Szukasz inspiracji do tworzenia wartościowych wpisów? A może często wyszukujesz okazji do publikacji i komunikacji z pacjentami w social mediach? W takim razie Kalendarz dni związanych ze zdrowiem jest rozwiązaniem dla ciebie!
O stronie www gabinetu lekarskiego należy myśleć jak o wirtualnej wizytówce - jej zadaniem jest przedstawić gabinet w jak najlepszym świetle i zachęcić pacjentów do umówienia wizyty. Czy to oznacza, że kluczem do sukcesu jest efektowny projekt i krzykliwa treść? Niezupełnie.
Czas na mały rachunek sumienia. Przekonaj się, czy wiele dzieli Cię od lekarza idealnego w oczach pacjenta?
Jak wynika z przeprowadzonego przez nas badania ankietowego, głównym zadaniem pracownika jest odbieranie telefonów od pacjentów. Ta z pozoru banalna informacja ma tak naprawdę bardzo duże znaczenie. Komunikacja z pacjentami to podstawa funkcjonowania gabinetu - a jednocześnie jego pięta Achillesa. Na szczęście nie musi w całości zależeć od jednego pracownika.
Każdy prywatny gabinet lekarski jest w gruncie rzeczy przedsiębiorstwem. Przedsiębiorstwa zaś działają w określonych rynkowych realiach. Zrozumienie tych realiów i zaadoptowanie się do nich to klucz do biznesowego sukcesu. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby Twój gabinet zarabiał lepiej. Bardzo możliwe jednak, że będziesz musiał w tym celu nieco zmienić myślenie o swojej pracy.
Wyszukiwarka to ulubione narzędzie pacjentów, dzięki któremu wygodnie znajdują lekarzy w swojej okolicy i umawiają się na wizytę. I szansa dla lekarzy i specjalistów, aby budować wizerunek oraz pozyskać pacjentów ze swojej okolicy.
Sprawny kontakt telefoniczny z pacjentami to wciąż święty Graal polskich gabinetów lekarskich. Blisko 1/3 telefonów od pacjentów pozostaje w ogóle bez odpowiedzi. Gabinety tracą więc po pierwsze wizerunkowo, a po drugie - finansowo, nie umawiając wizyt. Jak temu zaradzić?
Opinie o lekarzach zamieszczane w Internecie to temat, który wywołuje wiele emocji, zarówno u pacjentów, jak i lekarzy. Czy pacjent może napisać wszystko? Co może zrobić lekarz, który nie zgadza się z opinią na swoim profilu? Czy opinie negatywne są usuwane? Czy może się zdarzyć, że nieuczciwa konkurencja doda negatywną opinię lekarzowi? Dziś opowiem o tym, jak działa system moderacji w ZnanyLekarz.pl.
Większość pacjentów wybiera lekarza w oparciu o opinie na jego temat. Ważne jest więc należyte wyeksponowanie opinii o lekarzach - tak, aby dzięki nim pacjenci decydowali się odwiedzać placówkę medyczną.
Dopiero zaczynasz samodzielną przygodę, a może masz już doświadczenie i myślisz, aby otworzyć prywatny gabinet lekarski? Na przykładzie gabinetu stomatologicznego ekspert podpowiada, na co zwrócić uwagę.
Lekarz jako pracownik. Jaki jest rynek pracy i czego oczekują polscy lekarze i specjaliści? Przedstawiamy wnioski z badania OZZL.
Na ekspercki wizerunek lekarza w Internecie składa się wiele elementów: posiadane doświadczenie, certyfikaty, profesjonalne zdjęcia czy otrzymane opinie. Równie istotną rolę odgrywa aktywność lekarza: reagowanie na opinie - zarówno te negatywne, jak i pozytywne - oraz odpowiadanie na pytania pacjentów.
Niektórzy lekarze unikają mediów społecznościowych. Część nie czuje potrzeby pojawiania się w nich, część nie rozumie ich sposobu działania, a jeszcze inni po prostu nie mają czasu, by je prowadzić. A szkoda, bo media społecznościowe mogą znacząco pomóc w dotarciu do pacjentów. Co więcej, ich prowadzenie wcale nie musi być trudne i czasochłonne, wystarczy pamiętać o pięciu zasadach.
Sam Walton, założyciel dwóch wielkich amerykańskich sieci sprzedaży detalicznej Wal-Mart i Sam's Club, powiedział kiedyś: „Jest tylko jeden szef. Klient. On może zwolnić każdego w firmie, od prezesa w dół – po prostu wydając swoje pieniądze gdzie indziej.”
