Od 8 stycznia, gdy skierowania dołączyły do “e-rodziny” recept i zwolnień, pełna elektroniczna dokumentacja medyczna stała się rzeczywistością. Wraz z nią nastąpiła inna ważna zmiana: w większości gabinetów na stałe zagościło oprogramowanie do zarządzania wizytami i danymi pacjentów.
Kryzys epidemiologiczny zmusza wszystkie branże do poszukiwania innowacyjnych rozwiązań prowadzenia biznesu. Strategia przeczekania pandemii może okazać się niewystarczająca. Jakie kroki powinni podjąć lekarze i menedżerowie placówek?
W czasach koronawirusa pomoc lekarska jest bardzo utrudniona, ale nadal niezbędna dla wielu pacjentów. Część osób, szczególnie starszych, unika wychodzenia z domu. Stwarza to dla pacjentów oczywiste trudności w dotarciu do gabinetu, zaś dla lekarzy - w codziennej pracy. Jak zatem prowadzić praktykę podczas epidemii?
1 grudnia pożegnaliśmy tradycyjne, wypisywane zwolnienia lekarskie. Odtąd udzielamy ich wyłącznie w formie elektronicznej. To wydarzenie o tyle istotne, że jasno wskazuje kierunek, w jakim podąży świadczenie usług w branży zdrowia. Lekarze są skazani na Internet.
Przez gabinety lekarzy przewijają się rozmaici pacjenci. Współpraca z jednymi jest przyjemnością, inni potrafią napsuć krwi, jeszcze inni wymagają po prostu odpowiedniego podejścia. Oto cztery typy szczególnie problematycznych pacjentów, którzy na pewno u Ciebie gościli - wraz z podpowiedziami, jak sobie z nimi radzić.
Zleciłeś wykonanie strony internetowej swojego gabinetu i spodziewałeś się, że wkrótce zwiększy się liczba umawianych wizyt. Tymczasem nic takiego się nie dzieje. Dlaczego? Zapewne popełniłeś jeden z częstych błędów.
Jak niejednokrotnie podkreślaliśmy, o tym, czy pacjent wróci do gabinetu lekarza, decyduje wrażenie wyniesione z pierwszej wizyty. 95% zadowolonych pacjentów nie szuka już innych lekarzy, ale niestety statystycznie aż połowa pierwszych wizyt kończy się rozczarowaniem na tyle silnym, że w przyszłości gabinet nie jest już brany pod uwagę.
Niemal co drugiemu polskiemu pacjentowi zdarzyło się czekać na wizytę w prywatnym gabinecie lekarskim co najmniej godzinę dłużej, niż powinien. Kolejki fatalnie wpływają na wrażenie wynoszone z wizyty i zniechęcają do powrotu do gabinetu. Tymczasem zapobieganie im jest prostsze, niż mogłoby się wydawać.
Każdy prywatny gabinet lekarski jest w gruncie rzeczy przedsiębiorstwem. Przedsiębiorstwa zaś działają w określonych rynkowych realiach. Zrozumienie tych realiów i zaadoptowanie się do nich to klucz do biznesowego sukcesu. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby Twój gabinet zarabiał lepiej. Bardzo możliwe jednak, że będziesz musiał w tym celu nieco zmienić myślenie o swojej pracy.
Od 1 stycznia 2016 została udostępniona opcja wystawiania zwolnień lekarskich w formie elektronicznej. Głównym jej celem jest umożliwienie szybszego przeprowadzania kontroli przez ZUS. Modyfikacja ta ma szczególne znaczenie dla lekarzy. Zatem o czym powinni wiedzieć lub pamiętać? Przedstawiamy temat e-zwolnienia z punktu widzenia lekarzy.
Gabinet dobrze zarządzany to gabinet przynoszący zysk. Nowoczesne narzędzia pozwolą znacznie usprawnić pracę w czterech kluczowych obszarach - planowania dnia roboczego, umawiania wizyt, zarządzania umówionymi wizytami i komunikacji z pacjentami. Dość już tracenia czasu!
Rozwój technologii pociąga za sobą szeroko idące zmiany w branży zdrowia. Upowszechnienie Internetu wpłynęło na sposób, w jaki Polacy korzystają z usług lekarzy. Gabinety lekarskie, które nie dostosują się do oczekiwań współczesnych pacjentów, muszą liczyć się z nieuchronnymi stratami.
Sprawny kontakt telefoniczny z pacjentami to wciąż święty Graal polskich gabinetów lekarskich. Ponad 40% telefonów od pacjentów pozostaje w ogóle bez odpowiedzi. Sytuacja mogłaby ulec poprawie, gdyby lekarze zatrudniali recepcjonistki… ale znalezienie odpowiedniej osoby na to stanowisko jest bardzo trudne. Gabinety tracą więc po pierwsze wizerunkowo, a po drugie - finansowo, nie umawiając wizyt.
