gru 3, 2014

Co o lekarzu mówi jego zdjęcie?

zdjęcie lekarza

Jeden obraz jest wart tysiąca słów, ale czy zdjęcie lekarza może się przełożyć na wzrost liczby wizyt w gabinecie? Z danych serwisu ZnanyLekarz.pl wynika, że tak. Elementy wizualne są szybciej przetwarzane przez nasze mózgi, dlatego często już na podstawie zdjęcia pacjent wyrabia sobie opinię o lekarzu lub gabinecie. Jakie fotografie zamieszczać w Internecie?

Nieco teorii

Powszechnie wiadomo, że większość informacji transmitowanych do mózgu jest wizualna. Badania prowadzone wśród użytkowników Internetu potwierdzają, że informacje graficzne są przetwarzane 60 000 razy szybciej niż tekstowe! Stąd popularność różnego rodzaju infografik i filmów instruktażowych. Zwróć uwagę na profesjonalne strony internetowe czy reklamy – czasem jedno dobrze dobrane zdjęcie jest w stanie powiedzieć więcej niż najlepsze hasło reklamowe.

Zdjęcie - ale jakie?

Jeśli masz swoją stronę internetową, profil na Facebooku lub w serwisie ZnanyLekarz.pl, z pewnością zamieściłeś tam jakieś zdjęcia. Czy zastanawiałeś się, jak odbiera je pacjent? Możesz być pewien, że osoby, które odwiedzają Twoją stronę lub Twój profil, w pierwszym momencie oceniają warstwę graficzną. Jeśli zdjęcia są słabej jakości, nienowoczesne, nieprofesjonalne – pacjenci mogą przez ich pryzmat błędnie ocenić Ciebie i Twoją pracę.

Na co więc zwrócić uwagę, publikując zdjęcia siebie i gabinetu?

  • Pokaż się - pacjenci chcą zobaczyć lekarza, z którym umawiają się na wizytę, a nie tylko zdjęcie placówki czy ładny, ale nic nie wnoszący obrazek z banku zdjęć. Daj im się lepiej poznać. Masz zgrany zespół? Zaproś go do wspólnego zdjęcia.

  • Bądź profesjonalny - zrezygnuj ze zdjęć pokazujących Cię w prywatnej sytuacji, np. na wakacjach. Skuteczniej na Twój wizerunek wpłynie klasyczne zdjęcie przedstawiające Cię w gabinecie. Staraj się wyglądać elegancko (fartuch nie jest konieczny). Może warto pomyśleć o zdjęciach pokazujących Cię przy pracy? (pamiętaj tylko, że publikacja zdjęcia z pacjentem wymaga jego pisemnej zgody).

  • Zadbaj o pozytywny wydźwięk - najlepiej odbierane są zdjęcia, na których fotografowana osoba patrzy w obiektyw i lekko się uśmiecha. Wizerunek powinien być serdeczny i zachęcający. Jeśli chcesz sprawdzić, jakie emocje budzi Twoje zdjęcie - zapytaj kogoś życzliwego. Ta sama zasada dotyczy zdjęć gabinetu - przygotuj takie ujęcia, które ukażą go jako miejsce przyjemne, bezpieczne. Specjalizujesz się w leczeniu dzieci? Wyeksponuj na zdjęciach kolorowe elementy wystroju czy zabawki.

  • Postaw na jakość - najlepsze byłyby zdjęcia wykonane przez zawodowego fotografa, jednak i dobrej jakości zdjęcia z domowego archiwum wystarczą, o ile nie będą niewyraźne czy słabej jakości. Jeśli zdecydujesz się sam robić zdjęcia, poszukaj inspiracji na stronach o fotografii czy w bankach zdjęć. A może w rodzinie znajdzie się ktoś, kto interesuje się fotografią i mógłby Ci pomóc?

  • Odpowiednio wyeksponuj - jeśli już masz odpowiednie zdjęcia, przemyśl to, gdzie i w jaki sposób je wyeksponować. Zdjęcie przedstawiające Ciebie umieść przy swojej wizytówce (sprawdź, czy jest dobrze wykadrowane). Ze zdjęć gabinetu możesz zrobić galerię i opublikować w odpowiedniej zakładce na swojej witrynie. Dobrym pomysłem jest także wykorzystanie zdjęcia gabinetu jako tła dla strony - warto tylko zadbać, aby grafika nie utrudniła czytania tekstu.

 

Statystyki serwisu ZnanyLekarz.pl pokazują, że profile ze zdjęciami mają nawet o 30% więcej umówionych wizyt.

Zdjęcie czyni lekarza bardziej "ludzkim" i zwiększa jego wiarygodność - z wizytówki z imieniem i nazwiskiem zmienia w żywą osobę, której łatwiej zaufać i nawiązać z nią kontakt.
Z tej instrukcji dowiesz się, jak dodać zdjęcia lub filmy na profilu na ZnanyLekarz.pl.

Chcesz jeszcze lepiej zadbać o swój wizerunek?

Skorzystaj z rozszerzonego profilu, który możesz uzupełnić dodatkowymi zdjęciami przedstawiającymi Twój gabinet lub Ciebie przy pracy.

O ile będą to zdjęcia przygotowane zgodnie z powyższymi wskazówkami, z pewnością wpłynie to na liczbę pacjentów chcących umówić się do Ciebie na wizytę.


Dowiedz się więcej o budowaniu wizerunku lekarza w Internecie.
Przeczytaj poradnik →