mar 15, 2018

Czego oczekuje od Ciebie współczesny pacjent?

Side profile view senior business man working on computer isolated on grey wall background. Anticipation of financial crisis, bad, poor economy concept. Corporate employee thinking, making decisions.-698838-edited.jpegKażdy prywatny gabinet lekarski jest w gruncie rzeczy przedsiębiorstwem. Przedsiębiorstwa zaś działają w określonych rynkowych realiach. Zrozumienie tych realiów i zaadoptowanie się do nich to klucz do biznesowego sukcesu. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby Twój gabinet zarabiał lepiej. Bardzo możliwe jednak, że będziesz musiał w tym celu nieco zmienić myślenie o swojej pracy.

Pacjent patrzy inaczej

Wielu świetnych lekarzy, którzy wykonują w swoich gabinetach naprawdę znakomitą pracę, radzi sobie na rynku znacznie gorzej, niż na to zasługują. Dzieje się tak z prostego powodu. W branży zdrowia hasło jakość usługi obroni się sama niestety nie jest do końca prawdziwe. Między lekarzem a ogromną większością pacjentów rozpościera się prawdziwa przepaść, jeśli chodzi o merytoryczną wiedzę medyczną. Pacjent zazwyczaj po prostu nie jest w stanie ocenić jakości pracy lekarza. Decydując, czy powróci na kolejną wizytę do tego samego gabinetu, czy jednak poszuka innego, bierze pod uwagę zupełnie inne czynniki. W skrócie - decyduje wrażenie, jakie wyniesie z wizyty.

 

To ważne, żeby pacjenci do Ciebie wracali

Zadowolony pacjent powróci niemal na pewno - z badania przeprowadzonego przez ZnanyLekarz.pl wynika, że 95% pacjentów, którzy uznali, że lekarz spełnia ich oczekiwania, umawia kolejne wizyty. Problem w tym, że statystycznie niemal równo połowa nie jest zadowolona i pierwsza wizyta w gabinecie okazuje się dla nich jednocześnie ostatnią, a poszukiwanie lekarza trwa dalej. Z punktu widzenia gabinetu zysk z wizyty nowego pacjenta i pacjenta powracającego jest taki sam, teoretycznie więc stały przypływ nowych pacjentów powinien pozwolić utrzymać stabilny przychód. W rzeczywistości jednak pozyskanie nowego pacjenta wymaga średnio pięciokrotnie wyższego nakładu, niż utrzymanie obecnego. Lekarz, który chce zarabiać więcej, powinien  przede wszystkim skupić się na tym, aby zachęcić do kolejnych wizyt tych pacjentów, którzy już go odwiedzili. Jeśli straci ich na rzecz innych gabinetów, straci nie tylko zysk z potencjalnych kolejnych wizyt, ale też środki, które będzie musiał przeznaczyć na pozyskanie nowego pacjenta.

Czego oczekuje od Ciebie współczesny pacjent?

1. Poszanowania jego czasu

Pacjenci nie chcą tracić czasu na czekanie w kolejce. 47% pacjentów zdarzyło się czekać w prywatnym gabinecie godzinę lub dłużej - to dyskwalifikuje w ich oczach lekarza. Aby uniknąć kolejek, dostosuj długość wizyt do ich charakteru i nigdy nie planuj wizyt większej liczby pacjentów, niż jesteś w stanie rzeczywiście obsłużyć, wychodząc z założenia, że część i tak nie przyjdzie.

2. Możliwości umówienia wizyty online

Żyjemy w czasach e-usług. Pacjenci są przyzwyczajeni do tego, że produkty i usługi nabywają wygodnie przez Internet, a 77% deklaruje, że oczekują tego także od lekarzy. Dlaczego? Umówienie wizyty przez telefon wcale nie jest proste - statystycznie niemal połowa połączeń od pacjentów pozostaje nieodebranych. Co trzeci pacjent w ogóle nie ponawia próby dodzwonienia się, tylko umawia wizytę gdzieś indziej. Skorzystaj z narzędzia oferowanego przez ZnanyLekarz.pl, aby dać pacjentom możliwość umawiania wizyt online.

3. Bliskich terminów

41% pacjentów wskazało, że oczekuje możliwości umówienia wizyty w bliskim terminie, najlepiej tego samego dnia. Staraj się w miarę możliwości zostawiać w grafiku miejsce dla pacjentów z potrzebą pilnego odwiedzenia Twojego gabinetu. Dzięki systemowi od ZnanyLekarz.pl pacjenci będą widzieć, kiedy masz dla nich czas. Możesz też dopisywać wizyty poza widocznym publicznie grafikiem.

4. Przypomnień o wizycie

Pacjenci są dziś zabiegani. Jeśli umawiają wizytę z kilkudniowym wyprzedzeniem, oczekują, że im o niej przypomnisz. Przypomnienia redukują o ponad 60% liczbę “zapominalskich”, którzy nie przychodzą w umówionym terminie. Ręczne wysyłanie SMSów z przypomnieniem zajęłoby bardzo dużo czasu, skorzystaj więc z narzędzi do automatyzacji wysyłki. Nasz system sam wysyła przypomnienia SMSem i e-mailem, a także informuje pacjentów o ewentualnych zmianach terminów.

Lepiej poznając rzeczywiste potrzeby swoich pacjentów zwiększasz szanse na ich utrzymanie w gabinecie, a tym samym na odniesienie rynkowego sukcesu. Wyjście naprzeciw oczekiwaniom Twoich pacjentów jest bardzo proste. Sam się przekonasz, że wprowadzenie kilku zmian, dzięki którym pacjenci wyniosą z wizyty lepsze wrażenia, zwyczajnie się opłaca.

 


Poznaj narzędzie, dzięki któremu zoptymalizujesz pracę z pacjentami!