Prosty sposób na wzmocnienie wizerunku eksperta

Prosty sposób na wzmocnienie wizerunku ekspertaNa ekspercki wizerunek lekarza w Internecie składa się wiele elementów: posiadane doświadczenie, certyfikaty, profesjonalne zdjęcia czy otrzymane opinie. Równie istotną rolę odgrywa aktywność lekarza: reagowanie na opinie - zarówno te negatywne, jak i pozytywne - oraz odpowiadanie na pytania pacjentów.

Polacy szukają informacji o zdrowiu w Internecie

Według badań Biostat 90% Polaków szuka informacji o zdrowiu w Internecie. Wielu z nich stara się uzyskać odpowiedzi na nurtujące ich pytania bezpośrednio od lekarzy. Te osoby często trafiają na specjalistyczne portale np. ZnanyLekarz.pl, na którym pacjenci zadają aż kilkadziesiąt pytań dziennie (w publicznym dziale Pytania i Odpowiedzi). Warto wykorzystać te punkty kontaktu z pacjentem, by zaprezentować się od jak najlepszej strony i w ten sposób zadbać o pozytywny wizerunek.

Odpowiadanie na pytania pacjentów - jak to działa na ZnanyLekarz.pl?

W serwisie ZnanyLekarz.pl każdy ma możliwość zadnia pytania dotyczącego kwestii zdrowotnej. Z kolei lekarz lub specjalista, aby móc odpowiadać na pytania pacjentów w dziale “Porady”, musi włączyć tę opcję w ustawieniach swojego konta. Cały proces odpowiadania przebiega następująco:

  1. Pacjent zadaje krótkie pytanie dotyczące swoich wątpliwości zdrowotnych.
  2. Pytanie jest weryfikowane przez moderatora, po czym przesyłane do właściwych lekarzy i specjalistów.
  3. Zwykle na zadane pytanie odpowiada kilku lekarzy i specjalistów.
  4. Pacjent otrzymuje e-mail z powiadomieniem o udzielonej odpowiedzi.

Udzielanie porad na ZnanyLekarz.pl niesie za sobą wiele korzyści.

Dlaczego warto odpowiadać na pytania pacjentów?

Poza bezsprzeczną wartością, jaką jest pomoc osobie w potrzebie, udzielanie odpowiedzi przyczynia się także znacząco do poprawy wizerunku lekarza w Internecie.

Dział “Porad” z najnowszymi pytaniami wyświetlany jest na stronie głównej ZnanyLekarz.pl, którą miesięcznie odwiedza ponad 5 milionów pacjentów. Łatwo zatem w ten sposób zaprezentować swój ekspercki wizerunek szerokiej grupie. Co więcej, bezpośrednio w sekcji “Pytania i Odpowiedzi” pokazywane są najpopularniejsze pytania pacjentów z ostatnich 30 dni oraz najbardziej aktywni (udzielający najwięcej porad) lekarze i specjaliści.

Na profilu każdego lekarza na portalu, który włączył w ustawieniach funkcję “Pytania i odpowiedzi”, w menu głównym pojawia się zakładka “odpowiedzi na pytania”. Znajdują się w niej wszystkie odpowiedzi, których udzielił lekarz. Dzięki temu pacjent, oglądając profil specjalisty, może sprawdzić, czy zajmuje się on interesującą go dziedziną. A także, czy wykazuje propacjencką postawę, na co wskazuje zaangażowanie w udzielanie odpowiedzi.

Rozpoznawalność eksperta

Lekarze i specjaliści odpowiadający na pytania pacjentów wzmacniają swój ekspercki wizerunek i zwiększają rozpoznawalność. Pacjenci szukający odpowiedzi na pytania łatwiej zapamiętają i chętniej odwiedzą profil lekarza, który im pomógł, niż profil nieznanego im specjalisty. Warto zatem tak niewielkim nakładem sił zatroszczyć się o poprawę swojego wizerunku eksperta w Internecie.


Pobierz bezpłatnego e-booka i poznaj 4 zasady budowania wizerunku w Internecie!

Pobierz e-booka


 

Przeczytaj także



   

Pobierz e-booka

Zwiększ zyski swojego gabinetu

Pobierz e-booka ➤

Najnowsze posty