8 informacji, które warto zamieścić w Internecie, aby dać się znaleźć pacjentom... i wyszukiwarkom

daj się znaleźć

Wielokrotnie na naszym blogu pisaliśmy o tym, jak promować się w Internecie, aby dotrzeć z ofertą gabinetu do potencjalnych pacjentów. Ale promocja to nie wszystko. Równie ważne jest, jakie informacje zamieścimy na swojej stronie internetowej lub profilu, aby zatrzymać pacjenta na dłużej, uwiarygodnić siebie jako specjalistę, wzbudzić zaufanie i zachęcić do następnego kroku, czyli umówienia się na wizytę. A przy okazji - wpłynąć na pozycję strony lub profilu w wyszukiwarce.


Jakich informacji nie powinno zabraknąć na stronie internetowej lekarza czy na jego profilu w Internecie? Na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród pacjentów (wyniki badania dostępne są tutaj) oraz analiz odwiedzin profili w naszym serwisie wyodrębniliśmy 8 najważniejszych grup informacji.

1. O Tobie - doświadczenie i osiągnięcia

Według przeprowadzonej przez nas ankiety aż 71% pacjentów wybiera lekarza w oparciu o jego doświadczenie. Dlatego niezwykle ważne jest, aby dokładnie opisać swoje osiągnięcia medyczne. Pamiętaj, że pacjenci chętniej wybiorą lekarza specjalizującego się w leczeniu przypadłości, z którymi mają problem. Jeśli na przykład jako dermatolog masz szczególne doświadczenie w leczeniu trądziku, koniecznie powinieneś o tym wspomnieć. Nie skupiaj się tylko na ukończonych szkołach i przebytych kursach, ale pochwal się także osiągnięciami dotyczącymi Twojej codziennej praktyki.

2. Badania, zabiegi, leczone choroby

Coraz częściej pacjenci szukają lekarza, wpisując do wyszukiwarki nazwę choroby, zabiegu lub badania, które potrzebują wykonać. Jeżeli uzupełnisz te informacje, pacjenci łatwiej trafią na Twoją stronę www czy profil. To ważne, aby wypisać wszystkie schorzenia, które diagnozujesz, oraz zabiegi, które wykonujesz w gabinecie, nawet te na pozór oczywiste - lekarze często o tym zapominają. Przykład? Wpisz w wyszukiwarkę Google frazę „paradontoza Łódź” i sprawdź, jak niewielu stomatologów się wyświetliło. A przecież większość dentystów poradzi sobie z takim problemem.

3. Kim jesteś, czyli specjalizacje

Warto uzupełnić wszystkie specjalizacje, które posiadasz. Dzięki temu każdy pacjent szukający lekarza danej kategorii w Internecie znajdzie również Ciebie. Pamiętaj jednak, że pacjenci często nie znają specjalistycznej nomenklatury. Na przykład jeśli jesteś torakochirurgiem, zamieść też na swojej stronie wyjaśnienie, że jesteś chirurgiem – specjalistą od zabiegów operacyjnych w obrębie klatki piersiowej.

4. Cennik i formy płatności

Aż 77% pacjentów chciałoby poznać cennik usług gabinetu, zanim umówią się na wizytę. To zrozumiałe - z pewnością każdy z nas przed wyborem usługi chce znać jej cenę. Tak samo jest w przypadku pacjentów. Dla wielu różnica między 100 a 250 zł jest ogromna. Dlatego warto rozważyć publikację cennika na profilu i/lub stronie internetowej. Nie musisz podawać dokładnych cen – wystarczą orientacyjne widełki.

Jeśli przyjmujesz w ramach NFZ czy abonamentu medycznego – również opublikuj taką informację. Zaznacz też, czy płatność można realizować tylko gotówką, czy możliwa jest transakcja kartą płatniczą. Otwartość w kwestii opłat pobieranych za zabiegi i porady z pewnością będzie doceniona przez pacjentów.

5. Zdjęcie Twoje i Twojego gabinetu

Mówi się, że jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów. I słusznie – często na podstawie zdjęcia pacjenci kształtują swoje pierwsze wrażenie o specjaliście. Poza tym dla pacjentów jest niezwykle ważne, aby zobaczyć „żywą osobę”, z którą spotkają się w gabinecie. Koniecznie wybierz zdjęcie, które pokazuje Cię jako profesjonalistę.

Poza zdjęciem pokazującym lekarza warto też dodać zdjęcie gabinetu czy poczekalni. Pamiętaj, że na zdjęciu możesz pokazać zalety swojego gabinetu, jak nowoczesny sprzęt, wygodna poczekalnia, duży parking.

6. Opinie, czyli oddaj głos pacjentom

Aż 63% ankietowanych przez nas pacjentów uznało opinie innych za decydujące o wyborze danego lekarza. Jeśli masz zadowolonych pacjentów, którzy chcieliby polecić Cię innym, poproś ich o podzielenie się opinią.

Na swojej stronie www możesz opublikować referencje od pacjentów, którzy wyrazili na to zgodę. Możesz też wstawić specjalny widget z opiniami z serwisu ZnanyLekarz.pl (informację, jak to działa, znajdziesz tutaj).

7. Poprawne dane teleadresowe

Pozwól pacjentom łatwo skontaktować się z Tobą – pamiętaj, aby na profilu czy na stronie www zamieścić adres i dane kontaktowe do placówek, w których przyjmujesz. Najlepiej z mapkami dojazdu. Ważne jest, aby dbać o aktualność tych danych, szczególnie telefonu kontaktowego, aby pacjenci, którzy już nas znajdą i zapoznają się z zakresem naszych usług, mogli się z Tobą skontaktować.

Dokładne i poprawne dane teleadresowe ułatwią pacjentom kontakt. Niepoprawne – zniechęcą do kontaktu teraz i w przyszłości. Warto również zadbać o to, żeby odbierać telefon, który wskazałeś pacjentom jako numer kontaktowy. Wiecznie zajęta linia czy „głuchy” telefon z pewnością nie wpłyną pozytywnie na profesjonalny wizerunek lekarza.

8. Łatwy zapis na wizytę poprzez kalendarz online

To narzędzie, którego celem jest ułatwienie pacjentowi dostępu do lekarza, a co za tym idzie, daje lekarzowi możliwość pozyskania większej liczby pacjentów i dodatkowo usprawnia zarządzanie terminarzem. Jeśli już pacjent znalazł Cię w Internecie, zapoznał się z informacjami na Twój temat i upewnił, że warto skorzystać z Twoich usług - nie pozwól mu odejść. Pacjenci bardzo pozytywnie oceniają możliwość podejrzenia wolnych terminów i zapisania się na wizytę o każdej porze dnia każdego dnia tygodnia. Poza tym, dzięki rejestracji online można uniknąć problemów związanych z nieodebranymi telefonami.


Myślisz, że dobrze znasz swoich pacjentów, ich zwyczaje i oczekiwania?
Wypełnij quiz i przekonaj się →