Czy warto wstrzymać się z prowadzeniem wizyt podczas epidemii?

Kryzys epidemiologiczny zmusza wszystkie branże do poszukiwania innowacyjnych rozwiązań prowadzenia biznesu. Strategia przeczekania pandemii może okazać się niewystarczająca. Jakie kroki powinni podjąć lekarze i menedżerowie placówek?

Czytaj dalej

mar 25, 2020

Koronawirus: jak prowadzić gabinet w sytuacji zagrożenia?

W czasach koronawirusa pomoc lekarska jest bardzo utrudniona, ale nadal niezbędna dla wielu pacjentów. Część osób, szczególnie starszych, unika wychodzenia z domu. Stwarza to dla pacjentów oczywiste trudności w dotarciu do gabinetu, zaś dla lekarzy - w codziennej pracy. Jak zatem prowadzić praktykę podczas epidemii?

Czytaj dalej

E-zwolnienia, czyli o internetowej fali, której nic już nie zatrzyma

1 grudnia pożegnaliśmy tradycyjne, wypisywane zwolnienia lekarskie. Odtąd udzielamy ich wyłącznie w formie elektronicznej. To wydarzenie o tyle istotne, że jasno wskazuje kierunek, w jakim podąży świadczenie usług w branży zdrowia. Lekarze są skazani na Internet.

Czytaj dalej

paź 25, 2018

4 typy problematycznych pacjentów. Jak sobie z nimi radzić?


Przez gabinety lekarzy przewijają się rozmaici pacjenci. Współpraca z jednymi jest przyjemnością, inni potrafią napsuć krwi, jeszcze inni wymagają po prostu odpowiedniego podejścia. Oto cztery typy szczególnie problematycznych pacjentów, którzy na pewno u Ciebie gościli - wraz z podpowiedziami, jak sobie z nimi radzić.

Czytaj dalej

4 błędy, przez które nie wykorzystujesz potencjału strony www gabinetu

Zleciłeś wykonanie strony internetowej swojego gabinetu i spodziewałeś się, że wkrótce zwiększy się liczba umawianych wizyt. Tymczasem nic takiego się nie dzieje. Dlaczego? Zapewne popełniłeś jeden z częstych błędów.

Czytaj dalej

cze 21, 2018

5 sposobów budowania pozytywnych wrażeń pacjentów

Jak niejednokrotnie podkreślaliśmy, o tym, czy pacjent wróci do gabinetu lekarza, decyduje wrażenie wyniesione z pierwszej wizyty. 95% zadowolonych pacjentów nie szuka już innych lekarzy, ale niestety statystycznie aż połowa pierwszych wizyt kończy się rozczarowaniem na tyle silnym, że w przyszłości gabinet nie jest już brany pod uwagę.

Czytaj dalej

kwi 26, 2018

3 kroki do pożegnania kolejek w gabinecie

Niemal co drugiemu polskiemu pacjentowi zdarzyło się czekać na wizytę w prywatnym gabinecie lekarskim co najmniej godzinę dłużej, niż powinien. Kolejki fatalnie wpływają na wrażenie wynoszone z wizyty i zniechęcają do powrotu do gabinetu. Tymczasem zapobieganie im jest prostsze, niż mogłoby się wydawać.

Czytaj dalej

mar 15, 2018

Czego oczekuje od Ciebie współczesny pacjent?

Każdy prywatny gabinet lekarski jest w gruncie rzeczy przedsiębiorstwem. Przedsiębiorstwa zaś działają w określonych rynkowych realiach. Zrozumienie tych realiów i zaadoptowanie się do nich to klucz do biznesowego sukcesu. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby Twój gabinet zarabiał lepiej. Bardzo możliwe jednak, że będziesz musiał w tym celu nieco zmienić myślenie o swojej pracy.

Czytaj dalej

gru 20, 2017

E-zwolnienia z punktu widzenia lekarzy

Od 1 stycznia 2016 została udostępniona opcja wystawiania zwolnień lekarskich w formie elektronicznej. Głównym jej celem jest umożliwienie szybszego przeprowadzania kontroli przez ZUS. Modyfikacja ta ma szczególne znaczenie dla lekarzy. Zatem o czym powinni wiedzieć lub pamiętać? Przedstawiamy temat e-zwolnienia z punktu widzenia lekarzy.

