Promocja placówki medycznej w Internecie – 4 praktyczne porady

 

Business man sitting at table with stock market graph 3d letters-729584-edited.jpegWedług danych z raportu firmy Deloitte w 2017 roku w Polsce z Internetu korzysta blisko 26 mln osób. Średni czas spędzany w sieci każdego dnia to około 6 godzin. Te liczby dobitnie obrazują, jak wielki potencjał promocyjny drzemie w dzisiejszym Internecie. Warto więc wiedzieć, w jaki sposób go wykorzystać.

1 . Wykorzystanie poziomu jakości usług

Jeżeli nasza placówka świadczy naprawdę wysokiej jakości usługi, to z pewnością warto posłużyć się tym faktem, aby pozyskać pozytywne opinie oraz rekomendacje od naszych zadowolonych klientów. Nie będzie to jednak takie proste, ponieważ znaczna część użytkowników Internetu jest po prostu... leniwa. Dobrym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest “podświadome” zachęcenie naszego zadowolonego pacjenta do podzielenia się wrażeniami z wizyty. Można to zrobić na kilka sposobów, np. po zakończonej wizycie wręczając pacjentowi ulotkę, na której znajdzie dokładne adresy naszych profili w mediach społecznościowych (ZnanyLekarz.pl, Facebook, itp.). Zachętą dla pacjenta okaże się na pewno informacja o ewentualnym rabacie, który może uzyskać podczas następnej wizyty, jeśli podzieli się swoimi odczuciami we wskazanych miejscach w Internecie.

2 . Prowadzenie bloga

Prowadzenie bloga tematycznego w branży medycznej to absolutny must-have dla każdej placówki, choć wielu managerów wciąż nie docenia możliwości płynących z takich działań. Posłużmy się zatem przykładem gabinetu dentystycznego. Duże grono pacjentów panicznie boi się wizyty u stomatologa. Warto więc uświadomić naszych potencjalnych klientów z czym wiąże się dany zabieg, na który się wybierają, np. leczenie kanałowe, wstawienie implantu zębowego, ekstrakcja ósemek itd. Jedne z najczęściej padających pytań to np. „Czy zabieg jest bolesny?”, „Jaki środek znieczulenia jest dostępny?”, „Ile czasu trwa zabieg?” – warto odpowiedzieć na te pytania w artykułach publikowanych na blogu. Korzyści płynące z takich działań to mię dzy innymi:

  • budowanie wizerunku ekspertów w branży,
  • możliwość naturalnego udostępniania odnośnika do naszej strony www przez użytkowników (jako wartościowe i wiarygodne źródło informacji),
  • budowanie zaufania wśród użytkowników,
  • wzrost ruchu z wyszukiwarek internetowych, który może przełożyć się na dodatkowych pacjentów.

3 . Media społecznościowe

Media społecznościowe od kilku lat stały się olbrzymimi dystrybutorami różnego rodzaju treści - między innymi artykułów, zdjęć, grafik, filmów wideo. Łatwość dostępu do mediów społecznościowych daje gigantyczne możliwości promowania placówki. Przede wszystkim warto zacząć od wyboru podstawowych profili w mediach społecznościowych, w których chcemy rozpocząć działania promocyjne. Na sam początek warto zacząć od najbardziej popularnego w Polsce Facebooka (ponad 15mln użytkowników w Polsce) oraz Google+ Moja Firma (profil wyświetlający się w mapach wyszukiwarki Google). Facebook daje nam mnóstwo możliwości promocyjnych poprzez publikowanie postów, dodawanie zdjęć oraz tworzenie wydarzeń, dzięki którym możemy docierać do osób bezpośrednio zainteresowanych usługami placówki. Wizytówka na profilu Google+ Moja Firma może dostarczać nam znaczny ruch z wyszukiwarki Google (z której korzysta około 98% użytkowników Internetu w Polsce) oraz doskonale przedstawić nasz gabinet potencjalnym pacjentom np. poprzez uzupełnienie profilu zdjęciami placówki albo poprzez tzw. wirtualny spacer. Dodatkowymi zaletami tego profilu są również wskazówki dojazdu do naszej placówki, dane teleadresowe czy nawet prognozowany „ruch”, który możemy zastać o poszczególnych godzinach. Przy zakładaniu obu tych profili należy zadbać o wypełnienie wszystkich rubryk z informacjami o naszej placówce.

4 . Promocja w wyszukiwarkach internetowych

Reklamę w wyszukiwarkach (w Polsce możemy brać pod uwagę jedynie wyszukiwarkę Google, z której korzysta 98% użytkowników) w postaci pozycjonowania czy systemu reklamowego Google Adwords poznała już chyba każda firma. Potencjał reklamowy oraz sprzedażowy jest wręcz niesamowity, aczkolwiek trzeba się mocno napracować, aby w pełni go wykorzystać. Największym problemem jest tu z pewnością ograniczone pole manewru w przypadku, kiedy chcielibyśmy sami zająć się pozycjonowaniem naszej strony internetowej. Kluczem do wysokich pozycji w wyszukiwarce Google jest poprawna optymalizacja strony na potrzeby robotów wyszukiwarek oraz posiadanie zaplecza tematycznego w postaci wielu serwisów www, na których można umieszczać odnośniki do naszej strony. W przypadku, gdy placówa zlokalizowana jest w małej miejscowości, możemy podjąć pewne kroki samodzielnie w celu wyprzedzenia konkurencji, jednakże w większych miastach będziemy musieli konkurować z firmami które posiadają olbrzymie zaplecza oraz doświadczenie w pozycjonowaniu, więc szanse na sukces znacznie maleją.

 

Materiał został opracowany we współpracy z agencją MEDImarketing.pl.

 


Zobacz, jak ZnanyLekarz.pl pomoże Ci promować placówkę online!


 

Przeczytaj także



    

DARMOWE DEMO

Zobacz, jak działa
profil Premium

Zobacz demo

Najnowsze posty