaczego opinie są tak ważne dla pacjentów? Dlaczego z jednej strony ich szukają, a z drugiej sami chcą wystawiać?

Czytaj dalej

maj 26, 2017

Co mówić pacjentom w Internecie, a czego nie?

Żyjemy w dobie Internetu. Pacjenci, którzy chcą umówić wizytę, najpierw szukają informacji o lekarzu w sieci. Trzeba więc zwracać baczną uwagę na to, co zamieszczamy w Internecie. Bardzo łatwo o wizerunkowe wpadki, które mogą nas kosztować utratę pacjentów. Jak im zapobiec?

Czytaj dalej

kwi 28, 2017

5 wizerunkowych grzechów lekarzy

Nie od dziś wiadomo, że budowanie wizerunku to długi i żmudny proces. Nietrudno za to o wpadki, które mogą okazać się bardzo kosztowne: w dobie łatwego dostępu do opinii w Internecie wizerunek lekarza jest w kontekście jego kariery równie ważny, jak jakość świadczonych usług. Wielu potknięć można uniknąć, gdy tylko podejdzie się do procesu kreowania wizerunku świadomie. Oto pięć wizerunkowych grzechów, które często przytrafiają się lekarzom.

Czytaj dalej

mar 10, 2017

Twoja strona internetowa - szybko, tanio i skutecznie

 

O stronie www gabinetu lekarskiego należy myśleć jak o wirtualnej wizytówce - jej zadaniem jest przedstawić gabinet w jak najlepszym świetle i zachęcić pacjentów do umówienia wizyty. Czy to oznacza, że kluczem do sukcesu jest efektowny projekt i krzykliwa treść? Niezupełnie.

Czytaj dalej

lut 9, 2017

5 kroków do zniszczenia wizerunku

Wizerunek buduje się mozolnie, za to zniszczyć można go błyskawicznie. Oto pięć sprawdzonych kroków do zrujnowania wizerunku. Czas na mały rachunek sumienia: czy swoimi działaniami lub ich zaniechaniem nie zmierzamy w stronę wizerunkowej katastrofy…?

Czytaj dalej

6 pytań, które warto zadać przed zleceniem wykonania strony www gabinetu

 

Posiadanie strony internetowej jest dziś uważane za obowiązek gabinetu lekarskiego. Łatwo obronić takie podejście - wszak pacjenci zaczynają poszukiwania lekarza właśnie w Internecie. Stron internetowa jest wirtualną wizytówką. Poprawnie wykonana zachęci do umówienia wizyty, a nieestetyczna i trudna w obsłudze - może zniechęcić. Zanim zlecimy stworzenie strony www, warto zadać sobie kilka pytań.

Czytaj dalej

gru 22, 2016

Buduj profesjonalny wizerunek i nie przepłacaj


Ogromna większość polskich lekarzy nie przywiązuje dużej wagi do budowania swojego profesjonalnego wizerunku. Tymczasem dla pacjentów poszukujących lekarzy w Internecie ich wizerunek jest kluczowy i decyduje o wyborze. Zaniedbania wizerunkowe to prosta droga do utraty pacjentów.

Czytaj dalej

lis 17, 2016

Ile stracisz, zamykając się na opinie pacjentów

 

Wybierając w Internecie produkty i usługi, kierujemy się dziś przede wszystkim rekomendacjami innych klientów. Dotyczy to także usług medycznych. Lekarze wciąż nie do końca zdają sobie sprawę, jak istotne dla prosperowania ich gabinetów są opinie wystawiane przez pacjentów. Zignorowanie tego tematu może niestety bardzo szybko negatywnie wpłynąć na dochody.

Czytaj dalej

Czy nie odstraszasz pacjentów... zdjęciami?


Każdy gabinet i placówka posiadająca stronę internetową chce zapełnić ją unikalną treścią. Również - zdjęciami. Tymczasem warto wiedzieć, że nierozważnie dobrane fotografie mogą skutecznie odstraszyć pacjenta.

Czytaj dalej

Jak prowadzić profil gabinetu lub placówki na Facebooku? 5 prostych zasad

Najpopularniejszym portalem społecznościowym w Polsce od kilku lat jest Facebook. Promowanie gabinetu lekarskiego lub placówki medycznej na Facebooku może być tanim i skutecznym sposobem dotarcia do nowych pacjentów oraz prowadzenia komunikacji z bieżącymi. Jednak jego prowadzenie wcale nie jest łatwe, a nieumiejętnie poruszając się w świecie mediów społecznościowych przysporzymy sobie więcej szkód, niż zysków.

Czytaj dalej

sie 10, 2016

Jak nie przepłacić, budując profesjonalny wizerunek lekarza w Internecie?

Określenie “wizerunek w Internecie” wciąż może brzmieć… tajemniczo. Często pada w kontekście stylizacji celebrytów i polityków, kampanii prowadzonych przez wielkie korporacje. Kreowaniem wizerunku zajmują się sowicie opłacane agencje i spin doktorzy. Tymczasem lekarze w natłoku bieżących zajęć często nawet nie próbują mierzyć się z wyzwaniem budowy wizerunku w sieci, zakładając, że brakuje im kompetencji i środków. Jak się okazuje, budowa wizerunku gabinetu może być prosta i niedroga. A dobry wizerunek to więcej pacjentów!

Czytaj dalej

7 zasad skutecznego promowania gabinetów i placówek medycznych przy pomocy e-maili

Większość właścicieli gabinetów lekarskich i placówek medycznych zdaje sobie sprawę z potrzeby promowania się w Internecie. Standardem są już strony internetowe, lekarze i managerowie placówek coraz odważniej sięgają też po media społecznościowe. Wielu zapomina o sprawdzonej, skutecznej metodzie komunikacji marketingowej, jaką od lat jest newsletter.

Czytaj dalej

10 aplikacji i narzędzi, które każdy lekarz musi znać

Dziś praca lekarza nie ogranicza się do kontaktu z pacjentem, stawiania diagnozy i prowadzenia terapii. Lekarz potrzebuje też oprogramowania do zarządzania bieżącą pracą gabinetu i promowania się, aby pozyskiwać nowych pacjentów. Musi też dbać o swój wizerunek. Dostęp do odpowiednich narzędzi jest na szczęście łatwy, nie musi też wiązać się z dużymi kosztami!

Czytaj dalej

cze 29, 2016

Jak wypadasz na tle konkurentów? Analiza profilu lekarza w 5 krokach

Pacjenci szukają dziś lekarzy głównie w Internecie. Dokonują wyboru na podstawie informacji, które znajdą w sieci. Zestawiają różnych lekarzy ze sobą. Zastanawiałeś się, jak Cię widzą potencjalni pacjenci - i jak wypadasz na tle innych gabinetów z Twojej okolicy?

Czytaj dalej

maj 10, 2016

Lekarzu, niech o Tobie szepczą!

Choć pojęcie buzz marketing robi zawrotną karierę od niedawna, to zjawisko, które opisuje, jest tak stare, jak sama komunikacja międzyludzka. Marketing szeptany towarzyszy nam od zawsze. Dziś, w dobie Internetu, przeżywa prawdziwy renesans. W jaki sposób może dotyczyć lekarzy?