Czytaj dalej

cze 22, 2017

4 sprawdzone narzędzia, które usprawnią pracę Twojego gabinetu

Gabinet dobrze zarządzany to gabinet przynoszący zysk. Nowoczesne narzędzia pozwolą znacznie usprawnić pracę w czterech kluczowych obszarach - planowania dnia roboczego, umawiania wizyt, zarządzania umówionymi wizytami i komunikacji z pacjentami. Dość już tracenia czasu!

Czytaj dalej

3 technologiczne wyzwania, którym musisz stawić czoła

 

Rozwój technologii pociąga za sobą szeroko idące zmiany w branży zdrowia. Upowszechnienie Internetu wpłynęło na sposób, w jaki Polacy korzystają z usług lekarzy. Gabinety lekarskie, które nie dostosują się do oczekiwań współczesnych pacjentów, muszą liczyć się z nieuchronnymi stratami.

Czytaj dalej

mar 24, 2017

Recepcja w gabinecie lekarskim. Dlaczego tak trudno o dobrego pracownika?

Sprawny kontakt telefoniczny z pacjentami to wciąż święty Graal polskich gabinetów lekarskich. Ponad 40% telefonów od pacjentów pozostaje w ogóle bez odpowiedzi. Sytuacja mogłaby ulec poprawie, gdyby lekarze zatrudniali recepcjonistki… ale znalezienie odpowiedniej osoby na to stanowisko jest bardzo trudne. Gabinety tracą więc po pierwsze wizerunkowo, a po drugie - finansowo, nie umawiając wizyt. 

Czytaj dalej

lut 24, 2017

3 zalety rozwiązań SaaS dla lekarzy, które musisz znać

Czas jest coraz cenniejszym zasobem. Stąd konieczność wydajnego zarządzania pracą - lekarzy prowadzących prywatne gabinety dotyczy to jak mało kogo. Na szczęście z pomocą przychodzi im technologia: mogą korzystać z aplikacji do zarządzania pracą. Coraz częściej - dystrybuowanych w modelu SaaS.

Czytaj dalej

gru 15, 2016

3 modele zarządzania grafikiem wizyt. Co robisz źle?




Polskich lekarzy można umownie podzielić na trzy grupy, biorąc pod uwagę sposób zarządzania grafikiem wizyt. Większość zarządza nim samodzielnie, część ceduje ten obowiązek na recepcję, pewien odsetek decyduje się przekazać grafik wizyt asystentowi lub sekretarce. Każde z tych rozwiązań wiąże się z pewnymi zagrożeniami. Jakimi?

Czytaj dalej

3 proste metody usprawnienia pracy asystentki w gabinecie lekarskim

 

Większość lekarzy zatrudnia w swoich gabinetach asystenta lub sekretarkę. Jak wynika z przeprowadzonego przez nas badania ankietowego, głównym zadaniem pracownika jest odbieranie telefonów od pacjentów. Ta z pozoru banalna informacja ma tak naprawdę bardzo duże znaczenie. Komunikacja z pacjentami to podstawa funkcjonowania gabinetu - a jednocześnie jego pięta Achillesa. Na szczęście nie musi w całości zależeć od jednego pracownika.

Czytaj dalej

wrz 30, 2016

Dlaczego musisz usprawnić komunikację telefoniczną z pacjentami?

 

Pacjenci wciąż często umawiają wizyty przez telefon. Czy jako lekarz zastanawiałeś się, jakie to ma konsekwencje dla Twojego gabinetu? Komunikacja telefoniczna bywa bardzo zawodna - lekarze nie mają czasu odbierać połączeń, nie zawsze nadążają z oddzwanianiem. Warto postawić na rozwiązanie, które usprawni komunikację - TeleRejestrację.

Czytaj dalej

sie 24, 2016

4 podstawowe potrzeby gabinetu lekarskiego. Jak je spełnić niskim kosztem?

Współcześnie prowadzenie gabinetu lekarskiego nie sprowadza się wyłącznie do przyjmowania pacjentów. Lekarz musi skutecznie organizować sobie pracę, dbać o pozyskiwanie pacjentów i promowanie gabinetu w Internecie. Podpowiadamy, jak spełnić te podstawowe potrzeby optymalnym kosztem.

