cze 22, 2017

4 sprawdzone narzędzia, które usprawnią pracę Twojego gabinetu

Gabinet dobrze zarządzany to gabinet przynoszący zysk. Nowoczesne narzędzia pozwolą znacznie usprawnić pracę w czterech kluczowych obszarach - planowania dnia roboczego, umawiania wizyt, zarządzania umówionymi wizytami i komunikacji z pacjentami. Dość już tracenia czasu!

Czytaj dalej

cze 22, 2017

4 sprawdzone narzędzia, które usprawnią pracę Twojego gabinetu

Gabinet dobrze zarządzany to gabinet przynoszący zysk. Nowoczesne narzędzia pozwolą znacznie usprawnić pracę w czterech kluczowych obszarach - planowania dnia roboczego, umawiania wizyt, zarządzania umówionymi wizytami i komunikacji z pacjentami. Dość już tracenia czasu!


maj 11, 2017

Nie spełniam oczekiwań - i dobrze mi z tym!

Wiele osób mierzy swoją wartość tym, jak bardzo udaje się im spełnić oczekiwania. Uzależniają swoją samoocenę od opinii innych osób. Prowadzi to do poczucia winy, niezadowolenia z siebie, perfekcjonizmu, wahań nastroju, podatności na manipulację, a nawet do depresji. Jak uwolnić się z tego destrukcyjnego schematu?


kwi 27, 2017

Najszczęśliwsi lekarze i specjaliści w Polsce

Rozwój personalny, satysfakcja z wykonywanej pracy oraz wynagrodzenie decydują o szczęściu lekarzy w Polsce. 81% z nich deklaruje zadowolenie ze swojej pracy.


kwi 7, 2017

Co jeszcze musisz wiedzieć o VAT?

Oto druga, ostatnia porcja odpowiedzi na pytania zadane przez uczestników szkolenia Porady księgowe dla branży medycznej - co warto wiedzieć o podatku VAT, które 21 marca poprowadzili eksperci z firmy księgowej InFakt. Warto się z nimi zapoznać.


mar 22, 2017

Porady księgowe dla branży medycznej na 2017 rok - co warto wiedzieć o podatku VAT. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia


Oto odpowiedzi na pytania zadane przez uczestników szkolenia Porady księgowe dla branży medycznej - co warto wiedzieć o podatku VAT, które 21 marca poprowadzili eksperci z firmy księgowej InFakt. Warto je przeczytać!


mar 10, 2017

Chirurgia plastyczna a zwolnienie z VAT – porada księgowa

W trakcie spotkań online z branżą medyczną często otrzymywaliśmy zapytanie, czy tę branżę dotyczy zwolnienie z VAT, a jeśli tak, to na jakich dokładnie zasadach. W ustawie o VAT wymienione są warunki, jakie należy spełnić, aby skorzystać ze zwolnienia z opodatkowania. Należy zwrócić uwagę na kilka detali - zwłaszcza, jeśli chodzi o chirurgię plastyczną.


lut 24, 2017

3 zalety rozwiązań SaaS dla lekarzy, które musisz znać

Czas jest coraz cenniejszym zasobem. Stąd konieczność wydajnego zarządzania pracą - lekarzy prowadzących prywatne gabinety dotyczy to jak mało kogo. Na szczęście z pomocą przychodzi im technologia: mogą korzystać z aplikacji do zarządzania pracą. Coraz częściej - dystrybuowanych w modelu SaaS.


lut 22, 2017

Coaching - pułapka poszukiwania „leku na całe zło”

 


Prowadząc coaching i szkolenia zdarza mi się trafić na klientów oczekujących, że ktoś pomoże im odkryć (lub wręcz dostarczy) szybkie i proste rozwiązania wszystkich problemów. Taka postawa klientów wystawia ich na żer wszelkiej maści manipulatorów oraz może skutkować poważnymi konsekwencjami. Jak można uniknąć tej pułapki?


lut 9, 2017

Czy lekarz powinien mieć kasę fiskalną?

