6 darmowych sposobów na wyższą pozycję Twojego profilu w wyszukiwarce

 

Pacjenci mogą dotrzeć do profilu lekarza wieloma drogami – za pomocą wyszukiwarki na stronie głównej portalu , forum dyskusyjnego, strony internetowej kliniki lub lekarza, serwisu społecznościowego albo wyszukiwarki internetowej np. Google. Dlatego wielu lekarzy, którzy samodzielnie zarządzają profilem w serwisie ZnanyLekarz.pl, decyduje się na wypromowanie go w internecie, aby ułatwić pacjentom korzystającym z wyszukiwarek internetowych znalezienie informacji o swojej praktyce.

Wyszukiwarki internetowe, a przede wszystkim najpopularniejsza w Polsce - Google, są największym źródłem ruchu w naszym serwisie. Dlatego ważne jest, żeby lekarz uzupełniając swój profil umieścił na nim wszystkie informacje, którymi pacjenci mogą być zainteresowani. Dzięki temu nie tylko skuteczniej zachęci ich do wyboru własnego gabinetu, ale także podniesie wartość swojego profilu dla algorytmów wyszukiwarek. W tym artykule chciałbym przedstawić sposoby, które mogą pomóc w zwiększeniu widoczności profilu lekarza w wyszukiwarkach internetowych.

1. Zwiększenie ilości treści na profilu lekarza

Najłatwiejszym i najskuteczniejszym sposobem na poprawienie wartości strony lekarza jest zwiększenie na niej ilości treści. Wyszukiwarki doceniają duże ilości unikalnej, czyli nieskopiowanej z innego źródła, treści. Również pacjenci chętniej wybierają tych lekarzy, o których dostępne są bardziej szczegółowe informacje np. na temat zakresu ich pracy i doświadczenia. Efektem dokładnego uzupełnienia profilu jest wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania.

Serwis ZnanyLekarz.pl daje każdemu zweryfikowanemu lekarzowi możliwość uzupełnienia ogólnych informacji o sobie, dodanie listy wykonywanych zabiegów i badań, a także leczonych chorób. Psst... Jeśli nie masz jeszcze profilu, możesz założyć go tutaj. Umieszczenie zdjęcia, chociaż może się to wydawać nieprawdopodobne, także wpływa pozytywnie na wartość strony profilu, a dodanie adresu zwiększa trafność wyników wyszukiwania dla pacjentów.

Warto dodać, że lekarze korzystający z płatnych pakietów mają możliwość umieszczenia bardziej różnorodnych informacji (np. certyfikatów, publikacji naukowych, czy dodatkowych zdjęć), które mogą uatrakcyjnić ich profil. Wykorzystanie tej możliwości wzbogacenia profilu o unikalne treści, niedostępne dla wszystkich lekarzy, z pewnością zapunktuje wyższą pozycją w wyszukiwarce Google.

2. Zaangażowanie pacjentów w tworzenie treści

Jedną z najważniejszych funkcji serwisu ZnanyLekarz.pl jest wymiana opinii pacjentów o lekarzach. Zachęcanie ich do podzielenia się wrażeniami z wizyty, badań czy procesu leczenia to sposób na zwiększenie wiarygodności oraz dodatkowa unikalna treść dostarczana wyszukiwarkom. Nie powinno być obaw także w przypadku negatywnych komentarzy pacjentów, bo ponad 60% użytkowników korzystających z serwisu ZnanyLekarz.pl umówiło się na wizytę do lekarza, który miał co najmniej 1 negatywną opinię. Dodam też, że lekarze mogą publicznie odpowiadać na wszystkie komentarze w swoim profilu, co jest nie tylko doskonałym narzędziem do pracy nad wizerunkiem lekarza, ale także tak pożądana przez wyszukiwarki wartościową treścią.

Przeczytaj też: 3 sposoby na nieinwazyjne pozyskanie opinii od pacjentów

3. Aktywność w mediach społecznościowych

Internauci spędzają godziny w serwisach społecznościowych, gdzie dzielą się istotnymi dla nich informacjami i stronami. Dowiedz się więcej o tym, jak social media wpływają na decyzje twoich pacjentów (kliknij w link). To idealne media do informowania o każdym rodzaju usług, także lekarskich. Z jednej strony takie działania pomogą zwiększyć ruch na profilu lekarza poprzez "polubienia" i udostępnienia statusu np. na Facebooku. To także sygnał dla wyszukiwarek, że dana strona cieszy się popularnością i zawiera informacje warte podzielenia się ze znajomymi.