Czytaj dalej

10 aplikacji i narzędzi, które każdy lekarz musi znać

Dziś praca lekarza nie ogranicza się do kontaktu z pacjentem, stawiania diagnozy i prowadzenia terapii. Lekarz potrzebuje też oprogramowania do zarządzania bieżącą pracą gabinetu i promowania się, aby pozyskiwać nowych pacjentów. Musi też dbać o swój wizerunek. Dostęp do odpowiednich narzędzi jest na szczęście łatwy, nie musi też wiązać się z dużymi kosztami!

Czytaj dalej

cze 28, 2016

Nie lekceważ SMSów! 5 porad, jak wykorzystać wiadomości tekstowe w komunikacji z pacjentami

SMSy uważa się za technologię nieco już zapomnianą, zepchniętą na dalszy plan przez technologie internetowe. Tymczasem to wciąż bardzo skuteczna metoda komunikacji, która znakomicie nadaje się do promowania gabinetu lekarskiego.

Czytaj dalej

cze 10, 2016

Kalendarz Wizyt jako skuteczne narzędzie do zarządzania - 3 zastosowania, których możesz nie znać

Jeśli śledzisz nasze publikacje, wiesz, że proponujemy lekarzom korzystanie z naszego Kalendarza Wizyt jako z narzędzia, dzięki któremu pacjenci łatwo i wygodnie umówią wizytę. Tymczasem zastosowania Kalendarza są szersze - to także narzędzie pomagające wydajnie zarządzać bieżącą pracą.

Czytaj dalej

Nie ma się czego bać, czyli 4 mity dotyczące TeleRejestracji

TeleRejestracja to jedna z usług wchodzących w skład Pakietu Premium w serwisie ZnanyLekarz.pl. Ułatwia pacjentom zapisywanie się na wizyty, a jednocześnie odciąża lekarzy - dzięki wsparciu doświadczonych konsultantów nie muszą oni samodzielnie odbierać telefonów. Wciąż zdarza się, że lekarze mają wątpliwości dotyczące tego narzędzia.

Czytaj dalej

Polskie gabinety tracą przez pacjentów widma!

Prawdziwą zmorą służby zdrowia jest zjawisko no-show, czyli pacjenci widma, którzy nie przychodzą na umówione wizyty, choć ich nie odwołali. Lekarze tracą przez to zarówno czas, jak pieniądze. Jak walczyć z tym problemem?

Czytaj dalej

Lekarzu, nie bój się automatyzacji!

Niejeden lekarz oddałby wiele za magiczne rozwiązanie, dzięki któremu doba nagle się wydłuży, zarządzanie gabinetem stanie łatwiejsze, a w dodatku zwiększy się liczba pacjentów. Dochód wzrośnie i znajdzie się czas na wypicie spokojnie kawy …

Nierealne? Ależ skąd! Wystarczy postawić na automatyzcję.

Czytaj dalej

4 powody, dla których powinieneś wyrzucić papierowy kalendarz

Wciąż korzystasz z papierowego kalendarza? Czas, żeby trafił do kosza! Oto cztery główne powody, dla których powinieneś zamienić odręczne notatki na internetowy Kalendarz Wizyt. 

Czytaj dalej

Lekarzu, tracisz czas i pieniądze!



Każdy lekarz, który prowadzi prywatny gabinet, jest przedsiębiorcą. W biznesie czas to pieniądz. Jak w prosty sposób zoptymalizować pracę, aby oszczędzać czas, a w konsekwencji zwiększyć zyski?

Czytaj dalej

lut 11, 2016

3 sposoby prowadzenia recepcji w gabinecie lekarskim

Wizyta w gabinecie lekarskim wcale nie zaczyna się w chwili, gdy pacjent przekracza jego próg. Pierwszy kontakt najczęściej ma miejsce przez telefon, podczas umawiania wizyty. Już na tym etapie budujemy nasz wizerunek - pierwsze wrażenie robi się zaś tylko raz. Nieprofesjonalnie prowadzona rozmowa lub nieodebrany telefon mogą skutecznie zniechęcić potencjalnego pacjenta.

Czytaj dalej

5 powodów, dla których warto zainwestować w Pakiet Premium

Pakiet Premium w serwisie ZnanyLekarz.pl jest za drogi? To niepotrzebna i niepewna inwestycja? Nic bardziej mylnego!

