Jak social media wpływają na decyzje pacjentów Twojej placówki?


 

Sektor usług zmienił się na przestrzeni ostatnich lat nie do poznania. Tak zwana “droga zakupowa”, czyli proces decyzyjny prowadzący do zakupu, zaczyna się dziś w Internecie. Parafrazując popularne powiedzenie, można żartobliwie stwierdzić: “Jeśli nie ma Cię w Internecie, nie zarobisz”. Zjawisko to dotyczy również branży zdrowia.

Czytaj dalej »

Tego nie wiesz o pacjentach Twojej placówki


Jeszcze niedawno pacjenci byli przyjemnie przewidywalni w swoich decyzjach. Łatwy dostęp do Internetu mocno zmienił jednak nasze zachowania konsumenckie. Modelowy pacjent jest dziś kimś zupełnie innym, niż kilka lat temu - dziś to chętnie korzystający z nowoczesnych technologii, świadomy klient o sprecyzowanych oczekiwaniach. Tradycyjne metody promowania placówki medycznej stają się coraz mniej skuteczne - a trend ten będzie się jeszcze nasilał.

Czytaj dalej »

O tych pacjentów musisz się postarać


O millenialsach słyszał już chyba każdy. To popularne określenie dotyczy pokolenia, którego przedstawiciele mają obecnie mniej więcej 20-34 lata i stają się dominującą grupą klientów. Z puntu widzenia placówki medycznej bardzo ważne jest zrozumienie potrzeb tej grupy - które znacznie różnią się od potrzeb poprzednich pokoleń.

Czytaj dalej »

Nie możesz reklamować placówki? Pacjenci zrobią to za Ciebie


W dobie Internetu niezwykle łatwo dzielić się opiniami na temat lekarzy. Wszyscy skwapliwie z tego korzystamy - wybieramy polecanych lekarzy, omijamy zaś tych, do których inni pacjenci mieli wiele zastrzeżeń. Co to oznacza dla managera placówki medycznej? Reputacja online może okazać się kluczowa dla jej rynkowego sukcesu. Prawo ogranicza możliwości reklamowania usług medycznych, ale przecież nie zabrania zadowolonym pacjentom dzielić się opiniami po wizytach. Rozsądek podpowiada, że warto to wykorzystać.

Czytaj dalej »

Rekrutuj najlepszych lekarzy ze ZnanyLekarz.pl!




O tym, czy placówka odniesie rynkowy sukces, czy porażkę, w znacznej mierze decydują zatrudnieni przez nią lekarze. Już na etapie poszukiwania lekarza placówka zostanie zignorowana przez pacjentów, jeśli wyniki wyszukiwania w Google skojarzą ją z niepopularnymi, cieszącymi się kiepskimi opiniami specjalistami. Zadaniem managera placówki jest wybranie takich lekarzy, którzy przyciągną pacjentów. Nie jest to proste.

Czytaj dalej »

Czy jesteś managerem odpowiedzialnej placówki?


Termin “społeczna odpowiedzialność biznesu” robi w ostatnich latach dużą karierę. Nie każdy wie, co tak naprawdę się pod nim kryje... Tymczasem tematem społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw powinni zainteresować się zwłaszcza managerowie placówek medycznych. To obszar, na którym można skutecznie budować pozytywny wizerunek i zdobywać zaufanie pacjentów.

Czytaj dalej »

4 kroki do zbadania satysfakcji pacjentów


Sam Walton, założyciel dwóch wielkich amerykańskich sieci sprzedaży detalicznej Wal-Mart i Sam's Club, powiedział kiedyś: „Jest tylko jeden szef. Klient. On może zwolnić każdego w firmie, od prezesa w dół – po prostu wydając swoje pieniądze gdzie indziej.” Przedsiębiorstwa, które są silnie zorientowane na klienta, z reguły osiągają przewagę nad konkurencją. Proces poznawania klienta i nieustanna rejestracja jego każdej interakcji z firmą powinny być w gestii wszystkich działów organizacji.

Czytaj dalej »

   

Pobierz e-booka

Zwiększ zyski swojego gabinetu

Pobierz e-booka ➤

Najnowsze posty