SMSy uważa się za technologię nieco już zapomnianą, zepchniętą na dalszy plan przez technologie internetowe. Tymczasem to wciąż bardzo skuteczna metoda komunikacji, która znakomicie nadaje się do promowania gabinetu lekarskiego.
Aby profil w serwisie ZnanyLekarz.pl spełniał swoją rolę i przyciągał pacjentów do gabinetu, musi zostać uzupełniony odpowiednimi informacjami. Odpowiednimi, czyli takimi, które są kluczowe dla pacjentów i ułatwią im odnalezienie Twojego profilu oraz podjęcie decyzji o wyborze Twoich usług.
Jakie zatem informacje warto dodać na profilu i dlaczego?
Aż 95% zadowolonych pacjentów umówi kolejną wizytę w Twoim gabinecie. Jednym z kluczy do satysfakcji pacjenta jest sprawna komunikacja - nie tylko podczas bezpośredniego spotkania, ale także po nim. Upewnij się, że na tym polu nie możesz sobie nic zarzucić!
W ramach różowego października – miesiąca świadomości raka piersi – ZnanyLekarz już po raz kolejny uruchamia akcję "Pier(w)si do badań". Jej celem jest propagowanie regularnych badań ginekologicznych, takich jak USG piersi czy cytologia, wśród kobiet.
To właśnie opinie mają kluczowe znaczenie przy wyborze lekarza lub placówki. Jednak nie wszystkie opinie mają pokrycie w rzeczywistości. Sprawdź, jak walczyć z fałszywymi opiniami i czym są Zaufane Opinie.
Żyjemy w epoce interaktywnej, gdzie uzyskanie praktycznie każdej informacji jest niezwykle proste i tanie dzięki powszechnemu dostępowi zasobów Internetu. Serwisy społecznościowe, blogi, komunikatory zlikwidowały bariery komunikacyjne i ułatwiły wymianę informacji oraz opinii. Wystarczy włączyć komputer i kliknąć, aby znaleźć odpowiedź na niemal każde pytanie, także dotyczące aspektu zdrowia. Ta olbrzymia zmiana nie pozostała bez wpływu na postrzeganie medyków i ich reputację, która bez wątpienia jest niezwykle ważna w tym zawodzie.
ZnanyLekarz stosuje liczne zabezpieczenia danych lekarzy i pacjentów we wszystkich funkcjonalnościach oprogramowania gabinetowego - również podczas prowadzenia konsultacji online. W tym celu korzysta z jednego z najlepszych i najbardziej godnych zaufania serwisów zabezpieczania baz danych – rozwiązania chmurowego Amazon Web Services.
Lata edukacji i praktyki zawodowej czynią Cię ekspertem w swojej dziedzinie. Jednocześnie mogą też zakrzywiać nieco spojrzenie na branżę medyczną. Optyka pacjenta, któremu siłą rzeczy zwykle brakuje merytorycznej wiedzy, jest zupełnie inna. Pacjent nie jest w stanie rzetelnie ocenić kompetencji lekarza i przy wyborze kieruje się innymi kryteriami.
Elektroniczna Dokumentacja Medyczna, e-recepta, e-zwolnienie, e-skierowanie, raportowanie do platformy P1 - digitalizacja w branży medycznej to już codzienność. Dlatego wielu lekarzy, aby spełnić te wymogi oraz ułatwić sobie codzienną pracę, coraz chętniej wykorzystuje kompleksowe systemy gabinetowe, takie jak ZnanyLekarz PRO.
Pacjenci mogą dotrzeć do profilu lekarza wieloma drogami – za pomocą wyszukiwarki na stronie głównej portalu , forum dyskusyjnego, strony internetowej kliniki lub lekarza, serwisu społecznościowego albo wyszukiwarki internetowej np. Google. Dlatego wielu lekarzy, którzy samodzielnie zarządzają profilem w serwisie ZnanyLekarz.pl, decyduje się na wypromowanie go w internecie, aby ułatwić pacjentom korzystającym z wyszukiwarek internetowych znalezienie informacji o swojej praktyce.
Z dumą zapraszamy do udziału w MEDakademii. Od kilku miesięcy intensywnie pracowaliśmy nad kursem, który właśnie oddajemy w wasze ręce.
Lekarz w social mediach to już nie przysłowiowy “biały miś na Krupówkach”, a codzienność. Chcesz być tam gdzie Twoi pacjenci, więc komunikujesz się z nimi w social mediach. Albo dopiero chcesz zacząć i potrzebujesz odrobiny inspiracji?
