Dlaczego utrudniasz pacjentom umówienie wizyty w placówce?

telefon w placówce medycznejPacjent wybiera numer placówki medycznej, z nadzieją przykłada słuchawkę do ucha… i przez kolejne minuty słyszy tylko irytującą melodię na czekanie. W niemal połowie przypadków w ogóle nie doczeka się odebrania telefonu. Witamy w polskiej rzeczywistości!

Nie zapominajmy o... telefonach

Coraz więcej placówek medycznych prowadzi świadome i przemyślane działania marketingowe. Ich managerowie sprawnie poruszają się w świecie mediów społecznościowych, są na bieżąco z nowymi technologiami w komunikacji z pacjentami. Jednocześnie zatrważająco często zaniedbany jest pozornie banalny temat, który jednak mocno zniechęca pacjentów - stara, dobra komunikacja telefoniczna.

Dodzwonienie się do lekarza to wyczyn

Nawet w przypadku dużych placówek, zatrudniających pracowników recepcji, których głównym zadaniem jest rozmowa z pacjentami, telefony pozostają “wąskim gardłem”. Nie ma chyba pacjenta, któremu obcy byłby widok pustej recepcji i urywających się telefonów. Z badania przeprowadzonego przez serwis ZnanyLekarz.pl wynika, że aż 44% połączeń od pacjentów pozostaje nieodebranych. Niemal co drugiemu pacjentowi w ogóle nie udaje się dodzwonić!

Czym to grozi?

Warto się zastanowić, jakie konsekwencje rodzi ten fakt. Stary finansowe są oczywiste - pacjent, który nie dodzwoni się do placówki medycznej, nie umówi w niej wizyty. Niektórzy z pechowców, którym nie udała się pierwsza próba, wybiorą numer ponownie za jakiś czas i być może zastaną recepcjonistkę na stanowisku - ale będą też tacy, którzy zrezygnowani zadzwonią do konkurencji.
Straty wizerunkowe są mniej wymierne, ale równie dotkliwe. Dzielenie się opiniami na temat usług jest dziś czymś powszechnym, a chyba żaden manager nie chce, aby nazwa jego placówki pojawiała się w mediach społecznościowych w kontekście narzekań na kiepską obsługę i problem z umówieniem wizyty. Najlepsza strona internetowa i najsensowniej prowadzone kampanie marketingowe okażą się kompletnie niepotrzebne, jeśli pacjenci nie będą mogli wygodnie umówić wizyty.

Warto sięgnąć po zdalną recepcję

Skutecznym rozwiązaniem okaże się usługa zdalnej recepcji. W ofercie ma ją między innymi wielu operatorów telefonii komórkowej i serwis ZnanyLekarz.pl - pod nazwą TeleRejestracja wchodzi w skład Pakietu Premium. TeleRejestracja to z technicznego punktu widzenia rodzaj infolinii - zatrudnieni konsultanci zajmują się wyłącznie rozmowami telefonicznymi z pacjentami i umawianiem wizyt. Usługa jest świadczona w dni robocze od 8:00 do 20:00, a w soboty od 9:00 do 16:00. To ważne, gdyż - jak wynika ze statystyk naszego portalu - blisko ⅓ wszystkich wizyt umawiana jest po “biurowych” godzinach. Skuteczność TeleRejestracji jest bardzo wysoka - średnio 99.5% połączeń jest odbieranych - a czas oczekiwania rzadko przekracza jeden sygnał.
Praktycznie wszyscy pacjenci dodzwaniają się więc szybko i wygodnie.

Warto nadmienić, że dzięki TeleRejestracji umówienie wizyty możliwe jest natychmiast, gdy pacjent znajdzie interesującego go lekarza w portalu ZnanyLekarz.pl - nie musi odwiedzać strony internetowej placówki. Prawdopodobieństwo, że zartudniony w placówce lekarz zostanie znaleziony właśnie w ZnanyLekarz.pl, jest wysokie - portal notuje miesięcznie już ponad 5,3 mln wizyt, a profile lekarzy są dobrze wypozycjonowane w wyszukiwarce Google.


Reasumując, warto wesprzeć pracę placówki zdalną recepcją. Znacznie ułatwi to pacjentom umawianie wizyt i zminimalizuje ryzyko wizerunkowej wpadki, wywołanej problemem z dodzwonieniem się - co w konsekwencji przyniesie większy dochód. Sytuacja win-win: wszyscy zyskują.


Dowiedz się więcej o statystykach dotyczących umawiania wizyt i zwyczajach pacjentów!
Zobacz infografikę →