8 powodów, dla których Twoja placówka potrzebuje marketingu w Internecie

facility_online.jpegTwoim obowiązkiem jako managera placówki medycznej jest promowanie jej usług w sposób, który z jednej strony zapewni dopływ nowych pacjentów, z drugiej zaś - nie będzie wymagał ogromnego budżetu. Jeśli jeszcze nie wiesz, dlaczego powinieneś skupić się na marketingu w Internecie, oto 8 najważniejszych powodów.


1. W Internecie są Twoi pacjenci

Twoi potencjalni pacjenci są stałymi bywalcami cyfrowego świata. Jak wynika z raportu PBI, w listopadzie 2017 roku z Internetu korzystało blisko 30 milionów Polaków. Placówka medyczna po prostu musi być obecna w sieci! Metaforycznie ujmując: wędkarz ma znacznie większe szanse na udany połów, gdy uda się nad zarybiony staw, prawda?

2. Internet to źródło wiedzy o zdrowiu i lekarzach

90% polskich internautów przynajmniej raz wyszukiwało w Internecie informacji dotyczących zdrowia i lekarzy. Połowa z nich robi to przynajmniej raz w miesiącu. Globalnie w wyszukiwarkę Google wpisywanych jest co sekundę 18 tysięcy haseł powiązanych ze zdrowiem.

3. W Internecie przebywamy niemal bez przerwy

36% polskich internautów korzysta z sieci wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych (co ciekawe, według badania PBI odsetek ten wzrasta do 41%... w soboty). Warto o tym pamiętać, gdyż z tego powodu Google wyżej indeksuje strony responsywne, czyli przystosowane do wyświetlania na ekranach smartfonów i tabletów. Z drugiej strony, wiedząc o tym, że potencjalni pacjenci są online niemal cały czas, tym bardziej warto dać im możliwość natychmiastowego umówienia wizyty w placówce przez Internet.

4. Łatwo mierzyć efekty działań online

Efekty działań marketingowych w Internecie są łatwo mierzalne. Dzięki dostępowi do licznych narzędzi analitycznych można błyskawicznie sprawdzać, czy zbliżamy się do założonych celów. Kampanie prowadzone online znacznie łatwiej optymalizować, niż ma to miejsce w przypadku “tradycyjnych” działań.

5. E-mail to skuteczne narzędzie marketingowe

Przydatnym i bardzo skutecznym, a jednocześnie powiązanym z Internetem narzędziem promowania placówki medycznej jest wiadomość e-mail. Dzięki newsletterom i mailingom łatwo dotrzemy do pacjentów obecnych i potencjalnych. E-maile stały się tak powszechną formą komunikacji, że często niesłusznie zapominamy o ich marketingowym potencjale. (Pamiętajmy, że do wysłania oferty potrzebujemy zgody marketingowej odbiorcy - zezwolenia na wysyłanie treści promocyjnych!).

6. Działania marketingowe online są łatwo skalowalne

Reklamy w Google, AdWords czy w mediach społecznościowych mogą być wyświetlane np. wyłącznie mieszkańcom bezpośredniej okolicy placówki. Pozwala to bardzo precyzyjnie docierać do odbiorców rzeczywiście zainteresowanych naszą ofertą i optymalizować budżet marketingowy.

7. To w Internecie szukamy opinii

Ponad 80% Polaków uważa za kluczowy czynnik decydujący o wyborze lekarza opinie, wystawione mu przez innych pacjentów. A opinie najłatwiej znaleźć online. Największy polski serwis dla lekarzy i pacjentów, ZnanyLekarz.pl, na którym można zapoznać się z wiarygodnymi opiniami, odwiedzany jest przez niemal 4 miliony osób miesięcznie.

8. Marketing online dotrzyma kroku szybkim zmianom na rynku

Jedyną stałą w marketingu usług medycznych jest tak naprawdę zmiana. W miarę rozwoju technologii, ale też zmian zachodzących w społeczeństwie i systemie prawnym, skuteczne dotąd strategie szybko mogą okazać się przestarzałe. Marketing online wydaje się dostatecznie elastyczny, żeby dotrzymać kroku zmianom.

 


Zobacz, jak ZnanyLekarz.pl pomoże promować Twoją placówkę online!