Marketing lokalny - idealne rozwiązanie dla małych placówek medycznych

googlemap2

W branży medycznej jedną z dróg do sukcesu jest dotarcie z ofertą do potencjalnych pacjentów z najbliższej okolicy. Warto więc postawić na marketing lokalny. Według badań niemal 80% lokalnych wyszukań online skutkuje wizytą lub zakupem (to tzw. efekt ROPO). Jak promować się na swoją okolicę w Internecie? Sposobów jest kilka.

1. Wizytówka w Google Moja Firma

97% użytkowników korzysta z wyszukiwarek, aby znaleźć informacje o lokalnych produktach i usługach. Najprostszym sposobem, aby pokazać swój lokalny biznes w Google, jest założenie wizytówki w Google Moja Firma. To darmowa usługa. Pozwala uzupełnić nazwę i opis firmy, a także dodać dane kontaktowe i adres na mapie.
Taka wizytówka będzie wyróżniona w wynikach wyszukiwania związanych z Twoją działalnością. Informacja o placówce pokaże się także w Google Maps. Dodatkowo, takiej wizytówce towarzyszy założony automatycznie profil w Google+, gdzie można zamieścić dodatkowe informacje i zdjęcia, a także zbierać rekomendacje pacjentów.

2. Lokalne SEO

Innym sposobem na dotarcie do pacjentów, którzy szukają usług medycznych w sieci (ta grupa jest coraz większa, zobacz nasz raport), jest wypozycjonowanie strony Twojej placówki dla wyszukań lokalnych.


Tzw. local SEO to działania mające na celu zadbanie, aby algorytm Google kojarzył stronę internetową z określoną lokalizacją: miejscowością, a nawet dzielnicą czy ulicą. Pacjenci zwykle szukają lekarza czy usług medycznych, wpisując do wyszukiwarki szukaną frazę  + miasto. Dodatkowo wyniki Google są geolokalizowane - algorytm automatycznie dopasowuje wyświetlane wyniki do miejsca, w jakim przebywa użytkownik.

Na co zwrócić uwagę, optymalizując stronę pod kątem local SEO?

  1. W meta tagach, szczególnie w <title>, ale także w nagłówku H1, warto umieścić informację o mieście czy dzielnicy.

  2. W tagu <description> również warto zadbać o opis, który zasugeruje lokalizację.

  3. W treści strony dobrze jest podać informacje o lokalizacji i dane kontaktowe, czyli tzw. NAP (ang. Name,  Address, Phone). Możesz je powtórzyć na stronie głównej i w sekcji Kontakt.

  4. Jeśli placówka ma kilka oddziałów, najlepiej przygotować oddzielną podstronę dla każdego z nich z dokładnymi danymi adresowymi.

  5. Warto zaimplementować mapkę Google.

  6. Na wizytówce w Google Moja Firma dodaj adres Twojej witryny.

  7. Należy też zadbać o mobilną wersję strony. Pacjenci często szukają lokalnych firm, korzystając z urządzeń mobilnych. Poza tym jest to ważny element optymalizacji pod kątem Google.

Więcej informacji na temat local SEO znajdziesz tutaj: http://blog.hubspot.com/marketing/seo-local-business-guide


3. Targetowana reklama w Google AdWords

Innym sposobem na promocję placówki w lokalnych wynikach wyszukiwania jest reklama w Google AdWords. Pozwala ona precyzyjnie wskazać grupę odbiorców, której chcemy wyświetlić reklamę - także z klucza geograficznego. W jaki sposób? Po pierwsze, poprzez wybór słów kluczowych. Po drugie - poprzez ograniczenie zasięgu reklamy do wybranego obszaru. Na przykład, jeśli chcesz promować placówkę neurologiczną w Łodzi, możesz albo ustawić reklamę dla fraz typu “neurolog Łódź” czy “poradnia neurologiczna Łódź” - albo wybrać hasła ogólne, np. “neurolog prywatnie” czy “poradnia neurologiczna” i ustawić ograniczenie emisji reklamy do Łodzi i okolic. Bardzo ważne, aby w treści takiej reklamy zamieścić informację o lokalizacji placówki. Do reklam można też dodać rozszerzenie zawierające adres.
W prosty sposób ustawisz kampanię AdWords za pomocą Google Express. Z założenia służy ona do ustawiania kampanii lokalnie, kierowanych na obszar w promieniu do 65 km od siedziby firmy.

4. Lokalna promocja w social media

Jeśli prowadzisz fanpage placówki, koniecznie zamieść na nim informacje o lokalizacji. Warto starać się korzystać z rozwiązań udostępnionych przez Facebooka. Jeśli np. prowadzisz jakieś akcje profilaktyczne czy bezpłatne badania, stwórz wydarzenie i zachęć ludzi z okolicy do dzielenia się informacjami na ten temat. Dołącz także do innych lokalnych fanpage’y oraz grup związanych z Twoim miastem i udzielaj się na nich. Dzięki temu możesz nawiązać kontakt z potencjalnymi pacjentami z okolicy, pokażesz także, że angażujesz się w lokalne inicjatywy. Możesz także skorzystać z opcji reklamy na Facebooku i w prosty sposób kierować swoją ofertę do osób z okolicy.

Szczegółową instrukcję znajdziesz tutaj: https://www.facebook.com/business/help/863193973749601

5. Docieraj prosto do lokalnych pacjentów z serwisem ZnanyLekarz.pl

Pacjenci szukający lekarzy w naszym serwisie zazwyczaj dokładnie precyzują, jaka lokalizacja ich interesuje. Dodatkowo, wyszukiwarka pozwala na ustawienie domyślnej lokalizacji lub ograniczenie wyników wyszukiwania tylko do wybranego zasięgu na mapie. 

Co zrobić, aby ułatwić pacjentom dotarcie do Twojej placówki? Niezwykle ważne jest, aby na profilu placówki oraz na profilach wszystkich zatrudnionych lekarzy zamieścić aktualne dane adresowe. Warto udostępnić możliwość rezerwacji wizyt online - takie placówki są dodatkowo promowane w takich wynikach wyszukiwania, dzięki czemu pozyskują pacjentów bezpośrednio przez nasz serwis.

 

Chcesz sprawdzić, jaki potencjał internetowy mają lekarze z Twojej placówki? Wystarczy kilka informacji, a nasz przedstawiciel przygotuje dla Ciebie indywidualną analizę. Za darmo, bez zobowiązań. Wypełnij formularz >