Zgodnie z przepisami ustawy o VAT każdy przedsiębiorca, który świadczy usługi (sprzedaje towary) na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej – w tym lekarz i lekarz dentysta - ma obowiązek rejestrować takie transakcje przy użyciu kasy fiskalnej. Ale czy w każdym przypadku? Są wyjątki, zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami.


sty 27, 2017

Jak w pracy wyjść z roli wybawiciela i nie skończyć jako ofiara?

Podczas prowadzenia procesów coachingowych wiele razy spotykałam ludzi, którzy w pracy najpierw dawali z siebie za dużo, potem czuli się wykorzystywani i niedoceniani, a gdy w końcu zaczęli stawiać granice, dla otoczenia stawali się „źli”. Jak nie wpaść w pułapkę „Trójkąta dramatycznego”?


sty 13, 2017

Rok 2016 w ZnanyLekarz.pl

 

Za nami kolejny rok pełen wytężonej pracy, ale również sukcesów. Spoglądając wstecz na minione dwanaście miesięcy, czujemy wielką satysfakcję. To dzięki Wam. Mamy nadzieję, że za rok będziecie wciąż z nami, a ZnanyLekarz.pl stanie się miejscem jeszcze bardziej przyjaznym dla lekarzy.


sty 12, 2017

Darmowe wizyty i konsultacje lekarskie w Przychodni ZnanyLekarz

Już po raz 25 zagra Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, tym razem pod hasłem: Kręcimy się już 25 lat! Dla ratowania życia i zdrowia dzieci na oddziałach ogólnopediatrycznych oraz dla zapewnienia godnej opieki medycznej seniorów. Serwis ZnanyLekarz.pl po raz kolejny włącza się w akcję i w dniu Finału zaprasza do specjalnej Przychodni na darmowe konsultacje znanych lekarzy.


gru 16, 2016

Praktyczne porady księgowe dla lekarzy - pytania i odpowiedzi

Zainteresowanie szkoleniem dotyczącym księgowości dla lekarzy przeszło nasze oczekiwania. Uczestnicy zadali ekspertom z firmy InFakt ogromną liczbę pytań. Z przyjemnością publikujemy odpowiedzi. (Zachowaliśmy oryginalną pisownię).


gru 15, 2016

Wkładki do butów z czujnikami, czyli pomoc dla osób zagrożonych rozwinięciem się zespołu stopy cukrzycowej

Cukrzyca to prawdziwa epidemia naszych czasów. Wystarczy popatrzeć na bardzo niepokojące dane z opublikowanego w tym roku pierwszego raportu WHO dotyczącego zapadalności na tę chorobę na całym świecie.


gru 1, 2016

Jesteś zbyt... miły? To niedobrze!

Od dziecka słyszymy, że powinniśmy być zawsze mili i lubiani. Jednak, jeśli staramy się być tacy za wszelką cenę, często pojawia się frustracja i poczucie bycia wykorzystanym. Wpadamy w pułapkę bycia zbyt miłym. Jak można budować dobre relacje z innymi i jednocześnie zadbać o samego siebie?


lis 17, 2016

Nadzieja dla osób sparaliżowanych po urazie rdzenia kręgowego

Kiedy w 2009 roku Fundacja imienia Christophera i Dany Reeve opublikowała wyniki największego w tamtym czasie badania dotyczącego sparaliżowanych osób, po raz pierwszy okazało się, że sytuacja przedstawia się o wiele gorzej, niż sądzono.