Czas jest coraz cenniejszym zasobem. Stąd konieczność wydajnego zarządzania pracą - lekarzy prowadzących prywatne gabinety dotyczy to jak mało kogo. Na szczęście z pomocą przychodzi im technologia: mogą korzystać z aplikacji do zarządzania pracą. Coraz częściej - dystrybuowanych w modelu SaaS.
Polskich lekarzy można umownie podzielić na trzy grupy, biorąc pod uwagę sposób zarządzania grafikiem wizyt. Większość zarządza nim samodzielnie, część ceduje ten obowiązek na recepcję, pewien odsetek decyduje się przekazać grafik wizyt asystentowi lub sekretarce. Każde z tych rozwiązań wiąże się z pewnymi zagrożeniami. Jakimi?
Większość lekarzy zatrudnia w swoich gabinetach asystenta lub sekretarkę. Jak wynika z przeprowadzonego przez nas badania ankietowego, głównym zadaniem pracownika jest odbieranie telefonów od pacjentów. Ta z pozoru banalna informacja ma tak naprawdę bardzo duże znaczenie. Komunikacja z pacjentami to podstawa funkcjonowania gabinetu - a jednocześnie jego pięta Achillesa. Na szczęście nie musi w całości zależeć od jednego pracownika.
Pacjenci wciąż często umawiają wizyty przez telefon. Czy jako lekarz zastanawiałeś się, jakie to ma konsekwencje dla Twojego gabinetu? Komunikacja telefoniczna bywa bardzo zawodna - lekarze nie mają czasu odbierać połączeń, nie zawsze nadążają z oddzwanianiem. Warto postawić na rozwiązanie, które usprawni komunikację - TeleRejestrację.
Współcześnie prowadzenie gabinetu lekarskiego nie sprowadza się wyłącznie do przyjmowania pacjentów. Lekarz musi skutecznie organizować sobie pracę, dbać o pozyskiwanie pacjentów i promowanie gabinetu w Internecie. Podpowiadamy, jak spełnić te podstawowe potrzeby optymalnym kosztem.
Dziś praca lekarza nie ogranicza się do kontaktu z pacjentem, stawiania diagnozy i prowadzenia terapii. Lekarz potrzebuje też oprogramowania do zarządzania bieżącą pracą gabinetu i promowania się, aby pozyskiwać nowych pacjentów. Musi też dbać o swój wizerunek. Dostęp do odpowiednich narzędzi jest na szczęście łatwy, nie musi też wiązać się z dużymi kosztami!
SMSy uważa się za technologię nieco już zapomnianą, zepchniętą na dalszy plan przez technologie internetowe. Tymczasem to wciąż bardzo skuteczna metoda komunikacji, która znakomicie nadaje się do promowania gabinetu lekarskiego.
Jeśli śledzisz nasze publikacje, wiesz, że proponujemy lekarzom korzystanie z naszego Kalendarza Wizyt jako z narzędzia, dzięki któremu pacjenci łatwo i wygodnie umówią wizytę. Tymczasem zastosowania Kalendarza są szersze - to także narzędzie pomagające wydajnie zarządzać bieżącą pracą.
TeleRejestracja to jedna z usług wchodzących w skład Pakietu Premium w serwisie ZnanyLekarz.pl. Ułatwia pacjentom zapisywanie się na wizyty, a jednocześnie odciąża lekarzy - dzięki wsparciu doświadczonych konsultantów nie muszą oni samodzielnie odbierać telefonów. Wciąż zdarza się, że lekarze mają wątpliwości dotyczące tego narzędzia.
Prawdziwą zmorą służby zdrowia jest zjawisko no-show, czyli pacjenci widma, którzy nie przychodzą na umówione wizyty, choć ich nie odwołali. Lekarze tracą przez to zarówno czas, jak pieniądze. Jak walczyć z tym problemem?
Niejeden lekarz oddałby wiele za magiczne rozwiązanie, dzięki któremu doba nagle się wydłuży, zarządzanie gabinetem stanie łatwiejsze, a w dodatku zwiększy się liczba pacjentów. Dochód wzrośnie i znajdzie się czas na wypicie spokojnie kawy …
Nierealne? Ależ skąd! Wystarczy postawić na automatyzcję.
Wciąż korzystasz z papierowego kalendarza? Czas, żeby trafił do kosza! Oto cztery główne powody, dla których powinieneś zamienić odręczne notatki na internetowy Kalendarz Wizyt.
Każdy lekarz, który prowadzi prywatny gabinet, jest przedsiębiorcą. W biznesie czas to pieniądz. Jak w prosty sposób zoptymalizować pracę, aby oszczędzać czas, a w konsekwencji zwiększyć zyski?
