W czasach koronawirusa pomoc lekarska jest bardzo utrudniona, ale nadal niezbędna dla wielu osób. Zgodnie z zaleceniami Rządu należy unikać wychodzenia z domu. Stwarza to dla pacjentów oczywiste trudności w dotarciu na konsultacje, zaś dla lekarzy i managerów placówek - w codziennej pracy. Jak zatem, przynajmniej częściowo, realizować umówione wizyty i uchronić placówkę przed stratami podczas epidemii?
Jesień to okres, w którym placówki medyczne przeżywają prawdziwe oblężenie. Przeziębienie, grypa czy chore zatoki skłaniają wiele osób do umawiania się do lekarza. W tym intensywnym czasie szczególnie istotne jest wsparcie recepcji i udostępnienie pacjentom wygodnych zapisów na wizyty. Jak to zrobić?
Być może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale żeby przekonać do Twojej placówki medycznej 60% polskich pacjentów, musisz dobrze zaprezentować ją w miejscu o bardzo ograniczonej powierzchni. To ekran smartfona.
Wiesz, kiedy możesz powiedzieć, że strona internetowa Twojej placówki spełnia swoje zadanie? Wtedy, gdy użytkownik odwiedzający ją na swoim smartfonie znajdzie wszystkie potrzebne informacje w nie więcej, niż kilkanaście sekund, a potem łatwo i sprawnie umówi wizytę. Niestety, prawdopodobnie warunki te spełnia obecnie mniej, niż 10% wszystkich witryn polskich placówek. A Twoja?
Do większości obecnych i potencjalnych pacjentów Twojej placówki możesz łatwo dotrzeć przez... ich kieszenie. A konkretniej, przez urządzenia, które rozgościły się tam w ostatnich latach. Polacy chętnie korzystają ze smartfonów i byłoby grzechem nie wykorzystać tego podczas promowania placówki.
'Kluczem do biznesowej stabilności placówki medycznej jest zbudowanie bazy lojalnych, powracających pacjentów. Wymaga to wypracowania relacji na tyle silnej, aby okazała się odporna choćby na konkurowanie ceną.
To zupełnie normalne, że część pacjentów odchodzi z placówki. Nie da się utrzymać wszystkich, ale też nie należy bagatelizować problemu. W interesie managera leży zrozumienie powodów, dla których pacjenci rezygnują. Często okazuje się, że wcale nie chodzi po prostu o przeprowadzkę czy objęcie pakietem ubezpieczenia zdrowotnego. Zrozumienie, dlaczego pacjenci decydują się odejść, jest pierwszym krokiem do ich zatrzymania.
Wokół marketingu w branży medycznej urosło wiele mitów. Niektóre powracają wyjątkowo często, a bezrefleksyjnie w nie wierząc, managerowie nieświadomie narażają placówki, którymi zarządzają, na duże straty. Oto 10 popularnych mitów, z którymi najwyższy czas się rozprawić.
To od wrażeń pacjentów i ich chęci umówienia kolejnych wizyt zależy los placówki. Rzetelny manager ma obowiązek wsłuchać się w ich głos. Znajomość opinii na temat lekarzy pracujących w placówce i wyciąganie w porę odpowiednich wniosków pozwoli eliminować niedociągnięcia i powstrzyma pacjentów przed odchodzeniem do konkurencji. Opinie pełnią także inne, ważne role. Oto pięć powodów, dla których nie wolno ich ignorować.
Manager placówki medycznej musi mierzyć się w codziennej pracy z wieloma wyzwaniami. Część z nich dotyczy promowania usług placówki. To coraz trudniejsze zadanie - zmieniają się oczekiwania pacjentów, trendy i narzędzia, a także… prawo. Nie znaczy to jednak, że manager stoi na straconej pozycji.