Czytaj dalej

kwi 28, 2016

Zdarza Ci się nie odebrać telefonu od pacjenta? Niszczysz swój wizerunek!

 

Sądzisz, że zadbany gabinet i otwarte, przyjazne nastawienie do pacjentów wystarczają, aby budować pozytywny wizerunek lekarza? Chcielibyśmy, żeby tak było. Niestety, rzeczywistość jest inna. Budowa wizerunku wymaga dziś otwarcia na nowoczesne technologie. Spokojnie - to tylko brzmi skomplikowanie.

Czytaj dalej

kwi 21, 2016

Nie mylmy hejtu z opiniami!


Określenie “hejt” robi zawrotną karierę w mediach. Z nienawistnymi komentarzami publikowanymi przez internautów zmagają się celebryci, dziennikarze, ale także zwykli ludzie. O hejcie coraz częściej mówi się też w kontekście lekarzy.

Czytaj dalej

mar 24, 2016

Treści na stronie www lekarza, czyli gdy lekarz bierze się za pisanie


W naszych publikacjach kilka razy poruszaliśmy temat strony internetowej lekarzy. Pisaliśmy o tym, jakie informacje muszą się na niej znaleźć i jak powinien wyglądać jej projekt. Tymczasem w polskim Internecie nie brakuje poprawnie zaprojektowanych i estetycznie wykonanych stron, które jednak wręcz straszą niechlujnie przygotowanymi treściami. Nie wpływa to dobrze na wizerunek lekarza.

Czytaj dalej

3 sposoby tworzenia stron internetowych dla lekarzy


Pytanie, czy strona internetowa jest potrzebna lekarzowi, dawno straciło aktualność. Dziś powinno brzmieć: co zrobić, żeby strona internetowa generowała dla naszego gabinetu jak najwięcej korzyści biznesowych.

Czytaj dalej

lut 11, 2016

Wizerunek lekarza on-line – czy wiesz już wszystko? Część 3


Prawo w Polsce jest szczególnie restrykcyjne – lekarze nie mogą promować siebie i swoich usług tak, jak sugerują amerykańskie podręczniki i inspirujące analizy przypadków (ang. case studies). Polski lekarz ma do dyspozycji niewiele narzędzi marketingowych, skupionych wokół komunikacji. Są to głównie działania wizerunkowe, w szczególności skupione wokół edukacji zdrowotnej – czyli tzw. content marketingu (marketingu treści).

Czytaj dalej

sty 28, 2016

Wizerunek lekarza on-line – czy wiesz już wszystko? Część 2



To, kiedy i dlaczego decydujemy się na wsparcie marketingowe wynika niejednokrotnie z patowej sytuacji, w której nagle się znaleźliśmy. Gdy czujemy, że sami nie damy sobie rady, sięgamy po pomoc specjalistów.

Czytaj dalej

Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Placówka, która zrobi dobre wrażenie

Większość pacjentów nie jest w stanie merytorycznie ocenić jakości usług świadczonych przez Twoją placówkę medyczną. O ich opinii często decyduje po prostu wrażenie. To zaś możesz kształtować - skoro tak, rób to świadomie! Potraktuj pacjenta jak cennego gościa - a na pewno do Ciebie wróci. Zasada “jak Cię widzą, tak Cię piszą”, jest jak najbardziej prawdziwa.

Czytaj dalej

sty 14, 2016

Wizerunek lekarza on-line – czy wiesz już wszystko? Część 1



Siedząc w gabinecie wśród certyfikatów, przeświadczeni o swoich wysokich kompetencjach i wieloletnim doświadczeniu nie potrafimy spojrzeć na siebie bardziej obiektywnie - oczami pacjenta.

Czytaj dalej

Zależność między opiniami a wizerunkiem (fragment e-booka)

Jak pacjenci szukają i wybierają lekarzy?
Z badania ankietowego, które przeprowadziliśmy wśród pacjentów, wynika, że aż 89% z nich szukało lekarza w sieci. Dwie trzecie badanych wskazało na opinie zamieszczane przez innych jako kluczowy czynnik, decydujący o wyborze.

Czytaj dalej

paź 13, 2015

5 cech lekarza idealnego

Czas na mały rachunek sumienia. Przekonaj się, czy wiele dzieli Cię od lekarza idealnego w oczach pacjenta?

Czytaj dalej

Media społecznościowe dla lekarzy

Korzysta z nich 99% internautów, poświęcając na to średnio 1 godzinę i 45 minut dziennie (badanie GWI Social report, 2015). O czym mowa? O mediach społecznościowych.

Serwisy, których funkcją jest gromadzenie wokół siebie internetowych społeczności, zdobyły na przestrzeni ostatnich lat ogromną popularność. Stały się też pełnowartościowymi kanałami promocji. Jak może z nich korzystać polski lekarz, aby promować swoje usługi?

Czytaj dalej

Pokaż pacjentom, jakie choroby leczysz!

Często przypominamy, że warto uzupełnić profil w serwisie ZnanyLekarz.pl o listę leczonych chorób i dolegliwości. Wielu lekarzy wciąż jednak o tym nie pamięta lub bagatelizuje. Jak się okazuje, jest to znacznie ważniejsze, niż mogłoby się wydawać, zwłaszcza w kontekście pozyskania nowych pacjentów.

Czytaj dalej

maj 7, 2015

Co wpływa na wizerunek lekarza?

Pojęcie wizerunku robi w mediach sporą karierę. Najczęściej używa się go w kontekście celebrytów i polityków. Lekarze zwykle nie zdają sobie sprawy, że problem dbania o wizerunek dotyczy także ich. Obraz, jaki kształtują w oczach pacjentów, jest bardzo istotny – buduje zaufanie, które przekłada się na liczbę wizyt w gabinecie. Jakie są najważniejsze elementy wizerunku lekarza i jak o nie dbać – także w internecie?

Czytaj dalej

8 informacji, które warto zamieścić w Internecie, aby dać się znaleźć pacjentom.. i wyszukiwarkom

Wielokrotnie na naszym blogu pisaliśmy o tym, jak promować się w Internecie, aby dotrzeć z ofertą gabinetu do potencjalnych pacjentów. Ale promocja to nie wszystko. Równie ważne jest, jakie informacje zamieścimy na swojej stronie internetowej lub profilu, aby zatrzymać pacjenta na dłużej, uwiarygodnić siebie jako specjalistę, wzbudzić zaufanie i zachęcić do następnego kroku, czyli umówienia się na wizytę. A przy okazji - wpłynąć na pozycję strony lub profilu w wyszukiwarce.

Czytaj dalej

Lekarz w sieci... społecznościowej

Już kilkukrotnie pisaliśmy na naszym blogu o tym, jak powinna wyglądać skuteczna strona internetowa w branży medycznej i jakie informacje warto na niej uwzględnić, aby zachęcała pacjentów do skorzystania z naszych usług. Ostatnio coraz więcej lekarzy i placówek medycznych decyduje się na prowadzenie profilu w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku – albo jako tańsza alternatywa dla strony www, albo jako dodatkowe miejsce promocji. Jak stworzyć profesjonalny profil w sieci społecznościowej? Jakie są zalety takiego narzędzia promocji i na co trzeba uważać?