Wizyta w gabinecie lekarskim wcale nie zaczyna się w chwili, gdy pacjent przekracza jego próg. Pierwszy kontakt najczęściej ma miejsce przez telefon, podczas umawiania wizyty. Już na tym etapie budujemy nasz wizerunek - pierwsze wrażenie robi się zaś tylko raz. Nieprofesjonalnie prowadzona rozmowa lub nieodebrany telefon mogą skutecznie zniechęcić potencjalnego pacjenta.
Pakiet Premium w serwisie ZnanyLekarz.pl jest za drogi? To niepotrzebna i niepewna inwestycja? Nic bardziej mylnego!
„Skuteczna strona internetowa dla Twojego gabinetu…”, „Wypromujemy Cię w Google..”, „Zaufaj naszym działaniom reklamowym..”. Wiele firm i agencji przekonuje, że będą potrafiły skutecznie wypromować gabinet lekarza w Internecie. Wybierasz firmę, która wzbudziła Twoje zaufanie, przekonała Cię do swoich usług albo miała najtańszą ofertę. Rozpoczynacie współpracę i... efektów nie widać. Albo agencja podsyła Ci statystyki wskazujące na wzrost odwiedzin strony, ale nowych pacjentów brak. Jak mierzyć efekty działań w Internecie? I jaki model rozliczenia przyjąć, żeby mieć pewność, że działania są dla Ciebie opłacalne?
Według badań KPRM internetowa rejestracja do lekarza to najbardziej pożądana przez Polaków e-usługa. Pacjenci cenią szybkość i prostotę internetowej rezerwacji oraz możliwość zapisania się na wizytę każdego dnia o dowolnej godzinie. Dla lekarzy natomiast jest to idealne rozwiązanie, aby usprawnić zarządzanie wizytami oraz oszczędzić czas i... pieniądze.
Prowadzenie gabinetu czy kliniki to nie lada wyzwanie. Trzeba łączyć wiedzę i dobrze poruszać się w tak wielu obszarach, by zadbać o płynność w działaniu i rozwój biznesu. Zmieniające się przepisy, nowe usługi, nowe urządzenia, nowe materiały, pracownicy, wymagający pacjenci. Czy czasami nie zastanawiasz się, co jest Twoją główną działalnością? Bycie lekarzem, czy może managerem? A gdzie czas na życie prywatne?
Po blisko dwóch latach od uruchomienia usługi umawiania pacjentów online, panel lekarza korzystającego z Kalendarza Wizyt zmienia swój wygląd i rośnie o kolejne funkcjonalności. Nowa, przejrzysta lista wizyt jest wyposażona w dodatkowe opcje, które ułatwią zarządzanie kalendarzem wizyt i sprawią, że korzystanie z narzędzia będzie po prostu przyjemne. Co się zmieniło? Jak teraz działa panel lekarza? Oto lista najważniejszych zmian.
Większość lekarzy decyzję o zastosowaniu nowego leku podejmuje po konsultacji ze swoimi kolegami. 85% pytań dotyczących farmakoterapii rodzi się przy łóżku pacjenta. Mamy ponad 4 tys. dostępnych leków, co roku pojawia się kilkanaście nowych. Bycie na bieżąco jest wyjątkowo trudnym zadaniem.
Kalendarz wizyt online jest narzędziem, które z jednej strony ułatwia dotarcie do większej liczby pacjentów, z drugiej pozwala zaoszczędzić czas na formalnościach. Potwierdzają to wyniki ankiety, którą przeprowadziliśmy wśród lekarzy korzystających z internetowego umawiania wizyt.
Wydawać by się mogło, że lekarz, któremu zależy na rozwoju praktyki lekarskiej, odbiera każdy telefon od pacjenta. Bo przecież pacjent może chcieć umówić się na wizytę i jeżeli nie dostanie takiej możliwości, zrezygnuje i poszuka innego specjalisty, a tym samym lekarz straci pacjenta. Czy rzeczywiście tak jest?
Każdego miesiąca z możliwości internetowej rezerwacji wizyty u lekarza przez ZnanyLekarz.pl korzysta coraz więcej osób. Usługa budzi zrozumiałe zainteresowanie pacjentów, ale jest też entuzjastycznie przyjmowana przez samych lekarzy.
Oto 5 najważniejszych powodów, dla których lekarze korzystający z kalendarza wizyt online wolą rejestrację internetową od telefonicznej.
Coraz więcej lekarzy prowadzi swój gabinet... za pomocą smartfona. Dzięki mobilnej wersji portalu ZnanyLekarz.pl i aplikacji na smartfona, można zarządzać internetowym kalendarzem wizyt z każdego miejsca, a także prowadzić konsultacje online.
Otrzymuj najciekawsze artykuły i treści od ZnanyLekarz.pl.
Popularne artykuły
Otrzymuj najciekawsze artykuły i treści od ZnanyLekarz.pl.