3 powody, dla których powinieneś odpowiadać na pytania pacjentów w Internecie

Autor: Piotr Rubaj
Kategorie: Komunikacja

 

“Kto pyta, nie błądzi”. A kto udziela odpowiedzi…? Z danych zebranych przez ZnanyLekarz.pl wynika, że lekarze, którzy odpowiadają na zadane w Internecie pytania pacjentów, wychodzą na tym bardzo dobrze.

Czytaj dalej »

Prosta zmiana, dzięki której przyciągniesz pacjentów


Internet i media społecznościowe zmieniły sposób, w jaki szukamy usług - również medycznych. Współcześni pacjenci mają jasno sprecyzowane oczekiwania i koncentrują się na swoich potrzebach. Aby do pacjentów dotrzeć, trzeba w pewien sposób zmienić perspektywę, zacząć inaczej myśleć o promowaniu usług lekarza.

Czytaj dalej »

Psychologiczne potrzeby pacjentów w gabinecie medycznym


Podczas wizyty niewskazane jest prowadzenie szczegółowej dokumentacji - kiedy uzupełnić wywiad, jeśli czeka już następny pacjent? Jakich zachowań lekarz powinien unikać w gabinecie? Jak długo powinna trwać wizyta pacjenta pierwszorazowego? Jakie są główne czynniki stresujące dla pacjenta, których można łatwo uniknąć? Zobacz wskazówki eksperta.

Czytaj dalej »

Jak rozmawiać z pacjentem o cenie


Czy warto na pierwszej wizycie mówić o kosztach? Jeśli tak, to w jaki sposób? Czy dążąc do ustalania kolejnego terminu wizyty, nie sprawiamy wrażenia, że chcemy zarobić na pacjencie? Jak reagować, gdy pacjent mówi, że cena usług jest za wysoka? Jak rozmawiać o cenie przez telefon?

Zobacz odpowiedzi na pytania zadane podczas szkolenia internetowego: "Jak rozmawiać z pacjentem o cenie i prezentować rozwiązania medyczne", które odbyło się 28 kwietnia 2016r.

Czytaj dalej »

Wskazówki i porady: "Pierwsza rozmowa z pacjentem". Część II - Jak radzić sobie z trudnymi pacjentami


 

Dziś – w erze Internetu i łatwego dostępu do informacji łatwo porównywać lekarzy między sobą. Nie ma potrzeby przywiązywania się do jednej osoby na stałe, ponieważ zawsze można znaleźć "kogoś lepszego". Rosną, więc oczekiwania, i pacjenci potrafią głośno mówić o swoim niezadowoleniu.

Poniżej znajdują się odpowiedzi na pytania, nt. tego jak radzić sobie z trudnymi pacjentami, zadane podczas szkolenia: "Pierwsza rozmowa - jak zrobić dobre wrażenie i utrzymać pacjenta". Te proste techniki potrafią znacznie ułatwić życie w obliczu wymagających pacjentów.

Czytaj dalej »

Wskazówki i porady: "Pierwsza rozmowa z pacjentem". Część I - Przywitanie


 

Jakie znaczenie ma nasz ubiór? Czy kobiety powinny podawać rękę pacjentom? Jak się zwracać do pacjenta - po imieniu czy po nazwisku? Zobacz odpowiedzi na pytania związane z przywitaniem pacjenta, zadane w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy: "Pierwsza rozmowa - jak zrobić dobre wrażenie i utrzymać pacjenta". 

Czytaj dalej »

Czy w Polsce pacjent może być partnerem lekarza? Wyniki badania


Już 7 na 10 pacjentów przyznaje, że szuka informacji o swoim problemie zdrowotnym przed wizytą u lekarza. Aż 78% pacjentów wykorzystuje do tego celu Internet. Jaki jest wpływ pacjentów na proces leczenia? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego przez Fundację My Pacjenci we współpracy z portalem ZnanyLekarz.pl.

Czytaj dalej »

    

DARMOWE DEMO

Zobacz, jak działa
profil Premium

Zobacz demo

Najnowsze posty