Przeczytaj też: Widget, czyli sprytny sposób na rejestrację online pacjentów
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ZnanyLekarz.pl, aż 63% pacjentów wybiera swojego lekarza w oparciu o opinie o nim. Niezwykle rzadko zdarza się, że lekarze umieszczają opinie pacjentów na swoich stronach, a oczywiste jest, że pewna część pacjentów trafia najpierw właśnie na stronę www lekarza.
Być może właśnie teraz przegląda ją pacjent, który chce dowiedzieć się więcej o Tobie i umówić się na wizytę, ale Twój telefon w recepcji nie odpowiada. Zniechęcony opuszcza Twoją stronę, szukając dalej... Brzmi prawdopodobnie?
Niewielu jest lekarzy, którzy nie zmagają się z problemem zapominalskich pacjentów. Jak często w ciągu miesiąca, tygodnia, a może nawet dnia zdarza Ci się, że pacjent zapomina o terminie i nie przychodzi na wizytę? Takie sytuacje są niezwykle frustrujące - specjalista traci nie tylko pieniądze, ale też czas, w którym mógłby pomóc innemu pacjentowi. Jak sobie z nimi radzić? Poznaj 3 sprawdzone sposoby.
Czasu masz ograniczoną ilość, a zadań całe mnóstwo. Nie możesz go “oszczędzić”, jednak…możesz zagospodarować i wykorzystać go efektywniej. Być może po prostu chcesz zarabiać więcej. A może pracować krócej (i wydajniej), jednocześnie nie zmniejszając liczby pacjentów?
Trudny pacjent, czyli jaki? Najczęściej to pacjent roszczeniowy, automatycznie przychodzi na myśl stwierdzenie “oho, będą problemy”. To taki trochę pacjent “niechciany”, bo wiadomo, że jego obsługa będzie bardziej wymagająca. Podpowiadamy, jak sobie z nim poradzić.
Zastanawiasz się, po co Ci aplikacja medyczna na smartfona, skoro masz już system na swoim komputerze? Poznaj funkcje aplikacji mobilnej ZnanyLekarz i przekonaj się, jak wygodnie mieć kalendarz i kompendium wiedzy o pacjentach zawsze pod ręką!
Polski Ład to temat, który zelektryzował wiele branż, nie tylko medyczną. Nowe przepisy i wymogi to od początku stycznia już rzeczywistość. Jak się w niej odnaleźć?
Wydaje Ci się, że ZnanyLekarz nie jest dla Ciebie lub kojarzy Ci się jedynie z portalem do wystawiania opinii i umawiania wizyt? Wiele tracisz, bo to jedynie ułamek oferty dla lekarzy i placówek medycznych...
Od 1 lipca 2021 roku obowiązkowe dla wszystkich podmiotów leczniczych będzie raportowanie zdarzeń medycznych do Systemu P1. Celem tej zmiany jest umożliwienie wymiany EDM (elektronicznej dokumentacji medycznej) między podmiotami leczniczymi. Podstawą prawną tego obowiązku jest Ustawa z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia oraz Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2020 r.
Kasy fiskalne są obowiązkowe dla lekarzy i lekarzy dentystów prowadzących prywatną praktykę od momentu świadczenia pierwszej usługi. Do ostatniego dnia czerwca 2021 r. urządzenia fiskalne w gabinetach medycznych należy obligatoryjnie wymienić na tzw. kasy online, które w sposób automatyczny przesyłają dane do Ministerstwa Finansów.
Od 1 lipca 2021 roku lekarzy i lekarzy dentystów, będących osobami fizycznymi, obowiązywać będzie nakaz stosowania kas fiskalnych online. Kasy fiskalne online zastąpią kasy rejestrujące z elektronicznym lub papierowym zapisem kopii.
Od 8 stycznia, gdy skierowania dołączyły do “e-rodziny” recept i zwolnień, pełna elektroniczna dokumentacja medyczna stała się rzeczywistością. Wraz z nią nastąpiła inna ważna zmiana: w większości gabinetów na stałe zagościło oprogramowanie do zarządzania wizytami i danymi pacjentów.
Według badań ZnanyLekarz, to właśnie opinie są tym czynnikiem, który decyduje o wyborze lekarza lub placówki. Jednak, obok pozytywnych, zdarzają się i takie wyjątkowo niepochlebne, a czasem wręcz nieprawdziwe. Co z nimi zrobić?
