Potencjał reklamowy placówki drzemie w… Twoich pacjentach!

Wykorzystaj potencjal pacjentowMarketerzy już dawno temu odkryli, jak wielką rolę w decyzjach konsumentów odgrywają rekomendacje uzyskiwane od innych. Potencjał ten od wielu lat wykorzystuje “marketing szeptany”. Jak zastosować go do promowania placówki medycznej?


Siła poleceń

Samego zjawiska poleceń nie trzeba tłumaczyć, gdyż każdy z nas nie raz korzystał z czyjejś rekomendacji przy wyborze produktu, usługi, czy specjalisty. Często takie źródła poleceń wydają się nam o wiele wiarygodniejsze i bliższe naszym oczekiwaniom, niż niejedna kampania reklamowa atakująca nas w TV, prasie, Internecie, czy z mijanych billboardów. Z badań konsumenckich wychodzi na to, że mamy po prostu skłonność do zasięgania opinii i kierowania się w naszych wyborach doświadczeniami innych osób. Nasze badania usług medycznych wykazały, że aż 63% pacjentów wybiera lekarza w oparciu o opinie.


Opinie online

W ostatnich latach poszukiwania informacji na temat towarów, usług i fachowców niemalże całkowicie przeniosły się do Internetu. To tam najchętniej wyrażamy swoje opinie i zasięgamy ich od innych. Niesie to jednak zarówno korzyści jak i zagrożenia. Z jednej strony mamy dostęp do ogromnej ilości komentarzy wystawionych przez konsumentów, z drugiej jednak należy filtrować ich zawartość, merytorykę i intencje osób je wystawiających. Jak zatem znaleźć te najwiarygodniejsze opinie online?


Dedykowane miejsce

Najlepiej polegać na tych miejscach w Internecie, które gwarantują zarówno weryfikację użytkowników jak i wystawianych przez nich komentarzy. Dlaczego? Dlatego, że w gąszczu opinii znajdowanych w przeróżnych internetowych serwisach, forach, czy też grupach np. na Facebooku, zawsze znajdą się użytkownicy kierujący się złością, stosujący wulgaryzmy, polemizujący z nieznaną sobie dziedziną, czy też motywowani chęcią skierowania uwagi użytkowników na konkurencję. Jak szukać zatem takich dedykowanych serwisów, umożliwiających zapoznanie się z wartościowymi opiniami użytkowników? Najlepiej jak najbliżej specjalistów danej dziedziny.


Jakościowy dialog

Wiele miejsc do opiniowania usług online można wskazać na przykładzie branży medycznej. Większość z nich, dając użytkownikom anonimowość, pozwala na nieograniczoną dowolność w zamieszczanej treści, kulturze i merytoryce wypowiedzi. Odwrotną praktyką kieruje się z kolei serwis ZnanyLekarz.pl, którego użytkownicy muszą być zweryfikowani, aby móc zamieszczać opinie o lekarzach - co już na wstępie pozwala odsiać opinie o wątpliwej autentyczności. Drugim “sitem” jest wnikliwa moderacja zamieszczanych opinii pod kątem ich merytoryki i kultury języka. Wzorcowe opinie to takie, które w rozumieniu moderatorów ZnanyLekarz.pl:

  • są kulturalne,
  • zawierają ważne szczegóły wizyty,
  • dotyczą jednego, konkretnego lekarza,
  • są oparte na własnych doświadczeniach autora wystawionej opinii.

Dodatkową zaletą referencji zamieszczanych na stronach ZnanyLekarz.pl jest możliwość odpowiedzi na nie przez samego ocenianego. Lekarz mogący odpisać pacjentowi - czy to dziękując mu za opinię pozytywną, czy też ustosunkowując się do negatywnej oceny - dodaje wartości zarówno dla niego jak i dla każdej osoby czytającej później ich dialog. W ten sposób powstaje platforma służąca zarówno pacjentom, lekarzom, jak i placówkom - które dzięki sile opinii obecnych pacjentów zyskują kolejnych.


Liczy się zasięg

Jednak sama autentyczność opinii i możliwość dialogu z lekarzem to nie wszystko. Pacjenci szukający lekarzy online są jak wszyscy inni użytkownicy Internetu - prawie nigdy nie zaglądają dalej, niż za pierwszą stronę wyników Google. Z pewnością więc skorzystają z wiodących wyników wyszukiwania, na których znajdą serwis ZnanyLekarz.pl. Dzięki wieloletniemu, mocnemu wypozycjonowaniu to właśnie tu trafiają wszyscy chcący zarówno pozostawić swój komentarz po wizycie, jak i zasięgnąć od innych opinii o lekarzach oraz placówkach medycznych.

Warto zatem namówić lekarzy placówki do założenia profilu na ZnanyLekarz.pl. Pozwala on m. in. odpowiadać na opinie pacjentów. A skoro to właśnie oni i ich oceny mogą najlepiej zareklamować placówkę w sieci - warto mieć możliwość dialogu z nimi i reagowania na ich komentarze tam, gdzie są pozostawiane.


Zbliż swoich lekarzy do pacjentów online:


Przekonaj lekarzy do Profilu Premium ➤


 

Przeczytaj także



   

Pobierz e-booka

Zwiększ zyski swojego gabinetu

Pobierz e-booka ➤

Najnowsze posty