sty 17, 2018

Jesteś słabo widoczny w Internecie? Tracisz pacjentów!

 

doctors_visibility.jpegOd dawna zachęcamy lekarzy do dbania o wizerunek online. To najlepsza inwestycja. Pacjenci zwykle nie mają dostatecznej merytorycznej wiedzy, która pozwalałaby im ocenić jakość pracy lekarza i na tej podstawie wybrać gabinet, więc najczęściej kierują się jego wizerunkiem. Warto jednak zwrócić uwagę, że aby zacząć myśleć o zyskach płynących z umiejętnego kreowania i zarządzania wizerunkiem online, trzeba spełnić jedno podstawowe wymaganie: lekarz musi być widoczny w Internecie.


Widoczność, czyli co?

Poprzez widoczność w Internecie rozumiemy łatwość, z jaką pacjent znajdzie o lekarzu informacje, które pozwolą mu zdecydować o umówieniu wizyty. Mówiąc najprościej - żaden pacjent nie umówi wizyty u lekarza, o którego istnieniu nie będzie nawet wiedział. Dopiero w momencie, w którym internauta znajdzie lekarza online, zacznie porównywać go z innymi specjalistami - zwykle kierując się opiniami innych i ogólnym wrażeniem, a więc elementami składającymi się na wizerunek. Lekarz, który pozostaje niewidoczny, nie dostanie szansy na zaprezentowanie argumentów za wyborem właśnie jego gabinetu. Walka o pacjenta zostanie przegrana, zanim się zacznie.


Jak pacjenci szukają lekarzy w Internecie?

Budowę widoczności online warto zacząć od zrozumienia, w jaki sposób pacjenci szukają lekarzy w Internecie. 90% z 27 milionów polskich internautów przynajmniej raz szukało w sieci informacji o zdrowiu i lekarzach, a aż połowa z nich robi to regularnie, co najmniej raz w miesiącu. W 65% przypadków wpisują w wyszukiwarkę Google imię i nazwisko lekarza. Niektórzy nie szukają żadnego konkretnego lekarza - co piąty pacjent wpisuje tylko nazwę specjalizacji i miasto. Pozostali wpisują nazwę choroby, którą chcą wyleczyć, lub zabiegu, który chcieliby przeprowadzić. 

!   Przeprowadź test: wpisz w wyszukiwarkę Google swoje imię i nazwisko i zobacz, czy wśród wyników wyszukiwania znajduje się odnośnik do Twojej strony internetowej. Jeśli tak, to na którym miejscu? A jeśli wpiszesz nazwę miasta, w którym przyjmujesz, i swoją specjalizację?

 

Ile tracisz, będąc słabo widocznym?

Jeśli pacjent zna Twoje nazwisko i szuka informacji o Tobie, a nie uda mu się nic znaleźć, często od razu wybierze po prostu innego specjalistę - deklaruje tak aż 41% zapytanych. Jeśli nie zależy mu na wizycie akurat w Twoim gabinecie i szuka tylko lekarza danej specjalizacji, na 100% wybierze inny gabinet - jeden z tych, które łatwo znajdzie.

Zatem jeśli nie jesteś dobrze widoczny w sieci, tracisz czterech na dziesięciu pacjentów, którzy już wcześniej o Tobie słyszeli i szukali właśnie Ciebie. Jeśli dodasz do tego pacjentów, którzy szukali lekarzy twojej specjalizacji w twoim mieście i wybrali inne gabinety, okaże się, że tracisz szansę na umówienie znacznej liczby wizyt.


Pilnuj pozycjonowania

Aby mieć pewność, że Twoja strona internetowa będzie znajdowana przez pacjentów, musisz zainwestować w jej pozycjonowanie. To długi i żmudny proces, wymagający specjalistycznej wiedzy lub współpracy z agencją interaktywną. Lekarzy, którym zależy, aby strona internetowa ich gabinetu znajdowała się wysoko na liście wyników wyszukiwania Google (statystyki pokazują, że większość pacjentów otwiera tylko kilka pierwszych odnośników), jest wielu. Im większa konkurencja, tym wyższe koszty pozycjonowania. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

 
ZnanyLekarz.pl zapewni lepszą widoczność

Dzięki Pakietowi Premium w ZnanyLekarz.pl możemy zapewnić, że każdy pacjent szybko dotrze do najważniejszych informacji o Tobie. Nasz serwis pojawia się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google, a dzięki możliwościom, jakie daje Profil Premium, udostępnisz pacjentom dokładne dane kontaktowe - tak, aby natychmiast mogli umówić wizytę. Wszystkie informacje wyświetlą się poprawnie na laptopie i na smartfonie. Opcjonalnie możesz wybrać także pakiet Premium Plus, który dodatkowo wyróżnia profil lekarza i dzięki gwarancji jednego z topowych miejsc dla danego miasta i specjalizacji zwiększa szansę na umówienie wizyty. Żaden z pacjentów Cię nie przeoczy!

 


Zobacz, jak jeszcze ZnanyLekarz.pl pomoże Ci pozyskiwać pacjentów!