Zarządzanie gabinetem lekarskim - 3 zastosowania Kalendarza wizyt, których możesz nie znać

 

Jeśli śledzisz nasze publikacje, wiesz, że proponujemy lekarzom korzystanie z naszego Kalendarza Wizyt jako z narzędzia, dzięki któremu pacjenci łatwo i wygodnie umówią wizytę. Tymczasem zastosowania Kalendarza są szersze - to także narzędzie pomagające wydajnie zarządzać bieżącą pracą.

1.  Zarządzanie dniem pracy

Kalendarz Wizyt pozwala Ci na zarządzanie grafikiem pracy. Możesz wygodnie przesuwać i odwoływać wizyty - o każdej zmianie pacjenci zostają powiadomieni. Dzięki temu unikniesz znanych chyba każdemu lekarzowi sytuacji, w których dwie wizyty nałożyły się na siebie i jednego z pacjentów jesteśmy zmuszeni poprosić o zaczekanie. Z łatwością zagospodarujemy “okienka”, udostępniając wolne terminy innym pacjentom - nawet tego samego dnia (zobacz więcej).

 

imac2.png



2.  Skuteczne przypominanie o wizytach

Z Kalendarzem Wizyt zintegrowany jest system SMSowych przypomnień o wizycie. Znacząco obniża on poziom “no-shows” - pacjentów, którzy nie przychodzą na wizyty, ale też ich wcześniej nie odwołują. Statystyki pokazują, że dzięki przypomnieniom lekarze posiadający Kalendarz Wizyt notują nawet o 65% mniej “no-shows”, niż pozostali. Oznacza to redukcję nawet o niemal dwie trzecie strat powodowanych przez niesolidnych pacjentów!

 

iphone_smsprzypomnienie-640425-edited.png

 


3.  Profesjonalna zdalna recepcja

Kolejnym narzędziem, które towarzyszy Kalendarzowi, jest TeleRejestracja. To usługa tzw. zdalnej recepcji, dzięki której pacjenci nie muszą dzwonić bezpośrednio do gabinetu, aby umówić wizytę. Rozmawiają z nimi profesjonalni konsultanci. Każda umówiona wizyta zostaje przez nich wpisana do Kalendarza.

TeleRejestracja może pochwalić się skutecznością w odbieraniu połączeń od pacjentów na poziomie 99.5% - dla porównania, średnio zaledwie ok. 55% połączeń wykonywanych do gabinetów zostaje odebranych. Jeśli gabinet zatrudnia pracownika recepcji, TeleRejestracja pozwala oszczędzić ok. 20% czasu jego pracy.

Warto też zwrócić uwagę, że TeleRejestracja czynna jest w dni robocze od 8:00 do 20:00, a więc znacznie dłużej, niż recepcja gabinetu - tymczasem jak pokazują statystyki portalu ZnanyLekarz.pl średnio 45% wizyt umawianych jest poza “biurowymi” godzinami.

Ebook efektywne zarządzanie gabinetem i placówką medyczną