sty 29, 2020

6 informacji, które chcą poznać Twoi pacjenci

Współcześnie coraz więcej lekarzy decyduje się na otwarcie prywatnego gabinetu. Z kolei pacjenci znacznie częściej niż jeszcze kilka lat temu umawiają się na wizyty online. Dlatego, aby pozyskać pacjenta, kluczowa jest już nie tylko dobra widoczność w Internecie, lecz również wyróżnienie się na tle innych specjalistów. Jak to osiągnąć? Na jakie informacje o lekarzu pacjenci zwracają szczególną uwagę?

Czytaj dalej

3 kroki do lepszej widoczności na ZnanyLekarz.pl

Każdego miesiąca portal ZnanyLekarz.pl odwiedzany jest przez 5,2 milionów osób. Większość z nich to pacjenci poszukujący informacji o lekarzu lub chcący umówić wizytę. Aby do nich dotrzeć, trzeba zadbać o swoją obecność i aktywność na portalu. Poznaj 3 podstawowe sposoby na zbudowanie widoczności na ZnanyLekarz.pl:

Czytaj dalej

sty 30, 2019

W jaki sposób lekarz może podtrzymać „język zmiany”, aby zmotywować pacjenta do leczenia?

Czytaj dalej

mar 1, 2018

3 błędy, przez które nie wykorzystujesz potencjału strony www gabinetu

Strona internetowa gabinetu lekarskiego wydaje się dzisiaj czymś absolutnie oczywistym. Trudno wskazać lekarza, który prowadzi prywatną praktykę i nie zatroszczył się o wirtualną wizytówkę - strony internetowe posiada ponad 90% gabinetów i klinik. Niestety, ogromna większość z nich nie spełnia swojego podstawowego zadania: nie wspiera umawiania wizyt.

Czytaj dalej

3 powody, dla których stracisz pacjentów

Postrzeganie lekarzy przez społeczeństwo uległo poważnej zmianie, która... niekoniecznie musi podobać się samym lekarzom. Nie sposób jednak zawrócić czasu. Warto za to dobrze poznać oczekiwania współczesnych pacjentów, aby zapobiec ich utracie na rzecz innych gabinetów.

Czytaj dalej

gru 7, 2017

7 mitów o pracy lekarza, w które wciąż wierzysz

Powszechnie znany jest stosunek lekarzy do działań marketingowych, mając promować usługi gabinetu. Nazwanie go "nieufnym" byłoby eufemizmem. Dodajmy do tego rygorystyczne polskie prawo, zabraniające reklamowania wprost praktyki lekarskiej... W efekcie wiele gabinetów nawet nie podejmuje tematu promowania swoich usług. To zaniechanie okazuje się w dłuższej perspektywie bardzo kosztowne.

Czytaj dalej

lis 23, 2017

3 kroki do sukcesu na rynku prywatnej opieki medycznej

 


Każdy jest w stanie wskazać kilku lekarzy ze swojego miasta, którzy w relatywnie krótkim czasie zdobyli dużą popularność wśród pacjentów. W każdej specjalizacji łatwo wskazać liderów, prowadzących prywatne gabinety, do których drzwi niemal się nie zamykają. Jeśli dobrze się zastanowić, okaże się, że droga do ich sukcesu rozpoczęła się od trzech kluczowych kroków.

Czytaj dalej

Jak zwiększyć rozpoznawalność w Internecie?

 

W świecie nowoczesnych technologii dekada to cała epoka. Wydaje się, że jeszcze wczoraj samo posiadanie przez lekarza strony www wystarczało, aby jego gabinet był dobrze widoczny w Internecie. Prosta witryna wystarczała, aby zostawić innych lekarzy daleko w tyle. Niestety, te czasy dawno minęły.

Czytaj dalej

paź 11, 2017

5 sposobów na podniesienie liczby odwiedzin profilu

Profil w serwisie ZnanyLekarz.pl to najlepsza wirtualna wizytówka lekarza. Aby należycie spełniał swoją rolę i prowadził do umawiania wizyt w gabinecie, musi być jak najczęściej odwiedzany przez pacjentów. Oto pięć skutecznych sposobów na podniesienie liczby odwiedzin.

Czytaj dalej

5 kroków do skutecznej strony internetowej lekarza

 

W dzisiejszych czasach posiadanie strony internetowej przez lekarza jest oczywistością. Czy jednak lekarze zastanawiają się, do czego strona powinna służyć, czy po prostu ulegają modzie? Strona internetowa gabinetu lekarskiego ma w gruncie rzeczy bardzo konkretny cel: powinna ściągać pacjentów do gabinetu.

Czytaj dalej

sie 30, 2017

Przychodzi facet do lekarza... 3 sposoby na przekonanie do wizyty pacjentów-mężczyzn

 

Jeśli przyjrzeć się danym statystycznym dotyczącym korzystania ze służby zdrowia, rzuci się w oczy znaczna dysproporcja pomiędzy... płcią pacjentów. Jak się okazuje, kobiety są znacznie częstszymi gośćmi w gabinetach lekarskich niż mężczyźni.

Czytaj dalej

O tych pacjentów musisz się postarać

O millenialsach słyszał już chyba każdy. To popularne określenie dotyczy pokolenia, którego przedstawiciele mają obecnie mniej więcej 20-34 lata i stają się dominującą grupą klientów. Z puntu widzenia placówki medycznej bardzo ważne jest zrozumienie potrzeb tej grupy - które znacznie różnią się od potrzeb poprzednich pokoleń.

Czytaj dalej

lip 6, 2017

5 tajników sukcesu gabinetu lekarskiego

Aby odnieść sukces na trudnym rynku usług zdrowia, lekarz prowadzący prywatny gabinet musi skoncentrować się na zrozumieniu oczekiwań pacjentów. To bardzo prosta idea, której realizacja… może okazać się znacznie trudniejsza. Oto pięć tajników sukcesu gabinetu lekarskiego.

Czytaj dalej

6 pytań, które warto zadać przed zleceniem wykonania strony www gabinetu

 

Posiadanie strony internetowej jest dziś uważane za obowiązek gabinetu lekarskiego. Łatwo obronić takie podejście - wszak pacjenci zaczynają poszukiwania lekarza właśnie w Internecie. Stron internetowa jest wirtualną wizytówką. Poprawnie wykonana zachęci do umówienia wizyty, a nieestetyczna i trudna w obsłudze - może zniechęcić. Zanim zlecimy stworzenie strony www, warto zadać sobie kilka pytań.

Czytaj dalej

lis 3, 2016

Pacjenci się zmienili. Umiesz za nimi nadążyć?

 

Powszechny dostęp do Internetu zmienił zachowania i nastawienie pacjentów - są oni znacznie bardziej, niż jeszcze przed kilkoma laty, świadomi swoich potrzeb. Przed przyjściem na wizytę zwykle sprawdzają w sieci objawy. Znacznie ważniejszy stał się też dla nich wybór najlepszego możliwego lekarza. Gabinety nie nadążające za zmianą, która dokonała się w pacjentach, stracą ich.

Czytaj dalej

wrz 30, 2016

Jak w oszczędny sposób pozyskać pacjentów z Pakietem Premium?

 

Gabinet lekarski zarabia na wizytach pacjentów. Głównym celem lekarza jako przedsiębiorcy jest więc zwiększenie ich liczby. Robi się to na różne sposoby - wykorzystując ulotki, marketing szeptany, stronę internetową, przypominając o wizytach SMSami. Oto, jak w oszczędny sposób można zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania, kosztowne i nie gwarantujące sukcesu.

Czytaj dalej

wrz 8, 2016

QUIZ: Czy wiesz, jak wykorzystać internet do pozyskiwania pacjentów?

 

Czy wiesz, jakie są trzy najważniejsze informacje, które lekarz powinien zamieścić na swojej stronie internetowej? Jaki czynnik pacjenci wybierający lekarza uważają za kluczowy? Ilu potencjalnych pacjentów szuka lekarza w Internecie? Sprawdź się w naszym teście!

