Nie stać Cię na nielojalnych pacjentów

'nie stac cie na nielojalnych pacjentowKluczem do biznesowej stabilności placówki medycznej jest zbudowanie bazy lojalnych, powracających pacjentów. Wymaga to wypracowania relacji na tyle silnej, aby okazała się odporna choćby na konkurowanie ceną.


Liczby są bezlitosne: pozyskanie nowego pacjenta to konieczność poniesienia kosztów średnio pięciokrotnie wyższych, niż te, których potrzeba do utrzymania pacjenta już obecnego. W dodatku statystycznie aż połowa nowych pacjentów rezygnuje po pierwszej wizycie - może więc się zdarzyć, że koszt ich pozyskania nawet się nie zwróci.

Wraca pacjent, który jest zadowolony. Średnio 95% spośród tych, którzy deklarowali, że wizyta spełniła ich oczekiwania, rzeczywiście umawia kolejne w tej samej placówce lub u tego samego lekarza. Wniosek? Pacjent, którego oczekiwania zostały spełnione, to pacjent lojalny. I w tym cały szkopuł: na lojalność trzeba sobie zapracować. Oto 5 sprawdzonych sposobów na zbudowanie silnej relacji z pacjentami.

1. Przypominaj o wizytach

Niemal 60% pacjentów przyznaje, że potrzebują przypomnień, aby nie przegapić umówionej wizyty. Jak wynika ze statystyk ZnanyLekarz.pl, wysyłanie automatycznych wiadomości SMS z przypomnieniem zmniejsza nawet o dwie trzecie odsetek pacjentów, którzy nie zjawiali się w umówionych terminach.

2. Postaw na kontakt także po wizycie

84% pacjentów deklaruje, że oczekują od swoich lekarzy wygodnego kontaktu także po wizycie. Czasem pojawiają się drobne wątpliwości odnośnie terapii, które nie wymagają bezpośredniego spotkania z lekarzem. Aby nie paraliżować codziennej pracy lekarzy, warto postawić na kontakt online. Pomocna okaże się funkcjonalność Pytania i Odpowiedzi w ZnanyLekarz.pl, dzięki której pacjenci mogą zadawać lekarzom pytania bez konieczności dzwonienia lub pisania maili.

3. Wysyłaj newslettery

Comiesięczny newsletter pozwoli zachować kontakt także z tymi pacjentami, którzy nie potrzebują regularnych wizyt w placówce. Informuj o wszelkich zmianach, nowościach i promocjach. Dzięki temu odbiorcy newslettera będą zawsze na bieżąco, a relacja z placówką zostanie zachowana.

4. Pytaj o zdanie

Zwracając się do pacjentów bezpośrednio z pytaniem o poziom zadowolenia z usług placówki dajesz do zrozumienia, że liczysz się z ich opinią. Jeśli zauważysz, że zgłaszają problem, będziesz mógł zareagować, zanim niezadowoleni zdecydują się odejść do konkurencji.

5. Daj od siebie coś ekstra

Spraw, żeby pacjenci odwiedzali stronę internetową placówki nie tylko wówczas, gdy chcą umówić wizytę. Świetnym pomysłem jest uruchomienie bloga z poradami zdrowotnymi - to treści często wyszukiwane online i chętnie czytane przez pacjentów. Promuj zatrudnionych w placówce lekarzy jako ekspertów w swoich dziedzinach, chętnie dzielących się wiedzą - będzie to kolejny argument, aby umówić u nich następną wizytę.

Zdobycie lojalności pacjentów wymaga pewnej pracy, ale bez wątpienia się opłaca. Podjęcie kilku prostych działań pozwala zbudować silną relację, stanowiącą najlepszą gwarancję, że pacjenci nie odejdą do konkurencji przy pierwszej okazji.

 


 Aby budować relację z pacjentami, sięgnij po narzędzia od ZnanyLekarz.pl!


 

Przeczytaj także



   

Pobierz e-booka

Zwiększ zyski swojego gabinetu

Pobierz e-booka ➤

Najnowsze posty