5 kroków do utrzymania pacjenta

Autor: Piotr Rubaj

Nie sposób zatrzymać w gabinecie wszystkich pacjentów. Część się przeprowadza, część zmienia pracę i w związku z tym przechodzi do innych ubezpieczycieli, innych do zmiany lekarza zmusza sytuacja życiowa. Przyjęło się uważać za normalną utratę do 30% pacjentów rocznie. Jeśli odsetek ten jest wyższy, może to oznaczać, że z jakichś powodów gabinet nie spełnia oczekiwań pacjentów

Czytaj dalej »

Najprostszy sposób dowiedzenia się, dlaczego pacjenci odchodzą z placówki


 

To zupełnie normalne, że część pacjentów odchodzi z placówki. Nie da się utrzymać wszystkich, ale też nie należy bagatelizować problemu. W interesie managera leży zrozumienie powodów, dla których pacjenci rezygnują. Często okazuje się, że wcale nie chodzi po prostu o przeprowadzkę czy objęcie pakietem ubezpieczenia zdrowotnego. Zrozumienie, dlaczego pacjenci decydują się odejść, jest pierwszym krokiem do ich zatrzymania.

Czytaj dalej »

Klucz do utrzymania pacjenta? Komunikacja między wizytami!


W dzisiejszych realiach, w których pozyskanie nowego pacjenta wiąże się z wydatkiem średnio pięciokrotnie wyższym, niż utrzymanie obecnego, na rynku wygra ten gabinet, który skuteczniej nakłoni pacjentów do umawiania kolejnych wizyt. Jak się okazuje, kluczową rolę w budowaniu długofalowej lojalności pacjentów pełni komunikacja między wizytami. 

Czytaj dalej »

10 mitów dotyczących marketingu medycznego. W ile z nich wierzysz?


Wokół marketingu w branży medycznej urosło wiele mitów. Niektóre powracają wyjątkowo często, a bezrefleksyjnie w nie wierząc, managerowie nieświadomie narażają placówki, którymi zarządzają, na duże straty. Oto 10 popularnych mitów, z którymi najwyższy czas się rozprawić.

Czytaj dalej »

Jak wyzbyć się lęku przed sukcesem?

Kategorie: Inne

Choć w pierwszej chwili może to wydawać się absurdalne, bywa, że w głębi duszy boimy się osiągnięcia sukcesu, więc podświadomie go sabotujemy. Czy zdarzyło ci się podejmować działania, o których widziałeś, że mogą ci utrudnić osiągnięcie celu lub zwlekałaś do ostatniej chwili? Dlaczego tak się dzieje i jak możesz przełamać ten schemat?

Czytaj dalej »

4 błędy, przez które nie wykorzystujesz potencjału strony www gabinetu

Autor: Piotr Rubaj

Zleciłeś wykonanie strony internetowej swojego gabinetu i spodziewałeś się, że wkrótce zwiększy się liczba umawianych wizyt. Tymczasem nic takiego się nie dzieje. Dlaczego? Zapewne popełniłeś jeden z częstych błędów.

Czytaj dalej »

Dlaczego zysk Twojej placówki zależy od opinii pacjentów?


To od wrażeń pacjentów i ich chęci umówienia kolejnych wizyt zależy los placówki. Rzetelny manager ma obowiązek wsłuchać się w ich głos. Znajomość opinii na temat lekarzy pracujących w placówce i wyciąganie w porę odpowiednich wniosków pozwoli eliminować niedociągnięcia i powstrzyma pacjentów przed odchodzeniem do konkurencji. Opinie pełnią także inne, ważne role. Oto pięć powodów, dla których nie wolno ich ignorować.

Czytaj dalej »

   

Pobierz e-booka

Zwiększ zyski swojego gabinetu

Pobierz e-booka ➤

Najnowsze posty