Czy warto pisać dla pacjentów w internecie?

Businessman Using LaptopW internecie można znaleźć informacje praktycznie na każdy temat. Niezwykle popularną kategorią tematyczną jest zdrowie. Porady zdrowotne oraz informacje o specjalistach cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Nie powinno to dziwić, bo zdrowie to najważniejsza wartość dla większości Polaków. Jak wykorzystać tę wiedzę do budowania wizerunku w internecie, a w efekcie być może nawet pozyskania pacjentów?

zl2014-wykres-v3Porady doktora Google

W kategorii zdrowie objawy chorób są najczęściej poszukiwaną informacją w internecie. Z przeprowadzonego sondażu PBI wynika, że aż 88% badanych czerpie wiedzę na temat zdrowia, chorób i leczenia z internetu. Użytkownicy forów internetowych wzajemnie stawiają sobie diagnozy, sugerują niejednokrotnie najczarniejsze scenariusze w oparciu o szczątkową znajomość tematu. Uwagę zwraca ogromny wpływ opinii innych osób, niezwiązanych z branżą medyczną, na zachowania związane ze zdrowiem i leczeniem - aż 63% internautów stwierdziło, że w sieci szuka opinii osób, które spotkały się z podobnym problemem mówi Maciej Gliński z ARC.

Jak czesto

Dlaczego warto pisać w internecie?

Wyniki badań PBI i ARC wskazują na istotną rolę internetu w dotarciu do pacjentów. Informacje zdrowotne cieszą się tak dużym zainteresowaniem, że warto ten fakt wykorzystać. Jedną z możliwości jest publikowanie informacji (np. w formie artykułów lub felietonów), których poszukują użytkownicy sieci. Dzięki temu edukujesz pacjentów, bo zamiast docierać do niesprawdzonych i często błędnych treści jakie dostarcza doktor Google, internauci będą mogli się zapoznać z opinią eksperta w tym temacie. Jako autor możesz podkreślać rolę profilaktyki schorzeń i potrzebę konsultacji bezpośredniej w przypadku wystąpienia objawów, o czym często zapominają inne źródła internetowe. Tekst może również wskazywać jak prawidłowo należy przygotować się do wizyty czy badania. Link do takiego artykułu możesz wysyłać pacjentom mailem, prosząc aby zastosowali się do podanych wskazań.

Sposoby komunikacji z pacjentami zmieniają się dynamicznie. Dotychczas lekarz dbał tylko o bezpośrednią relację lekarz-pacjent. Obecnie coraz większego znaczenia nabiera umiejętność prezentowania się w internecie i rozpoznawalność nazwiska. Publikacja treści specjalistycznych w sieci stwarza możliwość nawiązania pierwszego, pośredniego kontaktu z przyszłym pacjentem, a Twoje nazwisko zacznie być bardziej popularne.

Jak pisać, aby pacjenci czytali?

Przygotowanie dobrego tekstu specjalistycznego nie przyniesie oczekiwanego efektu bez odpowiedniej formy i promocji w internecie. Nie będę pouczać Cię w zakresie merytoryki, bo nie mam do tego kompetencji. Skupię się na zupełnie innych kwestiach. Ważne, o ile nie najważniejsze jest, aby publikacja w przystępny sposób opisywała problem. Pisząc tekst pamiętaj o odbiorcach, którzy oczekują zrozumiałej treści. Tekst napisany językiem naukowym z pewnością okaże się zbyt trudny i zniechęci ich do zapoznania się z artykułem.

Warto też, żebyś poznał podstawowe zasady pisania tekstów, które ułatwią odnalezienie ich w internecie. Dzięki temu więcej pacjentów zapozna się z Twoim artykułem. Ten temat poruszałem w swoim poprzednim wpisie: sprawdź >

Sprawdź się u nas

Całkiem niedawno wprowadziliśmy nową funkcjonalność, która pozwala zweryfikowanym lekarzom na publikację artykułów i porad na naszym blogu. Został on bardzo ciepło przyjęty przez pacjentów i mamy już tysiące stałych czytelników. Obecnie bloga współtworzy ok. 50 specjalistów.

Jak możesz skorzystać z nowej funkcji serwisu ?

  • Zaloguj się na swoje konto i kliknij przycisk Napisz artykuł

profil lekarza

  • Wybierz temat z listy lub zaproponuj własny

temat