Jak powinna wyglądać strona WWW z branży medycznej?

blog-strona (1)

Coraz częściej potencjalni pacjenci postrzegają daną placówkę medyczną przez pryzmat jej strony internetowej. Co za tym idzie oceniają czy jest liderem w branży czy można jej zaufać czy lepiej wybrać jej konkurencję.

Według najnowszych badań aż 88 % osób mając problem ze zdrowiem szuka informacji i rozwiązania w Internecie. Natomiast tylko 77 % szuka porady u lekarza. Podobnie sprawa wygląda jeśli chodzi o wyszukiwanie centrów medyczno – rehabilitacyjnych, szpitali, przychodni czy też lekarzy z gabinetów prywatnych. Najszybciej i najłatwiej zacząć wyszukiwanie placówek właśnie w Sieci.

Strona internetowa pierwszego kontaktu

Wystarczy wyobrazić sobie sytuację w której poszkodowany (pacjent) poszukuje szpitala czy innego centrum medycznego, które mogłoby udzielić mu pomocy. Najczęściej ludzie potrzebują pomocy w nagłych wypadkach, dlatego szukają w Internecie najlepszej placówki lub tej budzącej zaufanie.

Część szpitali jak i placówek medycznych widzi ogromny potencjał w Internecie i zmienia podejście, a z nim swoją stronę internetową na przyjazną dla pacjentów i przejrzyście prezentującą ofertę medyczną. Zakup strony internetowej jest jednorazową inwestycją, która powinna zwrócić się bardzo szybko i pomóc placówce medycznej w realizacji celów biznesowych.

Powyższe twierdzenia najlepiej poprzeć kilkoma przykładami, wybranych placówek medycznych i ich stron WWW, które zostały opisane poniżej. Warto dokładniej przyjrzeć się na przykład stronie Centrum STOCER wykonanej przez Migomedia.pl, aby pokazać na jakie elementy należy zwracać szczególną uwagę jeśli chodzi o strony ośrodków medycznych:

  • Przejrzysta prezentacja oferty z podziałem na usługi: w ramach NFZ i usługi komercyjne oraz dodatkowo z przejrzystym podziałem na dwie grupy docelowe: dzieci i dorośli. Użytkownik bardzo szybko może odnaleźć wszelkie najważniejsze i niezbędne informacje
  • Przyciągająca uwagę animacja na stronie głównej pełni funkcję wizerunkową ale też przede wszystkim informuje o ważnych działach oferty centrum rehabilitacyjnego
  • Dane kontaktowe powinny znajdować się w widocznym miejscu, gdyż umożliwią łatwe i sprawne skontaktowanie się z placówką
  • Intuicyjna nawigacja. Niewiele osób wie, że około 55% użytkowników wskazuje, że najczęstszym problemem na stronie jest odnalezienie informacji. Z kolei inne badania donoszą, że aż 30% wszystkich kliknięć w Internecie to kliknięcie przycisku „wstecz” – to świadczy najczęściej o błędnie zaprojektowanej nawigacji i nie zaspokojeniu potrzeb użytkownika – potencjalnego pacjenta lub klienta
  • Przejrzysty projekt graficzny zwracający uwagę na elementy istotne i wydłużenie czasu spędzonego przez użytkownika na stronie Odpowiedni projekt graficzny strony ma za zadanie nie tylko ładnie się prezentować, ale przede wszystkim wyróżnić istotne elementy i uwypuklić najważniejsze obszary, aby użytkownicy z łatwością odnajdywali szukane informacje, które uświadamiają klientowi/pacjentowi potrzebę skorzystania z danej oferty. Dobre agencje projektujące strony poprzedzają etap projektowania grafiki, etapem opracowania przemyślanego układu strony i elementów, który ma na celu podniesienie skuteczności serwisu internetowego, wydłużenie spędzanego czasu na stronie przez użytkownika. Dobra agencja jest w stanie znacznie zwiększyć konwersję na stronie - np. czas spędzony na stronie, liczbę zapytań, zainteresowanie usługami

Badania dowodzą, że wydłużenie czasu spędzanego na stronie wpływa pozytywnie na większą liczbę zapytań i zleceń.

  • Mapa Google pozwoli na szybkie i łatwe odnalezienie drogi dojazdu
  • Wersja kontrastowa oraz możliwość zmiany wielkości liter na stronie dla osób słabo widzących i niedowidzących. Funkcjonalność ta pozwala osobom widzącym słabiej na bezproblemowe przeczytanie informacji
  • Pole wyszukiwania umieszczone w widocznym miejscu, które pozwoli szybko wyszukiwać konkretny zabieg, lekarza, hasła czy inny ważne dla pacjenta informacje
  • Posiadanie wewnętrznej sieci intranet pozwala na szybką wymianę danych czy informacji między lekarzami, pracownikami wewnątrz placówki medycznej. Na Stocer jak i na większości stron jest to umiejscowione w prawym górnym rogu strony
  • Klikalne logo, które po kliknięciu przekierowuje z miejsca w którym obecnie jest użytkownik wprost na stronę główną. Jak wiadomo wyszukując na stronie różnych informacji z każdym kliknięciem użytkownik przekierowywany jest na kolejne podstrony, a dzięki klikanemu logo bardzo szybko może wrócić do strony głównej. Nie ma konieczności ponownego wpisywania adresu WWW czy też cofania strzałkami / przechodzenia wstecz z ostatnio oglądanych podstron

Zanim przyjdziesz, odwiedź wirtualnie.

Możliwości przy tworzeniu stron WWW dla instytucji medycznych jest naprawdę wiele. Innym przykładem może być strona klienta Migomedia.pl, Centrum Stomatologiczno – Implantologicznego dr Krzysztofa Awiłło. Na stronie Centrum Stomatologicznego potencjalny pacjent może odbyć wirtualny spacer po obiekcie (kategoria GALERIA). Wysokiej jakości panoramiczne zdjęcia szczegółowo pokazują wyposażenie, gabinety oraz wystrój jaki panuje wewnątrz.

***

Pacjenci mają bardzo duży wybór spośród szpitali, centrów medycznych, dlatego warto zadbać o ich komfort już na etapie poszukiwania przez nich informacji, konsultacji, zabiegów. Przejrzysta i przyjemna wizualnie strona sprawi, że miejsce to już przy pierwszym kontakcie wykreuje właściwy, pozytywny wizerunek i przyjazny stosunek do pacjentów.

migomedia_logo

http://www.migomedia.pl