Czytaj dalej

Mierzenie efektów promocji w Internecie, czyli jak sprawdzić, czy dobrze wydajesz pieniądze

„Skuteczna strona internetowa dla Twojego gabinetu…”, „Wypromujemy Cię w Google..”, „Zaufaj naszym działaniom reklamowym..”. Wiele firm i agencji przekonuje, że będą potrafiły skutecznie wypromować gabinet lekarza w Internecie. Wybierasz firmę, która wzbudziła Twoje zaufanie, przekonała Cię do swoich usług albo miała najtańszą ofertę. Rozpoczynacie współpracę i... efektów nie widać. Albo agencja podsyła Ci statystyki wskazujące na wzrost odwiedzin strony, ale nowych pacjentów brak. Jak mierzyć efekty działań w Internecie? I jaki model rozliczenia przyjąć, żeby mieć pewność, że działania są dla Ciebie opłacalne?

Czytaj dalej

lut 26, 2015

Ile zaoszczędzisz dzięki internetowej rejestracji pacjentów?

Według badań KPRM internetowa rejestracja do lekarza to najbardziej pożądana przez Polaków e-usługa. Pacjenci cenią szybkość i prostotę internetowej rezerwacji oraz możliwość zapisania się na wizytę każdego dnia o dowolnej godzinie. Dla lekarzy natomiast jest to idealne rozwiązanie, aby usprawnić zarządzanie wizytami oraz oszczędzić czas i... pieniądze.

Czytaj dalej

Lekarz orkiestra, czyli jak sprostać wyzwaniom bycia przedsiębiorcą.

Prowadzenie gabinetu czy kliniki to nie lada wyzwanie. Trzeba łączyć wiedzę i dobrze poruszać się w tak wielu obszarach, by zadbać o płynność w działaniu i rozwój biznesu. Zmieniające się przepisy, nowe usługi, nowe urządzenia, nowe materiały, pracownicy, wymagający pacjenci. Czy czasami nie zastanawiasz się, co jest Twoją główną działalnością? Bycie lekarzem, czy może managerem? A gdzie czas na życie prywatne?

Czytaj dalej

Łatwiej, wygodniej i przyjemniej - poznaj nowe funkcje w Kalendarzu Wizyt!

Po blisko dwóch latach od uruchomienia usługi umawiania pacjentów online, panel lekarza korzystającego z Kalendarza Wizyt zmienia swój wygląd i rośnie o kolejne funkcjonalności. Nowa, przejrzysta lista wizyt jest wyposażona w dodatkowe opcje, które ułatwią zarządzanie kalendarzem wizyt i sprawią, że korzystanie z narzędzia będzie po prostu przyjemne. Co się zmieniło? Jak teraz działa panel lekarza? Oto lista najważniejszych zmian.

Czytaj dalej

lut 13, 2014

Aplikacja Sansilium - indeks leków i możliwość dyskusji

Większość lekarzy decyzję o zastosowaniu nowego leku podejmuje po konsultacji ze swoimi kolegami. 85% pytań dotyczących farmakoterapii rodzi się przy łóżku pacjenta. Mamy ponad 4 tys. dostępnych leków, co roku pojawia się kilkanaście nowych. Bycie na bieżąco jest wyjątkowo trudnym zadaniem.

Czytaj dalej

Pacjenci umawiają się osobiście? Dopisz ich do kalendarza online!

Kalendarz wizyt online jest narzędziem, które z jednej strony ułatwia dotarcie do większej liczby pacjentów, z drugiej pozwala zaoszczędzić czas na formalnościach. Potwierdzają to wyniki ankiety, którą przeprowadziliśmy wśród lekarzy korzystających z internetowego umawiania wizyt.

Czytaj dalej

Jak dużo pacjentów nie dodzwania się do Ciebie?

Wydawać by się mogło, że lekarz, któremu zależy na rozwoju praktyki lekarskiej, odbiera każdy telefon od pacjenta. Bo przecież pacjent może chcieć umówić się na wizytę i jeżeli nie dostanie takiej możliwości, zrezygnuje i poszuka innego specjalisty, a tym samym lekarz straci pacjenta. Czy rzeczywiście tak jest?

Czytaj dalej

5 powodów, dla których lekarze wolą umawiać pacjentów przez internet

Każdego miesiąca z możliwości internetowej rezerwacji wizyty u lekarza przez ZnanyLekarz.pl korzysta coraz więcej osób. Usługa budzi zrozumiałe zainteresowanie pacjentów, ale jest też entuzjastycznie przyjmowana przez samych lekarzy.

Oto 5 najważniejszych powodów, dla których lekarze korzystający z kalendarza wizyt online wolą rejestrację internetową od telefonicznej.