Czytaj dalej

Jak dotrzeć do pacjentów przez… ich smartfony? 3 podstawowe zasady


Współczesne gabinety lekarskie i placówki medyczne powinny aktywnie promować się w Internecie, aby odnieść sukces. Świadmość tego stanu wzrasta, trzeba jednak pamiętać, że Internet jest medium ulegającym dynamicznym zmianom. Dziś Polacy coraz częściej korzystają z sieci za pośrednictwem smartfonów. Aby dotrzeć do nowych pacjentów i skutecznie komunikować się z obecnymi, należy dostosować przekaz do możliwości tych urządzeń.

Czytaj dalej

7 zasad skutecznego promowania gabinetów i placówek medycznych przy pomocy e-maili

Większość właścicieli gabinetów lekarskich i placówek medycznych zdaje sobie sprawę z potrzeby promowania się w Internecie. Standardem są już strony internetowe, lekarze i managerowie placówek coraz odważniej sięgają też po media społecznościowe. Wielu zapomina o sprawdzonej, skutecznej metodzie komunikacji marketingowej, jaką od lat jest newsletter.

Czytaj dalej

cze 29, 2016

Lekarzu, efekty zależą od Ciebie! 4 kroki skutecznej promocji w ZnanyLekarz.pl

Jako serwis ZnanyLekarz.pl staramy się dostarczać lekarzom narzędzia, które z jednej strony usprawnią ich pracę i przyciągną do gabinetu więcej pacjentów, a z drugiej - ułatwią życie samym pacjentom. Niestety, narzędzia same w sobie nie wykonają za nikogo pracy. Do odniesienia sukcesu na rynku potrzebne jest też zaangażowanie lekarza.

Czytaj dalej

5 sposobów, aby docierać do pacjentów z kampanii AdWords - wskazówki eksperta

Już 9 na 10 pacjentów szuka informacji o zdrowiu i lekarzach w Internecie. Większość z nich zaczyna poszukiwania, wpisując zapytanie w okno wyszukiwarki. Jak wskazuje Google, aż co dwudzieste ze wszystkich wyszukań na świecie jest związane ze zdrowiem. Jak trafić do pacjentów, którzy w wyszukiwarkach szukają pomocy w walce z trapiącymi ich schorzeniami i dolegliwościami? Jednym z rozwiązań, które dosyć łatwo wdrożyć i które przynosi szybkie efekty, jest reklama w Google AdWords.

Czytaj dalej

Nie ma się czego bać, czyli 4 mity dotyczące TeleRejestracji

TeleRejestracja to jedna z usług wchodzących w skład Pakietu Premium w serwisie ZnanyLekarz.pl. Ułatwia pacjentom zapisywanie się na wizyty, a jednocześnie odciąża lekarzy - dzięki wsparciu doświadczonych konsultantów nie muszą oni samodzielnie odbierać telefonów. Wciąż zdarza się, że lekarze mają wątpliwości dotyczące tego narzędzia.

Czytaj dalej

maj 18, 2016

Co się opłaca, czyli o różnych działaniach promocyjnych

Celem działań promocyjnych gabinetu lekarskiego jest pozyskanie nowych pacjentów. Aby pozyskać - najpierw trzeba do nich dotrzeć z naszym przekazem. Przyjrzyjmy się różnym działaniom promocyjnym - które z nich sprawdzą się najlepiej?

Czytaj dalej

maj 16, 2016

Nie chowaj się przed pacjentami! Pozycjonowanie i AdWords dla lekarzy

Droga do prywatnego gabinetu lekarskiego zaczyna się dziś w Internecie. Pacjenci szukają lekarzy online. Aby pacjent trafił do gabinetu lekarza, najpierw musi znaleźć go w sieci.

Czytaj dalej

Polskie gabinety tracą przez pacjentów widma!

Prawdziwą zmorą służby zdrowia jest zjawisko no-show, czyli pacjenci widma, którzy nie przychodzą na umówione wizyty, choć ich nie odwołali. Lekarze tracą przez to zarówno czas, jak pieniądze. Jak walczyć z tym problemem?

Czytaj dalej

Lekarzu, nie bój się automatyzacji!

Niejeden lekarz oddałby wiele za magiczne rozwiązanie, dzięki któremu doba nagle się wydłuży, zarządzanie gabinetem stanie łatwiejsze, a w dodatku zwiększy się liczba pacjentów. Dochód wzrośnie i znajdzie się czas na wypicie spokojnie kawy …

Nierealne? Ależ skąd! Wystarczy postawić na automatyzcję.

Czytaj dalej

4 powody, dla których powinieneś wyrzucić papierowy kalendarz

Wciąż korzystasz z papierowego kalendarza? Czas, żeby trafił do kosza! Oto cztery główne powody, dla których powinieneś zamienić odręczne notatki na internetowy Kalendarz Wizyt. 

Czytaj dalej

kwi 20, 2016

Pytania i odpowiedzi: Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi? cz. IV (ostatnia)

Czy programy telewizyjne reklamujące np. chirurgów plastycznych są zgodne z prawem? Czy lekarz może umieścić na płocie baner, informujący o istnieniu jego gabinetu z adresem i informacją, co jest w nim wykonywane? Czy można proponować kilka badań za łącznie niższą cenę? Czy cena za drugą wizytę może być niższa od pierwszej?

Zobacz odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 10.03.2016 r.

Czytaj dalej

Pytania i odpowiedzi: "Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi?" cz. III

 

Czy dopuszczalne będzie informowanie o nowo otwartym gabinecie w postaci ulotek? Czy zgodne z prawem jest używanie określenia "klinika" dla celów marketingowych? Jeżeli na stronie www jest informacja o sprzęcie używanym w gabinecie, czy jest to reklama? 

Zobacz 
odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 15.03.2016r.

Czytaj dalej

mar 17, 2016

Pytania i odpowiedzi: Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi? cz. II

Jakie są dozwolone wymiary tablicy informacyjnej? Czy na ulotce może być przekreślona cena 150 zł na 100 zł? Czy sprzedawanie usług na Grouponie itp. jest dozwolone? Czy opinie pacjentów na stronie internetowej są reklamą?

Zobacz odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 03.03.2016 r.

Czytaj dalej

Pytania i odpowiedzi: Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi? cz. I

Jaka jest różnica pomiędzy "Zadzwoń" a "Umów wizytę"? Czy można wysyłać pacjentom newslettery? Czy można umieszczać reklamę na tylnej stronie wyniku badania USG lub na jego kopercie? Czy wpis na stronie, o tym że konsultacja na hasło ”X” ma 10% zniżki - jest zgodna z prawem? 

Zobacz odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 25.02.2016 r.

Czytaj dalej

mar 10, 2016

3 sposoby tworzenia stron internetowych dla lekarzy

Pytanie, czy strona internetowa jest potrzebna lekarzowi, dawno straciło aktualność. Dziś powinno brzmieć: co zrobić, żeby strona internetowa generowała dla naszego gabinetu jak najwięcej korzyści biznesowych.

Czytaj dalej

Reklama praktyki lekarskiej

Obowiązująca od 1 lipca 2011 roku ustawa o działalności leczniczej reguluje kwestie związane z reklamą zarówno podmiotów leczniczych, jak i praktyk zawodowych.

Czytaj dalej

Rok 2015 w wyszukiwarce - czego najczęściej szukali pacjenci

 

Już 9 na 10 Internautów w Polsce przyznaje, że przynajmniej raz szukało informacji o zdrowiu i lekarzach w Internecie. Co najbardziej interesowało pacjentów w 2015 roku? Jakie słowa kluczowe najczęściej wpisywali w wyszukiwarkę? Czy i jak można to wykorzystać do promocji gabinetu lub placówki medycznej w Internecie?

Czytaj dalej

Marketing lokalny - idealne rozwiązanie dla małych placówek medycznych



W branży medycznej jedną z dróg do sukcesu jest dotarcie z ofertą do potencjalnych pacjentów z najbliższej okolicy. Warto więc postawić na marketing lokalny. Według badań niemal 80% lokalnych wyszukań online skutkuje wizytą lub zakupem (to tzw. efekt ROPO). Jak promować się na swoją okolicę w Internecie? Sposobów jest kilka.

Czytaj dalej

14 elementów, które wpływają na pozycję Twojej strony w Google

Promocja w wyszukiwarkach jest niezwykle ważnym elementem marketingu placówki medycznej w Internecie. Jak wynika z naszych analiz, wyszukiwarki są pierwszym miejscem, od którego pacjenci zaczynają poszukiwania lekarza czy rozwiązania problemu medycznego. Dlatego warto zadbać o to, aby nasza strona była w nich widoczna.