Zobacz fragment wystąpienia Jarosława Kuźniara na temat hejtu i wizerunku w Internecie. Czy warto czytać opinie i na nie odpowiadać?
Artykuł porusza najważniejsze kwestie prawne dotyczące odpowiedzialności lekarza za błąd medyczny, w związku z coraz popularniejszym sposobem udzielania porad lekarskich, jakimi w obliczu epidemii stały się telekonsultacje (konsultacje online).
Kryzys epidemiologiczny zmusza wszystkie branże do poszukiwania innowacyjnych rozwiązań prowadzenia biznesu. Strategia przeczekania pandemii może okazać się niewystarczająca. Jakie kroki powinni podjąć lekarze i menedżerowie placówek?
Odkąd epidemia koronawirusa stała się naszą rzeczywistością, nie dziwi fakt, że pacjenci poszukują alternatywnych metod kontaktu z lekarzem. Jedną z nich jest konsultacja zdalna. Na ile jednak jest to rozwiązanie zgodne z prawem?
W czasach koronawirusa pomoc lekarska jest bardzo utrudniona, ale nadal niezbędna dla wielu pacjentów. Część osób, szczególnie starszych, unika wychodzenia z domu. Stwarza to dla pacjentów oczywiste trudności w dotarciu do gabinetu, zaś dla lekarzy - w codziennej pracy. Jak zatem prowadzić praktykę podczas epidemii?
Współcześnie coraz więcej lekarzy decyduje się na otwarcie prywatnego gabinetu. Z kolei pacjenci znacznie częściej niż jeszcze kilka lat temu umawiają się na wizyty online. Dlatego, aby pozyskać pacjenta, kluczowa jest już nie tylko dobra widoczność w Internecie, lecz również wyróżnienie się na tle innych specjalistów. Jak to osiągnąć? Na jakie informacje o lekarzu pacjenci zwracają szczególną uwagę?
Co zrobić, by negatywne oceny nie zaważyły na Twoim wizerunku? Jak reagować na opinie, by zjednać sobie pacjentów i zachęcić ich do umawiania wizyt w Twoim gabinecie?
Wydawałoby się, że w dzisiejszych czasach wszyscy jesteśmy już świadomi korzyści związanych z cyfryzacją danych i przechowywaniem ich w tzw. chmurze - jednak rozmawiając z lekarzami wciąż spotykamy się z metodami rodem z zeszłego stulecia. Wiesz o jakim nośniku mowa…?
O powodzeniu terapii decyduje nie tylko jej trafny dobór przez lekarza, ale także motywacja pacjenta do przestrzegania zaleceń. Użytecznym narzędziem wspierającym przymierze terapeutyczne oraz pomagającym wzmocnić motywację pacjenta jest zastosowanie „języka zmiany” w komunikacji medycznej.
Postawienie trafnej diagnozy to dopiero początek. O efektywności leczenia decyduje bowiem to, na ile pacjent przestrzega zaleceń lekarskich. Niestety wielu pacjentów tego nie robi. Jak lekarz może skutecznie zwiększyć swoje oddziaływanie? Pomocna jest metoda „dialogu motywującego”.
Być może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale żeby przekonać do Twojej placówki medycznej 60% polskich pacjentów, musisz dobrze zaprezentować ją w miejscu o bardzo ograniczonej powierzchni. To ekran smartfona.
1 grudnia pożegnaliśmy tradycyjne, wypisywane zwolnienia lekarskie. Odtąd udzielamy ich wyłącznie w formie elektronicznej. To wydarzenie o tyle istotne, że jasno wskazuje kierunek, w jakim podąży świadczenie usług w branży zdrowia. Lekarze są skazani na Internet.
Postawienie trafnej diagnozy to dopiero początek. O efektywności leczenia decyduje bowiem to, na ile pacjent przestrzega zaleceń lekarskich. Niestety wielu pacjentów tego nie robi. Jak lekarz może skutecznie zwiększyć swoje oddziaływanie? Pomocna jest metoda „dialogu motywującego”.
Wiesz, kiedy możesz powiedzieć, że strona internetowa Twojej placówki spełnia swoje zadanie? Wtedy, gdy użytkownik odwiedzający ją na swoim smartfonie znajdzie wszystkie potrzebne informacje w nie więcej, niż kilkanaście sekund, a potem łatwo i sprawnie umówi wizytę. Niestety, prawdopodobnie warunki te spełnia obecnie mniej, niż 10% wszystkich witryn polskich placówek. A Twoja?
