Dlaczego nie promujesz swoich lekarzy?

docsdocs
Wszędzie w Internecie, gdzie mówimy o naszej placówce, powinna być informacja o pracujących w niej lekarzach. Dlaczego? To proste: lekarze zwykle pracują w kilku miejscach. A chcemy, żeby pacjenci umawiali wizyty właśnie u nas. Jeśli nie postawimy na promowanie placówki poprzez zatrudnionych lekarzy - zyska na tym konkurencja.

Obiekcje
W głowach wielu managerów placówek medycznych zapewne rodzi się sprzeciw: po co wydawać pieniądze na promowanie lekarzy, skoro nikt nie da gwarancji, że w miarę zyskiwania popularności nie wzrosną ich oczekiwania finansowe, nie zdecydują się odejść do konkurencji albo skoncentrować na własnym prywatnym gabinecie. Cóż, jeśli konkurencja zaproponuje lekarzowi wyraźnie lepsze warunki finansowe, ten najpewniej po prostu odejdzie. Pani Anna Nowicka z agencji rekrutacyjnej NEC Healthcare mówi wprost:  jeśli okazuje się, że lekarze mogą zarobić dużo więcej, to zwykle są gotowi odejść nawet z placówki, w której pracowali od kilkunastu lat i czują się z nią związani emocjonalnie. Jeśli zagwarantujemy im wiele wizyt, zostaną u nas. Koło się zamyka.

Gwiazdy i mniej popularni lekarze
Aby skutecznie promować w Internecie placówkę poprzez zatrudnionych w niej lekarzy, musimy najpierw zastanowić się, w jaki sposób wykorzystać ich indywidualne atuty. Część z naszych pracowników cieszy się większą popularnością wśród pacjentów, część mniejszą. Być może niektórzy są obecni na rynku od wielu lat i dorobili się licznego grona wiernych pacjentów, inni z kolei ujmują osobowością. Niektórzy lubią wypowiadać się w mediach, inni od tego stronią. Możemy zastosować podział na “gwiazdy” i mniej popularnych lekarzy - i odpowiednio dostosować strategie promocyjne.

Doświadczenie i autorytet
Wykorzystanie potencjału “gwiazd” jest stosunkowo proste. Przede wszystkim, należy zadbać, aby taki lekarz miał u nas jak najwięcej dostępnych terminów - pamiętajmy, że w przypadku najlepszych lekarzy, placówki walczą o ich czas. Im więcej terminów dla lekarza, tym więcej pacjentów przyjętych w naszej placówce.

Publikacje na blogu
Pacjenci cenią doświadczenie lekarzy. Warto więc je eksponować. Dobrze byłoby, gdyby lekarze o statusie “gwiazd” udzielali się publicznie (podpisani jako nasi pracownicy!). Jeśli prowadzimy bloga dla pacjentów - niech regularnie publikują tam autorskie materiały. Wiąże się to z podwójną korzyścią - po pierwsze dodatkowo kojarzy w świadomości czytelników popularnego lekarza z naszą placówką, a po drugie poprawia pozycjonowanie naszych stron. Bardzo ważne jest, aby z takiego blogowego artykułu pacjent mógł prosto przejść na stronę, z poziomu której może umówić wizytę albo chociaż znaleźć dane kontaktowe. Im lepiej wypozycjonujemy stronę naszej placówki na nazwisko lekarza-gwiazdy, tym większa szansa, że pacjenci będą na nią wchodzić.

Pożytek z autorskich treści
Generalnie warto stawiać na autorskie treści. Obserwujemy to w serwisie ZnanyLekarz.pl - odkąd wprowadziliśmy usługę Pytania&Odpowiedzi, dzięki której lekarze mogą odpowiadać pacjentom na pytania zadawane bezpośrednio na profilu, obserwujemy znaczny wzrost popularności tych lekarzy, którzy regularnie odpisują. Od uruchomienia usługi we wrześniu 2015 do końca roku liczba odwiedzin ich profili wzrosła o 36%.
Warto więc dać naszym lekarzom możliwość odpowiadania pod swoim nazwiskiem - dzięki temu dodatkowo wypromujemy ich jako ekspertów. Pomyślmy o lekarskich gwiazdach jako o ambasadorach naszej placówki. Dzielenie się ekspercką wiedzą jest mile widziane, podnosi prestiż całej placówki… a jednocześnie wspiera SEO - grzechem byłoby tego nie wykorzystać.

Lekarze mniej popularni
Jak promować mniej popularnych lekarzy? Poprzez opinie - zarówno te zamieszczane przez zadowolonych pacjentów, jak i polecenia od kolegów o bardziej gwiazdorskim statusie. Zachęcajmy naszych lekarzy do uzupełniania swoich profili na ZnanyLekarz.pl - jak wiemy, opinie są kluczowe dla budowy reputacji lekarza, a te na naszym portalu są wiarygodne, pacjenci mają do nich zaufanie. Warto zauważyć, że pojedyncze negatywne opinie wcale nie przekreślają lekarza (ponad 60% wizyt za pośrednictwem ZnanegoLekarza umawianych jest do specjalistów z co najmniej jedną negatywną opinią). Nie ograniczajmy się do ZnanegoLekarza - nasi lekarze powinni być wszędzie tam, gdzie mogą ich szukać pacjenci.

Pozycjonowanie i AdWords
Tworzenie przez naszych lekarzy autorskich materiałów nie zwalnia nas z obowiązku pozycjonowania stron placówki na ich nazwiska. Dobrym pomysłem może też być uruchomienie na ich nazwiska kampanii AdWords. Jeśli te terminy są dla Państwa obco brzmiące, zapraszam do udziału w bezpłatnym  szkoleniu “Jak wyprzedzić konkurencję w Google”. Proszę o kontakt - wyślę linki z informacjami o dostępnych terminach i możliwościach zapisu.
Generalnie powinniśmy dążyć do tego, aby witryna naszej placówki pojawiała się jak najwyżej w wynikach po wpisaniu w wyszukiwarkę nazwiska każdego z zatrudnionych lekarzy.

Więcej o skutecznym promowaniu placówki medycznej dowiesz się z darmowego szkolenia internetowego, na które serdecznie zapraszamy! Wybierz termin i zapisz się, zobacz też pełną ofertę naszych szkoleń dla managerów placówek medycznych!

 

Przeczytaj także



 

NOWOŚĆ

Sprawdź, jak bezpiecznie wrócić do prowadzenia wizyt

Pobierz bezpłatny poradnik

Najnowsze posty