E-recepta, czyli kolejny krok w cyfryzacji polskiej służby zdrowia

young pharmacist suggesting medical drug to buyer in pharmacy drugstore-1 (1)Ostatnie miesiące przyniosły wielki postęp w digitalizacji polskiego sektora ochrony zdrowia. Po niedawnym wprowadzeniu e-zwolnień nadszedł czas na e-receptę – rozwiązanie od lat sprawdzające się w kilkunastu krajach Unii Europejskiej. Jakie wnioski płyną z kolejnych elektronicznych usprawnień usług medycznych?

 

Cyfryzacja dzieje się teraz

Wraz z rozpoczęciem Nowego Roku e-recepty zrealizuje każda apteka, a wszystkie podmioty lecznicze mają obowiązek podłączenia się do Systemu P1, pozwalającego na ich wystawianie. Korzyści płynące z tego rozwiązania szybko odczują zarówno pacjenci, farmaceuci, jak i placówki medyczne. Rozwój technologiczny polskiej służby zdrowia nie jest więc wizją przyszłości, ale dzieje się na naszych oczach. Pozostaje jednak pytanie: czy usługi świadczone przez placówki zdrowia nadążą za galopującym tempem cyfryzacji?


Nie tylko e-zwolnienia i e-recepty

W sferze online zadomowiła się już każda branża. Współczesna obsługa klienta bez rozwiązań cyfrowych skazuje biznes na pewne straty. Podobnie wygląda sytuacja placówek medycznych – te, które wciąż bazują np. na telefonicznej rejestracji wizyt, co raz boleśniej będą odczuwać jej zgubne efekty:

  • aż 44% połączeń od pacjentów pozostaje nieodebranych
  • jednocześnie 62% pacjentów nie chce czekać dłużej, niż 1 minutę na odebranie połączenia
  • po czym aż 60% z nich rezygnuje z dzwonienia po raz kolejny do tego samego miejsca

Nie dziwi zatem, że co raz więcej placówek medycznych woli stawiać na nowe technologie usprawniające obsługę swoich pacjentów. Czy warto? Wyniki przeprowadzonych przez nas badań rozwiewają wszelkie wątpliwości:

  • 85% pacjentów woli umawiać wizyty online
  • 88% wizyt umówiono przez Internet
  • recepcja oszczędzała nawet 80% czasu

Proste narzędzie do rozwoju Twojej placówki

Wiemy zatem, że placówka medyczna rejestrująca wizyty online zaoszczędzi czas i skuteczniej obsłuży swoich pacjentów. Zmniejszy również ilość osób zniechęconych nieudanym kontaktem telefonicznym oraz tych, które odchodzą się do innych placówek, bo nie mogli się dodzwonić do pierwotnie wybranej. Idealnym narzędziem takiej organizacji pracy jest system od ZnanyLekarz.pl. Pomaga on wygodnie umawiać i zarządzać wizytami oraz usprawnia codzienną pracę placówki.

Ci, którzy postawią na nowe technologie, zadbają o efektywniejsze działanie swoich placówek. Uchronią się też przed stratą klientów, którzy nie od dziś wybierają nowoczesne metody kontaktu i umawiania wizyt. Realizowane przez Ministerstwo Zdrowia projekty „e-zwolnienie” i „e-recepta” pokazują tempo rozwoju cyfryzacji na poziomie państwowym – jeżeli placówki z sektora prywatnego za nim nie nadążą, muszą się liczyć ze stratą pacjentów.

 


Rozwijaj placówkę z Pakietem Premium!


 

Przeczytaj także



   

Pobierz e-booka

Zwiększ zyski swojego gabinetu

Pobierz e-booka ➤

Najnowsze posty