W wielu placówkach medycznych wciąż pokutuje przekonanie, że nadrzędnym biznesowym celem jest pozyskiwanie jak największej liczby nowych pacjentów. Jak się okazuje, takie działania niekoniecznie są opłacalne. Często zamiast zysku generują straty. Dlaczego tak się dzieje i jak temu zaradzić?
Ta chwila musiała nadejść: 60% użytkowników Internetu częściej korzysta dziś ze smartfonów i tabletów, niż komputerów. Google zareagował, zmieniając algorytm wyszukiwania stron tak, aby faworyzował najlepiej dostosowane do urządzeń mobilnych. Wbrew pozorom ta informacja ma duże znaczenie także dla placówek medycznych.
Pacjenci najczęściej wystawiają opinie lekarzom w dwóch skrajnych przypadkach: gdy wynoszą z wizyty naprawdę pozytywne wrażenie, albo przeciwnie, gdy czują, że ich oczekiwania nie zostały w ogóle spełnione. Niektórych bardzo trudno zadowolić, a przed negatywnymi opiniami na dłuższą metę nie sposób uciec. Nie znaczy to, że internetowej reputacji lekarzy - i w konsekwencji placówki, która ich zatrudnia - nie da się świadomie kształtować.
Z perspektywy managera placówka medyczna jest przedsiębiorstwem - działającym w bardzo specyficznej branży, ale jak najbardziej podporządkowanym prawom rynku. Te zaś są proste: sukces biznesowy odniosą te przedsiębiorstwa, które umiejętnie zmaksymalizują zyski. Twoja placówka może zarabiać więcej. Wystarczy, że przezwyciężysz pięć powszechnych problemów.
Placówka medyczna to złożony organizm. Do sprawnego działania wymaga wspólnej pracy wielu osób - nie tylko lekarzy, ale też pracowników recepcji i pozostałego personelu niemedycznego. Zdarza się, że zarządzający placówką manager tak mocno koncentruje się na działaniach promocyjnych - skądinąd także potrzebnych - że zapomina, iż sukces nawet najlepiej promowanej placówki stanie pod znakiem zapytania, jeśli szwankować zacznie to, co najistotniejsze: jakość pracy poszczególnych osób. Spoiwem, o które bezwzględnie należy dbać, okazuje się niedoceniana kwestia motywacji pracowników. Gdy motywacja niedomaga, zespół szybko się rozregulowuje.
Internetowa rewolucja na zawsze zmieniła branżę zdrowia. Pisaliśmy o tym już nie raz, warto jednak przypomnieć: dziś naturalnym miejscem, w którym pacjenci szukają lekarzy i placówek medycznych, jest Internet. Jeśli Twoja placówka jest dobrze widoczna online, to doskonale. Pamiętaj jednak, że sama wizyta wciąż odbywa się w świecie jak najbardziej rzeczywistym. Twoim zadaniem jest zatem nie tylko zaprezentowanie placówki w sieci w sposób, który nakłoni do jej wyboru, ale także upewnienie się, że droga pacjentów z Internetu do gabinetu lekarza jest prosta i wygodna. Choć wiele gabinetów i placówek umożliwia umówienie wizyty online, wciąż najpopularniejszą metodą pozostaje rozmowa telefoniczna. Niestety, jest to metoda bardzo zawodna.
Odniesienie sukcesu na rynku usług medycznych jest coraz trudniejsze. Rosnąca konkurencja wymusza szukanie nowych obszarów, w których wciąż możliwe jest zbudowanie przewagi. Prostym zabiegiem może być zautomatyzowanie części zadań, którymi do tej pory zajmował się personel - przełoży się to nie tylko na wydajniejszą pracę placówki, ale też pozytywne wrażenia pacjentów przychodzących na wizyty.
Początek nowego roku to tradycyjnie czas postanowień. Co prawda każdy moment jest dobry, aby wprowadzić zmiany na lepsze, ale wymiana kalendarzy na nowe zawsze kojarzy się z dodatkową motywacją. Podpowiadamy managerom, co warto postanowić i wcielić w życie, aby w nowym roku placówka medyczna działała jeszcze sprawniej i przyciągała coraz liczniejsze grono pacjentów, którzy chętnie wrócą na kolejne wizyty.