Czytaj dalej

sty 28, 2015

Jak reagować na negatywne opinie w internecie?

Jak wynika z naszych badań, aż 88% pacjentów przy wyborze lekarza lub specjalisty kieruje się opiniami. Chcą mieć pewność, że trafią w dobre ręce – do specjalisty, który nie tylko rozwiąże ich problem zdrowotny, lecz także odpowiednio się nimi zaopiekuje. Co zrobić, jeśli w internecie pojawiają się negatywne głosy na nasz temat? To zależy. Przede wszystkim od miejsca, w którym komentarze są publikowane.

Czytaj dalej

sty 7, 2015

Jak pacjenci opiniowali pracę lekarzy w 2014 roku?

Na koniec 2014 roku aż 76% opinii wystawionych w serwisie ZnanyLekarz.pl stanowiły opinie pozytywne. W którym województwie pacjenci są najbardziej zadowoleni z lekarzy? Które specjalizacje mają najlepsze komentarze? I ile opinii zdobył pewien ginekolog z Krakowa? Przedstawiamy krótkie podsumowanie dotyczące opiniowania pracy lekarzy i specjalistów.

Czytaj dalej

Co o lekarzu mówi jego zdjęcie?

Jeden obraz jest wart tysiąca słów, ale czy zdjęcie lekarza może się przełożyć na wzrost liczby wizyt w gabinecie? Z danych serwisu ZnanyLekarz.pl wynika, że tak. Elementy wizualne są szybciej przetwarzane przez nasze mózgi, dlatego często już na podstawie zdjęcia pacjent wyrabia sobie opinię o lekarzu lub gabinecie. Jakie fotografie zamieszczać w Internecie?

Czytaj dalej

5 błędów, które popełniają lekarze w Internecie

Ponad 9,5 mln użytkowników Internetu sprawdza informacje o lekarzu w sieci. Pacjenci nie tylko szukają danych kontaktowych i opisu usług, lecz także kształtują swoje zdanie o specjaliście na podstawie informacji znalezionych na stronach www. Warto więc zadbać o to, jaki obraz lekarza pacjent „ujrzy” w Internecie. Ale jak to zrobić? Wciąż jeszcze lekarze popełniają wiele błędów w tej kwestii. To zrozumiałe, bo przecież nikt na studiach nie uczył, jak kształtować swój profesjonalny wizerunek w Internecie. Przedstawiamy listę najważniejszych przewinień i podpowiadamy, jak ich uniknąć.

Czytaj dalej

6 sposobów na zwiększenie skuteczności Twojej strony internetowej

Strona internetowa gabinetu lekarskiego to nie tylko źródło informacji o lekarzu i jego usługach, lecz także element budowania profesjonalnego wizerunku. Często od jej wyglądu i zawartości zależy, jak pacjent oceni specjalistę i czy zdecyduje się mu zaufać. Jak przygotować skuteczną stronę www, aby stanowiła profesjonalną wizytówkę i zachęciła do rzeczywistej wizyty w gabinecie? Przedstawiamy sprawdzone wskazówki.

Czytaj dalej

8 zasad obecności lekarza w Internecie

O tym, że rozwój nowych technologii wywarł ogromny wpływ na sposób poszukiwania informacji przez pacjentów i niejako wymusza na lekarzach prowadzących własne praktyki lekarskie konieczność podążania za tym trendem, pisaliśmy wielokrotnie. Ci z Was, którzy uczestniczyli w internetowym szkoleniu dot. reputacji lekarza w świecie nowych mediów i opinii usłyszeli to również od prowadzącej, lek. med. Ewy Borek, która na potwierdzenie tej tezy przedstawiła szereg dowodów i danych liczbowych. Zatem w dzisiejszym poście nie będę nikogo przekonywała, że warto być obecnym w internecie i wykorzystywać to medium do budowania wizerunku i pozyskiwania pacjentów, bo wierzę, że macie już taką świadomość.

Przedstawiam 8 prostych zasad obecności lekarza w internecie, których warto przestrzegać, aby nie tylko nie zaszkodzić swojemu wizerunkowi, ale także budować swoją reputację w sieci i pozyskiwać pacjentów.

Czytaj dalej

wrz 7, 2014

ZnanyLekarz.pl rezygnuje z anonimowych opinii o lekarzach

Uwaga: artykuł pochodzi z 2014 roku
ZnanyLekarz.pl od dawna jest miejscem rzetelnej wymiany informacji pomiędzy lekarzem i pacjentem. W celu zapewnienia jak najlepszej jakości informacji o specjalistach w serwisie zdecydowaliśmy się zmienić sposób w jaki użytkownicy mogą zamieszczać opinie o lekarzach.

Zmiana oznacza dla serwisu rezygnację z anonimowości w wystawianych komentarzach. Jest to kolejny etap rozwoju serwisu i efekt współpracy z środowiskiem medycznym, które proponowało to rozwiązanie.

Czytaj dalej

maj 29, 2014

Co mi dolega doktorze Google?

Od pewnego czasu żyjemy w epoce interaktywnej, gdzie uzyskanie praktycznie każdej informacji jest niezwykle proste i tanie dzięki powszechnemu dostępowi zasobów internetu. Serwisy społecznościowe, blogi, komunikatory zlikwidowały bariery komunikacyjne i ułatwiły wymianę informacji oraz opinii. Wystarczy włączyć komputer i kliknąć, aby znaleźć odpowiedź na niemal każde pytanie, także dotyczące aspektu zdrowia. Ta olbrzymia zmiana nie pozostała bez wpływu na postrzeganie medyków i ich reputację, która bez wątpienia jest niezwykle ważna w tym zawodzie.

Czytaj dalej

kwi 13, 2014

Jak szybko i wygodnie monitorować wpisy w internecie?

Pacjenci bardzo chętnie dzielą się swoimi opiniami o lekarzach w internecie - miesięcznie na profile specjalistów w naszym serwisie dodawanych jest około 7 tysięcy nowych wpisów. Warto pamiętać, że pomimo tak dużej popularności, ZnanyLekarz.pl nie jest jedynym miejscem, gdzie pacjenci komentują pracę lekarzy. Opinie pojawiają się również na Facebooku, blogach, czy forach dyskusyjnych. Warto pamiętać, że każdy taki pojedynczy wpis może wpłynąć na postrzeganie lekarza i zwiększyć lub zmniejszyć liczbę pacjentów w gabinecie. Zatem niezwykle ważne jest, aby trzymać rękę na pulsie, wiedzieć co oraz gdzie piszą pacjenci i w miarę potrzeby reagować na te wpisy. Jak zatem nie tracąc czasu i pieniędzy być na bieżąco z tym, co o Tobie piszą w internecie?

