Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Placówka, która zrobi dobre wrażenie

Poczekalnia Większość pacjentów nie jest w stanie merytorycznie ocenić jakości usług świadczonych przez Twoją placówkę medyczną. O ich opinii często decyduje po prostu wrażenie. To zaś możesz kształtować - skoro tak, rób to świadomie! Potraktuj pacjenta jak cennego gościa - a na pewno do Ciebie wróci. Zasada “jak Cię widzą, tak Cię piszą”, jest jak najbardziej prawdziwa.

 

Oto trzy reguły, których powinieneś przestrzegać, urządzając placówkę.

1. Przyjazna przestrzeń 

Pacjent jest Twoim gościem. Jego komfort powinien być nadrzędnym celem. Profesjonalna obsługa na recepcji jest dziś oczywistością - pacjent nie może czuć się jak petent w urzędzie. Wizyta u lekarza często jest sama w sobie bardzo stresującą sytuacją, dołóżmy więc starań, aby oszczędzić mu dodatkowych nerwów. W jaki sposób możemy wyjść naprzeciw pacjentom?

Udostępnieniając dystrybutory z wodą - to niedrogie rozwiązanie, które z pewności zostanie docenione. Jeśli pozwala na to wielkość prowadzonej placówki, możemy proponować pacjentom kawę lub herbatę - tym prostym gestem pokażemy, że naprawdę traktujemy ich jak gości.

Jeśli przyjmujemy również dzieci, w poczekalni możemy zaaranżować kącik z zabawkami, aby uprzyjemnić maluchom oczekiwanie na wizytę.

Pamiętajmy też o rzeczy na pozór błahej, a jednak bardzo ważnej - wygodnych siedzeniach dla oczekujących.

 

2. Kolory znaczą

Planując wystrój placówki medycznej, miej na uwadze, że dobór kolorystyki nie powinien być przypadkowy. Kolory budzą różne skojarzenia, emocje, a nawet reakcje fizjologiczne.

Jakie barwy sprawdzą się w placówce medycznej?

  • Niebieski 
    Kojarzony jest z higieną i czystością. Chłodny, uspokajający. W niebieskim otoczeniu obniża się ciśnienie krwi. Co ciekawe, może… hamować apetyt.

  • Zielony 
    Kolor natury, uspokoja i relaksuje. Wśród zieleni zmniejsza się napięcie mięśni i spada ciśnienie krwi.

  • Fioletowy 
    Wycisza i uspokaja. Polecane są zwłaszcza jasne odcienie - intensywny fiolet może być przytłaczający.

 

Jakie kolory nie są zaś najlepszym wyborem?

  • Czerwony 
    Zednej strony uznawany za kolor życia i kojarzony z miłością, z drugiej jednak jest bardzo intensywny. Wywołuje silne reakcje fizjologiczne - m.in. podnosi ciśnienie krwi. Może powodować agresję.

  • Brązowy 
    Kojarzy się ze stabilizacją i spokojem, ale jednocześnie może powodować zamknięcie się w sobie i tłumienie emocji.


Jeszcze raz przypomnijmy: sama wizyta w placówce medycznej jest dla wielu ludzi stresująca. Być może będą do niej wracać podczas długotrwałej terapii.

Wśród czerwonych ścian trudno będzie im się uspokoić. To nie przypadek, że większość placówek medycznych stawia na zielenie i błękity. Zadbajmy, aby również wystrój naszej placówki sprzyjał spokojowi.

 

3. Przestrzeń wirtualna przenika się z realną

Jak wynika z naszych badań, ogromna większość pacjentów rozpoczyna poszukiwanie lekarza lub placówki medycznej w Internecie. Oznacza to, że tak naprawdę pierwsze wrażenie zrobi na nich nasza strona internetowa.

Należy zadbać, aby nie tylko spełniała normy funkcjonalności i estetyki (więcej o stronach internetowych placówek tutaj). Jej projekt musi współgrać z wystrojem samej placówki.

Przekaz powinien być spójny. Dziś granica między przestrzenią wirtualną a realną jest coraz bardziej zatarta - myślmy o naszej stronie internetowej jako o przedsionku do prawdziwych pomieszczeń.

 


Jak dbać o wizerunek placówki online? Sprawdź wskazówki w artykule: 
"4 filary wizerunku placówki medycznej w internecie".