lut 26, 2015

Ile zaoszczędzisz dzięki internetowej rejestracji pacjentów?

internetowa rejestracja pacjentów

Według badań KPRM internetowa rejestracja do lekarza to najbardziej pożądana przez Polaków e-usługa. Pacjenci cenią szybkość i prostotę internetowej rezerwacji oraz możliwość zapisania się na wizytę każdego dnia o dowolnej godzinie. Dla lekarzy natomiast jest to idealne rozwiązanie, aby usprawnić zarządzanie wizytami oraz oszczędzić czas i... pieniądze.

Pacjent w potrzebie

Jest niedziela wieczór, a Panią Katarzynę zaczyna boleć ząb. Wie, że żaden gabinet w jej miasteczku nie jest o tej porze czynny. Zależy jej jednak, aby dostać się na wizytę w poniedziałek jak najwcześniej rano. Może przeczekać noc i z samego rana zacząć dzwonić po gabinetach, sprawdzając możliwość szybkiej rejestracji. Nie ma jednak gwarancji, czy uda jej się znaleźć wolny termin u dobrego specjalisty. Może też sprawdzić dostępne terminy na poniedziałek w udostępnionych w Internecie kalendarzach wizyt. Wystarczy kilka kliknięć i już ma umówioną wizytę u stomatologa. Nie tylko szybko wybrała odpowiedniego lekarza i dogodny termin wizyty, lecz także dostanie wygodne przypomnienie SMS. Sytuacja idealna?

Tak jak w przypadku rezerwacji hoteli czy kupna biletów do muzeów, dla pacjentów rejestracja do specjalisty online staje się rozwiązaniem wygodnym, szybkim i oczywistym. Cenią przede wszystkim prostotę oraz dostępność: 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Internetowa rejestracja jest idealnym rozwiązaniem nie tylko dla osób z nagłymi przypadkami. Korzystają z niej chętnie te osoby, którym nie udało się dodzwonić do gabinetu lub które przypomniały sobie o wizycie już po godzinach pracy recepcji gabinetu. Jest też chętnie wybieranym sposobem przez osoby, które są zapracowane i nie chcą tracić czasu na dzwonienie i szukanie wolnych terminów - umawiają wizyty szybko i wygodnie z poziomu swojego urządzenia mobilnego.

Lekarz bez „okienek” i pacjentów zapominających o wizytach

Doktor Jan odebrał właśnie SMS z informacją, że na jutro rano zapisał się nowy pacjent. Zalogował się na swój kalendarz ze swojego smartfona i sprawdził dane pacjenta. Zobaczył przy okazji, że ma „okienko” – szybko udostępnił wolne terminy. Większość pacjentów zapisuje się z dnia na dzień, więc zapewne nie będzie miał jutro straconego czasu w gabinecie. W piątek wypadło mu ważne spotkanie, zapomniał przełożyć wizyty! Z internetowym kalendarzem to nie problem – jednym kliknięciem przekłada wizytę, a system powiadamia pacjentów o nowym terminie. Tuż przed wizytą wyśle im jeszcze SMS z przypomnieniem.

No dobrze, tylko pewnie internetowe rozwiązanie kosztuje Pana Jana więcej, niż zwykły zeszyt? Biorąc pod uwagę oszczędność czasu pracy recepcji nawet do 20% oraz możliwość dotarcia do pacjentów, którzy nie zapisaliby się do niego tradycyjnie, przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu – rozwiązanie staje się naprawdę opłacalne.

Internetowa rejestracja pacjentów – najważniejsze fakty

Dla lekarzy internetowy kalendarz wizyt to nie tylko możliwość pozyskiwania pacjentów, lecz także praktyczne narzędzie usprawniające zarządzanie wizytami i pozwalające zaoszczędzić czas.

  • Sprawniejsze zarządzanie wizytami - możesz ustalić dni i godziny przyjęć, czas ich trwania, w wygodny sposób informować o urlopach czy zmianach grafiku. Przekładasz i odwołujesz pacjentów jednym kliknięciem - a system sam informuje pacjentów o zmianach.
  • Nawet o 65% mniej wizyt, które nie dochodzą do skutku - automatyczne potwierdzenia i przypomnienia SMS nie pozwalają pacjentom zapomnieć o wizycie.
  • Znika problem nieodebranych telefonów - jak wynika z naszych badań, aż 44% telefonów od pacjentów nie jest odbieranych. Dzięki internetowemu kalendarzowi wizyt pacjenci, zamiast dzwonić - umówią się samodzielnie online. A jeśli masz recepcję, dzięki samoobsługowej rejestracji online i TeleRejestracji możesz oszczędzić nawet 20% jej czasu pracy.
  • Pracujesz wygodnie z każdego miejsca - masz dostęp do kalendarza z każdego urządzenia, także z telefonu. Czy jesteś w domu, czy na dyżurze - szybko sprawdzisz zaplanowane wizyty, odwołasz konsultacje, ustawisz nowe terminy.
  • Zapełniasz "okienka" w grafiku nowymi pacjentami - możesz udostępniać wolne terminy nawet tego samego dnia!
  • Twój gabinet pozyskuje pacjentów 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu - aż 30% wizyt umówionych w naszym serwisie to rezerwacje dokonane poza standardowymi godzinami pracy gabinetów. Dzięki rezerwacji przez internet zwiększasz szanse, że Ci pacjenci zapiszą się właśnie do Ciebie.

Zobacz więcej! Poznaj 5 powodów, dla których ZnanyLekarz Ci się opłaci →