Czytaj dalej

5 najczęstszych zarzutów pacjentów wobec lekarzy

Wbrew obiegowej opinii o polskiej służbie zdrowia, Polacy zdecydowanie pozytywnie opiniują pracę lekarzy. Do większości komentarzy przypisana jest ocena bardzo dobra, dobra lub neutralna (79%). Tylko 21% wszystkich wpisów na ZnanyLekarz.pl to opinie negatywne z oceną słabą lub bardzo słabą. Jakie obiekcje względem lekarzy powtarzają się w komentarzach? Oto lista 5 najczęstszych zarzutów pacjentów przygotowana przez moderatorów naszego serwisu.

Czytaj dalej

Panie Doktorze, zapraszam na ryby!

Autorem tekstu jest lekarz Michał Feldman.

Pacjenci zakładają lekarzom internetowe wizytówki i oceniają ich pracę. Komentują wpisy na Facebooku albo wyznają miłość w e-mailu. Internet potrafi płatać lekarzom figle, ale nie warto z niego rezygnować. Czasem może pomóc uratować pacjentowi życie.

Czytaj dalej

mar 27, 2014

Jak pacjenci opiniują pracę lekarzy? [infografika]

Na koniec 2013 roku liczba opinii o lekarzach i specjalistach w naszym serwisie przekroczyła 350 000. Każdego dnia dodawanych jest kolejnych kilkaset komentarzy. To dobitnie świadczy o tym, że pacjenci bardzo chętnie dzielą się swoimi opiniami i chcą sygnalizować innym, do którego specjalisty warto udać się po pomoc. Jaki jest rozkład opinii pozytywnych i negatywnych? W jakich województwach dodawanych jest najwięcej najwięcej komentarzy? Którzy specjaliści są najlepiej opiniowani, a o których jest publikowanych najwięcej komentarzy?

Czytaj dalej

Lekarz w internecie - bezpłatne szkolenia online

Według badań PBI, internet jest pierwszym źródłem informacji na temat zdrowia. Już ponad 9,5 mln Polaków szuka w sieci informacji o zdrowiu i lekarzach. Naturalne jest, że w związku z tak ogromnym zainteresowaniem pacjentów, internet przyciąga również uwagę lekarzy i rodzi ich pytania w kontekście wykonywanego zawodu.

Czytaj dalej

Masz wiadomość!

Co wpływa na budowanie pozytywnego wizerunku wśród pacjentów? Czego tak naprawdę oczekują pacjenci od lekarzy?

Wizerunek lekarza - niezwykle ważny w budowaniu zaufania pacjenta, które jest kluczowe do zbudowania dobrych relacji i efektywnej współpracy pacjenta z lekarzem. Być może ostatnio nieco nadszarpnięty ze względu na niską ocenę całego systemu ochrony zdrowia w Polsce. Czy rzeczywiście? Czy ocena systemu ma wpływ na ocenę lekarza? Co zrobić, żeby pacjenci postrzegali lekarza pozytywnie?

Czytaj dalej

lis 29, 2013

6 zasad moderacji opinii o lekarzach

Opinie o lekarzach zamieszczane w internecie to temat, który wywołuje wiele emocji, zarówno u pacjentów, jak i lekarzy. Czy pacjent może napisać wszystko? Co może zrobić lekarz, który nie zgadza się z opinią na swoim profilu? Czy opinie negatywne są usuwane? Czy może się zdarzyć, że nieuczciwa konkurencja doda negatywną opinię lekarzowi? Dziś opowiem o tym, jak działa system moderacji w ZnanyLekarz.pl.

Czytaj dalej

Opinie Twoich pacjentów, czyli słowa na wagę złota

Ludzie rzadko korzystają z usług świadczonych przez anonimowych specjalistów. Zdecydowanie częściej wybierają te oferty, o których wiedzą, że spotykały się z zainteresowaniem innych osób. Ten mechanizm, zwany w psychologii społecznym dowodem słuszności, ma zastosowanie w niemal każdej dziedzinie życia.

Czytaj dalej

ABC mailowego kontaktu z pacjentem

 

Jedną z dostępnych form komunikacji pomiędzy gabinetem/lekarzem a pacjentem może być poczta elektroniczna. Mimo, że e-mail ma już ponad 40 lat i jest usługą powszechnie dostępną, z pewnym oporem wykorzystywany jest w komunikacji pomiędzy lekarzem a pacjentem.

Czytaj dalej

gru 10, 2019

Prosty sposób na wzmocnienie wizerunku eksperta

Na ekspercki wizerunek lekarza w Internecie składa się wiele elementów: posiadane doświadczenie, certyfikaty, profesjonalne zdjęcia czy otrzymane opinie. Równie istotną rolę odgrywa aktywność lekarza: reagowanie na opinie - zarówno te negatywne, jak i pozytywne - oraz odpowiadanie na pytania pacjentów.


lip 31, 2019

Przekuj negatywną opinię w… poprawę wizerunku!

Co zrobić, by negatywne oceny nie zaważyły na Twoim wizerunku? Jak reagować na opinie, by zjednać sobie pacjentów i zachęcić ich do umawiania wizyt w Twoim gabinecie?


mar 20, 2019

Wyglądaj świetnie w Internecie - zastosuj te 3 sposoby

Każdy z nas lubi prezentować się dobrze, szczególnie jeżeli chodzi o pokazywanie się online. Na platformach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram, mamy wręcz czasami tendencje do przekłamywania rzeczywistości. Pamiętajmy zatem też o tym, jak prezentujemy się w LinkedIn i innych serwisach profesjonalnych. O czym pamiętać, by wypadać w nich jak najlepiej?


Technologie, które docenią Twoi pacjenci


mar 6, 2019

Jak wykorzystać każdą opinię do budowania wizerunku?


paź 11, 2018

Zbuduj profesjonalny wizerunek szybko i niedrogo

Gdyby zapytać przeciętnego polskiego lekarza, jak wysoko na liście jego priorytetów znajduje się kreowanie profesjonalnego wizerunki, odpowiedzią byłoby zapewne zdziwione uniesienie brwi. Zagadnienia związane z wizerunkiem traktowane są po macoszemu. Tymczasem podejmując odpowiednie działania na tym polu można stosunkowo łatwo przekonać do siebie pacjentów.


lip 19, 2018

5 błędów, przez które pacjenci nie widzą Cię w Internecie

Droga do lekarza zaczyna się dziś w Internecie. Połowa polskich użytkowników sieci przynajmniej raz w miesiącu wyszukuje informacje związane z lekarzami i zdrowiem. Powodzenie gabinetu zależy w pierwszym rzędzie od jego widoczności w Internecie - pacjenci nie umówią wizyty, jeśli nie dowiedzą się, że mają taką możliwość. Wielu świetnych lekarzy mogłoby umawiać więcej wizyt i w konsekwencji lepiej zarabiać, gdyby tylko pacjenci łatwiej znajdowali ich w Internecie. Oto pięć najczęściej popełnianych błędów.


lip 5, 2018

3 nieinwazyjne sposoby pozyskania opinii od pacjentów

Jak wiadomo, pozytywne opinie są bezcenne dla każdego gabinetu, gdyż budują wiarygodność i przekonują niezdecydowanych pacjentów. Aż 84% z nich przyznaje, że wybierając lekarza zwraca największą uwagę właśnie na znalezione w Internecie opinie. Trudno wyobrazić sobie dziś inną równie skuteczną i przy tym bezpłatną formę promowania gabinetu. Wielu lekarzy wciąż czuje się jednak niekomfortowo, gdy przychodzi do poproszenia pacjenta o udzielenie rekomendacji online. Niepotrzebnie. Oto trzy sprawdzone, nieinwazyjne sposoby.


sty 17, 2018

Jesteś słabo widoczny w Internecie? Tracisz pacjentów!