Twoim obowiązkiem jako managera placówki medycznej jest promowanie jej usług w sposób, który z jednej strony zapewni dopływ nowych pacjentów, z drugiej zaś - nie będzie wymagał ogromnego budżetu. Jeśli jeszcze nie wiesz, dlaczego powinieneś skupić się na marketingu w Internecie, oto 8 najważniejszych powodów.
John Wanamaker, amerykański pionier marketingu, przed ponad stuleciem wypowiedział słynną kwestię: Połowa pieniędzy, które wydaję na reklamę, jest chybioną inwestycją. Problem w tym, że nie wiem, która połowa. Z przyjemnością możemy stwierdzić, że ta efektowna sentencja mocno straciła na aktualności, przynajmniej w kontekście marketingu usług placówek medycznych. Oto siedem działań, przez które Twoja placówka notorycznie traci pieniądze.
W dobie coraz powszechniejszego outsourcingu wiele placówek medycznych decyduje się zlecać prowadzenie działań marketingowych wyspecjalizowanym agencjom. To rozwiązanie rzeczywiście może być optymalne, jeśli chodzi o stosunek poniesionych kosztów do osiągniętych efektów - pod warunkiem jednak, że wybierze się odpowiednią agencję i odpowiednio zaplanuje współpracę.
Oto pięć aspektów, na które koniecznie należy zwrócić uwagę przed rozpoczęciem współpracy z agencją.
Według danych z raportu firmy Deloitte w 2017 roku w Polsce z Internetu korzysta blisko 26 mln osób. Średni czas spędzany w sieci każdego dnia to około 6 godzin. Te liczby dobitnie obrazują, jak wielki potencjał promocyjny drzemie w dzisiejszym Internecie. Warto więc wiedzieć, w jaki sposób go wykorzystać.
Scenariusz, w którym atak hakerów paraliżuje pracę placówki medycznej, niestety może zrealizować się już nie tylko w sensacyjnym filmie. Wprawdzie w Polsce wciąż nie doszło do bezpośredniego ataku ransomware na infrastrukturę medyczną na dużą skalę, ale nie znaczy to, że taki atak jest niemożliwy.
Strona internetowa Twojej placówki to już nawet nie tyle jej “wirtualna wizytówka”, co raczej “wirtualna recepcja”. To pierwsze potencjalny pacjent zobaczy jako pierwsze. Tu podejmie decyzję, czy wejdzie dalej, czy zawróci. Trudno dziś znaleźć placówkę medyczną, która nie posiadałaby strony internetowej. Niestety managerowie rzadko zastanawiają się, czy prowadzą stronę w odpowiedni sposób i czy należycie spełnia ona swoją rolę.
Sektor usług zmienił się na przestrzeni ostatnich lat nie do poznania. Tak zwana “droga zakupowa”, czyli proces decyzyjny prowadzący do zakupu, zaczyna się dziś w Internecie. Parafrazując popularne powiedzenie, można żartobliwie stwierdzić: “Jeśli nie ma Cię w Internecie, nie zarobisz”. Zjawisko to dotyczy również branży zdrowia.
Jeszcze niedawno pacjenci byli przyjemnie przewidywalni w swoich decyzjach. Łatwy dostęp do Internetu mocno zmienił jednak nasze zachowania konsumenckie. Modelowy pacjent jest dziś kimś zupełnie innym, niż kilka lat temu - dziś to chętnie korzystający z nowoczesnych technologii, świadomy klient o sprecyzowanych oczekiwaniach. Tradycyjne metody promowania placówki medycznej stają się coraz mniej skuteczne - a trend ten będzie się jeszcze nasilał.
