Co “smartfonizacja” Polaków oznacza dla Twojej placówki medycznej?

smartfonizacjaDo większości obecnych i potencjalnych pacjentów Twojej placówki możesz łatwo dotrzeć przez... ich kieszenie. A konkretniej, przez urządzenia, które rozgościły się tam w ostatnich latach. Polacy chętnie korzystają ze smartfonów i byłoby grzechem nie wykorzystać tego podczas promowania placówki.

Ulegliśmy “smartfonizacji”

Jak wynika z raportu POLSKA.JEST.MOBI.2018, dwie trzecie Polaków powyżej piętnastego roku życia korzystają ze smartfonów. Powoli zastępują one komputery osobiste przy załatwianiu wielu spraw - przeglądaniu Internetu, wysyłaniu e-maili, korzystaniu z bankowości elektronicznej. Aż 10% wszystkich dokonywanych w Polsce zakupów dokonuje się za pośrednictwem smarfona (licząc także tradycyjne zakupy w sklepie!). Średnio na wpatrywaniu się w niewielki ekran spędzamy już dwie godziny dziennie.

Co to oznacza dla placówki medycznej?

Dla managera placówki medycznej bardzo istotna jest statystyka mówiąca, że połowę czasu w Internecie spędzamy korzystając ze smartfona. Zestawiając to z faktem, że 90% polskich użytkowników Internetu rozpoczyna poszukiwanie lekarza właśnie w sieci dochodzimy do prostego wniosku - średnio 45% potencjalnych pacjentów szuka placówki medycznej takiej jak nasza właśnie za pośrednictwem swojego smartfona. Wiąże się z tym kilka ważnych konsekwencji.

  • Po pierwsze, strona internetowa placówki musi być dostosowana do możliwości urządzeń przenośnych. Nawet najpiękniejsza i najlepiej zaprojektowana strona okaże się bezużyteczna dla połowy użytkowników, jeśli na ekranie smartfona będzie nieczytelna. Biorąc pod uwagę, że nowy gość na stronie już po kilku sekundach podejmuje decyzję, czy na niej pozostanie, ryzykujemy utratę połowy potencjalnych pacjentów, którzy nawet nie zadadzą sobie trudu poszukania na stronie placówki danych kontaktowych.

  • Po drugie, pamiętajmy, że połowa pacjentów także wysłane do nich maile przeczyta na ekranie smartfona. Ich konstrukcja powinna brać to pod uwagę - unikajmy zniechęcających ścian tekstu, stawiajmy na listy punktowane i wyraźnie rozdzielone akapity. Często mail będzie czytany w warunkach, w których trudno o pełne skupienie, np. podczas podróży komunikacją miejską - unikajmy więc wprowadzania wielu różnych wątków. Pilnujmy, aby elementy graficzne były skalowalne i dostosowywały się do rozdzielczości ekranu, w przeciwnym razie bowiem mail stanie się zupełnie nieczytelny.

  • Po trzecie, warto postawić na system, który umożliwi umówianie wizyt online za pośrednictwem smartfona. Aż 84% pacjentów deklaruje, że wolałoby umawiać wizyty przez Internet, niż dzwoniąc. Jeśli lekarze zatrudnieni w placówce mają Profile Premium w serwisie ZnanyLekarz.pl, umówienie się do nich będzie proste i wygodne także na urządzeniach przenośnych.

Smartfon wciąż jest telefonem komórkowym

Z urządzeń mobilnych korzystamy nie tylko do przeglądania Internetu. Pamiętajmy, że te miniaturowe komputery w naszych kieszeniach to wciąż także telefony komórkowe. Ponieważ mamy je niemal zawsze przy sobie, z dużym prawdopodobieństwem odczytamy wysłaną wiadomość SMS. Statystyki to potwierdzają - średnio SMS-y są otwierane częściej niż e-maile. Warto je wykorzystać!

  • Proste przypomnienie SMS o wizycie redukuje nawet o dwie trzecie odsetek pacjentów, którzy zapominają przyjść w umówionym terminie. Niemal 60% pacjentów deklaruje, że oczekuje od placówki lub lekarza przypomnienia o wizycie.

  • Jak wykazało badanie The Patient-Provider Relationship Study 2017 80% pacjentów chciałoby otrzymywać SMS-y od lekarza. Dla 84% z nich komunikacja z lekarzem między wizytami jest bardzo istotna. Warto więc korzystać np. z Kampanii SMS, oferowanych przez ZnanyLekarz.pl, aby wysyłać pacjentom ważne treści - zaproszenia na badanie kontrolne, informacje o nowościach w ofercie albo zmianach adresu czy godzin otwarcia.

Trendy wskazują, że smartfony będą stale się rozwijać i systematycznie wypierać komputery osobiste w codziennych zastosowaniach. Warto już teraz śmiało postawić na promocję placówki w smartfonach!


Zobacz, co zyskasz dzięki narzędziom od ZnanyLekarz.pl, zoptymalizowanym także  dla smartfonów!


 

Przeczytaj także



    

Pobierz e-booka

Zwiększ zyski swojego gabinetu

Pobierz e-booka ➤

Najnowsze posty