 

doctors_visibility.jpegOd dawna zachęcamy lekarzy do dbania o wizerunek online. To najlepsza inwestycja. Pacjenci zwykle nie mają dostatecznej merytorycznej wiedzy, która pozwalałaby im ocenić jakość pracy lekarza i na tej podstawie wybrać gabinet, więc najczęściej kierują się jego wizerunkiem. Warto jednak zwrócić uwagę, że aby zacząć myśleć o zyskach płynących z umiejętnego kreowania i zarządzania wizerunkiem online, trzeba spełnić jedno podstawowe wymaganie: lekarz musi być widoczny w Internecie.


lis 9, 2017

Pacjenci nic nie wiedzą o Twojej pracy

Lata edukacji i praktyki zawodowej czynią Cię ekspertem w swojej dziedzinie. Jednocześnie mogą też zakrzywiać nieco spojrzenie na branżę medyczną. Optyka pacjenta, któremu siłą rzeczy zwykle brakuje merytorycznej wiedzy, jest zupełnie inna. Pacjent nie jest w stanie rzetelnie ocenić kompetencji lekarza i przy wyborze kieruje się innymi kryteriami.


Jak zwiększyć rozpoznawalność w Internecie?

 

W świecie nowoczesnych technologii dekada to cała epoka. Wydaje się, że jeszcze wczoraj samo posiadanie przez lekarza strony www wystarczało, aby jego gabinet był dobrze widoczny w Internecie. Prosta witryna wystarczała, aby zostawić innych lekarzy daleko w tyle. Niestety, te czasy dawno minęły.


wrz 28, 2017

3 powody, dla których powinieneś zwracać uwagę na opinie pacjentów


Czy wiesz, co sprawi, że liczba wizyt w Twoim gabinecie w naturalny sposób wzrośnie? Przychylne opinie pacjentów na Twój temat w Internecie. Dlaczego? Oto trzy najważniejsze powody.


5 kroków do skutecznej strony internetowej lekarza

 

W dzisiejszych czasach posiadanie strony internetowej przez lekarza jest oczywistością. Czy jednak lekarze zastanawiają się, do czego strona powinna służyć, czy po prostu ulegają modzie? Strona internetowa gabinetu lekarskiego ma w gruncie rzeczy bardzo konkretny cel: powinna ściągać pacjentów do gabinetu.


lip 19, 2017

3 aspekty wizyty, które zdecydują, czy pacjent do Ciebie wróci

Jak wiadomo, pacjenci mają możliwość dokonywania na portalu ZnanyLekarz.pl szczegółowej oceny różnych aspektów wizyty u lekarza. Warto wiedzieć, że szczególną uwagę zwracają na trzy aspekty: punktualność lekarza, jego zaangażowanie oraz komfort gabinetu.


cze 9, 2017

4 powody, dlaczego opinie o lekarzach są tak ważne dla pacjentów

Wiele razy pisaliśmy na blogu o tym, jak ważne dla lekarzy są opinie, które wystawiają im w Internecie pacjenci. Dziś spojrzymy na ten temat z drugiej strony. Dlaczego opinie są tak ważne dla pacjentów? Dlaczego z jednej strony ich szukają, a z drugiej sami chcą wystawiać?


maj 26, 2017

Co mówić pacjentom w Internecie, a czego nie?

Żyjemy w dobie Internetu. Pacjenci, którzy chcą umówić wizytę, najpierw szukają informacji o lekarzu w sieci. Trzeba więc zwracać baczną uwagę na to, co zamieszczamy w Internecie. Bardzo łatwo o wizerunkowe wpadki, które mogą nas kosztować utratę pacjentów. Jak im zapobiec?


kwi 28, 2017

5 wizerunkowych grzechów lekarzy

Nie od dziś wiadomo, że budowanie wizerunku to długi i żmudny proces. Nietrudno za to o wpadki, które mogą okazać się bardzo kosztowne: w dobie łatwego dostępu do opinii w Internecie wizerunek lekarza jest w kontekście jego kariery równie ważny, jak jakość świadczonych usług. Wielu potknięć można uniknąć, gdy tylko podejdzie się do procesu kreowania wizerunku świadomie. Oto pięć wizerunkowych grzechów, które często przytrafiają się lekarzom.


mar 10, 2017

Twoja strona internetowa - szybko, tanio i skutecznie

 

O stronie www gabinetu lekarskiego należy myśleć jak o wirtualnej wizytówce - jej zadaniem jest przedstawić gabinet w jak najlepszym świetle i zachęcić pacjentów do umówienia wizyty. Czy to oznacza, że kluczem do sukcesu jest efektowny projekt i krzykliwa treść? Niezupełnie.


lut 9, 2017

5 kroków do zniszczenia wizerunku

Wizerunek buduje się mozolnie, za to zniszczyć można go błyskawicznie. Oto pięć sprawdzonych kroków do zrujnowania wizerunku. Czas na mały rachunek sumienia: czy swoimi działaniami lub ich zaniechaniem nie zmierzamy w stronę wizerunkowej katastrofy…?


6 pytań, które warto zadać przed zleceniem wykonania strony www gabinetu

 

Posiadanie strony internetowej jest dziś uważane za obowiązek gabinetu lekarskiego. Łatwo obronić takie podejście - wszak pacjenci zaczynają poszukiwania lekarza właśnie w Internecie. Stron internetowa jest wirtualną wizytówką. Poprawnie wykonana zachęci do umówienia wizyty, a nieestetyczna i trudna w obsłudze - może zniechęcić. Zanim zlecimy stworzenie strony www, warto zadać sobie kilka pytań.


gru 22, 2016

Buduj profesjonalny wizerunek i nie przepłacaj


Ogromna większość polskich lekarzy nie przywiązuje dużej wagi do budowania swojego profesjonalnego wizerunku. Tymczasem dla pacjentów poszukujących lekarzy w Internecie ich wizerunek jest kluczowy i decyduje o wyborze. Zaniedbania wizerunkowe to prosta droga do utraty pacjentów.


lis 17, 2016

Ile stracisz, zamykając się na opinie pacjentów

 

Wybierając w Internecie produkty i usługi, kierujemy się dziś przede wszystkim rekomendacjami innych klientów. Dotyczy to także usług medycznych. Lekarze wciąż nie do końca zdają sobie sprawę, jak istotne dla prosperowania ich gabinetów są opinie wystawiane przez pacjentów. Zignorowanie tego tematu może niestety bardzo szybko negatywnie wpłynąć na dochody.