4 błędy placówek, które doprowadzają pacjentów do wściekłości

Często nie mniejszym wyzwaniem od pozyskania nowych pacjentów jest utrzymanie obecnych. Konkurencja na rynku jest duża, zaś pacjenci - coraz bardziej świadomi i wybredni. Jakich częstych błędów należy unikać, aby ich nie tracić?


lis 3, 2016

Znakowanie leków - rozwiązanie przyszłości

 

Chociaż substancje lecznicze stosowane są od tysiącleci, to dopiero XX wiek przyniósł gwałtowny rozwój w dziedzinie leków. Dzięki temu zapomnieliśmy już, jak zabójcze mogą być niektóre choroby (np. zapalenie płuc, gruźlica i biegunka, które w 1900 roku spowodowały ⅓ zgonów w Stanach Zjednoczonych). Ocenia się, że gdyby nie wprowadzenie do leczenia pierwszego antybiotyku, penicyliny, światowa populacja byłaby obecnie mniejsza o 75%. Nic więc dziwnego, że penicylinę nazywa się cudownym lekiem.


wrz 8, 2016

Telemedycyna w okulistyce - monitorowanie osób zagrożonych retinopatią cukrzycową

Jednym z powikłań występujących w cukrzycy jest retinopatia, czyli zmiany w siatkówce wywołane przez mikroangiopatię. W polskiej populacji występują one u prawie 35% osób chorych na cukrzycę i chociaż ryzyko ich rozwinięcia zwiększa się wraz z czasem trwania choroby, stwierdza się je aż u prawie 40% osób ze świeżo wykrytą cukrzycą typu 2.


Jak prowadzić profil gabinetu lub placówki na Facebooku w 2016r.?

Najpopularniejszym portalem społecznościowym w Polsce od kilku lat jest Facebook. Promowanie gabinetu lekarskiego lub placówki medycznej na Facebooku może być tanim i skutecznym sposobem dotarcia do nowych pacjentów oraz prowadzenia komunikacji z bieżącymi. Jednak jego prowadzenie wcale nie jest łatwe, a nieumiejętnie poruszając się w świecie mediów społecznościowych przysporzymy sobie więcej szkód, niż zysków.


sie 11, 2016

Nowa nadzieja dla cierpiących na migreny

Artykuł pochodzi z 2016 roku
Szczęśliwy ten, kogo nigdy nie bolała głowa! Niestety, we współczesnym świecie, gdy żyjemy w ciągłym stresie i pośpiechu, takich szczęśliwców można szukać ze świecą w ręku. O ile jednak „zwykły” ból głowy może mocno uprzykrzyć życie, tak atak migreny przenosi na zupełnie inny poziom cierpienia.


lip 28, 2016

Raport 2016: coraz mniej lekarzy w Polsce

Z raportu NRL wynika, że średni wiek lekarza specjalisty zbliża się do 55 lat. Sytuacja demograficzna może negatywnie odbić się na dostępie do lekarzy specjalistów i kolejkach w placówkach medycznych.


8 aplikacji i narzędzi, które każdy lekarz musi znać w 2016 r.

Dziś praca lekarza nie ogranicza się do kontaktu z pacjentem, stawiania diagnozy i prowadzenia terapii. Lekarz potrzebuje też oprogramowania do zarządzania bieżącą pracą gabinetu i promowania się, aby pozyskiwać nowych pacjentów. Musi też dbać o swój wizerunek. Dostęp do odpowiednich narzędzi jest na szczęście łatwy, nie musi też wiązać się z dużymi kosztami!


cze 30, 2016

Bezprzewodowy implant w terapii niewydolności serca

Tryb życia współczesnych ludzi, pośpiech, stres, jedzenie marnej jakości, używki… Wszystko to przekłada się na wzrastającą liczbę osób zapadających na schorzenia kardiologiczne, nadciśnienie, przechodzących zawały mięśnia sercowego. W wielu przypadkach skutkuje to powikłaniem stanowiącym niejako końcowy wspólny etap różnych zaburzeń pracy serca - niewydolnością serca.


cze 16, 2016

ZnanyLekarz.pl łączy się z Doctoralia!

