5 sposobów, aby pozyskać więcej pacjentów z kampanii AdWords - wskazówki eksperta

AdWords.jpgJuż 9 na 10 pacjentów szuka informacji o zdrowiu i lekarzach w Internecie. Większość z nich zaczyna poszukiwania, wpisując zapytanie w okno wyszukiwarki. Jak wskazuje Google, aż co dwudzieste ze wszystkich wyszukań na świecie jest związane ze zdrowiem. Jak trafić do pacjentów, którzy w wyszukiwarkach szukają pomocy w walce z trapiącymi ich schorzeniami i dolegliwościami? Jednym z rozwiązań, które dosyć łatwo wdrożyć i które przynosi szybkie efekty, jest reklama w Google AdWords.

 

AdWords, czyli sponsorowane wyniki wyszukiwania

Chodzi o tzw. sponsorowane wyniki wyszukiwania, wyświetlane po wpisaniu konkretnego zapytania w przeglądarce Google. Pojawiają się nad lub pod tzw. naturalnymi, czyli niesponsorowanymi wynikami wyszukiwania. Linki sponsorowane wyglądają podobnie do naturalnych wyników wyszukiwania, ale są oznaczone jako reklamy.

AdWords_og.png
Przykładowa lista wyników wyszukiwania z linkami Google AdWords

 

Jak to działa?

Najpierw rejestrujemy konto w Google AdWords. Następnie tworzymy reklamę, która ma się wyświetlać użytkownikom, wybieramy słowa kluczowe, po wpisaniu których reklama ma się wyświetlać, a na koniec określamy budżet. Zasada jest prosta – płacimy za każde klinięcie w reklamę z linkiem prowadzącym do naszej strony.

Największa zaleta kampanii AdWords? Pacjent zobaczy link wówczas, gdy wpisze konkretne zapytanie. Mówiąc inaczej: gdy będzie szukał dokładnie tego, co mamy do zaoferowania. To my decydujemy o frazach, na które „zareaguje” AdWords. Dodatkowo, efekty są łatwo mierzalne – dzięki prostym w obsłudze narzędziom dokładnie wiemy, ile osób klika w opłacone przez nas linki. Łatwo też zaplanować budżet – płacimy za określoną liczbę kliknięć w link. Jeśli na przykład wykupimy 1000 kliknięć, po zrealizowaniu tego celu reklama po prostu przestanie być wyświetlana.

Wady? Kampania AdWords wiąże się z koniecznością ponoszenia stałych nakładów – aby reklama była stale obecna w wynikach wyszukiwania, należy ją regularnie opłacać. W przeciwnym razie zniknie po wyczerpaniu limitu klinięć. Czasem najprostsze pozycjonowanie strony jest po prostu bardziej opłacalne. W branży medycznej minusem jest też duża konkurencja – z kampanii AdWords korzysta coraz więcej podmiotów. Ceny klinięć Google ustala na podstawie analizy m.in. branży reklamodawcy oraz konkurencji na danym rynku. W dużych miastach może to windować ceny dla placówek medycznych na bardzo wysoki poziom (np. „lekarz psychiatra Warszawa” - koszt kliknięcia to 22 zł).

Jak wyróżnić swoją reklamę i bez zwiększania nakładów sprawić, aby skuteczniej przyciągała pacjentów? Zapytaliśmy o to eksperta od reklamy w wyszukiwarkach, Piotra Makowskiego, Online Marketing Managera w Grupie DocPlanner. Oto jego wskazówki dla placówek medycznych.

5 sposobów, aby pozyskać więcej pacjentów z kampanii AdWords


1) Korzystaj z rozszerzeń reklamy

Google pozwala zamieścić w treści reklamy rozszerzenie z numerem telefonu i adresem - dzięki temu pacjenci nie muszą nawet klikać w reklamę, aby skontaktować się z placówką czy sprawdzić jej lokalizację. Dodatkowo, jeśli adres na koncie AdWords połączymy z adresem na wizytówce w Google My Business, na której mamy określone godziny otwarcia placówki, zostaną one automatycznie wyświetlone na naszej reklamie AdWords.

adw_rozsz.png

Przykłady reklam z rozszerzeniem

Jak dodać rozszerzenia? Na karcie kampanii kliknij zakładkę “Rozszerzenia” i dodaj interesujące Cię informacje.