Czytaj dalej

Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi?

Prawo polskie opisuje reklamę usług medycznych w ustawie z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (Dz. U. nr 112, poz. 654 z późn. zm., dalej w skrócie „udl”). Zgodnie z jej przepisami podmiot wykonujący działalność leczniczą (np. lekarz, placówka medyczna etc.) podaje do wiadomości informacje o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń zdrowotnych. Ustawa wyraźnie zabrania jednak przekazywania informacji, których treść lub forma posiada cechy reklamy.

Czytaj dalej

5 powodów, dla których warto zainwestować w Pakiet Premium

Pakiet Premium w serwisie ZnanyLekarz.pl jest za drogi? To niepotrzebna i niepewna inwestycja? Nic bardziej mylnego!

Czytaj dalej

Jak pacjenci szukają gabinetów lekarskich?

Dawno minęły czasy, gdy pacjent potrzebujący pomocy medycznej szedł po prostu do najbliższego lekarza. Rynek usług medycznych w Polsce bardzo się zmienił: dziś pacjenci mają znacznie większy wybór. I bardzo chętnie z niego korzystają.

Czytaj dalej

Pacjenci czekają na Ciebie... w Internecie!

Za symboliczną datę początku Internetu w Polsce uważa się 17 sierpnia 1991 - wówczas wysłano pierwszego e-maila z terytorium naszego kraju. Na przestrzeni ćwierćwiecza, które upłynęło od tamtego dnia, dokonała się ogromna rewolucja. Z jej efektów korzystają dziś także lekarze.

Czytaj dalej

maj 14, 2015

6 nowych trendów w Google - jak sprawić, by Twoja strona była częściej odwiedzana

Jeśli nie ma Cię w Internecie, nie istniejesz – w tym wyświechtanym powiedzeniu jest niestety wiele prawdy. Mało tego, dziś należałoby je rozwinąć: Jeśli nie pojawiasz się wysoko w wynikach wyszkuwania Google, to tak, jakby nie było Cię w ogóle. Problem ten dotyczy również gabinetów i placówek medycznych. O tym, że pozycjonowanie jest konieczne, pisaliśmy już wcześniej (zobacz więcej: link). W temacie pozycjonowania sporo się jednak zmieniło.

Czytaj dalej

Niech o Tobie mówią, czyli jak wykorzystać marketing szeptany do promocji gabinetu

Biorąc pod uwagę restrykcyjne polskie prawo dotyczące reklamy usług medycznych (pisałem o tym w poprzednim poście), gabinety zazwyczaj pozyskują pacjentów przez polecanie. Ocenia się że nawet od 70% do 90% nowych pacjentów przychodzi tą drogą. Łatwiej zaufać specjaliście, z którego usług korzystał ktoś znajomy albo który ma pozytywne opinie w serwisie dla lekarzy i pacjentów. Jak jednak sprawić, żeby pacjenci o nas mówili – i to mówili pozytywnie?

Czytaj dalej

8 informacji, które warto zamieścić w Internecie, aby dać się znaleźć pacjentom... i wyszukiwarkom

Wielokrotnie na naszym blogu pisaliśmy o tym, jak promować się w Internecie, aby dotrzeć z ofertą gabinetu do potencjalnych pacjentów. Ale promocja to nie wszystko. Równie ważne jest, jakie informacje zamieścimy na swojej stronie internetowej lub profilu, aby zatrzymać pacjenta na dłużej, uwiarygodnić siebie jako specjalistę, wzbudzić zaufanie i zachęcić do następnego kroku, czyli umówienia się na wizytę. A przy okazji - wpłynąć na pozycję strony lub profilu w wyszukiwarce.

Czytaj dalej

mar 26, 2015

O zakazie reklamy, czyli jak promować gabinet, nie łamiąc prawa

Polacy coraz częściej odwiedzają prywatne gabinety. Jedni z wygody, a inni z konieczności. Efekt jest taki, że coraz więcej lekarzy zakłada prywatne praktyki lekarskie, a nawet pojawiają się inwestorzy, niezwiązani z medycyną, którzy próbują swoich sił na tym rynku. Zagęszczenie podmiotów wzmaga konkurencję. Pacjenci mają większy wybór i konsekwencją tego trendu jest coraz częstsze zwracanie się lekarzy o pomoc do agencji reklamowych. Nie bez przyczyny w końcu mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Niestety, mało która branża jest tak obwarowana regulacjami, jak branża medyczna.

Czytaj dalej

mar 18, 2015

Umówiliśmy już 1 milion wizyt!

Niespełna 3 lata temu zdecydowaliśmy się uruchomić w naszym serwisie możliwość umawiania wizyt online. Od tego czasu za pomocą ZnanyLekarz.pl umówiono już milion wizyt! Co więcej - z miesiąca na miesiąc rośnie liczba pacjentów, którzy wybierają taki sposób rezerwacji. Zachęcamy do obejrzenia historii miliona wizyt w ZnanyLekarz.pl.

Czytaj dalej

Mierzenie efektów promocji w Internecie, czyli jak sprawdzić, czy dobrze wydajesz pieniądze

„Skuteczna strona internetowa dla Twojego gabinetu…”, „Wypromujemy Cię w Google..”, „Zaufaj naszym działaniom reklamowym..”. Wiele firm i agencji przekonuje, że będą potrafiły skutecznie wypromować gabinet lekarza w Internecie. Wybierasz firmę, która wzbudziła Twoje zaufanie, przekonała Cię do swoich usług albo miała najtańszą ofertę. Rozpoczynacie współpracę i... efektów nie widać. Albo agencja podsyła Ci statystyki wskazujące na wzrost odwiedzin strony, ale nowych pacjentów brak. Jak mierzyć efekty działań w Internecie? I jaki model rozliczenia przyjąć, żeby mieć pewność, że działania są dla Ciebie opłacalne?

Czytaj dalej

lut 19, 2015

5 porad, jak wykorzystać Google AdWords do promocji gabinetu lekarskiego

Pacjenci, szukając lekarza, zazwyczaj korzystają z wyszukiwarki Google. Wpisują w okno wyszukiwania imię i nazwisko (jeśli znają lekarza) albo specjalizację czy rodzaj usługi oraz miasto (jeśli nie znają konkretnego specjalisty). Jak sprawić, aby Twoja strona wyświetliła się na liście wyników wyszukiwania? Możesz zadbać o pozycjonowanie strony albo zainwestować w reklamę Google AdWords. Na czym polega promocja w programie AdWords? I o czym należy pamiętać, uruchamiając kampanię promującą usługi lekarskie?

Czytaj dalej

Lekarz w sieci... społecznościowej

Już kilkukrotnie pisaliśmy na naszym blogu o tym, jak powinna wyglądać skuteczna strona internetowa w branży medycznej i jakie informacje warto na niej uwzględnić, aby zachęcała pacjentów do skorzystania z naszych usług. Ostatnio coraz więcej lekarzy i placówek medycznych decyduje się na prowadzenie profilu w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku – albo jako tańsza alternatywa dla strony www, albo jako dodatkowe miejsce promocji. Jak stworzyć profesjonalny profil w sieci społecznościowej? Jakie są zalety takiego narzędzia promocji i na co trzeba uważać?

Czytaj dalej

sty 22, 2015

Jak pacjenci szukają lekarza i umawiają wizyty? Raport 2014

Według danych na koniec 2014 przez serwis ZnanyLekarz.pl umówiono już ponad 800 000 wizyt. Możliwość szybkiej i wygodnej rezerwacji cieszy się coraz większą popularnością wśród pacjentów. Jakie kryteria są najważniejsze przy wyborze lekarza? Które godziny są najlepsze na przyjmowanie pacjentów? I jak dużo użytkowników umawia się do lekarza przez smartfona? Przedstawiamy preferencje pacjentów dotyczące korzystania z prywatnej służby zdrowia.

Czytaj dalej

gru 11, 2014

Sezonowość wyszukiwania informacji, czyli kiedy i o czym chcą czytać pacjenci

W jednym z wcześniejszych wpisów na tym blogu pokazywaliśmy, jak duży jest popyt internautów na porady dotyczące zdrowia w internecie i dlaczego warto publikować własne artykuły z eksperckimi poradami. Jeśli już podjąłeś decyzję, że chciałbyś edukować pacjentów, przy okazji kształtując swój profesjonalny wizerunek w sieci, warto abyś wiedział, jakie tematy ich interesują i o czym warto napisać, aby Twój tekst był chętnie czytany. Pomaga w tym wiedza dotycząca trendów w wyszukiwaniu.