ZnanyLekarz.pl otrzymuje 20 milionów dolarów finansowania i łączy się z portalem Doctoralia.com – liderem na rynku usług medycznych online w Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej.


cze 2, 2016

Nautilus - urządzenie przydatne w diagnostyce udaru mózgu

Udar mózgu jest jedną z głównych przyczyn śmierci oraz wiodącym powodem ciężkiego i trwałego kalectwa osób dorosłych. Ryzyko wystąpienia udaru u młodych ludzi, wynoszące około 1:30 000, drastycznie wzrasta w przedziale wiekowym od 75 do 85 lat, aż do 1:45, i zwiększa się z każdym kolejnym rokiem życia. Szacuje się, że w 2030 roku z powodu udaru umrze na świecie 7,68 miliona osób (dla porównania: w 1990 roku było to 4,4 miliona), z kolei 70%, tych którzy przeżyli, będzie borykać się ze znaczną niepełnosprawnością.).


maj 18, 2016

Zdrowie jak na dłoni, czyli o urządzeniach ubieralnych w medycynie

Rynek urządzeń ubieralnych (ang. wearables) jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się segmentów z branży technologicznej. Do takich urządzeń zaliczamy m.in. opaski do monitorowania aktywności fizycznej, inteligentne zegarki, inteligentne ubrania czy czujniki umieszczane bezpośrednio na ciele.


maj 17, 2016

Psychologiczne potrzeby pacjentów w gabinecie medycznym

Podczas wizyty niewskazane jest prowadzenie szczegółowej dokumentacji - kiedy uzupełnić wywiad, jeśli czeka już następny pacjent? Jakich zachowań lekarz powinien unikać w gabinecie? Jak długo powinna trwać wizyta pacjenta pierwszorazowego? Jakie są główne czynniki stresujące dla pacjenta, których można łatwo uniknąć? Zobacz wskazówki eksperta.


Jak rozmawiać z pacjentem o cenie

 

Czy warto na pierwszej wizycie mówić o kosztach? Jeśli tak, to w jaki sposób? Czy dążąc do ustalania kolejnego terminu wizyty, nie sprawiamy wrażenia, że chcemy zarobić na pacjencie? Jak reagować, gdy pacjent mówi, że cena usług jest za wysoka? Jak rozmawiać o cenie przez telefon?

Zobacz odpowiedzi na pytania zadane podczas szkolenia internetowego: "Jak rozmawiać z pacjentem o cenie i prezentować rozwiązania medyczne".


kwi 20, 2016

Pytania i odpowiedzi: Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi? cz. IV (ostatnia)

 

Czy programy telewizyjne reklamujące np. chirurgów plastycznych są zgodne z prawem? Czy lekarz może umieścić na płocie baner, informujący o istnieniu jego gabinetu z adresem i informacją, co jest w nim wykonywane? Czy można proponować kilka badań za łącznie niższą cenę? Czy cena za drugą wizytę może być niższa od pierwszej?

Zobacz odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 10.03.2016 r.


kwi 7, 2016

Przezskórna elektrostymulacja nerwu piszczelowego - nadzieja dla chorych na zespół pęcherza nadreaktywnego

Chociaż zespół pęcherza nadreaktywnego (ang. overactive bladder, OAB; łac. vesica hyperreflectorica) nie jest chorobą śmiertelną, to wielu pacjentom skutecznie zabiera całą radość z życia, zmuszając do rezygnacji z pracy i kontaktów towarzyskich. Nic dziwnego, skoro objawami tego zespołu są parcie naglące (wzmożone, często nagłe, niewspółmierne do wypełnienia pęcherza odczucie potrzeby oddania moczu), czasami z towarzyszącym naglącym nietrzymaniem moczu, a także częstomocz dzienny i nocny.


Wskazówki i porady: Pierwsza rozmowa z pacjentem. Część II - Jak radzić sobie z trudnymi pacjentami

Dziś – w erze Internetu i łatwego dostępu do informacji łatwo porównywać lekarzy między sobą. Rosną więc oczekiwania, i pacjenci potrafią głośno mówić o swoim niezadowoleniu.

