Rekrutuj najlepszych lekarzy ze ZnanyLekarz.pl!



Portrait of confident happy group of doctors standing at the medical office-498102-edited.jpegO tym, czy placówka odniesie rynkowy sukces, czy porażkę, w znacznej mierze decydują zatrudnieni przez nią lekarze. Już na etapie poszukiwania lekarza placówka zostanie zignorowana przez pacjentów, jeśli wyniki wyszukiwania w Google skojarzą ją z niepopularnymi, cieszącymi się kiepskimi opiniami specjalistami. Zadaniem managera placówki jest wybranie takich lekarzy, którzy przyciągną pacjentów. Nie jest to proste.

Posucha na rynku

Na to, że rekrutacja odpowiednich lekarzy do placówki medycznej nierzadko staje się prawdziwym wyzwaniem, wpływ ma wiele czynników. Jednym z nich, na który niestety nie mamy żadnego wpływu, jest sytuacja demograficzna. Lekarzy dostępnych na rynku pracy jest najzwyczajniej niewielu, w dodatku ich liczba stale spada. Według raportu NRL z ubiegłego roku, średnia wieku polskiego lekarza przekroczyła już 55 lat. Trzeba też pamiętać, że wielu lekarzy zdecydowało się na emigrację, a na ich miejsce wcale nie pojawili się specjaliści z innych krajów. Oznacza to, że o najlepszych pracowników placówki muszą konkurować między sobą.

Czym przyciągnąć lekarzy?

W pewnym sensie dobrą wiadomością dla managerów jest, że lekarze zazwyczaj nie mają większych problemów ze zmianą pracodawcy. Z danych agencji rekrutacyjnej NES Healthcare, specjalizującej się w wyszukiwaniu kandydatów do pracy w branży zdrowia, wynika, że lekarze dają się skusić przede wszystkim lepszymi zarobkami. To żadna niespodzianka, szczególnie, jeśli zestawi się tę informację z wynikami ankiety dotyczącej poziomu szczęścia w pracy, jaką wśród lekarzy przeprowadził serwis ZnanyLekarz.pl. Jedno z pytań dotyczyło głównego czynnika demotywującego w obecnym miejscu zatrudnienia. Większość, bo aż 51% wskazała na pieniądze. Na dalszych miejscach znalazły się brak satysfakcji z wykonywanej pracy (23%) i brak uznania ze strony przełożonych (21%). Warto więc zwrócić uwagę właśnie na te czyniki, konstruując oferty dla przyszłych pracowników.

co_demotywuje_lekarzy.png



Ryzykowny wybór

Wybór kandydatów nie może być przypadkowy. Aby skutecznie rekrutować lekarzy do placówki medycznej, trzeba mieć znakomite rozeznanie w rynku - mówi Ewelina Melon, HR Manager w DocPlanner.com. - Błędne decyzje personalne, jak w każdej innej branży, mogą być bardzo kosztowne. Pacjenci zwyczajnie nie będą chcieli umawiać wizyt u lekarzy, którym nie zaufają. Pamiętajmy, że cały personel pracuje na wizerunek placówki, a lekarzy dotyczy to w szczególnym stopniu.

Gdzie szukać kandydatów?

Kandydatów można szukać na portalach rekrutacyjnych, zarówno dedykowanych branży medycznej (kompendium24.pl, mp.pl), jak ogólnych (np. pracuj.pl, infopraca.pl). Część placówek zamieszcza swoje anonse na stronach Izb Lekarskich czy w zakładkach z ogłoszeniami na portalach prowadzonych przez urzędy miast. Niektóre placówki decydują się na opłacanie ogłoszeń w Gazecie Lekarskiej lub innych czasopismach medycznych.

Dlaczego warto wykorzystać ZnanyLekarz.pl?

Niestety, skuteczność ofert publikowanych w prasie i portalach jest różna - często lekarzom szkoda czasu na wertowanie ogłoszeń. W dodatku nadesłane zgłoszenia zawsze należy zweryfikować. Manager, który nie czuje się na siłach oceniać zawodowych kompetencji lekarzy, może przekazać obowiązek dokonania selekcji odpowiednich kandydatów do pracy w placówce specjalistycznej agencji rekrutacyjnej. Może też... wykorzystać portal ZnanyLekarz.pl. To największe miejsce w polskim Internecie, w którym pacjenci wyszukują lekarzy. Wykorzystując te same narzędzia, lekarzy mogą wyszukiwać także managerowie placówek. Baza liczy już ponad 145 tysięcy profili lekarzy i specjalistów. Dzięki możliwości wyszukiwania po filtrach (m.in. miejsce zamieszkania, specjalizacje, doświadczenie zawodowe) łatwo znajdą optymalnych kandydatów. Od razu mogą też sprawdzić, jakimi opiniami wśród pacjentów cieszy się dany lekarz. Warto pamiętać, że dla przeszło 88% pacjentów właśnie opinie są kluczowym czynnikiem, który biorą pod uwagę podczas wyboru lekarza! Zatrudnienie specjalisty, którego pacjenci cenią i polecają sobie nawzajem, jest gwarancją wielu umówionych wizyt.