Czytaj dalej

Kalendarz wizyt w Twoim smartfonie!

Coraz więcej lekarzy prowadzi swój gabinet... za pomocą smartfona. Dzięki mobilnej wersji portalu ZnanyLekarz.pl i aplikacji na smartfona, można zarządzać internetowym kalendarzem wizyt z każdego miejsca, a także prowadzić konsultacje online.

Czytaj dalej

Czy warto wstrzymać się z prowadzeniem wizyt podczas epidemii?

Kryzys epidemiologiczny zmusza wszystkie branże do poszukiwania innowacyjnych rozwiązań prowadzenia biznesu. Strategia przeczekania pandemii może okazać się niewystarczająca. Jakie kroki powinni podjąć lekarze i menedżerowie placówek?


mar 25, 2020

Koronawirus: jak prowadzić gabinet w sytuacji zagrożenia?

W czasach koronawirusa pomoc lekarska jest bardzo utrudniona, ale nadal niezbędna dla wielu pacjentów. Część osób, szczególnie starszych, unika wychodzenia z domu. Stwarza to dla pacjentów oczywiste trudności w dotarciu do gabinetu, zaś dla lekarzy - w codziennej pracy. Jak zatem prowadzić praktykę podczas epidemii?


E-zwolnienia, czyli o internetowej fali, której nic już nie zatrzyma

1 grudnia pożegnaliśmy tradycyjne, wypisywane zwolnienia lekarskie. Odtąd udzielamy ich wyłącznie w formie elektronicznej. To wydarzenie o tyle istotne, że jasno wskazuje kierunek, w jakim podąży świadczenie usług w branży zdrowia. Lekarze są skazani na Internet.


paź 25, 2018

4 typy problematycznych pacjentów. Jak sobie z nimi radzić?


Przez gabinety lekarzy przewijają się rozmaici pacjenci. Współpraca z jednymi jest przyjemnością, inni potrafią napsuć krwi, jeszcze inni wymagają po prostu odpowiedniego podejścia. Oto cztery typy szczególnie problematycznych pacjentów, którzy na pewno u Ciebie gościli - wraz z podpowiedziami, jak sobie z nimi radzić.


4 błędy, przez które nie wykorzystujesz potencjału strony www gabinetu

Zleciłeś wykonanie strony internetowej swojego gabinetu i spodziewałeś się, że wkrótce zwiększy się liczba umawianych wizyt. Tymczasem nic takiego się nie dzieje. Dlaczego? Zapewne popełniłeś jeden z częstych błędów.


cze 21, 2018

5 sposobów budowania pozytywnych wrażeń pacjentów

Jak niejednokrotnie podkreślaliśmy, o tym, czy pacjent wróci do gabinetu lekarza, decyduje wrażenie wyniesione z pierwszej wizyty. 95% zadowolonych pacjentów nie szuka już innych lekarzy, ale niestety statystycznie aż połowa pierwszych wizyt kończy się rozczarowaniem na tyle silnym, że w przyszłości gabinet nie jest już brany pod uwagę.


kwi 26, 2018

3 kroki do pożegnania kolejek w gabinecie

Niemal co drugiemu polskiemu pacjentowi zdarzyło się czekać na wizytę w prywatnym gabinecie lekarskim co najmniej godzinę dłużej, niż powinien. Kolejki fatalnie wpływają na wrażenie wynoszone z wizyty i zniechęcają do powrotu do gabinetu. Tymczasem zapobieganie im jest prostsze, niż mogłoby się wydawać.


mar 15, 2018

Czego oczekuje od Ciebie współczesny pacjent?

Każdy prywatny gabinet lekarski jest w gruncie rzeczy przedsiębiorstwem. Przedsiębiorstwa zaś działają w określonych rynkowych realiach. Zrozumienie tych realiów i zaadoptowanie się do nich to klucz do biznesowego sukcesu. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby Twój gabinet zarabiał lepiej. Bardzo możliwe jednak, że będziesz musiał w tym celu nieco zmienić myślenie o swojej pracy.


gru 20, 2017

E-zwolnienia z punktu widzenia lekarzy

Od 1 stycznia 2016 została udostępniona opcja wystawiania zwolnień lekarskich w formie elektronicznej. Głównym jej celem jest umożliwienie szybszego przeprowadzania kontroli przez ZUS. Modyfikacja ta ma szczególne znaczenie dla lekarzy. Zatem o czym powinni wiedzieć lub pamiętać? Przedstawiamy temat e-zwolnienia z punktu widzenia lekarzy.


cze 22, 2017

4 sprawdzone narzędzia, które usprawnią pracę Twojego gabinetu

Gabinet dobrze zarządzany to gabinet przynoszący zysk. Nowoczesne narzędzia pozwolą znacznie usprawnić pracę w czterech kluczowych obszarach - planowania dnia roboczego, umawiania wizyt, zarządzania umówionymi wizytami i komunikacji z pacjentami. Dość już tracenia czasu!


