Prosty sposób na utrzymanie obecnych i przyszłych pracowników

Utrzymaj lekarzyW czasach walki o najlepszych pracowników manager musi stale dbać o dobre relacje ze swoim personelem. Dotyczy to również branży medycznej, w której konkurencyjność rośnie z roku na rok. Jakie działania należy podjąć, aby utrzymać lekarzy w Twojej placówce?


Pracodawca jako marka

W ostatnich latach coraz więcej firm skupiło się na tym, jak nie tylko prezentować się klientom, ale również obecnym i przyszłym pracownikom. Działania określane jako Employer Branding, czyli dbanie o atrakcyjność firmy na rynku pracy, zostały już na stałe wprowadzone do codziennego funkcjonowania wielu biznesów. Co Twoja placówka może robić w tym zakresie?


Ten sam cel - nowe metody

Oprócz atrakcyjnego wynagrodzenia oraz typowych benefitów oferowanych przez konkurencję, warto zadbać o coraz popularniejsze wśród pracowników korzyści niematerialne. Wypracować należy taki wizerunek pracodawcy, który sprawi, że lekarze sami będą gotowi rozważyć dołączenie do Twojego zespołu. Najlepszym do tego medium będzie oczywiście Internet. To w nim szukasz pacjentów i również tu prezentujesz się, jako pracodawca. Narzędzi masz cały wachlarz: od własnej strony WWW, przez social media (fanpage placówki na Facebooku lub kanał na Youtube), aż po wyspecjalizowane serwisy jak np. ZnanyLekarz.pl - pozostaje pytanie: w którym z tych miejsc jest najwięcej lekarzy i gdzie najchętniej zasięgną oni opinii o Twojej placówce?


Bądź tam, gdzie Ciebie szukają

O ile wysiłek prowadzenia strony WWW i komunikacji w mediach społecznościowych jest zawsze wart rozważenia, o tyle należy się zastanowić, czy jesteś w stanie zapewnić swoim działaniom widoczność. Mowa tu o takim wypozycjonowaniu, które zagwarantuje Ci trafienie do pierwszych wyników wyszukiwania w Google, a tego niestety nie gwarantują ani social media, ani samodzielne prowadzenie strony WWW. Serwis ZnanyLekarz.pl wypracował sobie pierwszeństwo wyświetleń w najpopularniejszej wyszukiwarce Internetu. Lekarze i placówki, chcąc ułatwić znalezienie swoich profili w sieci, stawiają właśnie na nasz portal. Jak zatem najlepiej zaprezentować Twój obiekt w tym miejscu?
Negocjowalne aspekty współpracy z lekarzem omówisz dopiero podczas rekrutacji. Zanim jednak do niej dojdzie pokaż swoją placówkę w jak najkorzystniejszy sposób:

  • w opisie sprzętu wymień całe wyposażenie mogące zachęcić lekarza do podjęcia współpracy,
  • dodaj zdjęcia, na które uwagę zwracają nie tylko pacjenci ale i lekarze (parking, wnętrza gabinetów z uwzględnieniem wyposażenia itp.),
  • na koniec pamiętaj o podpięciu profili zatrudnionych u Ciebie lekarzy do profilu samej placówki - pozwoli to na wyświetlanie opinii przyznanych im przez pacjentów.

Placówka z perspektywy pacjentów

Dużą uwagę poświęć właśnie na połączenie profili lekarzy z placówką. Dlaczego? Ponieważ wpływ na opinie wystawiane lekarzom często ma również sama placówka i gabinet, w którym odbyła się wizyta. To pacjenci mają ostateczny głos w ocenie osoby i miejsca, do którego przyszli ze swoim problemem - i to również ich zdaniem będą się kierować lekarze. Czy pociąga to za sobą jakieś ryzyko?
W wielu innych miejscach w sieci, owszem: komentarze zamieszczane na różnych forach i grupach w mediach społecznościowych pozwalają na anonimowe wyrażenie opinii, co niestety owocuje częstym przekraczaniem granic kultury języka i merytoryki, nieraz niepotrzebnie narażając przy tym dobre imię lekarza i przychodni. Natomiast w serwisie ZnanyLekarz.pl wszystkie opinie zamieszczane przez użytkowników są moderowane pod względem treści i autentyczności ich autora, co pozwala odsiać komentarze wulgarne i pisane nie na temat, a pozostawiając wartościowe oceny lekarzy i samej placówki.


Utrzymuj obecnych i przyciągaj nowych

Nie od dziś wiadomo, że utrzymanie obecnego pacjenta jest mniej kosztowne od pozyskania nowego. Ta sama zasada obowiązuje na rynku pracownika, stawiającym coraz wyższe wymagania wobec pracodawcy. Zadbanie o sferę employer brandingu pomoże i Tobie utrzymywać obecny personel oraz przyciągać kolejnych specjalistów - a miejscem do tego najpraktyczniejszym jest serwis ZnanyLekarz.pl. To w nim możesz pokazać, jak inwestujesz nie tylko w dobre wrażenie pacjentów, ale i lekarzy, do których oni przychodzą.


Zobacz możliwości profilu placówki na ZnanyLekarz.pl:


Sprawdź ➤


 

Przeczytaj także



   

Pobierz e-booka

Zwiększ zyski swojego gabinetu

Pobierz e-booka ➤

Najnowsze posty