O millenialsach słyszał już chyba każdy. To popularne określenie dotyczy pokolenia, którego przedstawiciele mają obecnie mniej więcej 20-34 lata i stają się dominującą grupą klientów. Z puntu widzenia placówki medycznej bardzo ważne jest zrozumienie potrzeb tej grupy - które znacznie różnią się od potrzeb poprzednich pokoleń.
W dobie Internetu niezwykle łatwo dzielić się opiniami na temat lekarzy. Wszyscy skwapliwie z tego korzystamy - wybieramy polecanych lekarzy, omijamy zaś tych, do których inni pacjenci mieli wiele zastrzeżeń. Co to oznacza dla managera placówki medycznej? Reputacja online może okazać się kluczowa dla jej rynkowego sukcesu. Prawo ogranicza możliwości reklamowania usług medycznych, ale przecież nie zabrania zadowolonym pacjentom dzielić się opiniami po wizytach. Rozsądek podpowiada, że warto to wykorzystać.
O tym, czy placówka odniesie rynkowy sukces, czy porażkę, w znacznej mierze decydują zatrudnieni przez nią lekarze. Już na etapie poszukiwania lekarza placówka zostanie zignorowana przez pacjentów, jeśli wyniki wyszukiwania w Google skojarzą ją z niepopularnymi, cieszącymi się kiepskimi opiniami specjalistami. Zadaniem managera placówki jest wybranie takich lekarzy, którzy przyciągną pacjentów. Nie jest to proste.
Termin “społeczna odpowiedzialność biznesu” robi w ostatnich latach dużą karierę. Nie każdy wie, co tak naprawdę się pod nim kryje... Tymczasem tematem społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw powinni zainteresować się zwłaszcza managerowie placówek medycznych. To obszar, na którym można skutecznie budować pozytywny wizerunek i zdobywać zaufanie pacjentów.
Sam Walton, założyciel dwóch wielkich amerykańskich sieci sprzedaży detalicznej Wal-Mart i Sam's Club, powiedział kiedyś: „Jest tylko jeden szef. Klient. On może zwolnić każdego w firmie, od prezesa w dół – po prostu wydając swoje pieniądze gdzie indziej.” Przedsiębiorstwa, które są silnie zorientowane na klienta, z reguły osiągają przewagę nad konkurencją. Proces poznawania klienta i nieustanna rejestracja jego każdej interakcji z firmą powinny być w gestii wszystkich działów organizacji.
Managerowie promują placówki medyczne na różne sposoby. Wiedza z zakresu marketingu jest bardzo przydatna, ale często zapomina się o tym, co naprawdę ważne: pacjentów przyciągają lekarze. Jeśli więc zatrudniasz "gwiazdę", czyli lekarza wyjątkowo cenionego przez pacjentów, koniecznie to wykorzystaj. Uważaj przy tym na pułapki!
Pacjentom często brakuje kompetencji, aby merytorycznie ocenić poziom usług świadczonych przez placówkę. Biorą pod uwagę całość doświadczenia związanego z leczeniem - również jego pozamedyczne aspekty. Zastanawiałeś się, jak wypada pod tym względem Twoja placówka?
Lekarze są sercem każdej placówki medycznej. To od ich postawy zależy wizerunek całego przedsiębiorstwa, a w konsekwencji - liczba umówionych wizyt. W największym skrócie: placówka nie znajdzie pacjentów, jeśli wcześniej nie znajdzie odpowiednich lekarzy.
Ustawodawca nakłada na placówki medyczne szereg ograniczeń dotyczących działań marketingowych. Jednym ze sposobów, aby skutecznie promować placówkę, nie narażając się na sankcje prawne, jest skoncentrowanie się na działaniach public relations (PR).
Zatrudnienie lekarzy nie jest czynnością skomplikowaną z formalnego punktu widzenia. Lekarz może pracować na etacie (tak jak każdy inny pracownik), na kontrakcie (prowadząc własną działalność gospodarczą i wystawiając fakturę), jak i na umowę-zlecenie (wtedy należy pamiętać o doliczeniu do stawki wszystkich składek).
