8 powodów, dla których Twoja placówka potrzebuje marketingu w Internecie

facility_online.jpegTwoim obowiązkiem jako managera placówki medycznej jest promowanie jej usług w sposób, który z jednej strony zapewni dopływ nowych pacjentów, z drugiej zaś - nie będzie wymagał ogromnego budżetu. Jeśli jeszcze nie wiesz, dlaczego powinieneś skupić się na marketingu w Internecie, oto 8 najważniejszych powodów.


1. W Internecie są Twoi pacjenci

Twoi potencjalni pacjenci są stałymi bywalcami cyfrowego świata. Jak wynika z raportu PBI, w listopadzie 2017 roku z Internetu korzystało blisko 30 milionów Polaków. Placówka medyczna po prostu musi być obecna w sieci! Metaforycznie ujmując: wędkarz ma znacznie większe szanse na udany połów, gdy uda się nad zarybiony staw, prawda?

2. Internet to źródło wiedzy o zdrowiu i lekarzach

90% polskich internautów przynajmniej raz wyszukiwało w Internecie informacji dotyczących zdrowia i lekarzy. Połowa z nich robi to przynajmniej raz w miesiącu. Globalnie w wyszukiwarkę Google wpisywanych jest co sekundę 18 tysięcy haseł powiązanych ze zdrowiem.

3. W Internecie przebywamy niemal bez przerwy

36% polskich internautów korzysta z sieci wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych (co ciekawe, według badania PBI odsetek ten wzrasta do 41%... w soboty). Warto o tym pamiętać, gdyż z tego powodu Google wyżej indeksuje strony responsywne, czyli przystosowane do wyświetlania na ekranach smartfonów i tabletów. Z drugiej strony, wiedząc o tym, że potencjalni pacjenci są online niemal cały czas, tym bardziej warto dać im możliwość natychmiastowego umówienia wizyty w placówce przez Internet.

4. Łatwo mierzyć efekty działań online

Efekty działań marketingowych w Internecie są łatwo mierzalne. Dzięki dostępowi do licznych narzędzi analitycznych można błyskawicznie sprawdzać, czy zbliżamy się do założonych celów. Kampanie prowadzone online znacznie łatwiej optymalizować, niż ma to miejsce w przypadku “tradycyjnych” działań.

5. E-mail to skuteczne narzędzie marketingowe

Przydatnym i bardzo skutecznym, a jednocześnie powiązanym z Internetem narzędziem promowania placówki medycznej jest wiadomość e-mail. Dzięki newsletterom i mailingom łatwo dotrzemy do pacjentów obecnych i potencjalnych. E-maile stały się tak powszechną formą komunikacji, że często niesłusznie zapominamy o ich marketingowym potencjale. (Pamiętajmy, że do wysłania oferty potrzebujemy zgody marketingowej odbiorcy - zezwolenia na wysyłanie treści promocyjnych!).

6. Działania marketingowe online są łatwo skalowalne

Reklamy w Google, AdWords czy w mediach społecznościowych mogą być wyświetlane np. wyłącznie mieszkańcom bezpośredniej okolicy placówki. Pozwala to bardzo precyzyjnie docierać do odbiorców rzeczywiście zainteresowanych naszą ofertą i optymalizować budżet marketingowy.

7. To w Internecie szukamy opinii

Ponad 80% Polaków uważa za kluczowy czynnik decydujący o wyborze lekarza opinie, wystawione mu przez innych pacjentów. A opinie najłatwiej znaleźć online. Największy polski serwis dla lekarzy i pacjentów, ZnanyLekarz.pl, na którym można zapoznać się z wiarygodnymi opiniami, odwiedzany jest przez niemal 4 miliony osób miesięcznie.

8. Marketing online dotrzyma kroku szybkim zmianom na rynku

Jedyną stałą w marketingu usług medycznych jest tak naprawdę zmiana. W miarę rozwoju technologii, ale też zmian zachodzących w społeczeństwie i systemie prawnym, skuteczne dotąd strategie szybko mogą okazać się przestarzałe. Marketing online wydaje się dostatecznie elastyczny, żeby dotrzymać kroku zmianom.

 


Zobacz, jak ZnanyLekarz.pl pomoże promować Twoją placówkę online!


 

Przeczytaj także



    

DARMOWE DEMO

Zobacz, jak działa
profil Premium

Zobacz demo

Najnowsze posty