cze 28, 2016

Jak przyciągnąć pacjenta? 8 niezbędnych informacji o Tobie

8 niezbędnych informacji o lekarzu

Posiadanie przez gabinet lekarski strony www - i szerzej: obecność lekarza w Internecie - traktujemy dziś jako coś zupełnie oczywistego. Czasami zapominamy przy tym, że aktywność w sieci nigdy nie jest celem samym w sobie. 

Jeśli posiadamy stronę www, profil w ZnanyLekarz.pl czy fanpage na Facebooku - po co je zakładaliśmy? Bo trzeba iść z duchem czasu, bo konkurenci są aktywni w Internecie, bo to dziś standard...? Jeśli tak, to nasza motywacja nie była właściwa. Lekarze powinni być dostępni w Internecie, bo tam szukają ich pacjenci. Szukają ich, bo chcą umówić wizytę. A aby podjąć decyzję o wyborze lekarza, potrzebują informacji. Jakich konkretnie?

Osiem niezbędnych informacji o lekarzu, które warto zamieścić w Internecie

wyksztacenie

1. Wykształcenie, doświadczenie zawodowe i certyfikaty
Wielu pacjentów zwraca dużą uwagę na to, jakim doświadczeniem może pochwalić się lekarz.

 

choroby i zabiegi

2. Leczone choroby i przeprowadzane zabiegi
To bardzo istotne, gdyż pacjenci szukając lekarza często wpisują w wyszukiwarkę Google nazwę choroby, z którą się zmagają, lub zabiegu, który chcieliby przeprowadzić. Pamiętajmy, że nie wszyscy znają specjalistyczną terminologię - warto wpisać również nazwy potoczne.

 

3_opinie.png

3. Opinie
Dla większości pacjentów (blisko 88%, jak wynika z badania) to właśnie opinie są czynnikiem decydującym o wyborze lekarza. Warto więc zadbać o to, żeby pacjenci mogli łatwo przejrzeć opinie na nasz temat - np. poprzez implementację na stronie www widgetu odnoszącego do profilu na serwisie ZnanyLekarz.pl.

 

zdjecie

4. Zdjęcia 
Swoje i gabinetu. Ze statystyk wynika, że pacjenci chętniej odwiedzają profile lekarzy, którzy zdecydowali się zamieścić swoje zdjęcia. Dlaczego? W pewien sposób skraca to dystans, przypomina, że za tytułem zawodowym stoi człowiek.

 

dane osobowe

5. Poprawne, aktualne dane adresowe
Nie od rzeczy będzie też np. mapka dojazdu do gabinetu w postaci zaimplementowanej na stronie mapy Google.

 

cennik

6. Cennik i sposoby płatności 
Dla wielu pacjentów bardzo istotne jest, ile zapłacą za zabieg. Nawet jeśli trudno podać konkretną cenę, gdyż zależy ona od wielu zmiennych, warto wskazać widełki cenowe.

 

kalendarz wizytg

7. Grafik wizyt
Istotnym dodatkiem jest możliwość umówienia wizyty online, np. przy pomocy wspomnianego widgetu z Kalendarzem Wizyt. Pacjenci bardzo cenią takie rozwiązanie i coraz częściej oczekują, że do lekarza umówią się bez sięgania po telefon.

 

hobby

8. Informacje o hobby 
Warto pokazać pacjentom “ludzką twarz” - to dodatkowo skraca dystans i buduje pozytywny wizerunek.

 

informacje na profilu
Przeczytaj także: 3 kroki do lepszej widoczności na ZnanyLekarz.pl