Czy nie odstraszasz pacjentów... zdjęciami?


Każdy gabinet i placówka posiadająca stronę internetową chce zapełnić ją unikalną treścią. Również - zdjęciami. Tymczasem warto wiedzieć, że nierozważnie dobrane fotografie mogą skutecznie odstraszyć pacjenta.


Jak prowadzić profil gabinetu lub placówki na Facebooku? 5 prostych zasad

Najpopularniejszym portalem społecznościowym w Polsce od kilku lat jest Facebook. Promowanie gabinetu lekarskiego lub placówki medycznej na Facebooku może być tanim i skutecznym sposobem dotarcia do nowych pacjentów oraz prowadzenia komunikacji z bieżącymi. Jednak jego prowadzenie wcale nie jest łatwe, a nieumiejętnie poruszając się w świecie mediów społecznościowych przysporzymy sobie więcej szkód, niż zysków.


sie 10, 2016

Jak nie przepłacić, budując profesjonalny wizerunek lekarza w Internecie?

Określenie “wizerunek w Internecie” wciąż może brzmieć… tajemniczo. Często pada w kontekście stylizacji celebrytów i polityków, kampanii prowadzonych przez wielkie korporacje. Kreowaniem wizerunku zajmują się sowicie opłacane agencje i spin doktorzy. Tymczasem lekarze w natłoku bieżących zajęć często nawet nie próbują mierzyć się z wyzwaniem budowy wizerunku w sieci, zakładając, że brakuje im kompetencji i środków. Jak się okazuje, budowa wizerunku gabinetu może być prosta i niedroga. A dobry wizerunek to więcej pacjentów!


7 zasad skutecznego promowania gabinetów i placówek medycznych przy pomocy e-maili

Większość właścicieli gabinetów lekarskich i placówek medycznych zdaje sobie sprawę z potrzeby promowania się w Internecie. Standardem są już strony internetowe, lekarze i managerowie placówek coraz odważniej sięgają też po media społecznościowe. Wielu zapomina o sprawdzonej, skutecznej metodzie komunikacji marketingowej, jaką od lat jest newsletter.


10 aplikacji i narzędzi, które każdy lekarz musi znać

Dziś praca lekarza nie ogranicza się do kontaktu z pacjentem, stawiania diagnozy i prowadzenia terapii. Lekarz potrzebuje też oprogramowania do zarządzania bieżącą pracą gabinetu i promowania się, aby pozyskiwać nowych pacjentów. Musi też dbać o swój wizerunek. Dostęp do odpowiednich narzędzi jest na szczęście łatwy, nie musi też wiązać się z dużymi kosztami!


cze 29, 2016

Jak wypadasz na tle konkurentów? Analiza profilu lekarza w 5 krokach

Pacjenci szukają dziś lekarzy głównie w Internecie. Dokonują wyboru na podstawie informacji, które znajdą w sieci. Zestawiają różnych lekarzy ze sobą. Zastanawiałeś się, jak Cię widzą potencjalni pacjenci - i jak wypadasz na tle innych gabinetów z Twojej okolicy?


maj 10, 2016

Lekarzu, niech o Tobie szepczą!

Choć pojęcie buzz marketing robi zawrotną karierę od niedawna, to zjawisko, które opisuje, jest tak stare, jak sama komunikacja międzyludzka. Marketing szeptany towarzyszy nam od zawsze. Dziś, w dobie Internetu, przeżywa prawdziwy renesans. W jaki sposób może dotyczyć lekarzy?


kwi 28, 2016

Zdarza Ci się nie odebrać telefonu od pacjenta? Niszczysz swój wizerunek!

 

Sądzisz, że zadbany gabinet i otwarte, przyjazne nastawienie do pacjentów wystarczają, aby budować pozytywny wizerunek lekarza? Chcielibyśmy, żeby tak było. Niestety, rzeczywistość jest inna. Budowa wizerunku wymaga dziś otwarcia na nowoczesne technologie. Spokojnie - to tylko brzmi skomplikowanie.


kwi 21, 2016

Nie mylmy hejtu z opiniami!


Określenie “hejt” robi zawrotną karierę w mediach. Z nienawistnymi komentarzami publikowanymi przez internautów zmagają się celebryci, dziennikarze, ale także zwykli ludzie. O hejcie coraz częściej mówi się też w kontekście lekarzy.


mar 24, 2016

Treści na stronie www lekarza, czyli gdy lekarz bierze się za pisanie


W naszych publikacjach kilka razy poruszaliśmy temat strony internetowej lekarzy. Pisaliśmy o tym, jakie informacje muszą się na niej znaleźć i jak powinien wyglądać jej projekt. Tymczasem w polskim Internecie nie brakuje poprawnie zaprojektowanych i estetycznie wykonanych stron, które jednak wręcz straszą niechlujnie przygotowanymi treściami. Nie wpływa to dobrze na wizerunek lekarza.


3 sposoby tworzenia stron internetowych dla lekarzy


Pytanie, czy strona internetowa jest potrzebna lekarzowi, dawno straciło aktualność. Dziś powinno brzmieć: co zrobić, żeby strona internetowa generowała dla naszego gabinetu jak najwięcej korzyści biznesowych.


lut 11, 2016

Wizerunek lekarza on-line – czy wiesz już wszystko? Część 3


Prawo w Polsce jest szczególnie restrykcyjne – lekarze nie mogą promować siebie i swoich usług tak, jak sugerują amerykańskie podręczniki i inspirujące analizy przypadków (ang. case studies). Polski lekarz ma do dyspozycji niewiele narzędzi marketingowych, skupionych wokół komunikacji. Są to głównie działania wizerunkowe, w szczególności skupione wokół edukacji zdrowotnej – czyli tzw. content marketingu (marketingu treści).


sty 28, 2016

Wizerunek lekarza on-line – czy wiesz już wszystko? Część 2



To, kiedy i dlaczego decydujemy się na wsparcie marketingowe wynika niejednokrotnie z patowej sytuacji, w której nagle się znaleźliśmy. Gdy czujemy, że sami nie damy sobie rady, sięgamy po pomoc specjalistów.


Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Placówka, która zrobi dobre wrażenie

Większość pacjentów nie jest w stanie merytorycznie ocenić jakości usług świadczonych przez Twoją placówkę medyczną. O ich opinii często decyduje po prostu wrażenie. To zaś możesz kształtować - skoro tak, rób to świadomie! Potraktuj pacjenta jak cennego gościa - a na pewno do Ciebie wróci. Zasada “jak Cię widzą, tak Cię piszą”, jest jak najbardziej prawdziwa.


sty 14, 2016

Wizerunek lekarza on-line – czy wiesz już wszystko? Część 1



Siedząc w gabinecie wśród certyfikatów, przeświadczeni o swoich wysokich kompetencjach i wieloletnim doświadczeniu nie potrafimy spojrzeć na siebie bardziej obiektywnie - oczami pacjenta.