Poniżej znajdują się odpowiedzi na pytania, nt. tego jak radzić sobie z trudnymi pacjentami, zadane podczas szkolenia: "Pierwsza rozmowa - jak zrobić dobre wrażenie i utrzymać pacjenta". Te proste techniki potrafią znacznie ułatwić życie w obliczu wymagających pacjentów.


kwi 6, 2016

Pytania i odpowiedzi: Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi? cz. III

Czy dopuszczalne będzie informowanie o nowo otwartym gabinecie w postaci ulotek? Czy zgodne z prawem jest używanie określenia "klinika" dla celów marketingowych? Jeżeli na stronie www jest informacja o sprzęcie używanym w gabinecie, czy jest to reklama? 

Zobacz 
odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 15.03.2016r.


mar 24, 2016

Wskazówki i porady: Pierwsza rozmowa z pacjentem. Część I - Przywitanie

Jakie znaczenie ma nasz ubiór? Czy podawać rękę pacjentom? Jak się zwracać do pacjenta - po imieniu czy po nazwisku? Zobacz odpowiedzi na pytania związane z przywitaniem pacjenta, zadane w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy: "Pierwsza rozmowa - jak zrobić dobre wrażenie i utrzymać pacjenta".


Czy w Polsce pacjent może być partnerem lekarza? Wyniki badania

Już 7 na 10 pacjentów przyznaje, że szuka informacji o swoim problemie zdrowotnym przed wizytą u lekarza. Aż 78% pacjentów wykorzystuje do tego celu Internet. Jaki jest wpływ pacjentów na proces leczenia? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego przez Fundację My Pacjenci we współpracy z portalem ZnanyLekarz.pl.


mar 24, 2016

Stentroda - pierwsze urządzenie do rejestracji działania neuronów umieszczane w naczyniach mózgu

Wystarczy spojrzeć na sławne ilustracje przedstawiające Francję w roku 2000, które rysownik Jean-Marc Côté przygotował na odbywającą się w 1900 roku Powszechną Wystawę Światową w Paryżu, żeby zobaczyć, jak nietrafione mogą być przewidywania co do wynalazków przyszłości. Nikt jeszcze nie uznał za konieczne stworzenia skrzydeł dla strażaków, gigantycznych mechanicznych koników morskich dla nurków czy maszyny, z której po włożeniu jajek wyskakiwałyby od razu kurczaki.


mar 17, 2016

Pytania i odpowiedzi: Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi? cz. II

Jakie są dozwolone wymiary tablicy informacyjnej? Czy na ulotce może być przekreślona cena 150 zł na 100 zł? Czy sprzedawanie usług na Grouponie itp. jest dozwolone? Czy opinie pacjentów na stronie internetowej są reklamą?

Zobacz odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 03.03.2016 r.


mar 10, 2016

Pytania i odpowiedzi: Czy lekarze mogą reklamować swoje usługi? cz. I

Jaka jest różnica pomiędzy "Zadzwoń" a "Umów wizytę"? Czy można wysyłać pacjentom newslettery? Czy można umieszczać reklamę na tylnej stronie wyniku badania USG lub na jego kopercie? Czy wpis na stronie, o tym że konsultacja na hasło ”X” ma 10% zniżki - jest zgodna z prawem? 

Zobacz odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy praktyki lekarskiej, zadane prawnikom z Kancelarii DZP w ramach internetowego szkolenia dla lekarzy z 25.02.2016 r.


Odpowiedzi prawników na pytania z zakresu prawnych aspektów promocji placówki medycznej

Jaka promocja na Faceboooku jest dozwolona? Czy remarketing to indywidualna reklama? Co z hasłem reklamowym, które jest częścią nazwy placówki medycznej? Szczegółowe aspekty prawne promowania usług medycznych wzbudzają wiele wątpliwości - które działania są w pełni zgodne z ustawą o działalności leczniczej, a jakie są obarczone ryzykiem złamania prawa? Sprawdź odpowiedzi na pytania związane z zakazem reklamy, zadane prawnikom z Kancelarii Domański, Zakrzewski, Palinka w ramach szkolenia internetowego 22 lutego 2016 r.