Czytaj dalej

6 sposobów na zwiększenie skuteczności Twojej strony internetowej

Strona internetowa gabinetu lekarskiego to nie tylko źródło informacji o lekarzu i jego usługach, lecz także element budowania profesjonalnego wizerunku. Często od jej wyglądu i zawartości zależy, jak pacjent oceni specjalistę i czy zdecyduje się mu zaufać. Jak przygotować skuteczną stronę www, aby stanowiła profesjonalną wizytówkę i zachęciła do rzeczywistej wizyty w gabinecie? Przedstawiamy sprawdzone wskazówki.

Czytaj dalej

8 zasad obecności lekarza w Internecie

O tym, że rozwój nowych technologii wywarł ogromny wpływ na sposób poszukiwania informacji przez pacjentów i niejako wymusza na lekarzach prowadzących własne praktyki lekarskie konieczność podążania za tym trendem, pisaliśmy wielokrotnie. Ci z Was, którzy uczestniczyli w internetowym szkoleniu dot. reputacji lekarza w świecie nowych mediów i opinii usłyszeli to również od prowadzącej, lek. med. Ewy Borek, która na potwierdzenie tej tezy przedstawiła szereg dowodów i danych liczbowych. Zatem w dzisiejszym poście nie będę nikogo przekonywała, że warto być obecnym w internecie i wykorzystywać to medium do budowania wizerunku i pozyskiwania pacjentów, bo wierzę, że macie już taką świadomość.

Przedstawiam 8 prostych zasad obecności lekarza w internecie, których warto przestrzegać, aby nie tylko nie zaszkodzić swojemu wizerunkowi, ale także budować swoją reputację w sieci i pozyskiwać pacjentów.

Czytaj dalej

Czy warto pisać dla pacjentów w internecie?

W internecie można znaleźć informacje praktycznie na każdy temat. Niezwykle popularną kategorią tematyczną jest zdrowie. Porady zdrowotne oraz informacje o specjalistach cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Nie powinno to dziwić, bo zdrowie to najważniejsza wartość dla większości Polaków. Jak wykorzystać tę wiedzę do budowania wizerunku w internecie, a w efekcie być może nawet pozyskania pacjentów?

Czytaj dalej

5 zasad tworzenia tekstów medycznych, które pokochają pacjenci i wyszukiwarki

Każdego dnia olbrzymia ilość informacji jest wrzucana do internetu. Miliony osób piszą artykuły, także takie, których nikt nigdy nie przeczyta. Z pewnością część z nich jest ciekawa i zainteresowałaby wielu internautów, ale np. ze względu na fakt, że autor nie wziął pod uwagę podstawowych zasad pozycjonowania, prawdopodobnie nie zostaną odnalezione w bezkresie innych informacji w internecie. Czym jest tajemnicze “pozycjonowanie”?

Czytaj dalej

Jak cennik w internecie może wpłynąć na liczbę pacjentów?

Podczas szkolenia internetowego dot. reputacji lekarza w internecie, prowadząca lek. med. Ewa Borek opowiada między innymi o potrzebach pacjentów. Można je zamknąć w prostym trójkącie potrzeb, na który składają się informacje o jakości, dostępności i cenie.

Czytaj dalej

Rozmowa z lek. Leszkiem Huziorem

O relacjach z pacjentami, ich opiniach, a także wykorzystaniu nowych technologii służących lepszej komunikacji z pacjentami w gabinecie lekarskim opowiada lek. Leszek Huzior - ginekolog, specjalista położnictwa i chorób kobiecych z Warszawy.

Czytaj dalej

6 darmowych sposobów na wyższą pozycję Twojego profilu w wyszukiwarkach

Pacjenci mogą dotrzeć do profilu lekarza wieloma drogami – za pomocą wyszukiwarki na stronie głównej portalu , forum dyskusyjnego, strony internetowej kliniki lub lekarza, serwisu społecznościowego albo wyszukiwarki internetowej np. Google. Dlatego wielu lekarzy, którzy samodzielnie zarządzają profilem w serwisie ZnanyLekarz.pl, decyduje się na wypromowanie go w internecie, aby ułatwić pacjentom korzystającym z wyszukiwarek internetowych znalezienie informacji o swojej praktyce.

Czytaj dalej

Lekarz w internecie - bezpłatne szkolenia online

Według badań PBI, internet jest pierwszym źródłem informacji na temat zdrowia. Już ponad 9,5 mln Polaków szuka w sieci informacji o zdrowiu i lekarzach. Naturalne jest, że w związku z tak ogromnym zainteresowaniem pacjentów, internet przyciąga również uwagę lekarzy i rodzi ich pytania w kontekście wykonywanego zawodu.

Czytaj dalej

gru 20, 2013

Wyszukiwarka lekarzy - od dziś z geolokalizacją!

Kiedy tydzień temu wprowadziliśmy nowy wygląd profilu lekarza, nasz zespół IT kończył prace na kolejną nowością. Dziś oficjalnie prezentujemy wyniki tej pracy, czyli wyszukiwarkę lekarzy z geolokalizacją!

Dotychczas wyszukiwanie lekarzy w okolicy było możliwe tylko przy użyciu naszej aplikacji, teraz jest dostępne również w pełnej wersji serwisu. Co się zmieniło? Zamiast jednego pola wyszukiwania, gdzie do tej pory pacjenci wpisywali specjalizację lekarską lub kombinację: specjalizacja + miasto, mamy dostępne dwa pola: znajdź oraz gdzie.

Czytaj dalej

Dodaj cennik usług Twojego gabinetu!

Kilka miesięcy temu przeprowadziliśmy ankietę wśród pacjentów korzystających ze ZnanyLekarz.pl, w której zapytaliśmy m.in. o to, jakich informacji brakuje im w naszym serwisie. Aż 77% ankietowanych odpowiedziało, że chcieliby, aby lekarze na swoich profilach udostępnili cennik podstawowych usług. W odpowiedzi na tą potrzebę w ubiegłym tygodniu umożliwiliśmy lekarzom dodanie na profilach cen usług, a jednocześnie zmieniliśmy panel edycji profilu lekarza i placówki. Jak wygląda nowy panel edycji dla lekarza? Jak dodać cennik? O tym poniżej.

Czytaj dalej

Jak powinna wyglądać strona WWW z branży medycznej?

Coraz częściej potencjalni pacjenci postrzegają daną placówkę medyczną przez pryzmat jej strony internetowej. Co za tym idzie oceniają czy jest liderem w branży czy można jej zaufać czy lepiej wybrać jej konkurencję.

Według najnowszych badań aż 88 % osób mając problem ze zdrowiem szuka informacji i rozwiązania w Internecie. Natomiast tylko 77 % szuka porady u lekarza. Podobnie sprawa wygląda jeśli chodzi o wyszukiwanie centrów medyczno – rehabilitacyjnych, szpitali, przychodni czy też lekarzy z gabinetów prywatnych. Najszybciej i najłatwiej zacząć wyszukiwanie placówek właśnie w Sieci.

Czytaj dalej

Kalendarz wizyt lepiej widoczny dla pacjentów!

Kalendarz wizyt online na znanylekarz.pl jest bardzo dobrze widoczny dla pacjentów szukających specjalisty!

Czytaj dalej

Widget, czyli jak ułatwić pacjentom wybór Twojego gabinetu

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ZnanyLekarz.pl, aż 63% pacjentów wybiera swojego lekarza w oparciu o opinie o nim. Niezwykle rzadko zdarza się, że lekarze umieszczają opinie pacjentów na swoich stronach, a oczywiste jest, że pewna część pacjentów trafia najpierw właśnie na stronę www lekarza. Być może właśnie teraz przegląda ją pacjent, który chce dowiedzieć się więcej o Tobie i umówić się na wizytę, ale Twój telefon w recepcji nie odpowiada. Zniechęcony opuszcza Twoją stronę, szukając dalej... Brzmi prawdopodobnie?