Zależność między opiniami a wizerunkiem (fragment e-booka)

Jak pacjenci szukają i wybierają lekarzy?
Z badania ankietowego, które przeprowadziliśmy wśród pacjentów, wynika, że aż 89% z nich szukało lekarza w sieci. Dwie trzecie badanych wskazało na opinie zamieszczane przez innych jako kluczowy czynnik, decydujący o wyborze.


paź 13, 2015

5 cech lekarza idealnego

Czas na mały rachunek sumienia. Przekonaj się, czy wiele dzieli Cię od lekarza idealnego w oczach pacjenta?


Media społecznościowe dla lekarzy

Korzysta z nich 99% internautów, poświęcając na to średnio 1 godzinę i 45 minut dziennie (badanie GWI Social report, 2015). O czym mowa? O mediach społecznościowych.

Serwisy, których funkcją jest gromadzenie wokół siebie internetowych społeczności, zdobyły na przestrzeni ostatnich lat ogromną popularność. Stały się też pełnowartościowymi kanałami promocji. Jak może z nich korzystać polski lekarz, aby promować swoje usługi?


Pokaż pacjentom, jakie choroby leczysz!

Często przypominamy, że warto uzupełnić profil w serwisie ZnanyLekarz.pl o listę leczonych chorób i dolegliwości. Wielu lekarzy wciąż jednak o tym nie pamięta lub bagatelizuje. Jak się okazuje, jest to znacznie ważniejsze, niż mogłoby się wydawać, zwłaszcza w kontekście pozyskania nowych pacjentów.


maj 7, 2015

Co wpływa na wizerunek lekarza?

Pojęcie wizerunku robi w mediach sporą karierę. Najczęściej używa się go w kontekście celebrytów i polityków. Lekarze zwykle nie zdają sobie sprawy, że problem dbania o wizerunek dotyczy także ich. Obraz, jaki kształtują w oczach pacjentów, jest bardzo istotny – buduje zaufanie, które przekłada się na liczbę wizyt w gabinecie. Jakie są najważniejsze elementy wizerunku lekarza i jak o nie dbać – także w internecie?


8 informacji, które warto zamieścić w Internecie, aby dać się znaleźć pacjentom.. i wyszukiwarkom

Wielokrotnie na naszym blogu pisaliśmy o tym, jak promować się w Internecie, aby dotrzeć z ofertą gabinetu do potencjalnych pacjentów. Ale promocja to nie wszystko. Równie ważne jest, jakie informacje zamieścimy na swojej stronie internetowej lub profilu, aby zatrzymać pacjenta na dłużej, uwiarygodnić siebie jako specjalistę, wzbudzić zaufanie i zachęcić do następnego kroku, czyli umówienia się na wizytę. A przy okazji - wpłynąć na pozycję strony lub profilu w wyszukiwarce.


Lekarz w sieci... społecznościowej

Już kilkukrotnie pisaliśmy na naszym blogu o tym, jak powinna wyglądać skuteczna strona internetowa w branży medycznej i jakie informacje warto na niej uwzględnić, aby zachęcała pacjentów do skorzystania z naszych usług. Ostatnio coraz więcej lekarzy i placówek medycznych decyduje się na prowadzenie profilu w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku – albo jako tańsza alternatywa dla strony www, albo jako dodatkowe miejsce promocji. Jak stworzyć profesjonalny profil w sieci społecznościowej? Jakie są zalety takiego narzędzia promocji i na co trzeba uważać?


sty 28, 2015

Jak reagować na negatywne opinie w internecie?

Jak wynika z naszych badań, aż 88% pacjentów przy wyborze lekarza lub specjalisty kieruje się opiniami. Chcą mieć pewność, że trafią w dobre ręce – do specjalisty, który nie tylko rozwiąże ich problem zdrowotny, lecz także odpowiednio się nimi zaopiekuje. Co zrobić, jeśli w internecie pojawiają się negatywne głosy na nasz temat? To zależy. Przede wszystkim od miejsca, w którym komentarze są publikowane.


sty 7, 2015

Jak pacjenci opiniowali pracę lekarzy w 2014 roku?

Na koniec 2014 roku aż 76% opinii wystawionych w serwisie ZnanyLekarz.pl stanowiły opinie pozytywne. W którym województwie pacjenci są najbardziej zadowoleni z lekarzy? Które specjalizacje mają najlepsze komentarze? I ile opinii zdobył pewien ginekolog z Krakowa? Przedstawiamy krótkie podsumowanie dotyczące opiniowania pracy lekarzy i specjalistów.


Co o lekarzu mówi jego zdjęcie?

Jeden obraz jest wart tysiąca słów, ale czy zdjęcie lekarza może się przełożyć na wzrost liczby wizyt w gabinecie? Z danych serwisu ZnanyLekarz.pl wynika, że tak. Elementy wizualne są szybciej przetwarzane przez nasze mózgi, dlatego często już na podstawie zdjęcia pacjent wyrabia sobie opinię o lekarzu lub gabinecie. Jakie fotografie zamieszczać w Internecie?


5 błędów, które popełniają lekarze w Internecie

Ponad 9,5 mln użytkowników Internetu sprawdza informacje o lekarzu w sieci. Pacjenci nie tylko szukają danych kontaktowych i opisu usług, lecz także kształtują swoje zdanie o specjaliście na podstawie informacji znalezionych na stronach www. Warto więc zadbać o to, jaki obraz lekarza pacjent „ujrzy” w Internecie. Ale jak to zrobić? Wciąż jeszcze lekarze popełniają wiele błędów w tej kwestii. To zrozumiałe, bo przecież nikt na studiach nie uczył, jak kształtować swój profesjonalny wizerunek w Internecie. Przedstawiamy listę najważniejszych przewinień i podpowiadamy, jak ich uniknąć.


6 sposobów na zwiększenie skuteczności Twojej strony internetowej

Strona internetowa gabinetu lekarskiego to nie tylko źródło informacji o lekarzu i jego usługach, lecz także element budowania profesjonalnego wizerunku. Często od jej wyglądu i zawartości zależy, jak pacjent oceni specjalistę i czy zdecyduje się mu zaufać. Jak przygotować skuteczną stronę www, aby stanowiła profesjonalną wizytówkę i zachęciła do rzeczywistej wizyty w gabinecie? Przedstawiamy sprawdzone wskazówki.


8 zasad obecności lekarza w Internecie

O tym, że rozwój nowych technologii wywarł ogromny wpływ na sposób poszukiwania informacji przez pacjentów i niejako wymusza na lekarzach prowadzących własne praktyki lekarskie konieczność podążania za tym trendem, pisaliśmy wielokrotnie. Ci z Was, którzy uczestniczyli w internetowym szkoleniu dot. reputacji lekarza w świecie nowych mediów i opinii usłyszeli to również od prowadzącej, lek. med. Ewy Borek, która na potwierdzenie tej tezy przedstawiła szereg dowodów i danych liczbowych. Zatem w dzisiejszym poście nie będę nikogo przekonywała, że warto być obecnym w internecie i wykorzystywać to medium do budowania wizerunku i pozyskiwania pacjentów, bo wierzę, że macie już taką świadomość.