 

2) Pamiętaj o użytkownikach mobilnych

Rośnie liczba użytkowników, którzy przeszukują sieć, korzystając z telefonów komórkowych i tabletów (przykładowo - wejścia z urządzeń mobilnych stanowią obecnie ponad 40% wszystkich wejść na stronę znanylekarz.pl). Dlatego warto pamiętać o tej grupie. Poza dostosowaniem samej reklamy do formatów mobilnych zadbajmy, aby strona docelowa, na którą trafi pacjent po kliknięciu w reklamę, prawidłowo wyświetlała się na urządzeniach mobilnych.

Warto dodać, że zastosowany w ramach rozszerzeń reklamy numer telefonu na przeglądarce w wersji mobilnej zamienia się w przycisk do dzwonienia - to znacząco ułatwia zainteresowanemu pacjentowi wykonanie połączenia do naszej placówki. 

AdWords_call.png

Widok reklamy na przeglądarce dla urządzeń mobilnych

 

3) Geolokalizacja na urządzeniach mobilnych

Geolokalizacja jest bardziej skuteczna w przypadku wyszukań mobilnych - wtedy można dookreślić obszar, w którym znajdują się pacjenci, np. 2 km od placówki. Dzięki temu nasza reklama dotrze tylko do osób, które znajdują się w okolicy i chętnie umówią wizytę niedaleko domu czy pracy. Natomiast dokładna geolokalizacja w przypadku kampanii kierowanej na wyszukania z komputerów stacjonarnych jest niedoskonała - Google rozpoznaje lokalizację nie na podstawie właściwego miejsca przebywania użytkownika, ale miejsca przebywania… jego serwera (na przykład według Google połowa internautów w Polsce to mieszkańcy Warszawy - bo to w tym mieście znajduje się najwięcej serwerów).

 

4) Zapewnij kontakt 24/7

Część pacjentów wyszukuje lekarzy i usługi poza standardowymi godzianami pracy Twojej recepcji (na przykład aż 30% wizyt na ZnanyLekarz.pl jest umawianych między 19:00 a 7:00 rano). Uwględnij to w reklamie - możesz ją ustawić w taki sposób, aby w godzinach pracy Twojej placówki wyświetlany był numer kontaktowy do Twojej recepcji, a poza tymi godzinami - inny dostępny numer telefonu, np. do TeleRejestracji.

Możesz także ustawić link przekierowujący do profilu Twojej placówki w ZnanyLekarz.pl poza godzinami otwarcia placówki - jeśli udstępniasz tam Kalenadarze Wizyt, pacjenci wygodnie umówią się na wizytę online. 

adw_lekarz.png

Przykład reklamy przekierowującej do rejestracji na ZnanyLekarz.pl

 

5) Wyróżnij swoją reklamę tekstową

Jeśli to możliwe, zastosuj w tekście liczby - taki przekaż bardziej się wyróżnia, a sama reklama bardziej rzuca się w oczy. Ze względu na dużą konkurencję w Google AdWords dla fraz ogólnych typu ginekolog Warszawa, warto pomyśleć o reklamie będącej odpowiedzią na bardziej szczegółowe zapytania, związane z problemami zdrowotnymi, chorobami czy zabiegami (np. “jak leczyć depresję”). Jest to bardziej pracochłonne, ale zarazem tańsze - ze względu na mniejszą konkurencję w Google na tego typu frazy.

Konwersję podnosi także użycie w reklamie słowa kluczowego, którego pacjenta używa podczas wyszukiwania - można je wstawiać w reklamę automatyczne dzięki narzędziu keyword insertion tool.

 

foto2.png   

Nasz ekspert:

Piotr Makowski

Online Marketing Manager, Grupa Docplanner