Tego nie wiesz o pacjentach Twojej placówki

e-patient.jpegJeszcze niedawno pacjenci byli przyjemnie przewidywalni w swoich decyzjach. Łatwy dostęp do Internetu mocno zmienił jednak nasze zachowania konsumenckie. Modelowy pacjent jest dziś kimś zupełnie innym, niż kilka lat temu - dziś to chętnie korzystający z nowoczesnych technologii, świadomy klient o sprecyzowanych oczekiwaniach. Tradycyjne metody promowania placówki medycznej stają się coraz mniej skuteczne - a trend ten będzie się jeszcze nasilał.

 

Pacjenci stają się wymagający

Współczesny pacjent traktuje branżę zdrowia jak kolejną gałąź branży usługowej. Oznacza to, że oczekuje przede wszystkim wysokiego poziomu obsługi klienta. Ma świadomość, że rynek daje mu możliwość wyboru spośród wielu placówek i wcale nie jest zmuszony na korzystanie z usług kliniki, która nie spełnia jego oczekiwań. Czyni go to coraz bardziej wymagającym klientem.

Wizyta w placówce zaczyna się w Google

Dobrze jest myśleć o procesie wyboru przez pacjenta lekarza i placówki medycznej jak o każdym innym procesie zakupowym. Ten zaś zaczyna się dziś w przeglądarce Google. Jak twierdzi HubSpot, dostawca oprogramowania wspierającego marketing i sprzedaż online, klient nie sięga dziś po telefon, dopóki nie jest przekonany, że to właśnie twoja firma jest dla niego optymalnym wyborem.

Jakie istotne cechy wyróżniają nowych, zorientowanych na Internet pacjentów i co wynika z tego dla Twojej placówki?

  • Oczekują wysokiej jakości w rozsądnej cenie. Opieka zdrowotna jest bardzo ważna, ale często kosztowna - pacjenci chcą wiedzieć, że kupują najwyższą możliwość jakość usług. Mogą łatwo porównywać cenniki różnych placówek. W komunikacji marketingowej staraj się akcentować mocne strony swojej placówki (wykwalifikowaną kadrę lekarską, nowoczesny sprzęt etc.).

  • Informacji szukają przede wszystkim online. W chwili obecnej wyszukiwanie informacji o zdrowiu to trzecia najczęstsza na świecie aktywność w sieci. Ponad połowa polskich internautów przyznaje, że regularnie wykorzystuje Internet do znalezienia informacji o zdrowiu i lekarzach. Zadbaj o to, żeby Twoja placówka była dobrze widoczna w Internecie.

  • Ich droga z przeglądarki internetowej do placówki jest krótka. Jeśli pacjent znajdzie w sieci klinikę, która spełnia jego oczekiwania, zechce szybko umówić wizytę. Być może to właśnie Twoja placówka - upewnij się, że dane kontaktowe dostępne w Internecie są aktualne, a rejestracja działa sprawnie. Najlepiej, jeśli udostępnisz pacjentom możliwość umówienia wizyty bezpośrednio przez Internet.

  • Wybory dotyczące zdrowia podejmują świadomie. Przed zdecydowaniem się na wybór konkretnego lekarza pacjenci chcą wiedzieć o nim jak najwięcej i porównują opinie (trend ten dotyczy zresztą wszystkich usług, nie tylko w branży zdrowia). Z badania, które przeprowdził ZnanyLekarz.pl, wynika, że aż dla 88% polskich pacjentów opinie na temat lekarza to najważniejszy czynnik decydujący o wyborze. Monitoruj opinie, które dotyczą Twoich lekarzy.

  • Wyszukiwarka Google ma dla nich moc autorytetu. Jak wykazują badania, podczas wyszukiwania usługodawcy - a więc również placówki medycznej - Internauci klikają najczęściej w pierwsze cztery linki, pokazujące się na liście wyników. Statystycznie generują one 50% wszystkich wejść. Z badania przeprowadzonego przez ZnanyLekarz.pl wynika, że polscy pacjenci szukają w Google raczej konkretnych nazwisk lekarzy, niż nazw placówek - bierz to pod uwagę, zlecając pozycjonowanie.


Zobacz, jak ZnanyLekarz.pl pomoże Ci dotrzeć do wymagających pacjentów