3 technologiczne wyzwania, którym musisz stawić czoła

 

Rozwój technologii pociąga za sobą szeroko idące zmiany w branży zdrowia. Upowszechnienie Internetu wpłynęło na sposób, w jaki Polacy korzystają z usług lekarzy. Gabinety lekarskie, które nie dostosują się do oczekiwań współczesnych pacjentów, muszą liczyć się z nieuchronnymi stratami.


mar 24, 2017

Recepcja w gabinecie lekarskim. Dlaczego tak trudno o dobrego pracownika?

Sprawny kontakt telefoniczny z pacjentami to wciąż święty Graal polskich gabinetów lekarskich. Ponad 40% telefonów od pacjentów pozostaje w ogóle bez odpowiedzi. Sytuacja mogłaby ulec poprawie, gdyby lekarze zatrudniali recepcjonistki… ale znalezienie odpowiedniej osoby na to stanowisko jest bardzo trudne. Gabinety tracą więc po pierwsze wizerunkowo, a po drugie - finansowo, nie umawiając wizyt. 


lut 24, 2017

3 zalety rozwiązań SaaS dla lekarzy, które musisz znać

Czas jest coraz cenniejszym zasobem. Stąd konieczność wydajnego zarządzania pracą - lekarzy prowadzących prywatne gabinety dotyczy to jak mało kogo. Na szczęście z pomocą przychodzi im technologia: mogą korzystać z aplikacji do zarządzania pracą. Coraz częściej - dystrybuowanych w modelu SaaS.


gru 15, 2016

3 modele zarządzania grafikiem wizyt. Co robisz źle?




Polskich lekarzy można umownie podzielić na trzy grupy, biorąc pod uwagę sposób zarządzania grafikiem wizyt. Większość zarządza nim samodzielnie, część ceduje ten obowiązek na recepcję, pewien odsetek decyduje się przekazać grafik wizyt asystentowi lub sekretarce. Każde z tych rozwiązań wiąże się z pewnymi zagrożeniami. Jakimi?


3 proste metody usprawnienia pracy asystentki w gabinecie lekarskim

 

Większość lekarzy zatrudnia w swoich gabinetach asystenta lub sekretarkę. Jak wynika z przeprowadzonego przez nas badania ankietowego, głównym zadaniem pracownika jest odbieranie telefonów od pacjentów. Ta z pozoru banalna informacja ma tak naprawdę bardzo duże znaczenie. Komunikacja z pacjentami to podstawa funkcjonowania gabinetu - a jednocześnie jego pięta Achillesa. Na szczęście nie musi w całości zależeć od jednego pracownika.


wrz 30, 2016

Dlaczego musisz usprawnić komunikację telefoniczną z pacjentami?

 

Pacjenci wciąż często umawiają wizyty przez telefon. Czy jako lekarz zastanawiałeś się, jakie to ma konsekwencje dla Twojego gabinetu? Komunikacja telefoniczna bywa bardzo zawodna - lekarze nie mają czasu odbierać połączeń, nie zawsze nadążają z oddzwanianiem. Warto postawić na rozwiązanie, które usprawni komunikację - TeleRejestrację.


sie 24, 2016

4 podstawowe potrzeby gabinetu lekarskiego. Jak je spełnić niskim kosztem?

Współcześnie prowadzenie gabinetu lekarskiego nie sprowadza się wyłącznie do przyjmowania pacjentów. Lekarz musi skutecznie organizować sobie pracę, dbać o pozyskiwanie pacjentów i promowanie gabinetu w Internecie. Podpowiadamy, jak spełnić te podstawowe potrzeby optymalnym kosztem.


