7 porad, jak promować placówkę medyczną lokalnie… w globalnej sieci!

7 porad, jak promować placówkę medyczną lokalnie w globalnej sieci

Każdy menedżer placówki medycznej chciałby, żeby biznes, którym zarządza, odniósł sukces. W przypadku mniejszych placówek zwykle konkuruje się na lokalnym rynku. Jak odnieść na nim zwycięstwo? 

Zakładamy, że zdajesz sobie sprawę, jak ważny dla pacjentów jest obecnie Internet. Wiesz, że to głównie w sieci szuka się obecnie lekarzy. Twoja placówka jest reprezentowana w Internecie, posiada poprawnie zaprojektowaną stronę www. Jej profil można znaleźć w serwisie ZnanyLekarz.pl, połączone są z nim profile lekarzy. To solidna podstawa. Chciałbyś jednak wycisnąć więcej z możliwości, jakie daje Internet? Znakomicie - masz kilka możliwości.

1. Pozycjonowanie na frazy związane z miejscowością

Na początek zadbaj o to, aby strona www placówki była dobrze wypozycjonowana na hasła związane z lokalizacją. Pacjenci, którzy chcą umówić prywatną wizytę, zwykle szukają lekarza w wyszukiwarce Google według schematu “specjalizacja + lokalizacja”. “Stomatolog Międzychód”, “dermatolog Zgorzelec”, “alergolog Szczecin centrum”...

Zastanów się, w jakiej skali warto konkurować. Powiat? Miasto? Dzielnica? Nie ma większego sensu, aby niewielka klinika dentystyczna przyjmująca na obrzeżach aglomeracji śląskiej pozycjonowała się na całe województwo, bo konkurencja jest ogromna. Ale już specjalistyczna placówka rehabilitacyjna w Gorzowie Wielkopolskim, mieście otoczonym przez znacznie mniejsze miejscowości, jak najbardziej może próbować powalczyć o czołowe miejsca w całym lubuskiem.

2. Google AdWords - nie tylko geolokalizacja

Pozycjonowanie warto wspierać kampanią AdWords. Pamiętaj, że reklamy można targetować na określone lokalizacje - tak, aby wyświetlały się użytkownikom na danym obszarze. To o tyle istotne, że kliknięcia w reklamę, wykonane przez użytkowników z drugiego krańca Polski, raczej nie przełożą się na umówione wizyty - szkoda więc tracić na nie pieniądze.

Tu ważna uwaga - AdWords są targetowane poprawnie wówczas, gdy użytkownicy wyświetlają je w urządzeniach mobilnych lub mają włączoną geolokalizację na komputerze. W przeciwnym razie, Google za wiążące uzna nie fizycznie położenie komputera, tylko… serwera.

3. Pokaż się na mapie, czyli Google Moja Firma

Możesz skorzystać także z narzędzia Google Moja Firma. Dzięki niemu wizytówka Twojej placówki będzie wyróżniona w wynikach lokalnego wyszukiwania oraz zostanie oznaczona na mapach Google. Zobaczy ją każdy, kto będzie przeglądał mapę Twojej miejscowości.


Pobierz darmowy e-book o marketingu placówki medycznej w Internecie >


4. Lokalna promocja poprzez fanpage na Facebooku

Jeśli prowadzisz fanpage placówki na Facebooku, również promuj się lokalnie. Ustaw lokalizację swojej placówki, pamiętaj o podaniu dokładnego adresu. Posty reklamowe możesz adresować do odbiorców związanych z konkretnym obszarem - Facebook korzysta ze swoich algorytmów, dzięki którym wyświetli reklamę ludziom mieszkającym w pobliżu placówki.

5. Miejscowe media - warto w nich być

Warto współpracować z lokalnymi mediami! Niekoniecznie chodzi o zamieszczanie reklam, ale np. publikowanie materiałów eksperckich, przygotowanych przez Twoich lekarzy. W ten sposób będziesz ich promował i zbudujesz zaufanie w lokalnej społeczności. Nie trzeba ograniczać się do prasy - miejscami wartymi uwagi będą lokalne radio czy miejski serwis www.

6. Bądź widoczny w okolicy, czyli outdoor ma się dobrze

Wciąż warto też pamiętać, że choć Internet zrewolucjonizował sposób poszukiwania lekarzy, reklama outdoorowa nie umarła. Potykacze i banery skierują pacjentów do Twojej placówki. Koszt ich przygotowania nie jest duży - większość firm poligraficznych przygotuje potykacz w cenie od kilkudziesięciu do kilkuset złotych; tyle samo zapłacimy za profesjonalny baner.

Trzeba pamiętać o obostrzeniach dotyczących reklamy podmiotów medycznych, które wyznaczają sposób i zakres umieszczania reklamy gabinetu czy placówki medycznej, m.in. liczbę i wielkość banerów czy treść zamieszczonej informacji. Więcej na temat prawnych aspektów promocji podmiotów medycznych przeczytasz w artykułach prawników tutaj i tutaj.

7. Trafiaj w punkt, czyli profil w wyszukiwarce ZnanyLekarz.pl

Warto przypomnieć, że także serwis ZnanyLekarz.pl wspiera promocję lokalną. Pacjenci odwiedzający serwis chętnie korzystają z wyszukiwarki po miejscowości i porównują lekarzy przyjmujących w pobliżu ich miejsca zamieszkania. Lokalizacja placówki zaznaczona jest na mapie w serwisie. Jak promować profil placówki w serwisie? Sprawdź na tej stronie.


Więcej porad na temat skutecznej promocji placówki medycznej znajdziesz w bezpłatnym ebooku Placówka medyczna w Internecie. Marketing w pigułce. Sprawdź >