Reklama praktyki lekarskiej w 2016 r.

Obowiązująca od 1 lipca 2011 roku ustawa o działalności leczniczej reguluje kwestie związane z reklamą zarówno podmiotów leczniczych, jak i praktyk zawodowych.


lut 24, 2016

Po co lekarzowi coaching kariery?

Choć coaching kariery jest od lat coraz bardziej popularny także w Polsce, to lekarze wciąż rzadko z niego korzystają. Na czym polega coaching kariery i jakie korzyści lekarz może z niego odnieść? 


sty 28, 2016

Podsumowanie roku 2015 w ZnanyLekarz.pl


Za nami kolejny pracowity rok. Jesteśmy dumni z tego, co udało nam się osiągnąć - i wierzymy, że to dopiero początek! Co dokładnie miało miejsce na przestrzeni minionych 12 miesięcy?


Rok 2015 w wyszukiwarce - czego najczęściej szukali pacjenci

 

Już 9 na 10 Internautów w Polsce przyznaje, że przynajmniej raz szukało informacji o zdrowiu i lekarzach w Internecie. Co najbardziej interesowało pacjentów w 2015 roku? Jakie słowa kluczowe najczęściej wpisywali w wyszukiwarkę? Czy i jak można to wykorzystać do promocji gabinetu lub placówki medycznej w Internecie?


sty 14, 2016

Rynek mHealth, czyli zdrowie w kieszeni


Technologie mobilne rozwijają się błyskawicznie. Smartfony w naszych kieszeniach mocą obliczeniową górują nad komputerami, które jeszcze kilka lat temu królowały na biurkach. Dzięki dostępowi do szybkiego Internetu ich możliwości komunikacyjne są ogromne. Kwestią czasu było powstanie aplikacji służących ochronie zdrowia - rynek ten określa się mianem mobile health lub mHealth.


14 elementów, które wpływają na pozycję strony w Google w 2015 r.

Promocja w wyszukiwarkach jest niezwykle ważnym elementem marketingu placówki medycznej w Internecie. Jak wynika z naszych analiz, wyszukiwarki są pierwszym miejscem, od którego pacjenci zaczynają poszukiwania lekarza czy rozwiązania problemu medycznego. Dlatego warto zadbać o to, aby nasza strona była w nich widoczna.


gru 3, 2015

Relacja lekarz – pacjent podstawą efektywnego leczenia

Specyfika komunikacji lekarz – pacjent

Komunikacja lekarz – pacjent jest elementem niezbędnym w budowaniu relacji, wpływającej na efektywność leczenia. Powszechność kontaktów specjalistów z osobami potrzebującymi ich pomocy, może trywializować znaczenie relacji – biorąc jednak pod uwagę jej wpływ na los pacjenta, kompetencje społeczne lekarza powinny być postawione na pierwszym miejscu. Sprawa dotyczy najwyższej wartości – życia. To właśnie do służby zdrowiu i życiu ludzkiemu zobowiązuje się lekarz. Dużą uwagę do komunikacji przywiązywać powinny zresztą wszystkie osoby związane ze służbą zdrowia.


maj 6, 2015

5 kroków do zdrowej relacji lekarz-pacjent

Podstawą relacji pomiędzy lekarzem a pacjentem jest dobra, efektywna komunikacja, oparta na zaufaniu, empatii, wzajemnym słuchaniu i adekwatnym reagowaniu. To my – lekarze – w naszych gabinetach odpowiadamy za stworzenie płaszczyzny dla tej relacji. To my – profesjonaliści – odpowiadamy za to, by ją budować. Ta relacja wpływa na współpracę, proces leczenia, stosowanie się pacjenta do zaleceń – compliance. Jest kluczowa w leczeniu chorób przewlekłych.


