maj 16, 2016

Nie chowaj się przed pacjentami! Pozycjonowanie i AdWords dla lekarzy

search.png

Droga do prywatnego gabinetu lekarskiego zaczyna się dziś w Internecie. Pacjenci szukają lekarzy online. Aby pacjent trafił do gabinetu lekarza, najpierw musi znaleźć go w sieci. Strona internetowa lekarza musi być dobrze widoczna.

Strona to nie wszystko

Samo posiadanie strony internetowej przez lekarza to dopiero początek. Takich stron są tysiące - prostych i bardzo rozdbudowanych, zaprojektowanych lepiej i gorzej, z mniej i bardziej przemyślaną szatą graficzną. Jak sprawić, żeby pacjenci trafiali właśnie na naszą? Stronę należy wypocyzjonować.



Daj się znaleźć, czyli pozycjonowanie

Pozycjonowaniem nazywamy działania, których efektem jest wyświetlenie strony internetowej na jak najwyższym miejscu w wynikach wyszukiwarki, gdy użytkownik wpisze w nią konkretne hasło. W ten właśnie sposób pacjenci trafiają na strony internetowe lekarzy - wyszukując interesujące ich zagadnienie w Google (inne wyszukiwarki praktycznie nie istnieją w polskim Internecie). Zwykle są to nazwy schorzeń lub zabiegów w połączeniu z lokalizacją (np. stomatolog Warszawa Śródmieście, leczenie kanałowe Wrocław itp.).

Zdarza się też, że lekarza poleca ktoś bliski lub znajomy - wówczas pacjent wyszukuje jego nazwisko i specjalizację (np. Jan Kowalski stomatolog). Hasła, które mogą naprowadzić pacjenta na stronę www naszego gabinetu to tzw. słowa kluczowe. Pełnią one rolę wirtualnych "drogowskazów". Muszą koniecznie znaleźć się w treści naszej strony - to absolutna podstawa pozycjonowania.


Jak to działa?

Zasady działania algorytmu decydującego o kolejności prezentowania stron w wyszukiwarce ciągle się zmieniają. Na chwilę obecną, oprócz nasycenia treści strony słowami kluczowymi, bardzo istotne są m.in.:

  • odnośniki do naszej strony zamieszczone na innych stronach www - im bardziej popularnych, tym lepiej;

  • przystosowanie strony do możliwości urządzeń mobilnych - czyli tzw. responsywny design, automatycznie skalujący elementy strony tak, aby była ona czytelna nie tylko na komputerze, ale także na tabletach i smartfonach z różnej wielkości ekranami;

  • unikanie dublowania treści - algorytm Google nisko wartościuje strony, które publikują treści pojawiające się także w innych miejscach w Internecie;

  • obecność w mediach społecznościowych - profil na Facebooku, Twitterze i Google Plus podnoszą pozycję strony w wyszukiwarce.



Dowiedz się więcej o technicznej stronie pozycjonowania >>  




Płać za kliknięcia - kampanie AdWords

Narzędziem wspierającym promocję naszej strony internetowej mogą być linki sponsorowane, czyli tzw. Google AdWords. Chodzi o reklamę wyświetlaną po wpisaniu konkretnego zapytania w przeglądarce Google. Zasada jest prosta – płacimy za każde nięcie w reklamę z linkiem prowadzącym do naszej strony.

Linki sponsorowane wyglądają podobnie, jak naturalne wyniki wyszukiwania, ale są opatrzone hasłem “Reklama”. Ma to swoje plusy i minusy – z jednej strony na pewno pokażemy link do strony naszej placówki użytkownikom, którzy wpiszą interesujące nas zapytania, z drugiej jednak poziom zaufania do treści sponsorowanych jest mniejszy. Niewątpliwą zaletą reklam AdWords jest możliwość dokładnego określenia budżetu, jaki chcemy przeznaczyć na kampanię - koszt każdego kliknięcia jest odliczany od z góry wpłaconej przez nas kwoty. Z drugiej strony, cena kliknięcia może być dość wysoka - dla popularnych specjalizcji w dużych miastach może to być nawet kilkanaście złotych.



Daj się znaleźć w ZnanyLekarz.pl

Profile lekarzy w serwisie ZnanyLekarz.pl są wysoko pozycjonowane - często profil wypozycjonowany jest wyżej, niż strona internetowa tego samego lekarza. Wynika to z ogromnej popularności serwisu, odwiedzanego miesięcznie przez 3,5 miliona użytkowników, oraz jego stale optymalizowanej konstrukcji.

Warto o tym pamiętać - rzetelnie uzupełniony profil będzie nie tylko odwiedzany przez użytkowników serwisu, ale też przez internautów, którzy trafią na niego prosto z wyszukiwarki Google. Może się okazać, że aktywna obecność na portalu ZnanyLekarz.pl przyniesie efekt zbliżony do długotrwałego pozycycjonowania strony internetowej - jeśli głównym celem obecności lekarza w sieci jest zwiększenie liczby pacjentów w gabinecie, będzie to rozwiązanie tańsze i dające szybszy efekt. Na pewno zaś obecność w portalu będzie skutecznym uzupełnieniem pozycjonowania i kampanii AdWords.

 


Więcej informacji o pozyskiwaniu pacjentów na bezpłatnym szkoleniu >>