10 aplikacji i narzędzi, które każdy lekarz musi znać

Dziś praca lekarza nie ogranicza się do kontaktu z pacjentem, stawiania diagnozy i prowadzenia terapii. Lekarz potrzebuje też oprogramowania do zarządzania bieżącą pracą gabinetu i promowania się, aby pozyskiwać nowych pacjentów. Musi też dbać o swój wizerunek. Dostęp do odpowiednich narzędzi jest na szczęście łatwy, nie musi też wiązać się z dużymi kosztami!


cze 28, 2016

Nie lekceważ SMSów! 5 porad, jak wykorzystać wiadomości tekstowe w komunikacji z pacjentami

SMSy uważa się za technologię nieco już zapomnianą, zepchniętą na dalszy plan przez technologie internetowe. Tymczasem to wciąż bardzo skuteczna metoda komunikacji, która znakomicie nadaje się do promowania gabinetu lekarskiego.


cze 10, 2016

Kalendarz Wizyt jako skuteczne narzędzie do zarządzania - 3 zastosowania, których możesz nie znać

Jeśli śledzisz nasze publikacje, wiesz, że proponujemy lekarzom korzystanie z naszego Kalendarza Wizyt jako z narzędzia, dzięki któremu pacjenci łatwo i wygodnie umówią wizytę. Tymczasem zastosowania Kalendarza są szersze - to także narzędzie pomagające wydajnie zarządzać bieżącą pracą.


Nie ma się czego bać, czyli 4 mity dotyczące TeleRejestracji

TeleRejestracja to jedna z usług wchodzących w skład Pakietu Premium w serwisie ZnanyLekarz.pl. Ułatwia pacjentom zapisywanie się na wizyty, a jednocześnie odciąża lekarzy - dzięki wsparciu doświadczonych konsultantów nie muszą oni samodzielnie odbierać telefonów. Wciąż zdarza się, że lekarze mają wątpliwości dotyczące tego narzędzia.


Polskie gabinety tracą przez pacjentów widma!

Prawdziwą zmorą służby zdrowia jest zjawisko no-show, czyli pacjenci widma, którzy nie przychodzą na umówione wizyty, choć ich nie odwołali. Lekarze tracą przez to zarówno czas, jak pieniądze. Jak walczyć z tym problemem?


Lekarzu, nie bój się automatyzacji!

Niejeden lekarz oddałby wiele za magiczne rozwiązanie, dzięki któremu doba nagle się wydłuży, zarządzanie gabinetem stanie łatwiejsze, a w dodatku zwiększy się liczba pacjentów. Dochód wzrośnie i znajdzie się czas na wypicie spokojnie kawy …

Nierealne? Ależ skąd! Wystarczy postawić na automatyzcję.


4 powody, dla których powinieneś wyrzucić papierowy kalendarz

Wciąż korzystasz z papierowego kalendarza? Czas, żeby trafił do kosza! Oto cztery główne powody, dla których powinieneś zamienić odręczne notatki na internetowy Kalendarz Wizyt. 


Lekarzu, tracisz czas i pieniądze!



Każdy lekarz, który prowadzi prywatny gabinet, jest przedsiębiorcą. W biznesie czas to pieniądz. Jak w prosty sposób zoptymalizować pracę, aby oszczędzać czas, a w konsekwencji zwiększyć zyski?


lut 11, 2016

3 sposoby prowadzenia recepcji w gabinecie lekarskim

Wizyta w gabinecie lekarskim wcale nie zaczyna się w chwili, gdy pacjent przekracza jego próg. Pierwszy kontakt najczęściej ma miejsce przez telefon, podczas umawiania wizyty. Już na tym etapie budujemy nasz wizerunek - pierwsze wrażenie robi się zaś tylko raz. Nieprofesjonalnie prowadzona rozmowa lub nieodebrany telefon mogą skutecznie zniechęcić potencjalnego pacjenta.


5 powodów, dla których warto zainwestować w Pakiet Premium

Pakiet Premium w serwisie ZnanyLekarz.pl jest za drogi? To niepotrzebna i niepewna inwestycja? Nic bardziej mylnego!


Mierzenie efektów promocji w Internecie, czyli jak sprawdzić, czy dobrze wydajesz pieniądze

„Skuteczna strona internetowa dla Twojego gabinetu…”, „Wypromujemy Cię w Google..”, „Zaufaj naszym działaniom reklamowym..”. Wiele firm i agencji przekonuje, że będą potrafiły skutecznie wypromować gabinet lekarza w Internecie. Wybierasz firmę, która wzbudziła Twoje zaufanie, przekonała Cię do swoich usług albo miała najtańszą ofertę. Rozpoczynacie współpracę i... efektów nie widać. Albo agencja podsyła Ci statystyki wskazujące na wzrost odwiedzin strony, ale nowych pacjentów brak. Jak mierzyć efekty działań w Internecie? I jaki model rozliczenia przyjąć, żeby mieć pewność, że działania są dla Ciebie opłacalne?


lut 26, 2015

Ile zaoszczędzisz dzięki internetowej rejestracji pacjentów?