Pacjent wybiera numer placówki medycznej, z nadzieją przykłada słuchawkę do ucha… i przez kolejne minuty słyszy tylko irytującą melodię na czekanie. W niemal połowie przypadków w ogóle nie doczeka się odebrania telefonu. Witamy w polskiej rzeczywistości!
Szkolenie dotyczące ochrony danych medycznych cieszyło się wielkim zainteresowaniem. Poniżej zamieszczamy odpowiedzi ekspertów z kancelarii DZP na wybrane spośród 47 pytań, które zadali uczestnicy szkolenia.
Trudno znaleźć placówkę medyczną, która nie miałaby swojej strony internetowej. Jeszcze trudniej - taką, która w pełni wykorzystywałaby jej potencjał przyciągania pacjentów. Dlaczego? Dlatego, że większość managerów nie zdaje sobie sprawy z tego, czego tak naprawdę pacjenci szukają w Internecie.
Wciąż zdarza się, że lekarze reagują niechęcią na prośbę, aby założyli profil w serwisie ZnanyLekarz.pl. Zwykle kierują się uprzedzeniami i nie znają korzyści, jakie daje obecność w serwisie. Korzyści te tymczasem są niebagatalne - nie tylko dla placówki, ale także dla samych lekarzy.
Często nie mniejszym wyzwaniem od pozyskania nowych pacjentów jest utrzymanie obecnych. Konkurencja na rynku jest duża, zaś pacjenci - coraz bardziej świadomi i wybredni. Jakich częstych błędów należy unikać, aby ich nie tracić?
Każdy gabinet i placówka posiadająca stronę internetową chce zapełnić ją unikalną treścią. Również - zdjęciami. Tymczasem warto wiedzieć, że nierozważnie dobrane fotografie mogą skutecznie odstraszyć pacjenta.
Internet i media społecznościowe zmieniły sposób, w jaki szukamy usług - również medycznych. Współcześni pacjenci mają jasno sprecyzowane oczekiwania i koncentrują się na swoich potrzebach. Aby do pacjentów dotrzeć, trzeba w pewien sposób zmienić perspektywę, zacząć inaczej myśleć o promowaniu usług lekarza.
Jak wiadomo, skuteczne promowanie placówki medycznej może być trudnym wyzwaniem - zwłaszcza biorąc pod uwagę, że manager zwykle ma na głowie szereg innych obowiązków. Warto więc stawiać na sprawdzone rozwiązania - takie, jak marketing treści.
Aby skutecznie promować placówkę medyczną, trzeba wiedzieć, czego oczekują i jak zachowują się polscy pacjenci. Oto trzy nawyki, które należy brać pod uwagę, żeby odnieść sukces na rynku usług medycznych.
Najpopularniejszym portalem społecznościowym w Polsce od kilku lat jest Facebook. Promowanie gabinetu lekarskiego lub placówki medycznej na Facebooku może być tanim i skutecznym sposobem dotarcia do nowych pacjentów oraz prowadzenia komunikacji z bieżącymi. Jednak jego prowadzenie wcale nie jest łatwe, a nieumiejętnie poruszając się w świecie mediów społecznościowych przysporzymy sobie więcej szkód, niż zysków.
Czy wiesz, jakim kryterium kieruje się 84% pacjentów przy wyborze pacjenta? Ile osób umawia się na wizyty lekarskie poza standardowymi godzinami pracy placówki? Czym jest branding i jaki ma związek z działaniami promocyjnymi placówki? Sprawdź się w naszym teście!
Jakie decyzje musi podjąć pacjent, który uznał, że potrzebuje pomocy lekarza, aby trafić akurat do Twojej placówki medycznej? Prześledziliśmy całą jego drogę, od momentu, w którym siada do komputera, do wizyty w placówce!
