Lekarzu, nie bój się automatyzacji!

clockwork.png

Niejeden lekarz oddałby wiele za magiczne rozwiązanie, dzięki któremu doba nagle się wydłuży, zarządzanie gabinetem stanie łatwiejsze, a w dodatku zwiększy się liczba pacjentów. Dochód wzrośnie i znajdzie się czas na wypicie spokojnie kawy …

Nierealne? Ależ skąd! Wystarczy postawić na automatyzcję.


Stulecie automatyzacji

W 1913 roku Henry Ford wprowadził w swoich fabrykach rewolucjne rozwiązanie: linię produkcyjną. Poszczególni pracownicy obsługiwali odtąd tylko wycinek procesu produkcji, co znacznie przyśpieszyło montowanie samochodów. Z czasem jego wynalazek udoskonalono, stopniowo zastępując pracę człowieka pracą maszyn. W wielu gałęziach przemysłu produkcja jest silnie zautomatyzowana - dzięki temu znacznie wydajniejsza.

 

Lekarze też mogą korzystać

Dziś automatyzuje się nie tylko produkcję, ale także szereg procesów w sektorze usług, zwłaszcza związanych z telekomunikacją. Mogło by się wydawać, że nie ma to wiele wspólnego z pracą lekarza - nic bardziej mylnego!

Wprawdzie żadne narzędzie nie postawi póki co fachowej diagnozy i nie zaplanuje kuracji, ale niestety, prowadzenie gabinetu to nie tylko bezpośredni kontakt z pacjentem. Lekarze coraz chętniej sięgają po narzędzia pozwalające zautomatyzować czynności niezwiązane bezpośrednio z leczeniem, ale zabierające wiele czasu.

 

Koniec z "wiszeniem na telefonie"

Procesem, który lekarz może w dużej mierze zautomatyzować, jest umawianie wizyt. Zamiast spędzać godziny na rozmowach telefonicznych z pacjentami i wpisywanie terminów w papierowy kalendarz, lekarz może uruchomić kalendarz internetowy, dzięki któremu pacjenci sami zapiszą się na wizyty. Wszystko pozostaje pod kontrolą - jednym kliknięciem można wizytę przesunąć lub odwołać. Do swoich kontaktów lekarz ma wygodny dostęp zawsze i wszędzie - również z urządzeń mobilnych. 

 


 Zobacz, jak działa internetowy Kalendarz Wizyt na ZnanyLekarz.pl!


 

Przypomnienia o wizytach

Liczbę pacjentów zauważalnie zwiększają proste przypomnienia o wizycie (z badań serwisu ZnanyLekarz.pl wynika, że liczbę “zapominalskich” można w ten sposób zmiejszyć nawet o 60%).

Przypominanie każdemu pacjentowi z osobna przy pomocy SMS-a byłoby jednak nieefektywne i czasochłonne. Warto więc sięgnąć po narzędzie automatyzujące komunikację - np. aplikacje SMSApi lub SerwisSMS. Lekarze, którzy korzystają z Kalendarza Wizyt serwisu ZnanyLekarz.pl nie muszą w ogóle się tym zajmować - narzędzie automatycznie wysyła przypomnienia przed wizytą.

 

Lekarze e-maile piszą...

Automatyzować można także komunikację z pacjentami przy pomocy newsletterów - wysyłanych zbiorczo e-maili, w których informujemy np. o promocjach, ważnych zmianach dotyczących pracy gabinetu czy… chwalimy się sukcesami (nowym certyfikatem lub nowym sprzętem). Przydatne okażą się programy, takie jak FreshMail lub AnoMail - dzięki nim łatwo i skutecznie przygotujemy treść newslettera i zadresujemy go do wszystkich pacjentów lub określonych grup.

Automatyzacja procesów związanych z prowadzeniem gabinetu oznacza dla nas podwójny zysk: więcej czasu, więcej umówionych wizyt. Nie warto czekać!

 


Zamów bezpłatną prezentację systemu zarządzania wizytami >>