Prosta zmiana, dzięki której przyciągniesz pacjentów

doc_comp.pngInternet i media społecznościowe zmieniły sposób, w jaki szukamy usług - również medycznych. Współcześni pacjenci mają jasno sprecyzowane oczekiwania i koncentrują się na swoich potrzebach. Aby do pacjentów dotrzeć, trzeba w pewien sposób zmienić perspektywę, zacząć inaczej myśleć o promowaniu usług lekarza.

 

Przestawienie wektora

Naturalnym podejściem wydaje się skupienie na podkreślaniu swoich zalet jako lekarza. Tymczasem pacjent nie szuka tak naprawdę “najlepszego specjalisty z zakresu dermatologii”, szuka raczej “wyleczenia zmian skórnych”. Zamiast koncentrować się na swoich zaletach, wskażmy, w jaki sposób możemy pomóc rozwiązać konkretne problemy pacjentów. Wymaga to “przestawienia wektora” - z siebie na pacjenta. W ten sposób skuteczniej do nich dotrzemy. Hasło “pomogę Ci zrzucić zbędne kilogramy” skłoni do umówienia wizyty bardziej, niż “jestem wykwalifikowanym dietetykiem z wieloletnim stażem”.

Internet wymaga innego podejścia

Często gabinety i placówki promują się w sieci, ale robią to tak, jakby chodziło o tradycyjną komunikację. Tymczasem nie chodzi o postawienie “wirtualnego billboardu”, na którym przypominający modela lekarz uśmiecha się do pacjenta, a zgrabne hasło zaprasza do umówienia wizyty. Pacjent przede wszystkim chce mieć pewność, że lekarz, którego wybierze, zna się na rzeczy i pomoże mu z jego przypadłością. W ocenie tego szczególnie przydatne są opinie innych pacjentów.

Ważna rola opinii

Z badania ankietowego, które serwis ZnanyLekarz.pl przeprowadził wśród polskich internautów, wynika, że aż 89% z nich szukało lekarza w sieci. Dwie trzecie badanych wskazało na opinie zamieszczane przez innych jako kluczowy czynnik, decydujący o wyborze. Zasięganie opinii jest naturalnym odruchem - w wielu kwestiach radzimy się bliskich i znajomych, a gdy nie są w stanie pomóc, szukamy w Internecie. Niemal każdy sklep internetowy zamieszcza opinie klientów dotyczące oferowanych produktów, tak samo robią hotele i restauracje. Współczesny klient chce wiedzieć, jak inni ocenili produkt lub usługę. Na tej samej zasadzie pacjenci podchodzą do opinii o lekarzach - łatwiej zaufać specjaliście, który pomógł już innym.

Pacjent poszukuje jakości

Pacjent oddaje w ręce lekarza to, co najcenniejsze: zdrowie. Chce wiedzieć, że ma do czynienia ze specjalistą godnym zaufania. Chętniej umówi wizytę u lekarza będącego ekspertem i autorytetem w swojej dziedzinie. Pojawia się tu oczywisty problem: pacjentom brakuje czysto merytorycznej wiedzy, aby ocenić kompetencje lekarza na tle innych specjalistów. Wystarczy jednak, aby kojarzyli nazwisko lekarza z eksperckimi poradami, publikowanymi w Internecie (np. na blogu gabinetu lub placówki). Przypomnijmy jeszcze raz - pacjent szuka odpowiedzi na swoje problemy. Jeśli np. zmagając się z alergią pokarmową przeczyta przystępny artykuł opisujący objawy choroby, chętniej umówi wizytę u dietetyka, który tekst ten napisał. To ten sam mechanizm: zamiast wychwalać lekarza, po prostu pozwólmy mu przedstawić się jako osoba oferującą pacjentom rozwiązania ich problemów.

Content marketing na ratunek

Taki sposób promowania w sieci należy do metod tzw. content marketingu, czyli marketingu treści. Jest to podejście, które doskonale sprawdzi się w usługach medycznych - podsuwając pacjentowi wartościowe treści, których ten sam aktywnie szuka w Internecie, w nienachalny i skuteczny sposób promujemy markę, jaką staje się lekarz. Artykuły na blogu to sztandarowy przykład, ale sprawdzą się też np. publikowane online pisemne odpowiedzi na pytania pacjentów. Bardzo prawdopodobne, że znajdą je pacjenci zmagający się z podobnymi do opisanych problemami. Funkcję udostępniania odpowiedzi na pytania pacjentów oferuje portal ZnanyLekarz.pl - po uruchomieniu Pakietu Premium lekarz może włączyć na swoim profilu usługę Pytania i Odpowiedzi. Dzięki nim pacjenci łatwo będą mogli konsultować swoje wątpliwości, a lekarz dostaje możliwość zaprezentowania się w oczach innych jako ekspert w swojej dziedzinie.

Podsumowanie

Reasumując: pacjenci są dziś świadomymi konsumentami usług medycznych. Mają sprecyzowane oczekiwania, zwykle dokładnie wiedzą, czego oczekują od lekarza. Aby do nich skutecznie dotrzeć i przekonać do umówienia wizyty, musimy ich upewnić, że właśnie u nas znajdą rozwiązanie swoich problemów.

 


Pobierz darmowe e-booki z wiedzą dotyczącą pozamedycznych aspektów pracy lekarzy


 

Przeczytaj także



 

DARMOWE DEMO

Zobacz, jak działa
profil Premium

Zobacz demo

Najnowsze posty