Najpopularniejszym w Polsce medium społecznościowym pozostaje Facebook. O jego wykorzystaniu do promowania placówki medycznej pisaliśmy m.in. w darmowym e-booku. Na Facebooku social media się jednak nie kończą! Promować się i budować wizerunek placówki możemy także w innych miejscach - na Instagramie, Twitterze, YouTube czy LinkedIn. W jaki sposób?
Współczesne gabinety lekarskie i placówki medyczne powinny aktywnie promować się w Internecie, aby odnieść sukces. Świadmość tego stanu wzrasta, trzeba jednak pamiętać, że Internet jest medium ulegającym dynamicznym zmianom. Dziś Polacy coraz częściej korzystają z sieci za pośrednictwem smartfonów. Aby dotrzeć do nowych pacjentów i skutecznie komunikować się z obecnymi, należy dostosować przekaz do możliwości tych urządzeń.
Czy wiesz, jakie błędy wizerunkowe najczęściej popełniają managerowie placówek medycznych w Polsce? Zastanów się - może dotyczą także Twojej placówki? Większości z nich można łatwo uniknąć!
Większość właścicieli gabinetów lekarskich i placówek medycznych zdaje sobie sprawę z potrzeby promowania się w Internecie. Standardem są już strony internetowe, lekarze i managerowie placówek coraz odważniej sięgają też po media społecznościowe. Wielu zapomina o sprawdzonej, skutecznej metodzie komunikacji marketingowej, jaką od lat jest newsletter.
Skuteczny marketing placówki medycznej nie jest prostą sprawą. Często to poruszanie się po omacku, gdyż grupa docelowa jest bardzo specyficzna, a obostrzenia prawne nie ułatwiają managerom życia. Na szczęście można wskazać kilka działań i postaw, które co prawda nie zagwarantują sukcesu - ale mogą do niego przybliżyć.
Aby lekarze zatrudnieni w placówce medycznej dobrze wykonywali swoją pracę, potrzebują odpowiednich narzędzi. To samo dotyczy managera placówki. Skutecznego marketingu online nie sposób dziś prowadzić, nie dysponując odpowiednim oprogramowaniem. Na szczęście nie trzeba wydawać na nie fortuny. Przygotowaliśmy zestawienie 12 narzędzi przydatnych dla każdego managera, za które nie trzeba zapłacić ani złotówki!
Każdy menedżer placówki medycznej chciałby, żeby biznes, którym zarządza, odniósł sukces. W przypadku mniejszych placówek zwykle konkuruje się na lokalnym rynku. Jak odnieść na nim zwycięstwo?
Już 9 na 10 pacjentów szuka informacji o zdrowiu i lekarzach w Internecie. Większość z nich zaczyna poszukiwania, wpisując zapytanie w okno wyszukiwarki. Jak wskazuje Google, aż co dwudzieste ze wszystkich wyszukań na świecie jest związane ze zdrowiem. Jak trafić do pacjentów, którzy w wyszukiwarkach szukają pomocy w walce z trapiącymi ich schorzeniami i dolegliwościami? Jednym z rozwiązań, które dosyć łatwo wdrożyć i które przynosi szybkie efekty, jest reklama w Google AdWords.
Większość pacjentów wybiera lekarza w oparciu o opinie na jego temat. Obowiązkiem managera jest więc należyte wyeksponowanie opinii o zatrudnionych lekarzach - tak, aby dzięki nim pacjenci decydowali się odwiedzać placówkę medyczną.
Skuteczny marketing placówki medycznej może być wyzwaniem. Zwłaszcza w mniejszych obiektach, które muszą liczyć każdą złotówkę, a manager ma bardzo szeroki zakres obowiązków. Rozwiązaniem może być outsourcing - zlecenie zadań zewnętrznym wykonawcom. Co warto zlecać na zewnątrz, a czym lepiej zająć się samodzielnie?