Według badań KPRM internetowa rejestracja do lekarza to najbardziej pożądana przez Polaków e-usługa. Pacjenci cenią szybkość i prostotę internetowej rezerwacji oraz możliwość zapisania się na wizytę każdego dnia o dowolnej godzinie. Dla lekarzy natomiast jest to idealne rozwiązanie, aby usprawnić zarządzanie wizytami oraz oszczędzić czas i... pieniądze.


Lekarz orkiestra, czyli jak sprostać wyzwaniom bycia przedsiębiorcą.

Prowadzenie gabinetu czy kliniki to nie lada wyzwanie. Trzeba łączyć wiedzę i dobrze poruszać się w tak wielu obszarach, by zadbać o płynność w działaniu i rozwój biznesu. Zmieniające się przepisy, nowe usługi, nowe urządzenia, nowe materiały, pracownicy, wymagający pacjenci. Czy czasami nie zastanawiasz się, co jest Twoją główną działalnością? Bycie lekarzem, czy może managerem? A gdzie czas na życie prywatne?


Łatwiej, wygodniej i przyjemniej - poznaj nowe funkcje w Kalendarzu Wizyt!

Po blisko dwóch latach od uruchomienia usługi umawiania pacjentów online, panel lekarza korzystającego z Kalendarza Wizyt zmienia swój wygląd i rośnie o kolejne funkcjonalności. Nowa, przejrzysta lista wizyt jest wyposażona w dodatkowe opcje, które ułatwią zarządzanie kalendarzem wizyt i sprawią, że korzystanie z narzędzia będzie po prostu przyjemne. Co się zmieniło? Jak teraz działa panel lekarza? Oto lista najważniejszych zmian.


lut 13, 2014

Aplikacja Sansilium - indeks leków i możliwość dyskusji

Większość lekarzy decyzję o zastosowaniu nowego leku podejmuje po konsultacji ze swoimi kolegami. 85% pytań dotyczących farmakoterapii rodzi się przy łóżku pacjenta. Mamy ponad 4 tys. dostępnych leków, co roku pojawia się kilkanaście nowych. Bycie na bieżąco jest wyjątkowo trudnym zadaniem.


Pacjenci umawiają się osobiście? Dopisz ich do kalendarza online!

Kalendarz wizyt online jest narzędziem, które z jednej strony ułatwia dotarcie do większej liczby pacjentów, z drugiej pozwala zaoszczędzić czas na formalnościach. Potwierdzają to wyniki ankiety, którą przeprowadziliśmy wśród lekarzy korzystających z internetowego umawiania wizyt.


Jak dużo pacjentów nie dodzwania się do Ciebie?

Wydawać by się mogło, że lekarz, któremu zależy na rozwoju praktyki lekarskiej, odbiera każdy telefon od pacjenta. Bo przecież pacjent może chcieć umówić się na wizytę i jeżeli nie dostanie takiej możliwości, zrezygnuje i poszuka innego specjalisty, a tym samym lekarz straci pacjenta. Czy rzeczywiście tak jest?


5 powodów, dla których lekarze wolą umawiać pacjentów przez internet

Każdego miesiąca z możliwości internetowej rezerwacji wizyty u lekarza przez ZnanyLekarz.pl korzysta coraz więcej osób. Usługa budzi zrozumiałe zainteresowanie pacjentów, ale jest też entuzjastycznie przyjmowana przez samych lekarzy.

Oto 5 najważniejszych powodów, dla których lekarze korzystający z kalendarza wizyt online wolą rejestrację internetową od telefonicznej.


Kalendarz wizyt w Twoim smartfonie!

Coraz więcej lekarzy prowadzi swój gabinet... za pomocą smartfona. Dzięki mobilnej wersji portalu ZnanyLekarz.pl i aplikacji na smartfona, można zarządzać internetowym kalendarzem wizyt z każdego miejsca, a także prowadzić konsultacje online.


Popularne artykuły