Czytaj dalej

6 kroków do skutecznego profilu w ZnanyLekarz.pl

Posiadanie profilu w serwisie ZnanyLekarz.pl nie jest jeszcze gwarantem sukcesu. Profil lekarza to tylko narzędzie i w dużym stopniu od Ciebie zależy, jak je wykorzystasz. Możesz oczywiście uzupełnić dane kontaktowe i na tym poprzestać, ale nie oczekuj wówczas spektakularnych efektów. Jeżeli umiejętnie wykorzystasz wszystkie możliwości profilu, z pewnością wpłynie to na rozwój Twojej praktyki lekarskiej i Twój wizerunek w internecie.

Poznaj 6 kroków do skutecznego profilu w internecie!

Czytaj dalej

sty 29, 2020

6 informacji, które chcą poznać Twoi pacjenci

Współcześnie coraz więcej lekarzy decyduje się na otwarcie prywatnego gabinetu. Z kolei pacjenci znacznie częściej niż jeszcze kilka lat temu umawiają się na wizyty online. Dlatego, aby pozyskać pacjenta, kluczowa jest już nie tylko dobra widoczność w Internecie, lecz również wyróżnienie się na tle innych specjalistów. Jak to osiągnąć? Na jakie informacje o lekarzu pacjenci zwracają szczególną uwagę?


3 kroki do lepszej widoczności na ZnanyLekarz.pl

Każdego miesiąca portal ZnanyLekarz.pl odwiedzany jest przez 5,2 milionów osób. Większość z nich to pacjenci poszukujący informacji o lekarzu lub chcący umówić wizytę. Aby do nich dotrzeć, trzeba zadbać o swoją obecność i aktywność na portalu. Poznaj 3 podstawowe sposoby na zbudowanie widoczności na ZnanyLekarz.pl:


sty 30, 2019

W jaki sposób lekarz może podtrzymać „język zmiany”, aby zmotywować pacjenta do leczenia?


mar 1, 2018

3 błędy, przez które nie wykorzystujesz potencjału strony www gabinetu

Strona internetowa gabinetu lekarskiego wydaje się dzisiaj czymś absolutnie oczywistym. Trudno wskazać lekarza, który prowadzi prywatną praktykę i nie zatroszczył się o wirtualną wizytówkę - strony internetowe posiada ponad 90% gabinetów i klinik. Niestety, ogromna większość z nich nie spełnia swojego podstawowego zadania: nie wspiera umawiania wizyt.


3 powody, dla których stracisz pacjentów

Postrzeganie lekarzy przez społeczeństwo uległo poważnej zmianie, która... niekoniecznie musi podobać się samym lekarzom. Nie sposób jednak zawrócić czasu. Warto za to dobrze poznać oczekiwania współczesnych pacjentów, aby zapobiec ich utracie na rzecz innych gabinetów.


gru 7, 2017

7 mitów o pracy lekarza, w które wciąż wierzysz

Powszechnie znany jest stosunek lekarzy do działań marketingowych, mając promować usługi gabinetu. Nazwanie go "nieufnym" byłoby eufemizmem. Dodajmy do tego rygorystyczne polskie prawo, zabraniające reklamowania wprost praktyki lekarskiej... W efekcie wiele gabinetów nawet nie podejmuje tematu promowania swoich usług. To zaniechanie okazuje się w dłuższej perspektywie bardzo kosztowne.


lis 23, 2017

3 kroki do sukcesu na rynku prywatnej opieki medycznej

 


Każdy jest w stanie wskazać kilku lekarzy ze swojego miasta, którzy w relatywnie krótkim czasie zdobyli dużą popularność wśród pacjentów. W każdej specjalizacji łatwo wskazać liderów, prowadzących prywatne gabinety, do których drzwi niemal się nie zamykają. Jeśli dobrze się zastanowić, okaże się, że droga do ich sukcesu rozpoczęła się od trzech kluczowych kroków.


Jak zwiększyć rozpoznawalność w Internecie?

 

W świecie nowoczesnych technologii dekada to cała epoka. Wydaje się, że jeszcze wczoraj samo posiadanie przez lekarza strony www wystarczało, aby jego gabinet był dobrze widoczny w Internecie. Prosta witryna wystarczała, aby zostawić innych lekarzy daleko w tyle. Niestety, te czasy dawno minęły.


paź 11, 2017

5 sposobów na podniesienie liczby odwiedzin profilu

Profil w serwisie ZnanyLekarz.pl to najlepsza wirtualna wizytówka lekarza. Aby należycie spełniał swoją rolę i prowadził do umawiania wizyt w gabinecie, musi być jak najczęściej odwiedzany przez pacjentów. Oto pięć skutecznych sposobów na podniesienie liczby odwiedzin.


5 kroków do skutecznej strony internetowej lekarza

 

W dzisiejszych czasach posiadanie strony internetowej przez lekarza jest oczywistością. Czy jednak lekarze zastanawiają się, do czego strona powinna służyć, czy po prostu ulegają modzie? Strona internetowa gabinetu lekarskiego ma w gruncie rzeczy bardzo konkretny cel: powinna ściągać pacjentów do gabinetu.


sie 30, 2017

Przychodzi facet do lekarza... 3 sposoby na przekonanie do wizyty pacjentów-mężczyzn

 

Jeśli przyjrzeć się danym statystycznym dotyczącym korzystania ze służby zdrowia, rzuci się w oczy znaczna dysproporcja pomiędzy... płcią pacjentów. Jak się okazuje, kobiety są znacznie częstszymi gośćmi w gabinetach lekarskich niż mężczyźni.


O tych pacjentów musisz się postarać

O millenialsach słyszał już chyba każdy. To popularne określenie dotyczy pokolenia, którego przedstawiciele mają obecnie mniej więcej 20-34 lata i stają się dominującą grupą klientów. Z puntu widzenia placówki medycznej bardzo ważne jest zrozumienie potrzeb tej grupy - które znacznie różnią się od potrzeb poprzednich pokoleń.


lip 6, 2017

5 tajników sukcesu gabinetu lekarskiego

Aby odnieść sukces na trudnym rynku usług zdrowia, lekarz prowadzący prywatny gabinet musi skoncentrować się na zrozumieniu oczekiwań pacjentów. To bardzo prosta idea, której realizacja… może okazać się znacznie trudniejsza. Oto pięć tajników sukcesu gabinetu lekarskiego.


6 pytań, które warto zadać przed zleceniem wykonania strony www gabinetu

 

Posiadanie strony internetowej jest dziś uważane za obowiązek gabinetu lekarskiego. Łatwo obronić takie podejście - wszak pacjenci zaczynają poszukiwania lekarza właśnie w Internecie. Stron internetowa jest wirtualną wizytówką. Poprawnie wykonana zachęci do umówienia wizyty, a nieestetyczna i trudna w obsłudze - może zniechęcić. Zanim zlecimy stworzenie strony www, warto zadać sobie kilka pytań.


lis 3, 2016

Pacjenci się zmienili. Umiesz za nimi nadążyć?

 

Powszechny dostęp do Internetu zmienił zachowania i nastawienie pacjentów - są oni znacznie bardziej, niż jeszcze przed kilkoma laty, świadomi swoich potrzeb. Przed przyjściem na wizytę zwykle sprawdzają w sieci objawy. Znacznie ważniejszy stał się też dla nich wybór najlepszego możliwego lekarza. Gabinety nie nadążające za zmianą, która dokonała się w pacjentach, stracą ich.


wrz 30, 2016

Jak w oszczędny sposób pozyskać pacjentów z Pakietem Premium?

 

Gabinet lekarski zarabia na wizytach pacjentów. Głównym celem lekarza jako przedsiębiorcy jest więc zwiększenie ich liczby. Robi się to na różne sposoby - wykorzystując ulotki, marketing szeptany, stronę internetową, przypominając o wizytach SMSami. Oto, jak w oszczędny sposób można zastąpić dotychczas stosowane rozwiązania, kosztowne i nie gwarantujące sukcesu.


wrz 8, 2016

QUIZ: Czy wiesz, jak wykorzystać internet do pozyskiwania pacjentów?

 

Czy wiesz, jakie są trzy najważniejsze informacje, które lekarz powinien zamieścić na swojej stronie internetowej? Jaki czynnik pacjenci wybierający lekarza uważają za kluczowy? Ilu potencjalnych pacjentów szuka lekarza w Internecie? Sprawdź się w naszym teście!