Niech o Tobie mówią, czyli jak wykorzystać marketing szeptany do promocji gabinetu

Biorąc pod uwagę restrykcyjne polskie prawo dotyczące reklamy usług medycznych (więcej na ten temat znajdziesz w tym poście), gabinety zazwyczaj pozyskują pacjentów przez polecanie. Ocenia się że nawet od 70% do 90% nowych pacjentów przychodzi tą drogą. Łatwiej zaufać specjaliście, z którego usług korzystał ktoś znajomy albo który ma pozytywne opinie w serwisie dla lekarzy i pacjentów. Jak jednak sprawić, żeby pacjenci o nas mówili – i to mówili pozytywnie?


mar 26, 2015

O zakazie reklamy, czyli jak promować gabinet, nie łamiąc prawa

Polacy coraz częściej odwiedzają prywatne gabinety. Jedni z wygody, a inni z konieczności. Efekt jest taki, że coraz więcej lekarzy zakłada prywatne praktyki lekarskie, a nawet pojawiają się inwestorzy, niezwiązani z medycyną, którzy próbują swoich sił na tym rynku. Zagęszczenie podmiotów wzmaga konkurencję. Pacjenci mają większy wybór i konsekwencją tego trendu jest coraz częstsze zwracanie się lekarzy o pomoc do agencji reklamowych. Nie bez przyczyny w końcu mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Niestety, mało która branża jest tak obwarowana regulacjami, jak branża medyczna.


mar 18, 2015

Umówiliśmy już 1 milion wizyt!

Uwaga: wpis archiwalny (2015 r.). W 2020 r. przez ZnanyLekarz.pl umówiono ponad 6,5 miliona wizyt

Niespełna 3 lata temu zdecydowaliśmy się uruchomić w naszym serwisie możliwość umawiania wizyt online. Od tego czasu za pomocą ZnanyLekarz.pl umówiono już milion wizyt! Co więcej - z miesiąca na miesiąc rośnie liczba pacjentów, którzy wybierają taki sposób rezerwacji. Zachęcamy do obejrzenia historii miliona wizyt w ZnanyLekarz.pl.


sty 7, 2015

Jak pacjenci opiniowali pracę lekarzy w 2014 roku?

Na koniec 2014 roku aż 76% opinii wystawionych w serwisie ZnanyLekarz.pl stanowiły opinie pozytywne. W którym województwie pacjenci są najbardziej zadowoleni z lekarzy? Które specjalizacje mają najlepsze komentarze? I ile opinii zdobył pewien ginekolog z Krakowa? Przedstawiamy krótkie podsumowanie dotyczące opiniowania pracy lekarzy i specjalistów.


wrz 19, 2014

Kiedy warto skierować pacjenta do psychologa?

W przypadku pewnych pacjentów, którzy trafiają do gabinetu lekarza, potrzeby związane z leczeniem mają charakter szerszy niż medyczny. W chorobach psychosomatycznych (objawy somatyczne mają podłoże psychiczne) i somatopsychicznych (objawy somatyczne znacząco wpływają na stan emocjonalny pacjenta) warto pomyśleć o skierowaniu chorych na konsultację do psychologa lub psychoterapeuty. W jakich sytuacjach może to być szczególnie ważne?


wrz 7, 2014

ZnanyLekarz.pl rezygnuje z anonimowych opinii o lekarzach

Uwaga: artykuł pochodzi z 2014 roku
ZnanyLekarz.pl od dawna jest miejscem rzetelnej wymiany informacji pomiędzy lekarzem i pacjentem. W celu zapewnienia jak najlepszej jakości informacji o specjalistach w serwisie zdecydowaliśmy się zmienić sposób w jaki użytkownicy mogą zamieszczać opinie o lekarzach.

Zmiana oznacza dla serwisu rezygnację z anonimowości w wystawianych komentarzach. Jest to kolejny etap rozwoju serwisu i efekt współpracy z środowiskiem medycznym, które proponowało to rozwiązanie.


lip 30, 2014

ZnanyLekarz.pl przejmuje największego konkurenta w Turcji!

