cze 28, 2016

Jak przyciągnąć pacjenta? 8 niezbędnych informacji o Tobie

cover_blog.png

Posiadanie przez gabinet lekarski strony www - i szerzej: obecność lekarza w Internecie - traktujemy dziś jako coś zupełnie oczywistego. Czasami zapominamy przy tym, że aktywność w sieci nigdy nie jest celem samym w sobie. 

Jeśli posiadamy stronę www, profil w ZnanyLekarz.pl czy fanpage na Facebooku - po co je zakładaliśmy? Bo trzeba iść z duchem czasu, bo konkurenci są aktywni w Internecie, bo to dziś standard...? Jeśli tak, to nasza motywacja nie była właściwa. Lekarze powinni być dostępni w Internecie, bo tam szukają ich pacjenci. Szukają ich, bo chcą umówić wizytę. A aby podjąć decyzję o wyborze lekarza, potrzebują informacji. Jakich konkretnie?

Osiem niezbędnych informacji o lekarzu, które warto zamieścić w Internecie

 

1_wyksztacenie.png

1. Wykształcenie, doświadczenie zawodowe i certyfikaty
Wielu pacjentów zwraca dużą uwagę na to, jakim doświadczeniem może pochwalić się lekarz.

 


 

2_chorobyizabiegi.png

2. Leczone choroby i przeprowadzane zabiegi
To bardzo istotne, gdyż pacjenci szukając lekarza często wpisują w wyszukiwarkę Google nazwę choroby, z którą się zmagają, lub zabiegu, który chcieliby przeprowadzić. Pamiętajmy, że nie wszyscy znają specjalistyczną terminologię - warto wpisać również nazwy potoczne.

 


 

3_opinie.png

3 Opinie
Dla większości pacjentów (blisko 88%, jak wynika z badania) to właśnie opinie są czynnikiem decydującym o wyborze lekarza. Warto więc zadbać o to, żeby pacjenci mogli łatwo przejrzeć opinie na nasz temat - np. poprzez implementację na stronie www widgetu odnoszącego do profilu na seriwsie ZnanyLekarz.pl.

 


 

4_zdjecie.png

4. Zdjęcia 
Swoje i gabinetu. Ze statystyk wynika, że pacjenci chętniej odwiedzają profile lekarzy, którzy zdecydowali się zamieścić swoje zdjęcia. Dlaczego? W pewien sposób skraca to dystans, przypomina, że za tytułem zawodowym stoi człowiek.

 


 

6_daneosobowe.png

5. Poprawne, aktualne dane adresowe
Nie od rzeczy będzie też np. mapka dojazdu do gabinetu w postaci zaimplementowanej na stronie mapy Google.

 


 

6_cennik.png

6. Cennik i sposoby płatności 
Dla wielu pacjentów bardzo istotne jest, ile zapłacą za zabieg. Nawet jeśli trudno podać konkretną cenę, gdyż zależy ona od wielu zmiennych, warto wskazać widełki cenowe.

 


 

7_KW.png

7. Grafik wizyt
Istotnym dodatkiem jest możliwość umówienia wizyty online, np. przy pomocy wspomnianego widgetu z Kalendarzem Wizyt. Pacjenci bardzo cenią takie rozwiązanie i coraz częściej oczekują, że do lekarza umówią się bez sięgania po telefon.

 


 

8_hobby.png
8. Informacje o hobby
 
Warto pokazać pacjentom “ludzką twarz” - to dodatkowo skraca dystans i buduje pozytywny wizerunek.

 

 

nakoniecposta.png