“Jak Cię widzą, tak Cię piszą” - to popularne powiedzenie trafnie opisuje zasadę rządzącą kreowaniem wizerunku placówki medycznej. Pacjenci oceniają przede wszystkim oczami. Ma to swoje wady i zalety. Z jednej strony łatwo o estetyczne uchybienia, które mogą kosztować nas nawet utratę pacjentów, z drugiej - wyglądem placówki i wizualną stroną komunikacji marketingowej stosunkowo łatwo jest zarządzać. Wystarczy racjonalnie podejść do kwestii budowania identyfikacji wizualnej.
Promowanie placówki medycznej nie jest łatwe ze względu na liczne obostrzenia prawne dotyczące branży zdrowia. W związku z tym trzeba stawiać na kreatywność. Sprzymierzeńcem managera placówki medycznej jest inbound marketing.
Łapiesz się na tym, że nie rozumiesz marketingowej nowomowy? Pytania o KPI odpierasz jako kpinę, a CTR kojarzy się niejasno z monitorem kineskopowym? Managerze, dobra wiadomość - z naszym słowniczkiem nadrobisz braki!
W materiałach promocyjnych często piszemy o Kalendarzu Wizyt. Jesteś managerem niewielkiej placówki medycznej i zastanawiasz się, czy narzędziem tym warto się zainteresować bliżej? Oto cztery główne powody, dla których powinieneś rozważyć sięgnięcie po Kalendarz Wizyt!
Czy jako manager zadałeś sobie kiedyś pytanie, co naprawdę o Twojej placówce medycznej myślą pacjenci? Przeprowadziłeś odpowiednie badanie? Jeśli nie, niepotrzebnie ryzykujesz utratę dochodów - z powodów, których najpewniej nie znasz.
Prowadzenie komunikacji marki w Internecie wymaga szybkiego reagowania na komentarze i wypowiedzi internautów. Dotyczy to również placówek medycznych - skuteczny manager musi wiedzieć na bieżąco, co pisze się w sieci o placówce, za którą jest odpowiedzialny.
Jak mawiał Peter Drucker – guru zarządzania: „Jedyną stałą rzeczą w organizacji jest zmiana”. Wiele placówek medycznych czekają przekształcenia. Na co powinno się zwrócić uwagę w kontekście Zarządzania Zasobami Ludzkimi?
Jakich słów nie można używać, promując placówkę lub poszczególne usługi? Czy można stosować rabaty na badania? Czy podmiot leczniczy, informując o rabatach i specjalnych warunkach na billboradzie, w prasie, w radio lub na Facebooku, łamie prawo? Sprawdź odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy, zadane prawnikom z Kancelarii Domański, Zakrzewski, Palinka w ramach szkolenia internetowego 10 marca 2016 r.
Już 7 na 10 pacjentów przyznaje, że szuka informacji o swoim problemie zdrowotnym przed wizytą u lekarza. Aż 78% pacjentów wykorzystuje do tego celu Internet. Jaki jest wpływ pacjentów na proces leczenia? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego przez Fundację My Pacjenci we współpracy z portalem ZnanyLekarz.pl.
Recepcja odgrywa ważną rolę w kreowaniu wizerunku placówki medycznej. To właśnie tutaj zaczyna się kontakt pacjenta z gabinetem. Jest to pierwszy moment, który decyduje, czy pacjent będzie myślał o miejscu i pracujących w nim specjalistach dobrze, czy źle. To pracownik recepcji, o ile ma wysokie kompetencje, swoją życzliwością, profesjonalizmem, zaangażowaniem i poczuciem tożsamości buduje zaufanie pacjenta do placówki. Tu sprawdza się zasada, o której nie należy zapominać, że ludzie zawsze najpierw kupują człowieka, a dopiero potem usługi, które on oferuje.