 

Pobierz bezpłatny poradnik i dowiedz się więcej o komunnikacji w social mediach

 

Lekarze, którzy posiadają oficjalne strony społecznościowe mogą podzielić się na nich linkiem do swojego profilu w serwisie ZnanyLekarz.pl. I w drogą stronę: aby ułatwić swoim pacjentom kontakt, dodaj w profilu link do kalendarza online - tutaj znajdziesz informacje, jak to zrobić:

👉 dodaj swój kalendarz online w profilu na Facebooku

👉 dodaj swój kalendarz online w profilu na Instagramie

 

4. Umieszczenie odnośnika lub widgetu na stronie internetowej

Obecnie posiadanie własnej strony internetowej nie jest niczym niespotykanym, również w przypadku lekarzy. Wielu z nich posiada strony internetowe, na których opisują zakres świadczonych usług oraz prezentują gabinet, w którym przyjmują. Umieszczenie na stronie www odnośnika do profilu w serwisie ZnanyLekarz.pl może być zachętą dla pacjentów do zweryfikowania informacji opublikowanych na stronie internetowej i sprawdzenia opinii innych. Taki odnośnik do zewnętrznej strony jest interpretowany przez wyszukiwarkę jako „głos” oddany na nią tzn. internauci niejako podpowiadają wyszukiwarce, co jest wartościowe i tym samym strona zyskuje wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Jeszcze łatwiejszym sposobem może być dodanie na stronie www widgeta, czyli graficznego odnośnika do profilu, którego kod jest automatycznie generowany na profilu lekarza po zalogowaniu się w portalu ZnanyLekarz. Za pomocą prostego konfiguratora można dostosować jego wygląd, po czym wystarczy skopiować wygenerowany kod i wkleić w miejscu, gdzie ma zostać wyświetlony.

Dodatkowo widget to sprytny sposób, aby umożliwić pacjentom rejestrację online. A co najlepsze: z systemem gabinetowym ZnanyLekarz masz go zupełnie za darmo :) Poznaj widget >>

5. Umieszczenie linku do profilu w wypowiedziach lekarza w Internecie

Lekarze, którzy udzielają się na forach dyskusyjnych, publikują wpisy w serwisach medycznych, czy prowadzą swojego bloga, mogą dodać do swojego podpisu odnośnik do profilu w serwisie ZnanyLekarz.pl. Z punktu widzenia wyszukiwarki, tak jak wspomniałem w poprzednim punkcie, jest to polecenie strony profilu lekarza - oddanie na nią głosu.

Ważne jest, aby odnośniki do swojego profilu umieszczać wyłącznie pod wartościowymi wpisami, pod którymi podpisalibyśmy się swoim imieniem i nazwiskiem. Kiedyś publikowanie linków (odnośników) było było bardzo skuteczną metodą pozycjonowania bez względu na stronę, na której były zamieszczane. Teraz istotne znaczenie ma to, czy strona, na której umieszczamy link jest zaufana.

6. Porady online i odpowiadanie na pytania pacjentów

Nie mam tu na myśli konsultacji online, czyli teleporad - choć te bardzo cenią sobie sami pacjenci. Na Twoim profilu ZnanyLekarz.pl znajduje się niezwykle skuteczne narzędzie do kreowania wizerunku - pytania publiczne. Każdy użytkownik serwisu ZnanyLekarz.pl może zadać pytanie anonimowo, korzystając ze specjalnego formularza.

Odpowiadając na pytania pacjentów budujesz swoją wiarygodność i wizerunek eksperta.  W ramach serwisu ZnanyLekarz.pl działa sekcja "Porady". Porady widoczne są na stronie głównej, co oznacza, że są doskonale widoczne. Przy każdej poradzie podane są informacje o specjaliście, który jej udzielił. Jest także możliwość łatwego umówienia wizyty. Wszystkie treści, w szczególności pytania i odpowiedzi, dotyczące tematyki medycznej mają charakter informacyjny i w żadnym wypadku nie mogą zastąpić diagnozy medycznej. Jednak dla wielu osób - pacjentów, stanowią bardzo często możliwość przełamania bariery psychologicznej, czy uzyskania tak potrzebnej im porady.

Najlepiej świadczą o tym liczby:

  • 130191 pytań zadanych przez pacjentów
  • 226238 odpowiedzi udzielonych przez lekarzy
  • 22985 lekarzy i specjalistów odpowiadających na pytania

Na stronie https://www.znanylekarz.pl/pytania-odpowiedzi widoczne są wszystkie pytania i odpowiedzi. 

Odpowiedzi ekspertów na pytania pacjentów na ZnanyLekarz

 

Oraz dodatkowo ranking najbardziej aktywnych ekspertów.

Zadbaj o wizerunek eksperta w sieci

Zastosowanie się do powyższych wskazówek może pozytywnie wpłynąć na pozycję profilu lekarza w wynikach wyszukiwania. Wykorzystaj tę wiedzę, aby budować wizerunek eksperta w sieci i docierać do szerszego grona odbiorców. 

Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj bezpłatnego e-booka: 4 zasady budowania wizerunku eksperta w sieci.