Przedstawiam 8 prostych zasad obecności lekarza w internecie, których warto przestrzegać, aby nie tylko nie zaszkodzić swojemu wizerunkowi, ale także budować swoją reputację w sieci i pozyskiwać pacjentów.


wrz 7, 2014

ZnanyLekarz.pl rezygnuje z anonimowych opinii o lekarzach

Uwaga: artykuł pochodzi z 2014 roku
ZnanyLekarz.pl od dawna jest miejscem rzetelnej wymiany informacji pomiędzy lekarzem i pacjentem. W celu zapewnienia jak najlepszej jakości informacji o specjalistach w serwisie zdecydowaliśmy się zmienić sposób w jaki użytkownicy mogą zamieszczać opinie o lekarzach.

Zmiana oznacza dla serwisu rezygnację z anonimowości w wystawianych komentarzach. Jest to kolejny etap rozwoju serwisu i efekt współpracy z środowiskiem medycznym, które proponowało to rozwiązanie.


maj 29, 2014

Co mi dolega doktorze Google?

Od pewnego czasu żyjemy w epoce interaktywnej, gdzie uzyskanie praktycznie każdej informacji jest niezwykle proste i tanie dzięki powszechnemu dostępowi zasobów internetu. Serwisy społecznościowe, blogi, komunikatory zlikwidowały bariery komunikacyjne i ułatwiły wymianę informacji oraz opinii. Wystarczy włączyć komputer i kliknąć, aby znaleźć odpowiedź na niemal każde pytanie, także dotyczące aspektu zdrowia. Ta olbrzymia zmiana nie pozostała bez wpływu na postrzeganie medyków i ich reputację, która bez wątpienia jest niezwykle ważna w tym zawodzie.


kwi 13, 2014

Jak szybko i wygodnie monitorować wpisy w internecie?

Pacjenci bardzo chętnie dzielą się swoimi opiniami o lekarzach w internecie - miesięcznie na profile specjalistów w naszym serwisie dodawanych jest około 7 tysięcy nowych wpisów. Warto pamiętać, że pomimo tak dużej popularności, ZnanyLekarz.pl nie jest jedynym miejscem, gdzie pacjenci komentują pracę lekarzy. Opinie pojawiają się również na Facebooku, blogach, czy forach dyskusyjnych. Warto pamiętać, że każdy taki pojedynczy wpis może wpłynąć na postrzeganie lekarza i zwiększyć lub zmniejszyć liczbę pacjentów w gabinecie. Zatem niezwykle ważne jest, aby trzymać rękę na pulsie, wiedzieć co oraz gdzie piszą pacjenci i w miarę potrzeby reagować na te wpisy. Jak zatem nie tracąc czasu i pieniędzy być na bieżąco z tym, co o Tobie piszą w internecie?


5 najczęstszych zarzutów pacjentów wobec lekarzy

Wbrew obiegowej opinii o polskiej służbie zdrowia, Polacy zdecydowanie pozytywnie opiniują pracę lekarzy. Do większości komentarzy przypisana jest ocena bardzo dobra, dobra lub neutralna (79%). Tylko 21% wszystkich wpisów na ZnanyLekarz.pl to opinie negatywne z oceną słabą lub bardzo słabą. Jakie obiekcje względem lekarzy powtarzają się w komentarzach? Oto lista 5 najczęstszych zarzutów pacjentów przygotowana przez moderatorów naszego serwisu.


Panie Doktorze, zapraszam na ryby!

Autorem tekstu jest lekarz Michał Feldman.

Pacjenci zakładają lekarzom internetowe wizytówki i oceniają ich pracę. Komentują wpisy na Facebooku albo wyznają miłość w e-mailu. Internet potrafi płatać lekarzom figle, ale nie warto z niego rezygnować. Czasem może pomóc uratować pacjentowi życie.


mar 27, 2014

Jak pacjenci opiniują pracę lekarzy? [infografika]

Na koniec 2013 roku liczba opinii o lekarzach i specjalistach w naszym serwisie przekroczyła 350 000. Każdego dnia dodawanych jest kolejnych kilkaset komentarzy. To dobitnie świadczy o tym, że pacjenci bardzo chętnie dzielą się swoimi opiniami i chcą sygnalizować innym, do którego specjalisty warto udać się po pomoc. Jaki jest rozkład opinii pozytywnych i negatywnych? W jakich województwach dodawanych jest najwięcej najwięcej komentarzy? Którzy specjaliści są najlepiej opiniowani, a o których jest publikowanych najwięcej komentarzy?


Lekarz w internecie - bezpłatne szkolenia online

Według badań PBI, internet jest pierwszym źródłem informacji na temat zdrowia. Już ponad 9,5 mln Polaków szuka w sieci informacji o zdrowiu i lekarzach. Naturalne jest, że w związku z tak ogromnym zainteresowaniem pacjentów, internet przyciąga również uwagę lekarzy i rodzi ich pytania w kontekście wykonywanego zawodu.


Masz wiadomość!

Co wpływa na budowanie pozytywnego wizerunku wśród pacjentów? Czego tak naprawdę oczekują pacjenci od lekarzy?

Wizerunek lekarza - niezwykle ważny w budowaniu zaufania pacjenta, które jest kluczowe do zbudowania dobrych relacji i efektywnej współpracy pacjenta z lekarzem. Być może ostatnio nieco nadszarpnięty ze względu na niską ocenę całego systemu ochrony zdrowia w Polsce. Czy rzeczywiście? Czy ocena systemu ma wpływ na ocenę lekarza? Co zrobić, żeby pacjenci postrzegali lekarza pozytywnie?


lis 29, 2013

6 zasad moderacji opinii o lekarzach

Opinie o lekarzach zamieszczane w internecie to temat, który wywołuje wiele emocji, zarówno u pacjentów, jak i lekarzy. Czy pacjent może napisać wszystko? Co może zrobić lekarz, który nie zgadza się z opinią na swoim profilu? Czy opinie negatywne są usuwane? Czy może się zdarzyć, że nieuczciwa konkurencja doda negatywną opinię lekarzowi? Dziś opowiem o tym, jak działa system moderacji w ZnanyLekarz.pl.


Opinie Twoich pacjentów, czyli słowa na wagę złota

Ludzie rzadko korzystają z usług świadczonych przez anonimowych specjalistów. Zdecydowanie częściej wybierają te oferty, o których wiedzą, że spotykały się z zainteresowaniem innych osób. Ten mechanizm, zwany w psychologii społecznym dowodem słuszności, ma zastosowanie w niemal każdej dziedzinie życia.


ABC mailowego kontaktu z pacjentem

 

Jedną z dostępnych form komunikacji pomiędzy gabinetem/lekarzem a pacjentem może być poczta elektroniczna. Mimo, że e-mail ma już ponad 40 lat i jest usługą powszechnie dostępną, z pewnym oporem wykorzystywany jest w komunikacji pomiędzy lekarzem a pacjentem.


Popularne artykuły