Technologie, które docenią Twoi pacjenci

Technologie doceniane przez pacjentów

Jakie metody komunikacji z pacjentami stosuje Twoja placówka? Wierzymy, że robisz wszystko, co w Twojej wierze jest najlepsze. Jednak w wielu przychodniach wciąż spotykamy techniki rodem z zeszłego stulecia. Tymczasem nowe, sprawdzone technologie świetnie zastępują te przestarzałe…


Z czym do ludzi…

Omijane wzrokiem plakaty wiszące w wejściach do przychodni, rozdawane ulotki, czy ustne zaproszenia do skorzystania z usług przychodni, przekazywane pacjentom przez samych lekarzy podczas wizyt… Skuteczność takich prób zawsze stała pod znakiem zapytania - a można prościej i skuteczniej.


Narzędzia na miarę czasów

Zamiast metod angażujących czas i uwagę pracowników recepcji, a w niektórych przypadkach i lekarzy, rozważ zastosowanie prostych technologii, pozwalających skutecznie dotrzeć z Twoimi informacjami do ściśle określonych grup pacjentów. Przykładem takich działań są banalne w obsłudze i wygodne kampanie SMS oraz e-mail. Wymagają one jedynie wprowadzenia treści wiadomości - np. informacji o rozpoczynającym się sezonie szczepień na grypę - i wyboru grupy pacjentów, do których kierujemy nasz komunikat - np. osób, które od roku nie odwiedziły Twojego dentysty lub tych, którzy pojawiali się na szczepieniach. Ustawienie takiej mini-kampanii jest bardzo proste i trwa zaledwie kilka minut. Skuteczność takich działań da się monitorować, co pozwala sprawdzać jakie komunikaty owocują zapisami na wizyty.


Nie przegap okazji do kontaktu z pacjentami

Przykładów na wykorzystanie kampanii SMS i e-mail jest więcej, niż myślisz. Oprócz informacji o szczepieniach przeciwko chorobom sezonowym możesz poinformować swoich pacjentów o:

  • zmianach w grafiku pracy lekarzy
  • zbliżającym się badaniu okresowym, np. wzroku
  • poszerzeniu oferty przychodni o nowy sprzęt do badań
  • ofercie badań dopasowanych do ich poprzednich wizyt
  • pojawieniu się w placówce lekarzy o nowych specjalizacjach

W ten sposób zarówno zainspirujesz pacjentów do wizyt w Twojej placówce, jak i - polecając dedykowane badania - dasz im odczuć faktyczną troskę o ich zdrowie. Pacjenci z pewnością to docenią.


Skuteczność i wizerunek

Wykorzystanie technologii idących z duchem czasów przyniesie Ci nie tylko wymierne korzyści w postaci wzrostu ilości zapisów. Wprowadzenie ich do komunikacji z pacjentami pozytywnie wpłynie również na wizerunek Twojej placówki, jako dbającej o pacjenta i nadążającej za standardami współczesnej obsługi klienta.

Zobacz te i inne rozwiązania usprawniające komunikację z pacjentami,
dostępne w Profilu Premium.


Poznaj wszystkie funkcjonalności ➤


 

Przeczytaj także



   

Pobierz e-booka

Zwiększ zyski swojego gabinetu

Pobierz e-booka ➤

Najnowsze posty