Jak dotrzeć do pacjentów przez… ich smartfony? 3 podstawowe zasady


Współczesne gabinety lekarskie i placówki medyczne powinny aktywnie promować się w Internecie, aby odnieść sukces. Świadmość tego stanu wzrasta, trzeba jednak pamiętać, że Internet jest medium ulegającym dynamicznym zmianom. Dziś Polacy coraz częściej korzystają z sieci za pośrednictwem smartfonów. Aby dotrzeć do nowych pacjentów i skutecznie komunikować się z obecnymi, należy dostosować przekaz do możliwości tych urządzeń.


7 zasad skutecznego promowania gabinetów i placówek medycznych przy pomocy e-maili

Większość właścicieli gabinetów lekarskich i placówek medycznych zdaje sobie sprawę z potrzeby promowania się w Internecie. Standardem są już strony internetowe, lekarze i managerowie placówek coraz odważniej sięgają też po media społecznościowe. Wielu zapomina o sprawdzonej, skutecznej metodzie komunikacji marketingowej, jaką od lat jest newsletter.


cze 29, 2016

Lekarzu, efekty zależą od Ciebie! 4 kroki skutecznej promocji w ZnanyLekarz.pl

Jako serwis ZnanyLekarz.pl staramy się dostarczać lekarzom narzędzia, które z jednej strony usprawnią ich pracę i przyciągną do gabinetu więcej pacjentów, a z drugiej - ułatwią życie samym pacjentom. Niestety, narzędzia same w sobie nie wykonają za nikogo pracy. Do odniesienia sukcesu na rynku potrzebne jest też zaangażowanie lekarza.


5 sposobów, aby docierać do pacjentów z kampanii AdWords - wskazówki eksperta

Już 9 na 10 pacjentów szuka informacji o zdrowiu i lekarzach w Internecie. Większość z nich zaczyna poszukiwania, wpisując zapytanie w okno wyszukiwarki. Jak wskazuje Google, aż co dwudzieste ze wszystkich wyszukań na świecie jest związane ze zdrowiem. Jak trafić do pacjentów, którzy w wyszukiwarkach szukają pomocy w walce z trapiącymi ich schorzeniami i dolegliwościami? Jednym z rozwiązań, które dosyć łatwo wdrożyć i które przynosi szybkie efekty, jest reklama w Google AdWords.


Nie ma się czego bać, czyli 4 mity dotyczące TeleRejestracji

TeleRejestracja to jedna z usług wchodzących w skład Pakietu Premium w serwisie ZnanyLekarz.pl. Ułatwia pacjentom zapisywanie się na wizyty, a jednocześnie odciąża lekarzy - dzięki wsparciu doświadczonych konsultantów nie muszą oni samodzielnie odbierać telefonów. Wciąż zdarza się, że lekarze mają wątpliwości dotyczące tego narzędzia.


maj 18, 2016

Co się opłaca, czyli o różnych działaniach promocyjnych

Celem działań promocyjnych gabinetu lekarskiego jest pozyskanie nowych pacjentów. Aby pozyskać - najpierw trzeba do nich dotrzeć z naszym przekazem. Przyjrzyjmy się różnym działaniom promocyjnym - które z nich sprawdzą się najlepiej?


maj 16, 2016

Nie chowaj się przed pacjentami! Pozycjonowanie i AdWords dla lekarzy

Droga do prywatnego gabinetu lekarskiego zaczyna się dziś w Internecie. Pacjenci szukają lekarzy online. Aby pacjent trafił do gabinetu lekarza, najpierw musi znaleźć go w sieci.


Polskie gabinety tracą przez pacjentów widma!

Prawdziwą zmorą służby zdrowia jest zjawisko no-show, czyli pacjenci widma, którzy nie przychodzą na umówione wizyty, choć ich nie odwołali. Lekarze tracą przez to zarówno czas, jak pieniądze. Jak walczyć z tym problemem?


Lekarzu, nie bój się automatyzacji!

Niejeden lekarz oddałby wiele za magiczne rozwiązanie, dzięki któremu doba nagle się wydłuży, zarządzanie gabinetem stanie łatwiejsze, a w dodatku zwiększy się liczba pacjentów. Dochód wzrośnie i znajdzie się czas na wypicie spokojnie kawy …

Nierealne? Ależ skąd! Wystarczy postawić na automatyzcję.


4 powody, dla których powinieneś wyrzucić papierowy kalendarz

Wciąż korzystasz z papierowego kalendarza? Czas, żeby trafił do kosza! Oto cztery główne powody, dla których powinieneś zamienić odręczne notatki na internetowy Kalendarz Wizyt. 


kwi 20, 2016

Pytania i odpowiedzi: Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi? cz. IV (ostatnia)

Czy programy telewizyjne reklamujące np. chirurgów plastycznych są zgodne z prawem? Czy lekarz może umieścić na płocie baner, informujący o istnieniu jego gabinetu z adresem i informacją, co jest w nim wykonywane? Czy można proponować kilka badań za łącznie niższą cenę? Czy cena za drugą wizytę może być niższa od pierwszej?

Zobacz odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 10.03.2016 r.


Pytania i odpowiedzi: "Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi?" cz. III

 

Czy dopuszczalne będzie informowanie o nowo otwartym gabinecie w postaci ulotek? Czy zgodne z prawem jest używanie określenia "klinika" dla celów marketingowych? Jeżeli na stronie www jest informacja o sprzęcie używanym w gabinecie, czy jest to reklama? 

Zobacz 
odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 15.03.2016r.


mar 17, 2016

Pytania i odpowiedzi: Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi? cz. II

Jakie są dozwolone wymiary tablicy informacyjnej? Czy na ulotce może być przekreślona cena 150 zł na 100 zł? Czy sprzedawanie usług na Grouponie itp. jest dozwolone? Czy opinie pacjentów na stronie internetowej są reklamą?

Zobacz odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 03.03.2016 r.


Pytania i odpowiedzi: Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi? cz. I

Jaka jest różnica pomiędzy "Zadzwoń" a "Umów wizytę"? Czy można wysyłać pacjentom newslettery? Czy można umieszczać reklamę na tylnej stronie wyniku badania USG lub na jego kopercie? Czy wpis na stronie, o tym że konsultacja na hasło ”X” ma 10% zniżki - jest zgodna z prawem? 

Zobacz odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 25.02.2016 r.


mar 10, 2016

3 sposoby tworzenia stron internetowych dla lekarzy

Pytanie, czy strona internetowa jest potrzebna lekarzowi, dawno straciło aktualność. Dziś powinno brzmieć: co zrobić, żeby strona internetowa generowała dla naszego gabinetu jak najwięcej korzyści biznesowych.


Reklama praktyki lekarskiej

Obowiązująca od 1 lipca 2011 roku ustawa o działalności leczniczej reguluje kwestie związane z reklamą zarówno podmiotów leczniczych, jak i praktyk zawodowych.


Rok 2015 w wyszukiwarce - czego najczęściej szukali pacjenci

 

Już 9 na 10 Internautów w Polsce przyznaje, że przynajmniej raz szukało informacji o zdrowiu i lekarzach w Internecie. Co najbardziej interesowało pacjentów w 2015 roku? Jakie słowa kluczowe najczęściej wpisywali w wyszukiwarkę? Czy i jak można to wykorzystać do promocji gabinetu lub placówki medycznej w Internecie?


Marketing lokalny - idealne rozwiązanie dla małych placówek medycznych



W branży medycznej jedną z dróg do sukcesu jest dotarcie z ofertą do potencjalnych pacjentów z najbliższej okolicy. Warto więc postawić na marketing lokalny. Według badań niemal 80% lokalnych wyszukań online skutkuje wizytą lub zakupem (to tzw. efekt ROPO). Jak promować się na swoją okolicę w Internecie? Sposobów jest kilka.


14 elementów, które wpływają na pozycję Twojej strony w Google

Promocja w wyszukiwarkach jest niezwykle ważnym elementem marketingu placówki medycznej w Internecie. Jak wynika z naszych analiz, wyszukiwarki są pierwszym miejscem, od którego pacjenci zaczynają poszukiwania lekarza czy rozwiązania problemu medycznego. Dlatego warto zadbać o to, aby nasza strona była w nich widoczna.


Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi?

Prawo polskie opisuje reklamę usług medycznych w ustawie z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (Dz. U. nr 112, poz. 654 z późn. zm., dalej w skrócie „udl”). Zgodnie z jej przepisami podmiot wykonujący działalność leczniczą (np. lekarz, placówka medyczna etc.) podaje do wiadomości informacje o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń zdrowotnych. Ustawa wyraźnie zabrania jednak przekazywania informacji, których treść lub forma posiada cechy reklamy.


5 powodów, dla których warto zainwestować w Pakiet Premium

Pakiet Premium w serwisie ZnanyLekarz.pl jest za drogi? To niepotrzebna i niepewna inwestycja? Nic bardziej mylnego!


Jak pacjenci szukają gabinetów lekarskich?

Dawno minęły czasy, gdy pacjent potrzebujący pomocy medycznej szedł po prostu do najbliższego lekarza. Rynek usług medycznych w Polsce bardzo się zmienił: dziś pacjenci mają znacznie większy wybór. I bardzo chętnie z niego korzystają.


Pacjenci czekają na Ciebie... w Internecie!

Za symboliczną datę początku Internetu w Polsce uważa się 17 sierpnia 1991 - wówczas wysłano pierwszego e-maila z terytorium naszego kraju. Na przestrzeni ćwierćwiecza, które upłynęło od tamtego dnia, dokonała się ogromna rewolucja. Z jej efektów korzystają dziś także lekarze.


maj 14, 2015

6 nowych trendów w Google - jak sprawić, by Twoja strona była częściej odwiedzana

Jeśli nie ma Cię w Internecie, nie istniejesz – w tym wyświechtanym powiedzeniu jest niestety wiele prawdy. Mało tego, dziś należałoby je rozwinąć: Jeśli nie pojawiasz się wysoko w wynikach wyszkuwania Google, to tak, jakby nie było Cię w ogóle. Problem ten dotyczy również gabinetów i placówek medycznych. O tym, że pozycjonowanie jest konieczne, pisaliśmy już wcześniej (zobacz więcej: link). W temacie pozycjonowania sporo się jednak zmieniło.


Niech o Tobie mówią, czyli jak wykorzystać marketing szeptany do promocji gabinetu

Biorąc pod uwagę restrykcyjne polskie prawo dotyczące reklamy usług medycznych (pisałem o tym w poprzednim poście), gabinety zazwyczaj pozyskują pacjentów przez polecanie. Ocenia się że nawet od 70% do 90% nowych pacjentów przychodzi tą drogą. Łatwiej zaufać specjaliście, z którego usług korzystał ktoś znajomy albo który ma pozytywne opinie w serwisie dla lekarzy i pacjentów. Jak jednak sprawić, żeby pacjenci o nas mówili – i to mówili pozytywnie?


8 informacji, które warto zamieścić w Internecie, aby dać się znaleźć pacjentom... i wyszukiwarkom

Wielokrotnie na naszym blogu pisaliśmy o tym, jak promować się w Internecie, aby dotrzeć z ofertą gabinetu do potencjalnych pacjentów. Ale promocja to nie wszystko. Równie ważne jest, jakie informacje zamieścimy na swojej stronie internetowej lub profilu, aby zatrzymać pacjenta na dłużej, uwiarygodnić siebie jako specjalistę, wzbudzić zaufanie i zachęcić do następnego kroku, czyli umówienia się na wizytę. A przy okazji - wpłynąć na pozycję strony lub profilu w wyszukiwarce.


mar 26, 2015

O zakazie reklamy, czyli jak promować gabinet, nie łamiąc prawa

Polacy coraz częściej odwiedzają prywatne gabinety. Jedni z wygody, a inni z konieczności. Efekt jest taki, że coraz więcej lekarzy zakłada prywatne praktyki lekarskie, a nawet pojawiają się inwestorzy, niezwiązani z medycyną, którzy próbują swoich sił na tym rynku. Zagęszczenie podmiotów wzmaga konkurencję. Pacjenci mają większy wybór i konsekwencją tego trendu jest coraz częstsze zwracanie się lekarzy o pomoc do agencji reklamowych. Nie bez przyczyny w końcu mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Niestety, mało która branża jest tak obwarowana regulacjami, jak branża medyczna.


mar 18, 2015

Umówiliśmy już 1 milion wizyt!

Niespełna 3 lata temu zdecydowaliśmy się uruchomić w naszym serwisie możliwość umawiania wizyt online. Od tego czasu za pomocą ZnanyLekarz.pl umówiono już milion wizyt! Co więcej - z miesiąca na miesiąc rośnie liczba pacjentów, którzy wybierają taki sposób rezerwacji. Zachęcamy do obejrzenia historii miliona wizyt w ZnanyLekarz.pl.


Mierzenie efektów promocji w Internecie, czyli jak sprawdzić, czy dobrze wydajesz pieniądze

„Skuteczna strona internetowa dla Twojego gabinetu…”, „Wypromujemy Cię w Google..”, „Zaufaj naszym działaniom reklamowym..”. Wiele firm i agencji przekonuje, że będą potrafiły skutecznie wypromować gabinet lekarza w Internecie. Wybierasz firmę, która wzbudziła Twoje zaufanie, przekonała Cię do swoich usług albo miała najtańszą ofertę. Rozpoczynacie współpracę i... efektów nie widać. Albo agencja podsyła Ci statystyki wskazujące na wzrost odwiedzin strony, ale nowych pacjentów brak. Jak mierzyć efekty działań w Internecie? I jaki model rozliczenia przyjąć, żeby mieć pewność, że działania są dla Ciebie opłacalne?


lut 19, 2015

5 porad, jak wykorzystać Google AdWords do promocji gabinetu lekarskiego

Pacjenci, szukając lekarza, zazwyczaj korzystają z wyszukiwarki Google. Wpisują w okno wyszukiwania imię i nazwisko (jeśli znają lekarza) albo specjalizację czy rodzaj usługi oraz miasto (jeśli nie znają konkretnego specjalisty). Jak sprawić, aby Twoja strona wyświetliła się na liście wyników wyszukiwania? Możesz zadbać o pozycjonowanie strony albo zainwestować w reklamę Google AdWords. Na czym polega promocja w programie AdWords? I o czym należy pamiętać, uruchamiając kampanię promującą usługi lekarskie?


Lekarz w sieci... społecznościowej

Już kilkukrotnie pisaliśmy na naszym blogu o tym, jak powinna wyglądać skuteczna strona internetowa w branży medycznej i jakie informacje warto na niej uwzględnić, aby zachęcała pacjentów do skorzystania z naszych usług. Ostatnio coraz więcej lekarzy i placówek medycznych decyduje się na prowadzenie profilu w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku – albo jako tańsza alternatywa dla strony www, albo jako dodatkowe miejsce promocji. Jak stworzyć profesjonalny profil w sieci społecznościowej? Jakie są zalety takiego narzędzia promocji i na co trzeba uważać?


sty 22, 2015

Jak pacjenci szukają lekarza i umawiają wizyty? Raport 2014

Według danych na koniec 2014 przez serwis ZnanyLekarz.pl umówiono już ponad 800 000 wizyt. Możliwość szybkiej i wygodnej rezerwacji cieszy się coraz większą popularnością wśród pacjentów. Jakie kryteria są najważniejsze przy wyborze lekarza? Które godziny są najlepsze na przyjmowanie pacjentów? I jak dużo użytkowników umawia się do lekarza przez smartfona? Przedstawiamy preferencje pacjentów dotyczące korzystania z prywatnej służby zdrowia.


gru 11, 2014

Sezonowość wyszukiwania informacji, czyli kiedy i o czym chcą czytać pacjenci

W jednym z wcześniejszych wpisów na tym blogu pokazywaliśmy, jak duży jest popyt internautów na porady dotyczące zdrowia w internecie i dlaczego warto publikować własne artykuły z eksperckimi poradami. Jeśli już podjąłeś decyzję, że chciałbyś edukować pacjentów, przy okazji kształtując swój profesjonalny wizerunek w sieci, warto abyś wiedział, jakie tematy ich interesują i o czym warto napisać, aby Twój tekst był chętnie czytany. Pomaga w tym wiedza dotycząca trendów w wyszukiwaniu.