Dzisiejszy wpis na zupełnie inny charakter niż dotychczasowe. Jednak ze względu na fakt, że to bardzo ważna informacja o rozwoju naszej firmy, zdecydowaliśmy się Wam o tym napisać :)

Z ogromną przyjemnością ogłaszamy, że grupa DocPlanner.com, której częścią jest ZnanyLekarz.pl, przejęła turecki serwis Eniyihekim.com i tym samym staliśmy się liderem rynku europejskiego jeżeli chodzi o umawianie wizyt lekarskich przez internet. Liczba unikalnych użytkowników odwiedzających nasze serwisy to obecnie ponad 6 milionów miesięcznie!


lip 18, 2014

Jak radzić sobie z reklamacjami pacjentów?

Wielu lekarzy uważa, że reklamacja uderza w ich wizerunek. Traktują ją jako osobistą porażkę i często podchodzą do niej dosyć ambicjonalnie. W konsekwencji nastawienie do pacjenta z reklamacją zazwyczaj pozostawia wiele do życzenia. Takie zachowania wynikają z błędnego założenia, że reklamacja to coś złego, a pacjent który dochodzi swoich praw jest roszczeniowy. Wychodząc z takiego założenia, mimowolnie zaczynamy uruchamiać zachowania, które sprawiają, że podejście pracowników gabinetu do pacjenta zgłaszającego zastrzeżenia jest chłodne, a bywa nawet, że wrogie.


Na przestrzeni lat zmienili się i lekarze i pacjenci… (cz.II)

 

W drugiej części rozmowy z dr Tomaszem Sobierajskim, socjologiem, trenerem personalnym, adiunktem w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego, mówimy m.in. o przyczynach i sposobach przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu wśród lekarzy, a także o tym, co warto byłoby zrobić w obszarze komunikacji lekarz-pacjent.


Na przestrzeni lat zmienili się i lekarze i pacjenci... (cz.I)

O roli komunikacji między lekarzem, a pacjentem, najczęściej zgłaszanych przez lekarzy problemach w tym obszarze, a także o idealnej relacji lekarz-pacjent rozmawiałam z dr nauk hum. Tomaszem Sobierajskim, socjologiem, trenerem personalnym, adiunktem w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego.


Panie Doktorze, zapraszam na ryby!

Autorem tekstu jest lekarz Michał Feldman.

Pacjenci zakładają lekarzom internetowe wizytówki i oceniają ich pracę. Komentują wpisy na Facebooku albo wyznają miłość w e-mailu. Internet potrafi płatać lekarzom figle, ale nie warto z niego rezygnować. Czasem może pomóc uratować pacjentowi życie.


Rozmowa z lek. Leszkiem Huziorem: o empatii i roli Internetu w pracy lekarza

O relacjach z pacjentami, ich opiniach, a także wykorzystaniu nowych technologii służących lepszej komunikacji z pacjentami w gabinecie lekarskim opowiada lek. Leszek Huzior - ginekolog, specjalista położnictwa i chorób kobiecych z Warszawy.

lut 4, 2014

23 dobre praktyki w komunikacji telefonicznej z pacjentem

Kontakt telefoniczny może skłonić pacjenta do wizyty w gabinecie lub skutecznie go do tego zniechęcić. Życzliwy i uważny rozmówca po stronie gabinetu budzi zaufanie do całej praktyki.

Oto kilka rad, w jaki sposób prowadzić dobrą i efektywną rozmowę telefoniczną z pacjentem.


ABC mailowego kontaktu z pacjentem w 2013 roku

 

Jedną z dostępnych form komunikacji pomiędzy gabinetem/lekarzem a pacjentem może być poczta elektroniczna. Mimo, że e-mail ma już ponad 40 lat i jest usługą powszechnie dostępną, z pewnym oporem wykorzystywany jest w komunikacji pomiędzy lekarzem a pacjentem.


Popularne artykuły