Czy nie odstraszasz pacjentów... zdjęciami?


camera.pngKażdy gabinet i placówka posiadająca stronę internetową chce zapełnić ją unikalną treścią. Również - zdjęciami. Tymczasem warto wiedzieć, że nierozważnie dobrane fotografie mogą skutecznie odstraszyć pacjenta.

 

Zdjęcia są ważne

Przede wszystkim - fotografie są bardzo ważnym i potrzebnym elementem strony internetowej gabinetu lekarskiego lub placówki medycznej. Nie bez kozery mówi się, że “jeden obraz wart jest tysiąca słów”. Pacjenci chcą widzieć lekarzy, zobaczyć wnętrza. Chcą wiedzieć, co ich czeka. Dobierając zdjęcia należy jednak zachować ostrożność.

 

Czego pacjent widzieć nie chce

Kusi, aby pokazać lekarza przy pracy? Niech pacjent zobaczy, jak wygląda profesjonalista w akcji! Niestety, pacjent zobaczy raczej niezbyt estetyczne fotografie, które nie skojarzą mu się z niczym przyjemnym. Praca lekarza to często krew, pot, twarze wykrzywione w grymasie bólu. Pacjenci nie chcą tego oglądać. Nie chcą też widzieć zdjęć opuchniętej po zabiegu skóry ani zbliżeń na profesjonalnie usunięte zęby.

 

Poglądowe ilustracje? Niekoniecznie

Dobrym pomysłem wcale nie muszą być też poglądowe ilustracje, przedstawiające np. formie rysunków przebieg zabiegu. Oczywiście, pełnią one rolę edukacyjną, ale pacjenci niekoniecznie chcą je oglądać - zobaczą w nich raczej nudne ilustracje z podręcznika dla studentów medycyny, niż interesującą treść.

 

Perspektywa pacjenta

Pacjent patrzy przez pryzmat emocji. Widząc ukazane w zbliżeniu narzędzia dentystyczne, zobaczy w nich narzędzia tortur. To, co lekarzowi może wydawać się atrakcyjną fotografią, zupełnie odrzuci pacjenta. Dobierając zdjęcia i elementy graficzne na stronę internetową, starajmy się zawsze przyjąć optykę pacjenta. Nie znaczy to, że nie warto pokazywać wyposażenia gabinetu, zwłaszcza, gdy jest nowoczesne i estetyczne - ważna jest po prostu perspektywa.

 

Ważny jest rezultat

Co interesuje pacjenta, który szuka rozwiązania swoich problemów ze zdrowiem? Rezultat. Pacjent chce wiedzieć, co zyska na wizycie u lekarza, jaki będzie finalny efekt. Nie interesuje go prowadząca do niego procedura. Zdjęcia przedstawiające przebieg leczenia wywołają u niego raczej niepokój, będą podszyte strachem i niepewnością. Fotografia promiennego uśmiechu po udanej implementacji korony zębowej będzie odbierana zupełnie inaczej, niż zdjęcie przedstawiające lekarza pochylającego się nad pacjentem na fotelu dentystycznym. Dla pacjenta rezultat leczenia jest celem, do którego wiedzie kręta, mroczna droga, o której nie chciałby w ogóle pamiętać. Przedstawiajmy mu więc cel.

Podsumowanie

Mimo najlepszych intencji, nie publikujmy zdjęć, które mogą nieść ze sobą negatywny wydźwięk emocjonalny. Emocje są kluczem do pozyskania pacjenta. Nie warto ryzykować, że zniechęcimy go do wizyty.


Pobierz darmowego e-booka o promowaniu placówki medycznej w Internecie