lip 23, 2015

Sympozjum na kanapie, czyli webinar

placeit

W zawodzie lekarza, jak chyba w żadnym innym, konieczne jest ciągłe zdobywanie nowej wiedzy i podnoszenie kwalifikacji. Praca nigdy nie kończy się w momencie zamknięcia drzwi gabinetu. Lekarz, który traktuje swoją praktykę poważnie, jest częstym gościem sympozjów, zjazdów i konferencji. Niestety, wiąże się to z wieloma niedogodnościami. Ale może być łatwiej!


Lekarz w drodze

Przede wszystkim, udział w spotkaniach odbywających się nierzadko na drugim końcu Polski wymaga poświęcenia czasu. Sam dojazd potrafi pochłonąć kilka godzin. Ceną za możliwość zdobycia aktualnej wiedzy i kolejnych punktów edukacyjnych bywa więc stracony weekend lub zamknięty przez kilka dni gabinet. Oczywiście, jest to rodzaj inwestycji - niemniej potrafi wymusić wspięcie się na wyżyny logistyki, zwłaszcza, gdy czas dzieli się między praktykę zawodową i rodzinę.


Technologie ku pomocy

Coraz częściej w służbie edukacji wykorzystuje się nowe technologie. Internet od kilku lat umożliwia kształcenie na odległość, czyli tzw. e-learning; wiele uczelni prowadzi kierunki studiów zdalnie, właśnie za pośrednictwem Internetu (trend ten dotarł również do Polski). O tym, że istnieje coraz większe zapotrzebowanie na dostęp do zdalnej edukacji, świadczy choćby oszałamiający sukces popularyzatorskich wykładów TED - pliki video z nagranymi wystąpieniami prelegentów obejrzano na świecie już ponad miliard razy! Ze specjalistycznej, dedykowanej lekarzom platformy edukacyjnej medtube.net korzysta w krajach anglojęzycznych już blisko sto tysięcy osób. Czy Internet ma coś do zaoferowania także polskim lekarzom, którzy szukają możliwości do podniesienia swoich kompetencji? Oczywiście!


Seminarium online?

Oczywiście trudno wyobrazić sobie przeprowadzenie przez Internet np. skomplikowanych warsztatów czy ćwiczeń praktycznych. Pamiętajmy jednak, że współczesna praktyka lekarska to nie tylko kontakt z pacjentem, trafne diagnozowanie dolegliwości czy prowadzenie terapii. To również biznes, który wymaga wsparcia marketingowego. O ile każdy lekarz bez większego problemu znajdzie przynajmniej kilka konferencji poświęconych rozwojowi interesujących go specjalizacji, tak marketing gabinetu lekarskiego wciąż pozostaje niszowym zagadnieniem. I tu właśnie z pomocą przychodzi Internet. Każdy chętny lekarz może wziąć udział w tzw. webinarach poświęconych właśnie temu problemowi.


Na czym to polega?

Webinar to nic innego, jak wykład transmitowany na żywo przez Internet. To ważne - nie chodzi o proste odtworzenie wcześniej nagranego materiału. Webinary umożliwiają interakcję z prowadzącym, uczestnicy mogą zadawać mu pytania czy zgłaszać niejasności. Aby wziąć udział w webinarze, potrzebujemy tylko sprawnego komputera lub innego urządzenia z dostępem do Internetu (prędkość łącza musi umożliwiać transmitowanie materiału wideo w czasie rzeczywistym - warunku tego nie spełniają dziś tylko archaiczne łącza modemowe) i odpowiedniego oprogramowania - zwykle udostępnianego przez organizatorów webinaru. Później pozostaje zalogować się, wygodnie usiąść… i chłonąć wiedzę.


Zobacz sam

Lekarze zainteresowani tematem marketingu swojego gabinetu mogą wziąć udział w webinarach przygotowanych przez serwis ZnanyLekarz.pl. Czeka na nich cykl trzech wirtualnych wykładów. Udział jest bezpłatny, więc to doskonała okazja, aby wypróbować nowe technologie edukacyjne… i zdobyć cenną wiedzę.

Zapisz się już dziś na: www.lekarz.znanylekarz.pl/bezplatne-szkolenia