Pacjenci czekają na Ciebie... w Internecie!

hands_on_comp

Za symboliczną datę początku Internetu w Polsce uważa się 17 sierpnia 1991 - wówczas wysłano pierwszego e-maila z terytorium naszego kraju. Na przestrzeni ćwierćwiecza, które upłynęło od tamtego dnia, dokonała się ogromna rewolucja. Z jej efektów korzystają dziś także lekarze.

Upowszechnienie się Internetu całkowicie zmieniło nasze nawyki konsumenckie. Dziś Sieć to nie tylko zbiór łatwo dostępnych informacji - to także narzędzia, przy pomocy których nawiązujemy i utrzymujemy kontakty, dokonujemy płatności, robimy zakupy… a także szukamy usług. Również - medycznych. Dlaczego? Bo to po prostu wygodne. Tak, jak przez Internet zamawiamy pizzę czy ubrania, tak samo rezerwujemy termin wizyty u lekarza. Nic nie wskazuje, aby trend ten miał się odwrócić.

Już blisko 2/3 Polaków deklaruje się dziś jako regularni użytkownicy Internetu. Spośród nich aż 10 milionów traktuje sieć jako pierwsze źródło wiedzy o zdrowiu. Największy polski serwis dla lekarzy i pacjentów, ZnanyLekarz.pl, odwiedzany jest miesięcznie przez ponad 3.5 miliona osób. Co to oznacza dla lekarzy?

Przede wszystkim - musimy zdać sobie sprawę, że dziś kontakt z pacjentem nie zaczyna się, gdy przekroczy on drzwi gabinetu. Zanim się na to zdecyduje, zapewne poszuka w Internecie informacji na nasz temat i porówna z konkurencją. Pacjentowi trzeba dziś wyjść naprzeciw. Nie ma Cię w Google - nie istniejesz. Slogan ten jest niestety coraz bardziej prawdziwy. Skoro naturalnym środowiskiem dla naszych pacjentów jest Internet, po prostu musimy być w nim obecni.

Zobacz, jakie informacje o sobie zamieścić w Internecie: 8 informacji, które warto zamieścić w Internecie

“Dziś” ma tę cechę, że niepostrzeżenie zmienia się we “wczoraj”. Kto w porę nie postawi na komunikację w Internecie, może w bliskiej przyszłości stracić pacjentów - wybiorą oni lekarza, z którym łatwo skontaktują się online. Tak, jak dziś wybierają te hiperkamerkety, które umożliwiają zrobienie zakupów przez Internet. Dla nowego pokolenia nawet zamówienie obiadu przez telefon staje się anachronizmem. Wartościowe jest to, do czego dostęp można zyskać z ekranu komputera lub smartfona. Można się na to zżymać, ale można też po prostu wyjść naprzeciw wyzwaniom współczesnego świata - zanim zrobią to inni.

 

Zapisz się na darmowe szkolenie Jak wykorzystać Internet do pozyskiwania pacjentów!