Najprostszy sposób dowiedzenia się, dlaczego pacjenci odchodzą z placówki


 

To zupełnie normalne, że część pacjentów odchodzi z placówki. Nie da się utrzymać wszystkich, ale też nie należy bagatelizować problemu. W interesie managera leży zrozumienie powodów, dla których pacjenci rezygnują. Często okazuje się, że wcale nie chodzi po prostu o przeprowadzkę czy objęcie pakietem ubezpieczenia zdrowotnego. Zrozumienie, dlaczego pacjenci decydują się odejść, jest pierwszym krokiem do ich zatrzymania.

Czytaj dalej »

10 mitów dotyczących marketingu medycznego. W ile z nich wierzysz?


Wokół marketingu w branży medycznej urosło wiele mitów. Niektóre powracają wyjątkowo często, a bezrefleksyjnie w nie wierząc, managerowie nieświadomie narażają placówki, którymi zarządzają, na duże straty. Oto 10 popularnych mitów, z którymi najwyższy czas się rozprawić.

Czytaj dalej »

Dlaczego zysk Twojej placówki zależy od opinii pacjentów?


To od wrażeń pacjentów i ich chęci umówienia kolejnych wizyt zależy los placówki. Rzetelny manager ma obowiązek wsłuchać się w ich głos. Znajomość opinii na temat lekarzy pracujących w placówce i wyciąganie w porę odpowiednich wniosków pozwoli eliminować niedociągnięcia i powstrzyma pacjentów przed odchodzeniem do konkurencji. Opinie pełnią także inne, ważne role. Oto pięć powodów, dla których nie wolno ich ignorować.

Czytaj dalej »

Dlaczego warto SMS-ować z pacjentami placówki?


Pierwszy SMS w historii został wysłany 3 grudnia 1992 roku przez pracownika brytyjskiego Vodafone, Neila Papwortha, który życzył kolegom wesołych świąt Bożego Narodzenia. Ponad ćwierć wieku później 200 tysięcy SMS-ów wysyłanych jest... w każdej sekundzie. Wiadomości tekstowe znakomicie sprawdzają się w komunikacji z pacjentami - pod warunkiem, że do ich wysyłania podchodzi się z głową. Oto pięć kroków do optymalnego wykorzystania SMS-ów.

Czytaj dalej »

5 wyzwań, z którymi musi zmierzyć się manager placówki medycznej


Manager placówki medycznej musi mierzyć się w codziennej pracy z wieloma wyzwaniami. Część z nich dotyczy promowania usług placówki. To coraz trudniejsze zadanie - zmieniają się oczekiwania pacjentów, trendy i narzędzia, a także… prawo. Nie znaczy to jednak, że manager stoi na straconej pozycji. 

Czytaj dalej »

Inwestując w pozyskanie nowych pacjentów... tracisz pieniądze


W wielu placówkach medycznych wciąż pokutuje przekonanie, że nadrzędnym biznesowym celem jest pozyskiwanie jak największej liczby nowych pacjentów. Jak się okazuje, takie działania niekoniecznie są opłacalne. Często zamiast zysku generują straty. Dlaczego tak się dzieje i jak temu zaradzić?

Czytaj dalej »

Jak niedawna zmiana algorytmu Google wpływa na Twoją placówkę?


Ta chwila musiała nadejść: 60% użytkowników Internetu częściej korzysta dziś ze smartfonów i tabletów, niż komputerów. Google zareagował, zmieniając algorytm wyszukiwania stron tak, aby faworyzował najlepiej dostosowane do urządzeń mobilnych. Wbrew pozorom ta informacja ma duże znaczenie także dla placówek medycznych.

Czytaj dalej »

   

Pobierz e-booka

Zwiększ zyski swojego gabinetu

Pobierz e-booka ➤

Najnowsze posty