6 sposobów na zwiększenie skuteczności Twojej strony internetowej

Strona internetowa gabinetu lekarskiego to nie tylko źródło informacji o lekarzu i jego usługach, lecz także element budowania profesjonalnego wizerunku. Często od jej wyglądu i zawartości zależy, jak pacjent oceni specjalistę i czy zdecyduje się mu zaufać. Jak przygotować skuteczną stronę www, aby stanowiła profesjonalną wizytówkę i zachęciła do rzeczywistej wizyty w gabinecie? Przedstawiamy sprawdzone wskazówki.


8 zasad obecności lekarza w Internecie

O tym, że rozwój nowych technologii wywarł ogromny wpływ na sposób poszukiwania informacji przez pacjentów i niejako wymusza na lekarzach prowadzących własne praktyki lekarskie konieczność podążania za tym trendem, pisaliśmy wielokrotnie. Ci z Was, którzy uczestniczyli w internetowym szkoleniu dot. reputacji lekarza w świecie nowych mediów i opinii usłyszeli to również od prowadzącej, lek. med. Ewy Borek, która na potwierdzenie tej tezy przedstawiła szereg dowodów i danych liczbowych. Zatem w dzisiejszym poście nie będę nikogo przekonywała, że warto być obecnym w internecie i wykorzystywać to medium do budowania wizerunku i pozyskiwania pacjentów, bo wierzę, że macie już taką świadomość.

Przedstawiam 8 prostych zasad obecności lekarza w internecie, których warto przestrzegać, aby nie tylko nie zaszkodzić swojemu wizerunkowi, ale także budować swoją reputację w sieci i pozyskiwać pacjentów.


Czy warto pisać dla pacjentów w internecie?

W internecie można znaleźć informacje praktycznie na każdy temat. Niezwykle popularną kategorią tematyczną jest zdrowie. Porady zdrowotne oraz informacje o specjalistach cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Nie powinno to dziwić, bo zdrowie to najważniejsza wartość dla większości Polaków. Jak wykorzystać tę wiedzę do budowania wizerunku w internecie, a w efekcie być może nawet pozyskania pacjentów?


5 zasad tworzenia tekstów medycznych, które pokochają pacjenci i wyszukiwarki

Każdego dnia olbrzymia ilość informacji jest wrzucana do internetu. Miliony osób piszą artykuły, także takie, których nikt nigdy nie przeczyta. Z pewnością część z nich jest ciekawa i zainteresowałaby wielu internautów, ale np. ze względu na fakt, że autor nie wziął pod uwagę podstawowych zasad pozycjonowania, prawdopodobnie nie zostaną odnalezione w bezkresie innych informacji w internecie. Czym jest tajemnicze “pozycjonowanie”?


Jak cennik w internecie może wpłynąć na liczbę pacjentów?

Podczas szkolenia internetowego dot. reputacji lekarza w internecie, prowadząca lek. med. Ewa Borek opowiada między innymi o potrzebach pacjentów. Można je zamknąć w prostym trójkącie potrzeb, na który składają się informacje o jakości, dostępności i cenie.


Rozmowa z lek. Leszkiem Huziorem

O relacjach z pacjentami, ich opiniach, a także wykorzystaniu nowych technologii służących lepszej komunikacji z pacjentami w gabinecie lekarskim opowiada lek. Leszek Huzior - ginekolog, specjalista położnictwa i chorób kobiecych z Warszawy.


6 darmowych sposobów na wyższą pozycję Twojego profilu w wyszukiwarkach

Pacjenci mogą dotrzeć do profilu lekarza wieloma drogami – za pomocą wyszukiwarki na stronie głównej portalu , forum dyskusyjnego, strony internetowej kliniki lub lekarza, serwisu społecznościowego albo wyszukiwarki internetowej np. Google. Dlatego wielu lekarzy, którzy samodzielnie zarządzają profilem w serwisie ZnanyLekarz.pl, decyduje się na wypromowanie go w internecie, aby ułatwić pacjentom korzystającym z wyszukiwarek internetowych znalezienie informacji o swojej praktyce.


Lekarz w internecie - bezpłatne szkolenia online

Według badań PBI, internet jest pierwszym źródłem informacji na temat zdrowia. Już ponad 9,5 mln Polaków szuka w sieci informacji o zdrowiu i lekarzach. Naturalne jest, że w związku z tak ogromnym zainteresowaniem pacjentów, internet przyciąga również uwagę lekarzy i rodzi ich pytania w kontekście wykonywanego zawodu.


gru 20, 2013

Wyszukiwarka lekarzy - od dziś z geolokalizacją!

Kiedy tydzień temu wprowadziliśmy nowy wygląd profilu lekarza, nasz zespół IT kończył prace na kolejną nowością. Dziś oficjalnie prezentujemy wyniki tej pracy, czyli wyszukiwarkę lekarzy z geolokalizacją!

Dotychczas wyszukiwanie lekarzy w okolicy było możliwe tylko przy użyciu naszej aplikacji, teraz jest dostępne również w pełnej wersji serwisu. Co się zmieniło? Zamiast jednego pola wyszukiwania, gdzie do tej pory pacjenci wpisywali specjalizację lekarską lub kombinację: specjalizacja + miasto, mamy dostępne dwa pola: znajdź oraz gdzie.


Dodaj cennik usług Twojego gabinetu!

Kilka miesięcy temu przeprowadziliśmy ankietę wśród pacjentów korzystających ze ZnanyLekarz.pl, w której zapytaliśmy m.in. o to, jakich informacji brakuje im w naszym serwisie. Aż 77% ankietowanych odpowiedziało, że chcieliby, aby lekarze na swoich profilach udostępnili cennik podstawowych usług. W odpowiedzi na tą potrzebę w ubiegłym tygodniu umożliwiliśmy lekarzom dodanie na profilach cen usług, a jednocześnie zmieniliśmy panel edycji profilu lekarza i placówki. Jak wygląda nowy panel edycji dla lekarza? Jak dodać cennik? O tym poniżej.


Jak powinna wyglądać strona WWW z branży medycznej?

Coraz częściej potencjalni pacjenci postrzegają daną placówkę medyczną przez pryzmat jej strony internetowej. Co za tym idzie oceniają czy jest liderem w branży czy można jej zaufać czy lepiej wybrać jej konkurencję.

Według najnowszych badań aż 88 % osób mając problem ze zdrowiem szuka informacji i rozwiązania w Internecie. Natomiast tylko 77 % szuka porady u lekarza. Podobnie sprawa wygląda jeśli chodzi o wyszukiwanie centrów medyczno – rehabilitacyjnych, szpitali, przychodni czy też lekarzy z gabinetów prywatnych. Najszybciej i najłatwiej zacząć wyszukiwanie placówek właśnie w Sieci.


Kalendarz wizyt lepiej widoczny dla pacjentów!

Kalendarz wizyt online na znanylekarz.pl jest bardzo dobrze widoczny dla pacjentów szukających specjalisty!


Widget, czyli jak ułatwić pacjentom wybór Twojego gabinetu

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ZnanyLekarz.pl, aż 63% pacjentów wybiera swojego lekarza w oparciu o opinie o nim. Niezwykle rzadko zdarza się, że lekarze umieszczają opinie pacjentów na swoich stronach, a oczywiste jest, że pewna część pacjentów trafia najpierw właśnie na stronę www lekarza. Być może właśnie teraz przegląda ją pacjent, który chce dowiedzieć się więcej o Tobie i umówić się na wizytę, ale Twój telefon w recepcji nie odpowiada. Zniechęcony opuszcza Twoją stronę, szukając dalej... Brzmi prawdopodobnie?


6 kroków do skutecznego profilu w ZnanyLekarz.pl

Posiadanie profilu w serwisie ZnanyLekarz.pl nie jest jeszcze gwarantem sukcesu. Profil lekarza to tylko narzędzie i w dużym stopniu od Ciebie zależy, jak je wykorzystasz. Możesz oczywiście uzupełnić dane kontaktowe i na tym poprzestać, ale nie oczekuj wówczas spektakularnych efektów. Jeżeli umiejętnie wykorzystasz wszystkie możliwości profilu, z pewnością wpłynie to na rozwój Twojej praktyki lekarskiej i Twój wizerunek w internecie.

Poznaj 6 kroków do skutecznego profilu w internecie!


Popularne artykuły