Przez gabinety lekarzy przewijają się rozmaici pacjenci. Współpraca z jednymi jest przyjemnością, inni potrafią napsuć krwi, jeszcze inni wymagają po prostu odpowiedniego podejścia. Oto cztery typy szczególnie problematycznych pacjentów, którzy na pewno u Ciebie gościli - wraz z podpowiedziami, jak sobie z nimi radzić.
Choć w pierwszej chwili może to wydawać się absurdalne, bywa, że w głębi duszy boimy się osiągnięcia sukcesu, więc podświadomie go sabotujemy. Czy zdarzyło ci się podejmować działania, o których widziałeś, że mogą ci utrudnić osiągnięcie celu lub zwlekałeś do ostatniej chwili? Dlaczego tak się dzieje i jak możesz przełamać ten schemat?
Niemal dla połowy pacjentów pierwsza wizyta w gabinecie okazuje się ostatnią. Rozczarowani odchodzą do innych lekarzy, którzy lepiej spełnią ich oczekiwania. Co ważne, często przyczyny niezadowolenia wcale nie leżą w jakości świadczonej usługi: pacjenci odchodzą, bo lekarzowi nie udało się zbudować z nimi relacji dostatecznie trwałej, aby traktowali gabinet jako pierwszy wybór. Tymczasem do stworzenia relacji wcale nie potrzeba pomocy specjalistów od PR - wystarczą odpowiednie narzędzia.
Skuteczną metodą utrzymania dobrej relacji z pacjentami, także poza gabinetem, jest udzielanie odpowiedzi na ich pytania w Internecie. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich narzędzi w serwisie ZnanyLekarz.pl staje się to bardzo proste. Korzyści, jakie taka forma komunikacji daje lekarzowi, trudno przecenić. Zobacz, co zyskasz, odpowiadając online na pytania!
Niemal co drugiemu polskiemu pacjentowi zdarzyło się czekać na wizytę w prywatnym gabinecie lekarskim co najmniej godzinę dłużej, niż powinien. Kolejki fatalnie wpływają na wrażenie wynoszone z wizyty i zniechęcają do powrotu do gabinetu. Tymczasem zapobieganie im jest prostsze, niż mogłoby się wydawać.
Strona internetowa gabinetu lekarskiego wydaje się dzisiaj czymś absolutnie oczywistym. Trudno wskazać lekarza, który prowadzi prywatną praktykę i nie zatroszczył się o wirtualną wizytówkę - strony internetowe posiada ponad 90% gabinetów i klinik. Niestety, ogromna większość z nich nie spełnia swojego podstawowego zadania: nie wspiera umawiania wizyt.
Uwaga: dane do artykułu pochodzą z 2018 roku.
Postrzeganie lekarzy przez społeczeństwo uległo poważnej zmianie, która... niekoniecznie musi podobać się samym lekarzom. Nie sposób jednak zawrócić czasu. Warto za to dobrze poznać oczekiwania współczesnych pacjentów, aby zapobiec ich utracie na rzecz innych gabinetów.
Od 1 stycznia 2016 została udostępniona opcja wystawiania zwolnień lekarskich w formie elektronicznej. Głównym jej celem jest umożliwienie szybszego przeprowadzania kontroli przez ZUS. Modyfikacja ta ma szczególne znaczenie dla lekarzy. Zatem o czym powinni wiedzieć lub pamiętać? Przedstawiamy temat e-zwolnienia z punktu widzenia lekarzy.
Profil w serwisie ZnanyLekarz.pl to najlepsza wirtualna wizytówka lekarza. Aby należycie spełniał swoją rolę i prowadził do umawiania wizyt w gabinecie, musi być jak najczęściej odwiedzany przez pacjentów. Oto pięć skutecznych sposobów na podniesienie liczby odwiedzin.
Jeśli przyjrzeć się danym statystycznym dotyczącym korzystania ze służby zdrowia, rzuci się w oczy znaczna dysproporcja pomiędzy... płcią pacjentów. Jak się okazuje, kobiety są znacznie częstszymi gośćmi w gabinetach lekarskich niż mężczyźni.
Lekarze oraz osoby wykonujące inne zawody medyczne mają do wyboru różne formy opodatkowania. Zobacz, na co zwrócić uwagę, wybierając sposób rozliczenia i sprawdź, które podatki musisz zapłacić.
Otrzymuj najciekawsze artykuły i treści od ZnanyLekarz.pl.
Popularne artykuły
Otrzymuj najciekawsze artykuły i treści od ZnanyLekarz.pl.