Jak niedawna zmiana algorytmu Google wpływa na Twoją placówkę?

google_search_350Ta chwila musiała nadejść: 60% użytkowników Internetu częściej korzysta dziś ze smartfonów i tabletów, niż komputerów. Google zareagował, zmieniając algorytm wyszukiwania stron tak, aby faworyzował najlepiej dostosowane do urządzeń mobilnych. Wbrew pozorom ta informacja ma duże znaczenie także dla placówek medycznych.

 

To mobilni stali się najważniejsi

Google od dawna zmienia swoje algorytmy tak, aby jak najlepiej odpowiadały potrzebom użytkowników Internetu. Dostosowanie projektu strony do możliwości telefonów komórkowych uważa za ważny czynnikiem już od 2015 roku, ale dopiero w marcu 2018 technologiczny gigant z Redmond ogłosił bardzo istotną zmianę: od teraz Google traktuje wersję strony internetowej wyświetlaną na urządzeniach mobilnych jako podstawową. Oznacza to, że strony projektowane wyłącznie z myślą o komputerach będą indeksowane niżej, a więc znacznie gorzej widoczne w wynikach wyszukiwania.

Zmiana reguł gry

Przez “dostosowanie do urządzeń mobilnych" rozumie się przede wszystkim responsywność, czyli automatyczne skalowaniem elementów strony tak, aby były czytelne na mniejszym ekranie. Aby strona była wysoko indeksowana, nie powinna posiadać osobnych, uproszczonych wersji dla różnych rodzajów urządzeń (takie rozwiązanie kilka lat temu uchodziło za standard i wciąż bywa niekiedy spotykane), tylko automatycznie się skalować. To, że strona placówki w wersji dla komputerów jest zoptymalizowana pod kątem nawigacji, szybkości ładowania i innych czynników decydujących o rankingu Google, przestaje mieć znaczenie, jeśli wersja mobilna jest okrojona. Pacjenci odwiedzający stronę muszą mieć dostęp do tych samych treści, niezależnie od urządzenia, z jakiego korzystają.

Jak wypada Twoja placówka?

Spójrz na stronę internetową Twojej placówki oczami pacjenta. Odwiedź ją na smartfonie i spróbuj wykonać którąś z podstawowych czynności, które decydują o ogólnym wrażeniu:

  • poszukaj informacji o zatrudnionych lekarzach,
  • znajdź cennik i dane adresowe,
  • zdobądź dane kontaktowe,
  • umów wizytę online.

Czy którakolwiek z nich sprawiła Ci trudności? Czy łatwiej wykonać ją na komputerze? Jeśli tak, nie zwlekaj, tylko zleć przeprojektowanie strony tak, aby użytkownicy mobilni mogli z niej wygodnie korzystać.

Nie trać pacjentów przez przestarzały projekt strony!

Pamiętaj, że dla Twoich pacjentów strona internetowa jest obecnie przedsionkiem samej placówki. Wizyta u lekarza zaczyna się dziś online, a pacjenci bardzo cenią wygodę. Mając do wyboru dwie placówki świadczące bardzo podobne usługi i zatrudniające lekarzy o podobnej renomie, wybiorą tę, która już w Internecie zrobi na nich lepsze wrażenie. Dotyczy to nie tylko nowych pacjentów, ale też obecnych - aż 12% deklaruje, że są w stanie odejść do innej placówki, jeśli rozczaruje ich dowolny aspekt związany z obsługą. Odsetek ten będzie rósł, gdyż coraz więcej pacjentów to reprezentanci pokolenia millenialsów, z jednej strony bardzo wyczulonych na wygodny dostęp online do interesujących ich treści, a z drugiej - znacznie mniej lojalnych jako klienci.

Rewolucja, którą po cichu przeprowadził Google, przyśpiesza nieuniknione: konieczność skoncentrowania się jeszcze bardziej na wygodzie pacjenta. To bardzo dobry moment, aby zyskać przewagę konkurencyjną nad tymi placówkami. Ten, kto teraz przegra pacjentów odwiedzających strony internetowe za pomocą urządzeń mobilnych, siłą rzeczy wkrótce straci pozycję na rynku.

 


Zaprezentuj placówkę użytkownikom mobilnym w ZnanyLekarz.pl!