wrz 30, 2016

Dlaczego musisz usprawnić komunikację telefoniczną z pacjentami?

 

phone.pngPacjenci wciąż często umawiają wizyty przez telefon. Czy jako lekarz zastanawiałeś się, jakie to ma konsekwencje dla Twojego gabinetu? Komunikacja telefoniczna bywa bardzo zawodna - lekarze nie mają czasu odbierać połączeń, nie zawsze nadążają z oddzwanianiem. Warto postawić na rozwiązanie, które usprawni komunikację - TeleRejestrację.

TeleRejestracja to jedna z usług wchodzących w skład Pakietu Premium w serwisie ZnanyLekarz.pl. Wychodzi naprzeciw oczekiwaniom pacjentów, którym zależy na szybkim i wygodnym umówieniu wizyty przez telefon. 

Najłatwiej pomyśleć o niej jako o zdalnej recepcji - pacjent dzwoni nie bezpośrednio do gabinetu, ale do przeszkolonych konsultantów, którzy zgodnie z wytycznymi lekarza umawiają wizytę. Przekierowują rozmowę tylko wtedy, gdy pytania dotyczą merytorycznej strony leczenia. Lekarz nie traci więc czasu i może skoncentrować się na pracy.


1.  Pacjenci oczekują, że się do Ciebie dodzwonią


Z badania przeprowadzonego przez portal ZnanyLekarz.pl wynika, że 44% telefonów do lekarza pozostaje nieodebranych. Co to oznacza? Że blisko połowa pacjentów nie jest w stanie umówić wizyty u lekarza. Część będzie próbować do skutku, ale inni zniechęcą się i zadzwonią do innego gabinetu. 

Dla porównania, TeleRejestracja odbiera średnio 99.5% połączeń. Czas oczekiwania na połączenie rzadko przekracza jeden sygnał.

Statystyki portalu ZnanyLekarz.pl dowodzą, że blisko jedna trzecia wizyt umawianych jest między 18:00 a 7:00. TeleRejestracja jest czynna od 8:00 do 20:00 w dni robocze oraz od 9:00 do 17:00 w soboty, pozwalając sprawnie umówić wizytę wszystkim, którzy z różnych przyczyn nie mogą zadzwonić w “biurowych” godzinach.

 


POBIERZ BEZPŁATNY PORADNIK
"4 kroki do lepszej organizacji pracy gabinetu"


 


2.  TeleRejestracja odciąży Ciebie i Twoich pracowników


W badaniu ankietowym lekarze prowadzący prywatne gabinety wskazywali, że zajęciem pochłaniającym najwięcej czasu ich asystentkom jest prowadzenie rozmów telefonicznych z pacjentami i umawianie wizyt - wskazało tak 75% ankietownych. Co to znaczy? Niestety, pacjenci przychodzący do gabinetu są z konieczności traktowani po macoszemu - brakuje czasu na ich przywitanie, rejestrowanie, żegnanie i zarządzanie poczekalnią.

A przecież część lekarzy pracuje samodzielnie, nie zatrudniając asystentki. Wówczas zdarza się notorycznie, że telefon dzwoni podczas trwającej wizyty. Lekarz musi dokonać wyboru, czy odebrać telefon i okazać afront pacjentowi obecnemu w gabinecie, czy zignorować połączenie i być może stracić możliwość umówienia kolejnej wizyty. W obu przypadkach może tylko stracić

TeleRejestracja pozwoli oszczędzić czas pracowników gabinetu i usprawnić pracę samego lekarza. Odtąd nie będą oni musieli odbierać każdego przychodzącego połączenia, mogąc skoncentrować się na innych obszarach pracy.


3.  To niewymagający zaangażowania sposób na budowę wizerunku


Pacjenci oceniają głównie wrażenia, jakie wynoszą z wizyty. Jaką laurkę wystawia sobie gabinet, do którego nie sposób się dodzwonić? Nawet najlepsze opinie nie pomogą, jeśli pacjenci będą mieli problem z umówieniem wizyty.

Jeśli zaś umówienie się nie przysparza problemów, a w trakcie spotkania lekarza nie rozpraszają telefony - szansa na pozytywną opinię i powrót pacjenta jest znacznie większa.

TeleRejestracja jest więc narzędziem, które pozwoli budować profesjonalny wizerunek gabinetu w sposób niewymagający bezpośredniego zaangażowania lekarza. Pacjenci nie odbiją się więcej od milczącego telefonu - co niestety dzisiaj zdarza się nagminnie.


Zobacz, co jeszcze zyskasz z Pakietem Premium