Jaka promocja na Faceboooku jest dozwolona? Czy remarketing to indywidualna reklama? Co z hasłem reklamowym, które jest częścią nazwy placówki medycznej? Szczegółowe aspekty prawne promowania usług medycznych wzbudzają wiele wątpliwości - które działania są w pełni zgodne z ustawą o działalności leczniczej, a jakie są obarczone ryzykiem złamania prawa? Sprawdź odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy, zadane prawnikom z Kancelarii Domański, Zakrzewski, Palinka w ramach szkolenia internetowego 22 lutego 2016 r.
Wszędzie w Internecie, gdzie mówimy o naszej placówce, powinna być informacja o pracujących w niej lekarzach. Dlaczego? To proste: lekarze zwykle pracują w kilku miejscach. A chcemy, żeby pacjenci umawiali wizyty właśnie u nas. Jeśli nie postawimy na promowanie placówki poprzez zatrudnionych lekarzy - zyska na tym konkurencja.
Mimo starań wciąż masz wrażenie, że zyski placówki mogłyby być większe? Zapewne masz rację! Klucz do sukcesu leży we właściwej organizacji pracy. Pomogą proste tricki.
Wielu właścicieli i osób zarządzających placówkami medycznymi zastanawia się, co zrobić, aby pacjent wybrał ich gabinet czy przychodnię. Otwierają swoje placówki w dobrych lokalizacjach, zatrudniają bardzo dobrych specjalistów, inwestują w nowoczesny sprzęt. I widzą, że to jeszcze za mało, by zaspokoić potrzeby i spełnić oczekiwania pacjenta. Okazuje się, że w obecnych czasach dużej konkurencji wszystkie te działania nie wystarczają, by zbudować placówkę wyróżniającą się na rynku, ponieważ są to rozwiązania ogólnodostępne i stają się standardem.
Już 9 na 10 Internautów w Polsce przyznaje, że przynajmniej raz szukało informacji o zdrowiu i lekarzach w Internecie. Co najbardziej interesowało pacjentów w 2015 roku? Jakie słowa kluczowe najczęściej wpisywali w wyszukiwarkę? Czy i jak można to wykorzystać do promocji gabinetu lub placówki medycznej w Internecie?
Większość pacjentów nie jest w stanie merytorycznie ocenić jakości usług świadczonych przez Twoją placówkę medyczną. O ich opinii często decyduje po prostu wrażenie. To zaś możesz kształtować - skoro tak, rób to świadomie! Potraktuj pacjenta jak cennego gościa - a na pewno do Ciebie wróci. Zasada “jak Cię widzą, tak Cię piszą”, jest jak najbardziej prawdziwa.
W branży medycznej jedną z dróg do sukcesu jest dotarcie z ofertą do potencjalnych pacjentów z najbliższej okolicy. Warto więc postawić na marketing lokalny. Według badań niemal 80% lokalnych wyszukań online skutkuje wizytą lub zakupem (to tzw. efekt ROPO). Jak promować się na swoją okolicę w Internecie? Sposobów jest kilka.
Promocja w wyszukiwarkach jest niezwykle ważnym elementem marketingu placówki medycznej w Internecie. Jak wynika z naszych analiz, wyszukiwarki są pierwszym miejscem, od którego pacjenci zaczynają poszukiwania lekarza czy rozwiązania problemu medycznego. Dlatego warto zadbać o to, aby nasza strona była w nich widoczna.
Branża medyczna jest bardzo specyficzna. Podstawą sukcesu jest tu zdobycie zaufania pacjentów, a możliwości reklamy są bardzo ograniczone przez ustawę o działalności lekarskiej. Stąd ogromna rola wizerunku, rozpoznawalności w oczach pacjentów - przekładają się one bezpośrednio na liczbę wizyt.
Oto fragment e-booka "Placówka medyczna w Internecie - marketing w pigułce", przygotowanego przez nas zespół. Zapraszamy do lektury... i pobrania pełnej wersji za darmo!
Otrzymuj najciekawsze artykuły i treści od ZnanyLekarz.pl.
Popularne artykuły
Otrzymuj najciekawsze artykuły i treści od ZnanyLekarz.pl.